Beyond Good & Evil 2 är tidsexklusivt för Nintendo Switch
Har inte ens lirat originalet. Kanske dags att installera spelet som jag fick gratis via Uplay i höstas...
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||
Way to få en att skita ner byxan igenom att hålla på att det är ett rykte till underrubriken!
Tror inte på ryktet, känns inte som Ubisofts MO alls. Även om liknande kanske hänt, eller?
Ubisoft vet att BGaE har många fans som inte vill skaffa en Switch, och många skulle bli arga. Så stor tidsexklusivitet för ett så stort spel vore verkligen ett udda drag för dom. Jag tror bara Ubisoft skulle göra det om det var ett mindre spel (som ett 2D Rayman) eller en ny IP (som ZombieU). Ubisoft släpper rätt mycket fler spel till rätt mycket fler plattoformar dag 1 än någon annan större utgivare.
Möjligtvis någon/ett par veckors exklusivitet. Eller ett år för DLC. Men inte ett år för hela spelet. Mark my words!
subterranean homesick alien
Har inte Nintendo mer tro på sin nya maskin?
Hur menar du nu? Både Sony och Microsoft har väl kört samma grej. Klart att konsolen inte är något utan exklusiva spel.
Absolut, vilket alla tre företagen skulle ha en känga för. Bortsett från egna IP´s hade det varit förtroendegivande och kaxigt om de istället hade gått ut med: Vi har så högt förtroende för våran produkt att vi inte kommer betala för att begränsa någon, utan våran produkt får tala för sig själv.
Men visst, det är ett önsketänkande.
Way to få en att skita ner byxan igenom att hålla på att det är ett rykte till underrubriken!
Tror inte på ryktet, känns inte som Ubisofts MO alls. Även om liknande kanske hänt, eller?
Ubisoft vet att BGaE har många fans som inte vill skaffa en Switch, och många skulle bli arga. Så stor tidsexklusivitet för ett så stort spel vore verkligen ett udda drag för dom. Jag tror bara Ubisoft skulle göra det om det var ett mindre spel (som ett 2D Rayman) eller en ny IP (som ZombieU). Ubisoft släpper rätt mycket fler spel till rätt mycket fler plattoformar dag 1 än någon annan större utgivare.
Möjligtvis någon/ett par veckors exklusivitet. Eller ett år för DLC. Men inte ett år för hela spelet. Mark my words!
Vet inte; men man ska inte glömma att Ubisoft höll inne på releasen av Rayman Legends till Wii U i 6-7 månader för att släppa det på alla 3 samtidigt. Det är inte direkt det enda exemplet som ger Ubisoft ett ganska smutsigt rykte som en stor aktör.
Dom kanske gör tvärtom den här gången och faktiskt släpper det långt före till Nintendo.
Dom kanske gör tvärtom den här gången och faktiskt släpper det långt före till Nintendo.
Fast mönstret, deras approach, vad jag kan se tycks ju vara att anstränga sig för att släppa till så mycket så tidsmässigt tätt som möjligt. Känns inte så troligt att dom bara skulle "prova byta". Deras mål är ju att vara så plattforms-agnostisk som möjligt.
Nåja, den som lever får se.
subterranean homesick alien
ha! endast Ubisoft som förlorar på detta.
Nintendo har nog pröjsat för det och om spelet är bra så lär det inte spela någon större roll.
Dessutom har de räknat ut det där i förväg och förväntar sig med all fördel vinst och inte förlust på det...
Rise of the tomb raider kostade Microsoft ca 40 miljoner enligt branchkännare medan spelet beräknades ge en extra vinst på 150 miljoner till om det släppts till de andra enheterna samtidigt nu så ligger extra vinsten på under 100 miljoner. Ta detta med en näve salt dock då detta kommer from Pachter och andra analytiker men samtidigt har SE inte släppt några officiella siffror vilket är brukligt då det gått bra.
Så även om konsolexklusivt verkar bra är det oftast en stor förlust för utgivare och utvecklare.
ha! endast Ubisoft som förlorar på detta.
Nintendo har nog pröjsat för det och om spelet är bra så lär det inte spela någon större roll.
Dessutom har de räknat ut det där i förväg och förväntar sig med all fördel vinst och inte förlust på det...
Rise of the tomb raider kostade Microsoft ca 40 miljoner enligt branchkännare medan spelet beräknades ge en extra vinst på 150 miljoner till om det släppts till de andra enheterna samtidigt nu så ligger extra vinsten på under 100 miljoner. Ta detta med en näve salt dock då detta kommer from Pachter och andra analytiker men samtidigt har SE inte släppt några officiella siffror vilket är brukligt då det gått bra.
Så även om konsolexklusivt verkar bra är det oftast en stor förlust för utgivare och utvecklare.
Det kan ju finnas andra incitament för parterna på längre sikt. I fallet vi diskuterar här kan Nintendo mycket väl tänkas betala för att få det exklusivt en tid för att få säljhjälp till konsolen; på samma sätt kan Ubisoft ha planerat att släppa många spel till Switch framöver och redan lagt arbete på det, då har dom ett intresse att många köper Switch då det ger dom fler kunder på längre sikt.
Gillar hur ancel påpekade att prestandan på förra generationens konsoler var ett stor problem för denna uppföljare, går inte riktigt ihop med switch exclusivitet.
Även om inget är bekräftat angående Switchens prestanda så kan man åtminstone vara säker på att den kommer vara betydligt svagare än en PS4:a i många avseenden.
Men allt pekar på att den kommer vara flera gånger så kraftfull som t.ex en konsol från förra generationen, så varför skulle just det påståendet från herr Ancel ej gå ihop med eventuell Switch exklusivitet?