Final Fantasy VII - Remake

Avstängd
Final Fantasy VII - Remake

Är det någon som vet vad som hände med det? Det skulle väl komma ut nu i slutet av 2016 men verkar ha blivit någon fördröjning.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jag kan aldrig tänka mig att de tänker släppa remaken så tätt inpå Final Fantasy XV, som nyligen kom ut. De vill nog inte konkurrera med sin egen produkt.

Kan inte minnas att jag hört något om en release 2016 heller, men du får gärna peka ut din källa om jag har fel.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det någon som vet vad som hände med det? Det skulle väl komma ut nu i slutet av 2016 men verkar ha blivit någon fördröjning.

Det ryktades om att Square skulle ge ut mer information om spelet under PSX som var 3-4 december. Alternativt under MAGIC 2017 som är den 18'e februari. Då hoppas folk att de ska annonsera hur lanseringen kommer se ut med tanke på att de ska dela upp spelet i episoder.
Men som Bennii skrev så lär de vilja vänta för att inte konkurrera med FF15. Kan tänka mig de har några DLC planerade till 15 som de lär vilja släppa först.

Avstängd

Det stod på olika sidor där man kan beställa spel tidigare detta år, som discshop. Det stod "slutet av 2016" på utgivningsdatum, det var typ i somras. Vet inte vart dom fått den källan och det var därför jag trodde det skulle komma nu någon gång. Nu har dom ändrat till "okänt".


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Det stod på olika sidor där man kan beställa spel tidigare detta år, som discshop. Det stod "slutet av 2016" på utgivningsdatum, det var typ i somras. Vet inte vart dom fått den källan och det var därför jag trodde det skulle komma nu någon gång. Nu har dom ändrat till "okänt".

Troligtvis önsketänkande från butikerna.

Avstängd

Anyway ser jag inte fram mot det lika mycket nu när jag såg att det skulle bli "episoder". Jag trodde det typ skulle bli ett open world spel som final fantasy xv. Men det lär nog vara ganska linjärt tyvärr....


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Jävligt tråkigt med episoder. Hoppas verkligen de hittar något vettigt sätt att utföra det på.

Medlem

De tänker säkert släppa varje enskild skiva i en episod

Medlem
Skrivet av breahl:

Det stod på olika sidor där man kan beställa spel tidigare detta år, som discshop. Det stod "slutet av 2016" på utgivningsdatum, det var typ i somras. Vet inte vart dom fått den källan och det var därför jag trodde det skulle komma nu någon gång. Nu har dom ändrat till "okänt".

Det är ju bara för att butiker vill få in förhandsbokningar. Finns ju ingen anledning att ha spel på en sida och dessutom göra dem tillgängliga för förhandsbokning när det inte finns någon information om dem egentligen.
Tittar man på t.ex. Webhallen så är de notoriska på att förutspå releaser:

I deras förhandsbokningstoppen för PC så hamnar Half-Life 3 på tredje plats, Borderlands 3 på åttonde plats och Bad Company 3 på nionde plats. Även om de inte har exakta datum/kvartal så skriver de lanseringsår för spelen.
HL3 ska tydligen släppas under 2019, Borderlands 3 under 2017 och även Bad Company 3 ska komma under 2017, och EA/DICE har specifikt sagt att inget nytt Battlefield kommer på två år, vilket då betyder 2018 som tidigast.
Komplett skrev också att Cyberpunk 2077 kommer ut 30'e september 2017, och att de får in 44 exemplar den andra februari 2017...

Avstängd

Jo med andra ord så blev jag lurad av discshop.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar