CNN använder Fallout-grafik för att visa rysk hackerattack

Robot
CNN använder Fallout-grafik för att visa rysk hackerattack

Tror de valde fel perk...

#fallout-3


CNN använder Fallout-grafik för att visa rysk hackerattack

Haha, åh herrregud

Medlem

CNN är ju ett jävla skämt för övrigt, så blir man förvånad egentligen?

Medlem

Ja, det blev ju lite fel. Det är ju Kina som attackerar USA i Fallout. =P

MEG
Medlem

HAHAAHA, riktigt dåligt gjort men roligt (konstig kombination det där)


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Det är inte så att de bara skulle visa lite "hacker" liknande saker i samband med inlägget? Tänkte att det kanske inte fanns något kamerateam som filmade attacken utan att det istället fanns andra uppgifter? Det är ju i så fall värre när nyheter visar spelbilder och framställer det som t ex "äkta bilder från kriget".

Medlem

"Clinton News Network" CNN

Medlem

Extrainslag: Tack vare en anonym insändare har hackaren fångats på film.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Lol, precis som jag trodde, det handlade ju inte om något avslöjande utan bara vanlig bakgrundsgrafik i reportaget. Tror t o m att jag såg sifferregnet från matrix i början på klippet.
Har jag också avslöjat CNN för 2 minuters berömmelse på nätet nu?

http://edition.cnn.com/2016/12/29/politics/russia-sanctions-a...

Edit. Lite magstarkt av just US att börja grina över "hackerattacker", de som avslöjades med handen i kakburken då de avlyssnade hela jäkla världen. Men det är ju klart, det är ok när "the good guys" läser Merkels e-mail.

Medlem
Skrivet av Ender:

Lol, precis som jag trodde, det handlade ju inte om något avslöjande utan bara vanlig bakgrundsgrafik i reportaget. Tror t o m att jag såg sifferregnet från matrix i början på klippet.
Har jag också avslöjat CNN för 2 minuters berömmelse på nätet nu?

http://edition.cnn.com/2016/12/29/politics/russia-sanctions-a...

Edit. Lite magstarkt av just US att börja grina över "hackerattacker", de som avslöjades med handen i kakburken då de avlyssnade hela jäkla världen. Men det är ju klart, det är ok när "the good guys" läser Merkels e-mail.

Fast samtidigt är det la inte särskilt bra att stå tyst och bara vinka förbi när sånt här händer. Vad USA gjorde är inte acceptabelt men det är ju inte vad Ryssland gjorde heller. Nästan värre skulle jag vilja påstå om hackningen faktiskt hjälpte Trump vinna.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Ender:

Lol, precis som jag trodde, det handlade ju inte om något avslöjande utan bara vanlig bakgrundsgrafik i reportaget. Tror t o m att jag såg sifferregnet från matrix i början på klippet.
Har jag också avslöjat CNN för 2 minuters berömmelse på nätet nu?

http://edition.cnn.com/2016/12/29/politics/russia-sanctions-a...

Edit. Lite magstarkt av just US att börja grina över "hackerattacker", de som avslöjades med handen i kakburken då de avlyssnade hela jäkla världen. Men det är ju klart, det är ok när "the good guys" läser Merkels e-mail.

Även inblandningen i Stuxnet. Det är nog långt ifrån allt också.
Dåvarande presiden Bush sa att dom skulle bygga upp ett cyberförsvar, men som med många andra fall gäller devisen "anfall är bästa försvar" enligt insiders.

Medlem

Var det verkligen fel perk? Att journalister gör bort sig på detta sett är väl inget anmärkningsvärt, vi kommer få se liknande korkade artiklar i framtiden (förhoppningsvis)

CNN är lite aftonbladet journalistik som är mer baserad på att
skapa emotionella reaktioner än att ta upp viktig fakta


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Ja, jo, men USA har ju influerat en hel massa val i bla Latinamerika mycket, mycket mer, för att inte tala om det aktiva stödet för militärkupper mot demokratiskt valda ledare i sagda världsdel. Självklart inte ok för Ryssland att göra samma sak för det. Två fel blir inte ett rätt. (Samma argument f.ö. för fortsatt förbud mot Cannabis mm, men det är en hel massa andra diskussioner).
Men det finns en poäng i att från ett Ryskt perspektiv är det NATO som är den aggressiva parten som år efter år alltmer inringat och hotat Ryssland och dess intressen, influerat situationen i Georgien och Ukraina mm. Ur deras perspektiv har de skyddat det ryska folket i sagda länder, medan USA fortfarande inte lyckats rättfärdiga kriget mot Irak och andra övergrepp mot suveräna stater.

Anyway tillbaka till ämnet: Att CNN använder "mood graphics" som bakgrund och folk blåser upp det som att de klantat sig är rätt barnsligt. Jämfört med när FOX News använder helt felaktiga kartor mm är det här inte ens en fis på tvären. Inget Pulitzer-pris som väntar. Välkommen till nyhetstorkan "the day after".

Bilden är väl ändå jämförelsevis bättre som mood graphic än en bild på en helt vanlig dator?

Medlem
Skrivet av MattiAce:

CNN är lite aftonbladet journalistik som är mer baserad på att
skapa emotionella reaktioner än att ta upp viktig fakta

jaha? och på vad baserar du detta? många säger samma om FoxNews. Eller MSNBC.
Det kanske är så. Fast snarare så att det passar i ngns världsbild och oavsett vad man än säger så kommer det inte att ändras.

Medlem

det är juh lika roligt som när folk kallar sig hackers för att dom lägger in moddar i ett spel, eller att dom installerar ett fusk på något spel. FAN vilken jävla hacker jag e alltså läre dom tänka

Medlem
Skrivet av Rh3nium:
Skrivet av MattiAce:

CNN är lite aftonbladet journalistik som är mer baserad på att
skapa emotionella reaktioner än att ta upp viktig fakta

jaha? och på vad baserar du detta? många säger samma om FoxNews. Eller MSNBC.
Det kanske är så. Fast snarare så att det passar i ngns världsbild och oavsett vad man än säger så kommer det inte att ändras.

Hm måste nog hålla med ACE. Följer ganska många medier för att få en god överblick, och måste säga att CNN är ett av de mer smutskastande narrspel

Medlem

Och? Vad är problemet? att Fallout är copyrightad?


signatur

hur tjattar man

Medlem

Demokraternas konspiration och odemokratiska val av kandidat blir uppdagas, Ryssen blir anklagad för intrånget och blir straffade då de anses varit odemokratiska och ett hot mot demokrati. Vilket hyckleri.

Nu kör median fullt ös på att få ryssen och hela valet att se odemokratiskt ut enbart för att deras egna odemokratiska krafter kommit ut.

Istället för att förklara usel säkerhet som till och med scriptkiddies kan ta sig runt googlar man efter lite hacking bilder väljer Fallout omedvetet och hoppas det ska se lite mer hardcore ut.

Medlem
Skrivet av Ender:

Lol, precis som jag trodde, det handlade ju inte om något avslöjande utan bara vanlig bakgrundsgrafik i reportaget. Tror t o m att jag såg sifferregnet från matrix i början på klippet.
Har jag också avslöjat CNN för 2 minuters berömmelse på nätet nu?

http://edition.cnn.com/2016/12/29/politics/russia-sanctions-a...

Edit. Lite magstarkt av just US att börja grina över "hackerattacker", de som avslöjades med handen i kakburken då de avlyssnade hela jäkla världen. Men det är ju klart, det är ok när "the good guys" läser Merkels e-mail.

USA har nog världens största identitetskris nu när ultranationalisterna insett att deras räddare är ärkefienden rysslands bästa polare och att han egentligen inte vann.
Samtidigt försöker andra sidan acceptera att deras kandidat vann utan att få vara president och att hon egentligen inte var bättre än motståndaren.
Alla förbereder sig på världens undergång samtidigt som de i ren förnekelse nu sitter och skyller all världens problem på Obama...
Totalt kaos.

Medlem
Skrivet av old crocodile:

Och? Vad är problemet? att Fallout är copyrightad?

Funderade lite i samma banor. Ser inget direkt problem med hur grafiken används iom att den bara skymtar förbi. Inte som de säger "Här ser vi hur det hackas vallokaler!". Tycker snarare att det är lite kul att de använder bakgrundsgrafik från Matrix och Fallout. Jag tror det är ett högst medvetet val.

Sen kan man ju tycka vad man vill om deras nyhetsrapportering i övrigt förstås.

Medlem
Skrivet av Ender:

Lol, precis som jag trodde, det handlade ju inte om något avslöjande utan bara vanlig bakgrundsgrafik i reportaget. Tror t o m att jag såg sifferregnet från matrix i början på klippet.
Har jag också avslöjat CNN för 2 minuters berömmelse på nätet nu?

http://edition.cnn.com/2016/12/29/politics/russia-sanctions-a...

Edit. Lite magstarkt av just US att börja grina över "hackerattacker", de som avslöjades med handen i kakburken då de avlyssnade hela jäkla världen. Men det är ju klart, det är ok när "the good guys" läser Merkels e-mail.

Bra att du tar upp det, ännu ett bevis att man måste ha källkritik.
Jag tycker inte det är fel, likväl som dom som sagt kan kopiera in Matrix-textregn eller vad som. För dom flesta människor är hacking något svårförstått och det är det oxå. Att göra det snyggt visuellt är ännu svårare.
Ingen vill se någon sitta mata in tråkiga saker i en webläsare för att bugga ur system..
I slutänden är det ju inte precis som att CNN sitter och hävdar att dom filmat ryssarna när dom hackade, varav det här klippet från Fallout faktiskt visar när ryssarna hackar.

Medlem
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ender:

Lol, precis som jag trodde, det handlade ju inte om något avslöjande utan bara vanlig bakgrundsgrafik i reportaget. Tror t o m att jag såg sifferregnet från matrix i början på klippet.
Har jag också avslöjat CNN för 2 minuters berömmelse på nätet nu?

http://edition.cnn.com/2016/12/29/politics/russia-sanctions-a...

Edit. Lite magstarkt av just US att börja grina över "hackerattacker", de som avslöjades med handen i kakburken då de avlyssnade hela jäkla världen. Men det är ju klart, det är ok när "the good guys" läser Merkels e-mail.

Fast samtidigt är det la inte särskilt bra att stå tyst och bara vinka förbi när sånt här händer. Vad USA gjorde är inte acceptabelt men det är ju inte vad Ryssland gjorde heller. Nästan värre skulle jag vilja påstå om hackningen faktiskt hjälpte Trump vinna.

Det dom gjorde, OM dom nu gjorde det, var inte att gå in och ändra valresultat eller nåt sånt. Dom uppdagade bara grova lurendrejjerier som kärringen haft för sig på den amerikanska befolkningens, hennes arbetsgivares, bekostnad. Att bli sur över de e ungefär som att bli sur på grannen för att han berättar för din fru att du knullat horor när hon va på bortrest... Ditt fulspel e fortfarande större.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Extrainslag: Tack vare en anonym insändare har hackaren fångats på film.

http://i.imgur.com/iVHfwLc.gif

Mega64 för de som inte vet!

Jag skulle säga att de är en av de bättre komedigrupperna på Youtube. Finns massvis med klipp eftersom de gjort videos sedan 2004!

Här är videon i fråga:

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Var det verkligen fel perk? Att journalister gör bort sig på detta sett är väl inget anmärkningsvärt, vi kommer få se liknande korkade artiklar i framtiden (förhoppningsvis)

CNN är lite aftonbladet journalistik som är mer baserad på att
skapa emotionella reaktioner än att ta upp viktig fakta

Vart har dem gjort bort sig? Hela "nyheten" känns aningen missvisande då det enbart rör sig om att någon fanboy på reddit hittade ursprunget till en del av deras presentation. Ifall du tittar på klippet så kanske du förstår vad jag menar.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ender:

Lol, precis som jag trodde, det handlade ju inte om något avslöjande utan bara vanlig bakgrundsgrafik i reportaget. Tror t o m att jag såg sifferregnet från matrix i början på klippet.
Har jag också avslöjat CNN för 2 minuters berömmelse på nätet nu?

http://edition.cnn.com/2016/12/29/politics/russia-sanctions-a...

Edit. Lite magstarkt av just US att börja grina över "hackerattacker", de som avslöjades med handen i kakburken då de avlyssnade hela jäkla världen. Men det är ju klart, det är ok när "the good guys" läser Merkels e-mail.

Fast samtidigt är det la inte särskilt bra att stå tyst och bara vinka förbi när sånt här händer. Vad USA gjorde är inte acceptabelt men det är ju inte vad Ryssland gjorde heller. Nästan värre skulle jag vilja påstå om hackningen faktiskt hjälpte Trump vinna.

Det dom gjorde, OM dom nu gjorde det, var inte att gå in och ändra valresultat eller nåt sånt. Dom uppdagade bara grova lurendrejjerier som kärringen haft för sig på den amerikanska befolkningens, hennes arbetsgivares, bekostnad. Att bli sur över de e ungefär som att bli sur på grannen för att han berättar för din fru att du knullat horor när hon va på bortrest... Ditt fulspel e fortfarande större.

FBI hittade inget olagligt bland mailen...sitter du inne på någon "speciell" information, eller känns det bara som att hon är skyldig till allt du läser på oppositionella sajter? Ifall någon nu hackat sig fram till hennes mailserver, och sedan sitter och månglar ut material från den under hela valet och samtidigt hintar om att "nästa avslöjande är rena bomben!" (vilket det tydligen aldrig var) så skulle jag säga att det är rätt mycket propagerande mot Hillary, och för Donald.

@Apministern. Nej fan, verkligen inte, blir bara lite ironiskt över det hela när ena sidan ska peka finger efter att gjort liknande skit själva...blir så skenheligt. Önskar bara att någon hade gjort samma markering mot USA när deras massavlyssning läckte genom att t ex skicka hem alla diplomater från hela EU.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:
Skrivet av MattiAce:

CNN är lite aftonbladet journalistik som är mer baserad på att
skapa emotionella reaktioner än att ta upp viktig fakta

jaha? och på vad baserar du detta? många säger samma om FoxNews. Eller MSNBC.
Det kanske är så. Fast snarare så att det passar i ngns världsbild och oavsett vad man än säger så kommer det inte att ändras.

Jag baserar detta på många år av deras rapportering av framför allt utrikespolitik.
Senaste exemplet är de tre debatterna mellan Hillary och Trump, fy fan vilken skit
journalistik Aftonbladet uppvisade efter debatterna. Visst, det är tradition att alltid
hata republikaner i Europa, inta bara Aftonbladet som gör detta och visst är det
lätt att kasta skit på Trump, men det var tydligt för mig som såg alla tre debatterna live att
det enda Aftonbladet ville vara att sprida hat mot en kandidat utan att ens försöka ta
upp viktiga ämnen eller att vara sakliga.

Och resultatet visar ju också att de missat en hel del viktig information, eller hur?


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Ender:

Lol, precis som jag trodde, det handlade ju inte om något avslöjande utan bara vanlig bakgrundsgrafik i reportaget. Tror t o m att jag såg sifferregnet från matrix i början på klippet.
Har jag också avslöjat CNN för 2 minuters berömmelse på nätet nu?

http://edition.cnn.com/2016/12/29/politics/russia-sanctions-a...

Edit. Lite magstarkt av just US att börja grina över "hackerattacker", de som avslöjades med handen i kakburken då de avlyssnade hela jäkla världen. Men det är ju klart, det är ok när "the good guys" läser Merkels e-mail.

Fast samtidigt är det la inte särskilt bra att stå tyst och bara vinka förbi när sånt här händer. Vad USA gjorde är inte acceptabelt men det är ju inte vad Ryssland gjorde heller. Nästan värre skulle jag vilja påstå om hackningen faktiskt hjälpte Trump vinna.

Det dom gjorde, OM dom nu gjorde det, var inte att gå in och ändra valresultat eller nåt sånt. Dom uppdagade bara grova lurendrejjerier som kärringen haft för sig på den amerikanska befolkningens, hennes arbetsgivares, bekostnad. Att bli sur över de e ungefär som att bli sur på grannen för att han berättar för din fru att du knullat horor när hon va på bortrest... Ditt fulspel e fortfarande större.

FBI hittade inget olagligt bland mailen...sitter du inne på någon "speciell" information, eller känns det bara som att hon är skyldig till allt du läser på oppositionella sajter? Ifall någon nu hackat sig fram till hennes mailserver, och sedan sitter och månglar ut material från den under hela valet och samtidigt hintar om att "nästa avslöjande är rena bomben!" (vilket det tydligen aldrig var) så skulle jag säga att det är rätt mycket propagerande mot Hillary, och för Donald.

@Apministern. Nej fan, verkligen inte, blir bara lite ironiskt över det hela när ena sidan ska peka finger efter att gjort liknande skit själva...blir så skenheligt. Önskar bara att någon hade gjort samma markering mot USA när deras massavlyssning läckte genom att t ex skicka hem alla diplomater från hela EU.

Inte olagligt att va otrogen heller. Betyder inte att det är ok... Dom visade för väljarna att hon inte var den hon påstod sig vara.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Ender:

- massa text -

Inte olagligt att va otrogen heller. Betyder inte att det är ok... Dom visade för väljarna att hon inte var den hon påstod sig vara.

Reagerade mest över orden"...grova lurendrejjerier som kärringen haft för sig på den amerikanska befolkningens, hennes arbetsgivares, bekostnad". Vika var dessa? Har inte hört att hon har åkt fast för några bedrägerier. Däremot har det varit en enorm kampanj mot henne med bl a dessa hackade mail från oppositionen och ev Ryssarna. Kan det vara så att propagandan lyckades även hos dig, då du verkar hysa sådant ogillande för "kärringen".
Blir lite nyfiken på vart det kommer ifrån...fakta eller propaganda? Jag menar, säg den politiker som inte försöker framstå som bättre än vad hen är inför ett val. Ifall inga gjorde det skulle det inte finnas politiker.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Ender:

- massa text -

Inte olagligt att va otrogen heller. Betyder inte att det är ok... Dom visade för väljarna att hon inte var den hon påstod sig vara.

Reagerade mest över orden"...grova lurendrejjerier som kärringen haft för sig på den amerikanska befolkningens, hennes arbetsgivares, bekostnad". Vika var dessa? Har inte hört att hon har åkt fast för några bedrägerier. Däremot har det varit en enorm kampanj mot henne med bl a dessa hackade mail från oppositionen och ev Ryssarna. Kan det vara så att propagandan lyckades även hos dig, då du verkar hysa sådant ogillande för "kärringen".
Blir lite nyfiken på vart det kommer ifrån...fakta eller propaganda? Jag menar, säg den politiker som inte försöker framstå som bättre än vad hen är inför ett val. Ifall inga gjorde det skulle det inte finnas politiker.

Vad jag har reagerat kraftig på är att Clintons utnyttjat Sverige för att kringå FNs sanktioner mot Irans kärnvapen program. De gjorde detta genom att använda "slush" fonder i Sverige.

När Trump "förklarar krig" mot FN när sverige tar över ordförande skapet blir stora nyheter på Aftonbladet men inte ett ord om att Sverige bryter mot FNs resolutioner eller att det utnyttjas av den Amerikanska vänstern.

Aftonbladet är en sån vidrig, hycklande jävla skitblaska


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Aftonbladet är en sån vidrig, hycklande jävla skitblaska

Vilket är anledningen till att man inte läser skiten ifall man är intresserad av seriösa nyheter

12
Skriv svar