Battlefront åldersbegränsning

Medlem
Battlefront åldersbegränsning

Min son som är 14 år har fått Battlefront i julklapp. Problemet är att han inte kan spela online för EA tycker tydligen att man måste vara 16 år för det. När han skaffade sitt Origin-konto användes min email som förälder så jag antog att jag skulle ha kontroll över vad han får spela eller inte men jag kan inte hitta något sådant. Jag har googlat på problemet men hittar bara en workaround för X-Box men inget för PC.

Någon som vet hur man gör?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Logga in på ditt EA-konto, klicka på redigera grundläggande information och ange ditt eget födelsedatum istället för din sons.

Medlem

Ska väl bara vara att gå in på kontoinställningar och ändra vilket år man är född?

Medlem

När jag loggar in på mitt konto (den email jag angav när hans konto skapades) så ser jag inte hans konto. Det verkar som att hans nya konto inte är länkat med mitt av någon anledning trots att jag fick en bekräftelse till den mail-adress jag loggar in med.

Edit: Har kontaktat EA Sverige om problemet. Får se om de svarar.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Har du fått svar än ?
Sådant här är fanemig riktigt surt. Här betalar man pengar för att sedan inte kunna nyttja produkten i fråga.

Quake-konnässsör

Annars är det kanske bara och ändra åldern på personen i fråga, på kontot alltså. Går det inte att göra i efterhand? Ska dubbelkolla när jag kommer hem om problemet är inte är löst.

Tycker att det borde gå att ändra...

Megadelux

Hett tips är att ringa ea i Stockholm. Jag gjorde det när jag hade problem med att logga in på mitt origin-konto. Tog typ 1 minut att komma fram och fick hjälp direkt.

1
Skriv svar