Hatar du att möta Genji i Overwatch? Här, lite bensin på din brasa

Robot
Hatar du att möta Genji i Overwatch? Här, lite bensin på din brasa

Frustrationen i att möta en bra cyberninja.


Medlem
Hatar du att möta Genji i Overwatch? Här, lite bensin på din brasa

Han kan även deflecta Hanzos ulti precis i början innan pilen blir till en drake.

Medlem

Det är ömsesidigt, Jag hatar Genji och Genji hatar Mei
Freeze!

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:

Det är ömsesidigt, Jag hatar Genji och Genji hatar Mei
Freeze!

Genji bör hata Winston minst lika mycket. En bra Genji kan i de flesta situationer fly undan från en Mei, med skift. En Winston kan dock hoppa efter Genji

Medlem

Jag hatar junkrat mer!!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det är bara det att en studsande genji är såååå tråkig att möta. Får epilepsi av att hänga med i hans skuttande...

Inaktiv

Jobbigaste champen i Overwatch heter Pharah och inte Genji, dessutom är hon med i varenda match.

Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jobbigaste champen i Overwatch heter Pharah och inte Genji, dessutom är hon med i varenda match.

Kontra med S76 eller Mccree, med en Zen som support blir det ännu lättare att ta ned Pharah, och Rein som tank. Kan säga att hon sällan används i ranked (Diamond), just på grund av att hon så lätt kan kontras.

Medlem

Det här är en av anledningarna jag gillar Overwatch så mycket.

Medlem
Medlem
Skrivet av anon_319742:

Jobbigaste champen i Overwatch heter Pharah och inte Genji, dessutom är hon med i varenda match.

Alla hjältar är jobbiga att möta om man inte vet hur man ska countra dem.
Roadhog, McCree och S76 är starka mot Phara.
Mei, Zarya och Winston är starka mot Genji.

Testpilot
Skrivet av simpa975:
Skrivet av veckans:

Jobbigaste champen i Overwatch heter Pharah och inte Genji, dessutom är hon med i varenda match.

Kontra med S76 eller Mccree, med en Zen som support blir det ännu lättare att ta ned Pharah, och Rein som tank. Kan säga att hon sällan används i ranked (Diamond), just på grund av att hon så lätt kan kontras.

Problemet är ju att när jag spelar Zen och lägger discord på Pharah så klarar ändå ingen av att skjuta ned henne. Genji är mycket enklare att hantera.

Medlem
Skrivet av Mutumba:
Skrivet av simpa975:
Skrivet av veckans:

Jobbigaste champen i Overwatch heter Pharah och inte Genji, dessutom är hon med i varenda match.

Kontra med S76 eller Mccree, med en Zen som support blir det ännu lättare att ta ned Pharah, och Rein som tank. Kan säga att hon sällan används i ranked (Diamond), just på grund av att hon så lätt kan kontras.

Problemet är ju att när jag spelar Zen och lägger discord på Pharah så klarar ändå ingen av att skjuta ned henne. Genji är mycket enklare att hantera.

Problemet bör inte finnas i rank Guld och uppåt i Ranked, kan dock hålla med om att vissa S76 och Mccree's har svårt att träffa Pharah. Sant att Genji är lättare att hantera då både Mei (Högerklick) och Winston inte behöver kunna sikta bra för att ta död på Genji, hans Ult kan dock ta ut ett halvt team eller mer.

Medlem

Personligen "hatar" jag de medspelare jag hamnar ihop med i 90% av matcherna mer än någon specifik karaktär.

Medlem

När jag tänker efter så tycker jag att Symmetra är jobbigare Genji! Genji kan man möta face to face och kämpa emot men inte symmetra, går knappt ens att fly undan.

Hennes beam är magisk och träffar runt väggar, går igenom pelare och andra objekt så länge hennes beam "uppdaterar" sin träff och låser in sig minst några millisekunder per 1-2 sekunders intervall.
Detta + "favor the shooter" så är det enbart avstånd som fungerar mot hennes beam.

Men hon är lite roligare nu i denna meta än förra måste jag ändå erkänna, om blizzard justerar ner hennes hp, gör så att hennes beam kan brytas/avbrytas av objekt som kommer emellan eller minska styrkan på den så blir det säkert bättre.
Eller kanske att hennes ammo går ner en bra bit, kanske till hälften eller lägre, så att hon behöver reload:a lite oftare och då ge stackarna lite andrum för att fly

Edit:
Det jag menar är att hon är ibland mer som dps än support

Medlem

Free kill för min hog

Medlem

Eller så gör man så här...

https://gfycat.com/HonestFlippantDuiker


signatur

#PCMR

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:

När jag tänker efter så tycker jag att Symmetra är jobbigare Genji! Genji kan man möta face to face och kämpa emot men inte symmetra, går knappt ens att fly undan.

Hennes beam är magisk och träffar runt väggar, går igenom pelare och andra objekt så länge hennes beam "uppdaterar" sin träff och låser in sig minst några millisekunder per 1-2 sekunders intervall.
Detta + "favor the shooter" så är det enbart avstånd som fungerar mot hennes beam.

Men hon är lite roligare nu i denna meta än förra måste jag ändå erkänna, om blizzard justerar ner hennes hp, gör så att hennes beam kan brytas/avbrytas av objekt som kommer emellan eller minska styrkan på den så blir det säkert bättre.
Eller kanske att hennes ammo går ner en bra bit, kanske till hälften eller lägre, så att hon behöver reload:a lite oftare och då ge stackarna lite andrum för att fly

Edit:
Det jag menar är att hon är ibland mer som dps än support

Eller så countrar man henne med Phara, Roadhog eller McCree.
Som sagt, alla hjältar är OP om man inte vet hur man countrar dem.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av =FFM=FH:

När jag tänker efter så tycker jag att Symmetra är jobbigare Genji! Genji kan man möta face to face och kämpa emot men inte symmetra, går knappt ens att fly undan.

Hennes beam är magisk och träffar runt väggar, går igenom pelare och andra objekt så länge hennes beam "uppdaterar" sin träff och låser in sig minst några millisekunder per 1-2 sekunders intervall.
Detta + "favor the shooter" så är det enbart avstånd som fungerar mot hennes beam.

Men hon är lite roligare nu i denna meta än förra måste jag ändå erkänna, om blizzard justerar ner hennes hp, gör så att hennes beam kan brytas/avbrytas av objekt som kommer emellan eller minska styrkan på den så blir det säkert bättre.
Eller kanske att hennes ammo går ner en bra bit, kanske till hälften eller lägre, så att hon behöver reload:a lite oftare och då ge stackarna lite andrum för att fly

Edit:
Det jag menar är att hon är ibland mer som dps än support

Eller så countrar man henne med Phara, Roadhog eller McCree.
Som sagt, alla hjältar är OP om man inte vet hur man countrar dem.

Road är ju tank, tank vs support på kort avstånd är lite lättare för en tank, oavsett vilken tanken möter.

Med McCree så har du bara EN chans, hoppas för livet att du har en flash redo och en fulladdad revolver när symmetra är bredvid dig, annars är du helt körd.
På avstånd däremot är Symmetra typ ofarlig oavsett vem, t.o.m. alla andra support kan plocka ner henne enkelt på avstånd.

Samma sak för Phara, du får hoppas att du har en laddad "jet-boost", annars är du körd om du precis har landat bredvid Symmetra.

Symmetra är som en riktigt hemsk dps att möta i närstrid, med ett kraftfullt vapen som kan plocka ner 3 dps:er bara på en laddning!
Det kan inte ens McCree eller S76 utan att ladda om 2-3ggr minst då OM du dessutom head-shot:ar typ samtliga skott.

Tänk då att Symmetra skall agera Support Hon är inte support, hon är en aggressiv tant som är konstant nästan lika farligt som S76 med ulti om hon är i närstrid!

...men det är kanske så att jag överdriver och hatar att möta ett sådant derp karaktär

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av =FFM=FH:

När jag tänker efter så tycker jag att Symmetra är jobbigare Genji! Genji kan man möta face to face och kämpa emot men inte symmetra, går knappt ens att fly undan.

Hennes beam är magisk och träffar runt väggar, går igenom pelare och andra objekt så länge hennes beam "uppdaterar" sin träff och låser in sig minst några millisekunder per 1-2 sekunders intervall.
Detta + "favor the shooter" så är det enbart avstånd som fungerar mot hennes beam.

Men hon är lite roligare nu i denna meta än förra måste jag ändå erkänna, om blizzard justerar ner hennes hp, gör så att hennes beam kan brytas/avbrytas av objekt som kommer emellan eller minska styrkan på den så blir det säkert bättre.
Eller kanske att hennes ammo går ner en bra bit, kanske till hälften eller lägre, så att hon behöver reload:a lite oftare och då ge stackarna lite andrum för att fly

Edit:
Det jag menar är att hon är ibland mer som dps än support

Eller så countrar man henne med Phara, Roadhog eller McCree.
Som sagt, alla hjältar är OP om man inte vet hur man countrar dem.

Road är ju tank, tank vs support på kort avstånd är lite lättare för en tank, oavsett vilken tanken möter.

Med McCree så har du bara EN chans, hoppas för livet att du har en flash redo och en fulladdad revolver när symmetra är bredvid dig, annars är du helt körd.
På avstånd däremot är Symmetra typ ofarlig oavsett vem, t.o.m. alla andra support kan plocka ner henne enkelt på avstånd.

Samma sak för Phara, du får hoppas att du har en laddad "jet-boost", annars är du körd om du precis har landat bredvid Symmetra.

Symmetra är som en riktigt hemsk dps att möta i närstrid, med ett kraftfullt vapen som kan plocka ner 3 dps:er bara på en laddning!
Det kan inte ens McCree eller S76 utan att ladda om 2-3ggr minst då OM du dessutom head-shot:ar typ samtliga skott.

Tänk då att Symmetra skall agera Support Hon är inte support, hon är en aggressiv tant som är konstant nästan lika farligt som S76 med ulti om hon är i närstrid!

...men det är kanske så att jag överdriver och hatar att möta ett sådant derp karaktär

Ja, du överdriver verkligen.
Symmetra är verkligen inte svår att få bort, så länge man vet hur man spelar och vilka hjältar som är starka mot vilka.

På låg MMR så funkar hon säkert jättebra, eftersom ytterst få vet vilka hjältar som är starka mot vilka, utan springer bara runt som yra höns och tror att det är Call of Duty de spelar.
Men så får man får lite känsla för spelet så märker man hur enkelt det är att ta bort en Symmetra, hon är en hjälte som kräver väldigt mycket set-up för att göra någon form utav nytta.

Medlem
Skrivet av fredo:

Det är bara det att en studsande genji är såååå tråkig att möta. Får epilepsi av att hänga med i hans skuttande...

Åh, som jag håller med dig! Bunnyjumping borde bestraffas med nässelpiskning! Fast bäst hade varit om det stoppades av själva spelet. Tre hopp, sen är du trött i knäna och kan inte hoppa på tre sekunder.

Skägg.
10 Chambers

Kommer gameplay från nya kartan under förmiddagen!


signatur
Medlem

Fast hog är ingen tank kanske står som det i menyn men är mer eller mindre en dps i mina ögon. DU toppa lätt kills dmg med honom idag och är en flanker ingen du har som vägg

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Case21:

Fast hog är ingen tank kanske står som det i menyn men är mer eller mindre en dps i mina ögon. DU toppa lätt kills dmg med honom idag och är en flanker ingen du har som vägg

Brukar det inte kallas off-tank i mmo-sammanhang? Älskar att flankera med Hog.


signatur
1
Skriv svar