Red Dead Redemption 2 visar upp sig i butiker

Robot
Medlem
Red Dead Redemption 2 visar upp sig i butiker

Hur många av dina spelköp har påverkats av fysiska butikers marknadsföring?
- 0 (åtminstone de senaste tio åren)

KoP
Medlem

Kan tyckas att det är lite tidigt att skicka ut material med spelets ungefärliga release på. Allt kan ju hända, såsom att spelet blir uppskjutet i några månader.

Ambassadör
Xbox

Den som påverkas till att köpa ett spel av butikdisplayer måste vara lite...speciell? Ser det mer som en trevlig inredningsgrej som gör butikerna mer tilltalande.En liten fördel över internethandel (den enda?).


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hur många av dina spelköp har påverkats av fysiska butikers marknadsföring?
- 0 (åtminstone de senaste tio åren)

Mjo, hade själv hellre sett spelbutiker inrett med massa från gamla och bra spel (kanske runt 2005 och bakåt) än nya spel som inte ens sin mamma kommer missa utan all annan reklam.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hur många av dina spelköp har påverkats av fysiska butikers marknadsföring?
- 0 (åtminstone de senaste tio åren)

Majoritet av spelarna är lite mer casual och surfar inte runt på sidor/forum i samma utsträckning som vi gör.

Medlem

Tror vi alla här blir påverkade av reklamen utan att tänka på det. Inte som att "se reklam - köpa nåt aldrig hört talas om", utan mer i bemärkelsen att reklamen låter inte dig "glömma bort" spelet. Även om vi läser massa nyheter och vet ett spel ser bra ut är det lätt att det glöms bort, reklamen finns för att påminna folk om det.

Köpte själv FFXV mkt pga reklam överallt. Älskar FF-serien och varit sugen oavsett men risken är det hade ramlat bort annars pga mkt annat att spela, men reklamen gjorde att det inte föll bort ur minnet och blev ett köp till slut.

Reklam får inte en upplyst kund att köpa allt skit, det påminner er om att just DET spelet du följt finns tillgängligt nu.

Inaktiv

Ah! Den trailern som en viss person hos FZ kallade för ful, fast med andra ord

Roligt att tvåan snart är lanserad Håller tummarna på att det släpps till PC också.

Medlem

Det är det som är det tråkiga med Rockstar, dom vill alltid ta 1år+ marknadsavföring innan dom släpper ett spel. Ska dom köra samma marknadsgrej för PC så kan vi räkna med att spela spelet på PC år 2025. Om det nu ens kommer till PC.

Medlem

Skulle aldrig få för mig att köpa ett spel på Game eller Gamestop. Deras priser är alltid 100-200kr mer än på t.ex. Elgiganten. Oftast är det ju dessutom bara basement dwellers och andra lurkers som hänger inne på Gamestop blandat med en och annan farsa som har noll koll men som fått order av sonen att köpa senaste CoD. Hur fan kan butikerna gå runt?

Kommer detta till modermodem?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hur många av dina spelköp har påverkats av fysiska butikers marknadsföring?
- 0 (åtminstone de senaste tio åren)

Det är ju för att alla skojare FÖRBOKAR, ni vet, så spelet inte tar slut.
Ge pengar till butiken i förhand för ingenting

Medlem

Det fina med Rockstar-spel är att man vet att det är bra när det släpps!

GO GO RR2, fy fan vad kul det ska bli.

En liten historia: Hade kämpat med ett mission där man red på häst och jagade banditer, jag försökte och försökte men misslyckades hela tiden. Sen efter typ 20 försök så var jag precis vid "the finish line" och jag ska bara dra ett sista skott... Och då skjuter jag min egen häst i huvudet = mission failed. Sällan jag garvat så mycket åt ett misstag i ett spel

Medlem

"Hur många av dina spelköp har påverkats av fysiska butikers marknadsföring?"

Oavsett vad det gäller för produkter så har inga reklamer på något sätt påverkat... vad jag vet.

Avstängd
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Dreijer:

Hur många av dina spelköp har påverkats av fysiska butikers marknadsföring?
- 0 (åtminstone de senaste tio åren)

Det är ju för att alla skojare FÖRBOKAR, ni vet, så spelet inte tar slut.
Ge pengar till butiken i förhand för ingenting

När man förbokar på nätet så kostar det inget, om du inte visste...

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Dreijer:

Hur många av dina spelköp har påverkats av fysiska butikers marknadsföring?
- 0 (åtminstone de senaste tio åren)

Det är ju för att alla skojare FÖRBOKAR, ni vet, så spelet inte tar slut.
Ge pengar till butiken i förhand för ingenting

JA, jag förbokar oftast för att få bonus/extramaterial!
Inte för att spelet "kan ta slut".


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av Dreijer:

Hur många av dina spelköp har påverkats av fysiska butikers marknadsföring?
- 0 (åtminstone de senaste tio åren)

Mjo, hade själv hellre sett spelbutiker inrett med massa från gamla och bra spel (kanske runt 2005 och bakåt) än nya spel som inte ens sin mamma kommer missa utan all annan reklam.

Lite som Webhallen på Kungsholmen då:
http://imgur.com/a/WaAeS


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Nu menar jag inget illa/negativt med det här men skulle vara intressant att veta hur mycket pengar Rockstar kommer investera i marknadsföring fram tills release. PR-avdelningen lär nog i princip ha skapligt fria händer när det kommer till ekonomin

Medlem

Hurra rdr2. ... Därför man skaffade ett ps4 nu... enda anledningen

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av Dreijer:

Hur många av dina spelköp har påverkats av fysiska butikers marknadsföring?
- 0 (åtminstone de senaste tio åren)

Majoritet av spelarna är lite mer casual och surfar inte runt på sidor/forum i samma utsträckning som vi gör.

Stämmer. Sen tror jag att det hjälper till att bygga hype rent undermedvetet när man ser nånting överallt vart man än går.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kommer detta till modermodem?

Jag tvekar på att det släpps till själva hjärtat i hårddisken. Troligtvis potatis-exklusivt, åtminstone ett tag som med GTA V

edit : Från beskrivningen på youtube.
Red Dead Redemption 2 will release worldwide in Fall 2017 on PlayStation 4 and Xbox One systems.
:evil:

Medlem

Önskar att spelet kom till PC. GTA5 är riktigt roligt online och RDR skulle troligen vara ännu roligare!

Medlem

Det är bara casuals som skulle låta sig påverkas av PR inför ett spelköp. Vi som bryr oss tar reda på fakta genom trailers och artiklar under spelets utveckling lol

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Kommer detta till modermodem?

Jag tvekar på att det släpps till själva hjärtat i hårddisken. Troligtvis potatis-exklusivt, åtminstone ett tag som med GTA V

edit : Från beskrivningen på youtube.
Red Dead Redemption 2 will release worldwide in Fall 2017 on PlayStation 4 and Xbox One systems.
:evil:

Låt konsol spelarna vara beta testare Vi har ganska många spel ändå på PC

Medlem

Har aldrig påverkats av reklam, såvida jag inte redan innan reklamen var väldigt intresserad av en viss produkt och fick mer information via reklamen.

Jag vet redan av egen kraft vad jag vill köpa för saker eller behöver. Jag köper inget annat än det jag för egen maskin kommit på att jag vill ha. Allt annat ser jag som tveksamma köp som riskerar att vara till min nackdel.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Tror vi alla här blir påverkade av reklamen utan att tänka på det. Inte som att "se reklam - köpa nåt aldrig hört talas om", utan mer i bemärkelsen att reklamen låter inte dig "glömma bort" spelet. Även om vi läser massa nyheter och vet ett spel ser bra ut är det lätt att det glöms bort, reklamen finns för att påminna folk om det.

Köpte själv FFXV mkt pga reklam överallt. Älskar FF-serien och varit sugen oavsett men risken är det hade ramlat bort annars pga mkt annat att spela, men reklamen gjorde att det inte föll bort ur minnet och blev ett köp till slut.

Reklam får inte en upplyst kund att köpa allt skit, det påminner er om att just DET spelet du följt finns tillgängligt nu.

Detta är ju inte alls hur reklam fungerar. Du hittar ju på.

Medlem
Skrivet av sitman:
Skrivet av DrDoom:

Tror vi alla här blir påverkade av reklamen utan att tänka på det. Inte som att "se reklam - köpa nåt aldrig hört talas om", utan mer i bemärkelsen att reklamen låter inte dig "glömma bort" spelet. Även om vi läser massa nyheter och vet ett spel ser bra ut är det lätt att det glöms bort, reklamen finns för att påminna folk om det.

Köpte själv FFXV mkt pga reklam överallt. Älskar FF-serien och varit sugen oavsett men risken är det hade ramlat bort annars pga mkt annat att spela, men reklamen gjorde att det inte föll bort ur minnet och blev ett köp till slut.

Reklam får inte en upplyst kund att köpa allt skit, det påminner er om att just DET spelet du följt finns tillgängligt nu.

Detta är ju inte alls hur reklam fungerar. Du hittar ju på.

Vad är det för fel på det han skriver? Nobelpristagaren Daniel Kahneman tar upp mycket av det DrDoom skriver, i sin bok Think smart and slow.

Medlem

Jag har haft lite dåligt samvete för att jag övertalade mina två söner att köpa en xbone för sina sparpengar. Inte många spel de kunnat köra än så länge. Det finns en del bra spel, men de flesta har ju 18-årsgräns. Men nu har vi en xbone iaf när RR2 kommer! Så det blev ju bra till slut, för mig iaf...

Medlem

Hur många av dina spelköp har påverkats av fysiska butikers marknadsföring?

Absolut 0%

Det finns ingen spelbutik på min ort eller i närheten, så 99,9% av alla spel jag har köpt i mitt liv har varit via internet.

1
Skriv svar