Flicka önskade sig Splatoon i julklapp – fick porr

Robot
Flicka önskade sig Splatoon i julklapp – fick porr
Medlem
Flicka önskade sig Splatoon i julklapp – fick porr

Köper aldrig begagnat, det här hade nog aldrig hänt på en ny obruten förpackning. Men visst skulle man bli förbannad...

Medlem

Siktar ni på att få denna på top 10 listan för 2017? FZ <3


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Det är ju USA så jag hade stämt Target på 250 miljoner dollar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Äh, WiiU kan inte spela upp filmer och framsidan av en DVD/Blu-Ray-disc lär inte innehålla mer än en explicit titel (inte mycket värre än språkbruket på skolgården). Bara att gå tillbaks till butiken, ingen skada skedd.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Köper aldrig begagnat, det här hade nog aldrig hänt på en ny obruten förpackning. Men visst skulle man bli förbannad...

Spelet må ha varit begagnat men det var ju köpt på Target, och då tycker man att det borde genomföras kontroller för att säkerställa att spelet både fungerar och att det är rätt spel. Tycker det lutar mest åt att det är någon i personalen som försökt att vara lustig.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Köper aldrig begagnat, det här hade nog aldrig hänt på en ny obruten förpackning. Men visst skulle man bli förbannad...

Target får inte sälja obrutna förpackningar och som det låter på nyhetsbeskrivningen i länken var den inte bruten heller.

Ett möjligt scenario är att någon köpt spelet, bytt skivan till porren och sen plastat om den för att kunna returnera det till butiken och få pengarna tillbaka. Har varit liknande problem förr i USA, t ex med aktiveringskoder.

Det hade varit tråkigt att få fel skiva oavsett vad som låg där, men det blir lite extra otrevligt när det är porr i ett spel för barn.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Gaara:

Köper aldrig begagnat, det här hade nog aldrig hänt på en ny obruten förpackning. Men visst skulle man bli förbannad...

Spelet må ha varit begagnat men det var ju köpt på Target, och då tycker man att det borde genomföras kontroller för att säkerställa att spelet både fungerar och att det är rätt spel. Tycker det lutar mest åt att det är någon i personalen som försökt att vara lustig.

Vet inte hur de har det i den butiken, tvivlar på att någon i personalen skulle få ut något av det här, lutar mer som att de har spelen ute i hyllorna och någon kund ville vara "lustig". Jag vill hoppas det iaf, för butikens skull. Men o andra sidan brukar de väl kolla fodralen i samband med köp. Mycket märkligt det här...

Medlem

Vi hyrde film när jag var liten (Super Mario Bros Super show), kan jag ha varit 4-5 år då kanske. Fick nån polisthriller som började med ett mord.

KoP
Medlem

Det här kräver ju en repost ifrån tråden i Alien VR artikeln:

"En väldig massa...porr."

http://wiki.visbypirater.org/vitaliepedia/Ted_Borg

Medlem
Citat:

Hur hade du reagerat om det låg porr i spelfodralet du köpt till ditt barn?

Vad var det för porr?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Citat:

Hur hade du reagerat om det låg porr i spelfodralet du köpt till ditt barn?

Vad var det för porr?

Asian Babes, frikyrkligt skit...


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av KoP:

Det här kräver ju en repost ifrån tråden i Alien VR artikeln:

"En väldig massa...porr."

http://i.imgur.com/OAoMwXh.jpg

http://wiki.visbypirater.org/vitaliepedia/Ted_Borg

[/quote]

"Farao får f*tta"


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

är det bara jag som tycker det märkligaste är att en 7åring tror på tomten?

KoP
Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av KoP:

Det här kräver ju en repost ifrån tråden i Alien VR artikeln:

"En väldig massa...porr."

http://i.imgur.com/OAoMwXh.jpg

http://wiki.visbypirater.org/vitaliepedia/Ted_Borg

"Farao får f*tta"[/quote]

Icke att förglömma Cleopatra-kn*ll med sarkofagsprut.

Medlem

Pappan kanske blev glad i familjen

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

är det bara jag som tycker det märkligaste är att en 7åring tror på tomten?

Inte speciellt märkligt. Vuxna människor över hela världen tror ju på en massa knasigheter.

Men jag skulle nog gissa att det är vad någon av föräldrarna sagt till affären/media för att förstärka det hemska....eller helt enkelt för att det är något man säger i jultider (alltså nått om att tomten gjort något, trots att ingen i närheten tror på tomten).

Medlem

PR-trick från Nintendo i hopp om att få fler vuxna att köpa Wii U månne?

Medlem

hur jag hade reagerat? Ja hade det varit till mig så fine, tittat på filmen sen lämna tillbaka för att få spelet =D, hade det varit till min flicka så hade jag helt enkelt fått förklara lite hur livet fungerar tidigare än väntat. Det var faktiskt lite så för mig när jag var liten, Min mor skulle hyra en film åt mig för jag låg hemma å var sjuk, jag tror jag var runt 8 år hon skulle hyra smurfarna åt mig när jag kom hem, "detta var på VHS tiden =D "hon fick med sig en porr rulle.. Anyway, så satt jag i filmen å började titta och tyckte direkt det var mysko, och mamma undrade varför det var så tyst ifrån vardags rummet, då kom hon in några minuter senare å tydligen satt jag å tittade precis som att det skulle vara vilken film som helst, fast jag frågade min mor en massa saker efteråt Hon åkte lämnade tillbaka filmen å vi fick hyra 3 filmer i en vecka som kompensation. Vet ej om det satt några spår i mig efter de, men så mycket vet jag att inte fick jag några "meen" för livet av det som hände.

Medlem

Hade det hänt mig eller mitt barn hade jag skrattat bara. Sen bytt spelet helt enkelt. Om man nu är ute efter porr så är det inte en bristvara längre.

Medlem

Porr... till ett barn!? Hemska tanke... något sådant skulle aldrig skett före internet. Då fanns ingen porr alls, jag tror inte ens porr existerade. Speciellt inte i polarens farsas hemliga låda, och definitivt inte på översta hyllan i garderoben i deras teverum. ;-D

Medlem

Jag tycker nog mer synd om killen/tjejen som köper den där "goa p-rullen som hen trånat länge efter" och sedan upptäcker på galakvällen att det är ett Nintendo-spel i kartongen!!

Medlem
Skrivet av Rovdjur:

Jag tycker nog mer synd om killen/tjejen som köper den där "goa p-rullen som hen trånat länge efter" och sedan upptäcker på galakvällen att det är ett Nintendo-spel i kartongen!!

Vafan jag jag satt precis och skrev på samma skämt när jag fick syn på din kommentar. Touché.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Gaara:

Köper aldrig begagnat, det här hade nog aldrig hänt på en ny obruten förpackning. Men visst skulle man bli förbannad...

Måste gratulera för nördigaste reaktionen någonsin på lite fnissig soft-news, kudos.


signatur

subterranean homesick alien

Skribent
Skrivet av Jesper1230:

Siktar ni på att få denna på top 10 listan för 2017? FZ <3

https://i.ytimg.com/vi/emvO3c-dtJM/hqdefault.jpg

Tänkte "Där vann Frost 2017" när jag såg rubriken


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det som förvånade mig mest är att morsan tycker att Nintendo ska få upp ögonen....vafan ska dom göra? Sen tycker jag det är förbluffande att dom fick ett presentkort på samma summa som spelet, det där är ju skitmärkligt. Hade bara gjort mig mer förbannad. Man hade velat veta varför det blir fel, varför skulle jag annars vilja handla ytterligare en vara som det kan vara fel i hos Target?

Och det är klart man hade blivit förbannad om man fått hem porr till ett barn som förväntar sig ett spel. Hade det hänt mig så hade det inte alls varit roligt, men nu är det roligt för att det hände någon annan. Humor är roligt (huehuehe) på så sätt.

Jag hade velat se någon form av ansvarstagande från Target, snarare än att killen i kassan ger mig presentkort på 100 spänn.

Medlem
Skrivet av Rovdjur:

Jag tycker nog mer synd om killen/tjejen som köper den där "goa p-rullen som hen trånat länge efter" och sedan upptäcker på galakvällen att det är ett Nintendo-spel i kartongen!!

Jag är allvarligt talat mest förvånad över att det finns folk som köper porr överhuvudtaget idag.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Skrevs den här artikeln enbart för att det råkade vara porr? Det är inte direkt första gången någon råkar få fel produkt i konvolutet. Ex fel spel eller till fel plattform osv.

Och ja det är synd för barnet i fråga som inte fick spela spelet hon så gärna hade velat spela direkt antar jag. Men antar allt löste sig dagen efter eller så iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skrivet av TheWarlock:

är det bara jag som tycker det märkligaste är att en 7åring tror på tomten?

https://www.youtube.com/watch?v=h8Zq0fcWwjo


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar