Julhund 2 - Watchdogs2

Testpilot
Julhund 2 - Watchdogs2

#Watch Dogs 2

Första spelet gjorde stora vågor i vattnet , dels för att den första demon på E3 mässan var hur cool som helst , spelet såg fetsnyggt ut.
Sen några år senare då spelet släpptes hade de kapat bort i princip alla vädereffekter , allt det coola var egentligen borta.

Klart som tusan att folk skrek och gastade.

Men det var inte ett kasst spel , när man väl spelat ett tag så tyckte jag det var riktigt kul openworld spel som hade sina poänger även om inte allt var klockrent.

Men nu till del 2 , som faktiskt kommit utan större fanfarer.
Jag gillade dock sättet de släppte spelet , många youtube kanaler fick testa uppdrag och man kunde lätt se vad spelet innebar och det ger jag stora tummen upp till.

Nu till nackdelarna:

Bilar despawnar då man sett på mellansekvenser och story. Trist att rycka åt sig ett nytt vrålåk bara för man fortsatte storyn eller gjorde ett sidouppdrag.

Det skumma är att bilar följer med då man kör quicktravel på kartan , då står åket snyggt parkerat i närheten. Nackdel är dock att appen för att beställa bilar är klart wonky , i många fall får man springa riktigt långt eller runt ett hus för att få tag på bilen man beställt.

På typiskt och ännu mer intrusivt ubisoft vis så har de bakat in multiplayer element i spelet och det är faktiskt svårt att veta i början att vissa uppdrag är multiplayer. Jag hatar sånt , jag vill inte tvingas spela med andra för att komma vidare i ett spel.

Trots den riktigt bra pc portningen av spelet så verkar #Watch Dogs 2 lida av minnesläckage eller nåt liknande, mjukheten och den höga FPS man får då man startar spelet segar ner och efter ett tag blir spelet segt och FPS sjunker oförklarligt. Startar man dock om spelet så vips är man tillbaka. Det är inte lätt att återskapa eftersom det kan gå riktigt lång tid innan problemen börjar.

Stötte på en bugg där en kritisk skill inte gick att hitta på kartan där den skall finnas.
Orkade aldrig leta efter lösningen på den buggen på nätet så det var bara en mindre irritation.

[ia=1371515; large]

Det bra i kråksången:

Lagom nördig story , tar inte sig på så stort allvar , riktigt sjuka och roliga diskussioner och en del uppdrag är väldigt roliga , särskilt då man har många skills och kan tackla uppdraget fritt.

Bra optimering , spelet rullar på finfint och man kan ställa in allt som man vill i grafikväg som det skall vara.

Det är kul! , många saker är gjorda så spelet skall vara roligt openworld. De har lyckats med AIn på NPC och i många fall är det hur kul som helst att ställa till med lite kaos i världen och bara titta på hur NPC reagerar även om de ibland fastnar i riktigt dråpliga loopar.

Extra kul skills , särskilt att bussa polis eller gäng på en specifik person har gett mig många timmars nöje.
Drone och den lilla hopp-bilen har välgjorda banor där man slussas snyggt till de gömda skills/pengar eller annat man skall göra på kartorna.

Bra gjorda uppdrag , de är öppna och man får angripa problemen på vilket sätt man vill utan att bli straffad om det går åt pipsvängen.

Fiende AI är riktigt okej , inte hur dumma som helst men ändå inte supersmarta så man kan känna sig lite överlägsen , särskilt bra är det då man är jagad av polisen på gatorna.

TLDR

Underskattat , roligt , slipat openworldspel , gillar man tex Far Cry 4 så diggar man #Watch Dogs 2
Ger det betyg "Skoj som tusan".

Nästa inlägg är årets spel listan. (soon TM)

KIRI OUT

#blogg

Medlem
Julhund 2 - Watchdogs2

Spelade lite hemma hos min lillebror som fick spelet i julklapp av min far. Verkar som ett kul spel men grafiken var ju inte den bästa. Den var ju heller inte dålig men den kändes inte som 2016 snart 2017.

Testpilot
Skrivet av MMO4Life:

Spelade lite hemma hos min lillebror som fick spelet i julklapp av min far. Verkar som ett kul spel men grafiken var ju inte den bästa. Den var ju heller inte dålig men den kändes inte som 2016 snart 2017.

Det är tycker jag är en jättekonstig inställning.
Vadå inte känns som 2016?
Vad innebär det? Att estetiken inte är "rätt" ? för grafikmässigt är det snyggt , det är vad jag misstänker.

Men å andra sidan vet jag inte vilket grafikkort du har så jag vet inte om du ens kan slå på alla effekter som jag hade på i min genomspelning och som kanske gjorde spelet till mera 2012 ?

Tycker den inställningen är jäkligt skum , vad innebär 2016 grafik egentligen?

Medlem

Bra att det inte är grafik 2015 eller 2014 för den delen för då var det inte den bästa grafiken trots att man kör AMD med 8x Sli och det hade verkligen inte passat ett spel som släpptes 2016 ^^


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

1
Skriv svar