Valve mosar fyra populära fusk till Counter-Strike: Global Offensive

Robot
Valve mosar fyra populära fusk till Counter-Strike: Global Offensive
Medlem
Valve mosar fyra populära fusk till Counter-Strike: Global Offensive

Låter grabben spela cs för att öka reaktionsförmågan. Om han fuskat hade han inte gjort det.

Nu klättrar han i rank rejält. Kanske nått för fuskare att fundera på. Känslan av att bli bra och kämpa för det måste väl ändå vara bättre än godmode?

Gnällkuk

Meanwhile - EA & DICE kör vidare med strutstekniken, fuskare får fortsatt härja fritt i BF1.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Meanwhile - EA & DICE kör vidare med strutstekniken, fuskare får fortsatt härja fritt i BF1.

Heey om man ska gå efter Valve's ban-tid så har EA/DICE fortfarande över 9 månader på sig att komma på hur fusken funkar och sedan banna dem

Medlem
Skrivet av tricky:

Meanwhile - EA & DICE kör vidare med strutstekniken, fuskare får fortsatt härja fritt i BF1.

Äh, är ju bara 10 månader kvar innan nästa BF kommer. Orka fixa med det gamla spelet, när dom kan fokusera på nästa.

Medlem

Att dom inte fixar in nå vac bot skydd eller vad det kallas och banna folk direkt om fusk används? Iofs så skulle väl 70% av spelarbasen försvinna på 2 veckor.

Medlem
Skrivet av Zainter:

Att dom inte fixar in nå vac bot skydd eller vad det kallas och banna folk direkt om fusk används? Iofs så skulle väl 70% av spelarbasen försvinna på 2 veckor.

Inte bara att göra så..
Du får inte enligt lag söka igenom någons dator för fusk hur som helst.
Krångligt skit alltihopa, därför botar och allt finns kvar i tex WoW .

Medlem

Folk som fuskar är så jävla låga och borde bli bannade på livstid från att spela online med andra, patetiska jävla kräk!

Medlem

hade jag träffat den personen som kodar fusk för pengar oj jisses denna personen hade inte haft många ben kvar i kroppen.

att personerna sen i fråga skryter och skriver om det gör mig mer förbannad.

Därför jag ogillar fps spel mestdels idag pga hur lätt det är att fuska utan att bli tagen tyvärr :/

Medlem

Fusk på onlinespel är fyyyy, men jag älskar att fuska på singleplayer spel


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av tricky:

Meanwhile - EA & DICE kör vidare med strutstekniken, fuskare får fortsatt härja fritt i BF1.

Äh, är ju bara 10 månader kvar innan nästa BF kommer. Orka fixa med det gamla spelet, när dom kan fokusera på nästa.

Lite ute och cyklar ser jag.. Nästa bf kommer kanske 2018 2017 är crappelfront (Battelfont year)..

Medlem

Jag upplever inte fusk så vanligt som vissa andra.
Det är ganska tydligt när.det.är en fuskare.
Eller så är det så pass att det.fuskas i båda lagen så då tar dom ut varandra
Detta är ju dock mer ett bekymmer för dom som endast jagar individuell framgång och stats i lagspel som jag ser som ett nästan lika stort.bekymmer i tex spel som bf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fuskare är patetiska, inget annat.

Medlem

Kommer aldrig kunna förstå mig på fuskare. Hur kul är det att spela samtidigt som man vet att inget "kill" är genuint? För mig är det ett oerhört slöseri med tid. Tröttnar folk inte??

Medlem
Skrivet av Håkan:
Skrivet av tricky:

Meanwhile - EA & DICE kör vidare med strutstekniken, fuskare får fortsatt härja fritt i BF1.

Äh, är ju bara 10 månader kvar innan nästa BF kommer. Orka fixa med det gamla spelet, när dom kan fokusera på nästa.

Kommer inte ut ett BF på några år enligt EA.

Och är fusk i BF1 verkligen ett problem? Tror jag har mött 1 uppenbar fuskare på mina 100 timmar.

Medlem
Skrivet av tricky:

Meanwhile - EA & DICE kör vidare med strutstekniken, fuskare får fortsatt härja fritt i BF1.

Har 200+ timmar i BF1...stött på EN fuskare som fuskat så det märkts. Och har folk fuskat så det inte märkts så har det inte gjort varken till eller från för underhållningens skull.

Gnällkuk
Skrivet av GayFish:
Skrivet av Håkan:
Skrivet av tricky:

Meanwhile - EA & DICE kör vidare med strutstekniken, fuskare får fortsatt härja fritt i BF1.

Äh, är ju bara 10 månader kvar innan nästa BF kommer. Orka fixa med det gamla spelet, när dom kan fokusera på nästa.

Kommer inte ut ett BF på några år enligt EA.

Och är fusk i BF1 verkligen ett problem? Tror jag har mött 1 uppenbar fuskare på mina 100 timmar.

Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av tricky:

Meanwhile - EA & DICE kör vidare med strutstekniken, fuskare får fortsatt härja fritt i BF1.

Har 200+ timmar i BF1...stött på EN fuskare som fuskat så det märkts. Och har folk fuskat så det inte märkts så har det inte gjort varken till eller från för underhållningens skull.

I europa och nordamerika är vi mer förskonade, eller så är de som fuskar smartare än genomsnittet. I Asien är det ett jättestort problem och de fusk som finns är helt ospårbara och det går att ställa in i princip allt. Är själv lite av samma uppfattning som er, men däremot har det titt som tätt varit väldigt märkliga situationer där man misstänkt fusk.

Efter att ha sett skärmdumpar på programmet och att de fungerat non-stop tydligen sedan åtminstone BF4 utan att någonsin upptäckas så börjar man ju bli smått misstänksam.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Låter grabben spela cs för att öka reaktionsförmågan. Om han fuskat hade han inte gjort det.

Nu klättrar han i rank rejält. Kanske nått för fuskare att fundera på. Känslan av att bli bra och kämpa för det måste väl ändå vara bättre än godmode?

Har det med ålder att göra?

Jag har spelat CS nu markant mycket mer, men jag blir _fan_ inte bättre än vad jag är, jag stannar på ungefär samma rank hela tiden, och har alltid samma jävla problem varje match, "ryckningar" i mushanden så när jag siktar och själva striden tar några sekunder så brukar jag alltid förlora då jag "rycker till" i handen så siktet går åt helvete...

Medlem

Visst är fusk ett problem rent generellt och existerar i allt för stor mängd, och jag hatar de likväl.

MEN jag slår vad att hälften av gångerna många ropar och pekar ut "cheaters" så är det bara dom själva som är dåliga. Det är skönt att ha en ursäkt för sitt kassa spelande ... Jag fuskar aldrig och vet inte hur många ggr det har hänt mig att folk falskeligen pekat ut en som cheater i framför allt CS och andra shooters.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

hade jag träffat den personen som kodar fusk för pengar oj jisses denna personen hade inte haft många ben kvar i kroppen.

att personerna sen i fråga skryter och skriver om det gör mig mer förbannad.

Därför jag ogillar fps spel mestdels idag pga hur lätt det är att fuska utan att bli tagen tyvärr :/

Haha, du hade det va.......
Vad skulle du göra om du hade en framför dig? Samla ihop kompisgänget för en DDOS-attack? Vara toxic på LoL? "Hacka" hans facebook?

Nä, Jag förstår och håller med om att det är frustrerande men skippa den där skiten. Bara löjligt med sånt där snack.

Medlem
Skrivet av tricky:

Efter att ha sett skärmdumpar på programmet och att de fungerat non-stop tydligen sedan åtminstone BF4 utan att någonsin upptäckas så börjar man ju bli smått misstänksam.

Asså, jag har ju sett fuskare på youtube som folk har spelat in i spectator mode, men aldrig sett nåt liknande live själv.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Star Lord:

Låter grabben spela cs för att öka reaktionsförmågan. Om han fuskat hade han inte gjort det.

Nu klättrar han i rank rejält. Kanske nått för fuskare att fundera på. Känslan av att bli bra och kämpa för det måste väl ändå vara bättre än godmode?

Har det med ålder att göra?

Jag har spelat CS nu markant mycket mer, men jag blir _fan_ inte bättre än vad jag är, jag stannar på ungefär samma rank hela tiden, och har alltid samma jävla problem varje match, "ryckningar" i mushanden så när jag siktar och själva striden tar några sekunder så brukar jag alltid förlora då jag "rycker till" i handen så siktet går åt helvete...

Känner lite av samma sak, man börjar bli gammal^^

Säkert 30% av alla matcherna man spelat är det någon som har fusk . Inräknat - har fusk oaktiverat i fall någonting går snett.
Kommer ni ihåg cs1.6. Dem som hade fusk blev ökända och utpetade direkt. Delpan, blomman, twist.. etc.

Nu är fusk någonting man kan betala för. Det finns speciella hemsidor för rankhöjning. Det finns tusentals snorungar på esea faceit som tror dem kommer tjäna pengar att fuska och bli "bäst" på spelet.

Faktum är,
Esea betalar ut pengar till ungefär 25 personer av en halv miljon användare.
FaceIT betalar inte ett skit till någon.

Och Fusk är så populärt nu att man anordat s.k. "Overwatch" system för att kontrollera och anmäla fuskare. I teorin finns det kanske 10.000 overwatch som bearbetar 5-7 fuskare om dagen, dvs, 70.000 personer.

Its so not ok :x

Tror ni mig inte?
https://www.reddit.com/r/GlobalOffensive/comments/5lvse1/ban_...

För en dag sedan..

1
Skriv svar