Framgången fortsätter: över 53 miljoner Playstation 4-konsoler sålda

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Nightman76:

bytte min ps4 till ett pro bästa jag gjort mycket svalare och lever inte om som jet motor sedan köpte jag en 65 tums 4k tv från samsung så då blev pro ett lyft. även netflix m.m speciellt med HDR

Detdär värmeproblemet är som en skrev har aldrig existerat och kollar man på fejk bilderna så ser man att värmen kom utifrån som nån stått med en värmepisol och smält plasten haha. Dock är det ju samma problem med alla ps4 och xbox att när du laddar ner så använts inte hela bannbredden jag har 500mbit men laddar bara ner i 80mbit jobbigt när spelen är på 50gib

Alltså. Angående bandbredden så är det väldigt ovanligt att du får ut exakt så mycket som leverantören "lovat".

Nja inte när det gäller fiber vill jag påstå.

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Nightman76:

bytte min ps4 till ett pro bästa jag gjort mycket svalare och lever inte om som jet motor sedan köpte jag en 65 tums 4k tv från samsung så då blev pro ett lyft. även netflix m.m speciellt med HDR

Detdär värmeproblemet är som en skrev har aldrig existerat och kollar man på fejk bilderna så ser man att värmen kom utifrån som nån stått med en värmepisol och smält plasten haha. Dock är det ju samma problem med alla ps4 och xbox att när du laddar ner så använts inte hela bannbredden jag har 500mbit men laddar bara ner i 80mbit jobbigt när spelen är på 50gib

Alltså. Angående bandbredden så är det väldigt ovanligt att du får ut exakt så mycket som leverantören "lovat".

Nja inte när det gäller fiber vill jag påstå.

Jag har 250mb fiber. Men när jag kör nätverkstest på ps4 så kan det variera mella 200-380mb. Hehe. Så klagar inte, men via datorn får jag typ bara 150mb. Sen har jag öppnat/stängt portar på ps4an och inte datorn. Vet ej om det är den avgörande faktorn men...

KoP
Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Nightman76:

bytte min ps4 till ett pro bästa jag gjort mycket svalare och lever inte om som jet motor sedan köpte jag en 65 tums 4k tv från samsung så då blev pro ett lyft. även netflix m.m speciellt med HDR

Detdär värmeproblemet är som en skrev har aldrig existerat och kollar man på fejk bilderna så ser man att värmen kom utifrån som nån stått med en värmepisol och smält plasten haha. Dock är det ju samma problem med alla ps4 och xbox att när du laddar ner så använts inte hela bannbredden jag har 500mbit men laddar bara ner i 80mbit jobbigt när spelen är på 50gib

Alltså. Angående bandbredden så är det väldigt ovanligt att du får ut exakt så mycket som leverantören "lovat".

Nja inte när det gäller fiber vill jag påstå.

På den tiden jag hade 100 mbit fiber fick jag som max ut runt 65-70. :/

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Nightman76:

bytte min ps4 till ett pro bästa jag gjort mycket svalare och lever inte om som jet motor sedan köpte jag en 65 tums 4k tv från samsung så då blev pro ett lyft. även netflix m.m speciellt med HDR

Detdär värmeproblemet är som en skrev har aldrig existerat och kollar man på fejk bilderna så ser man att värmen kom utifrån som nån stått med en värmepisol och smält plasten haha. Dock är det ju samma problem med alla ps4 och xbox att när du laddar ner så använts inte hela bannbredden jag har 500mbit men laddar bara ner i 80mbit jobbigt när spelen är på 50gib

Alltså. Angående bandbredden så är det väldigt ovanligt att du får ut exakt så mycket som leverantören "lovat".

Nja inte när det gäller fiber vill jag påstå.

På den tiden jag hade 100 mbit fiber fick jag som max ut runt 65-70. :/

Mätte du med en kabel som klarade 100mbit eller högre eller testade du med trådlöst?
Om man inte får den hastighet som lovats över kabel och en vettig router. Så är det nog så att operatören sålt för mycket bandbredd i området och "glömt" (snålat och skitit i) att uppgradera sin hårdvara.
Men med fiber brukar det överlag inte vara sådana "upp till" hastigheter som man ser via 4g adsl och comhems coax.

Comhem kör föresten ganska stort spann ex deras 250mbit betyder 100-250mbit. En bekant till mig kör det och får 120mbit.

Själv har jag äntligen fått fiber 100/100 och ligger på 115/115 när jag kör mot speedtest.net, rätt skönt efter att ha kört med ADSL i flera år och fått 12-14/2mbit beroende på tid på dygnet.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Klart som fan dom säljer mycket när dom går sönder på löpande band. Folk måste ju köpa nya hela tiden.

Helg Troll, eller Troll på hel tid?

Medlem

Jag älskar verkligen mitt Playstation 4, haft både vanilla och pro sedan release. Bäst exclusives har dom också!

Pro är allt annat än tyst dock, men Netflix tittande går om man har okej volym. Men smaken är som baken och för folk som har kvar sitt ps4 och aldrig ens öppnat och städat ur den kan nog räkna med ungefär samma ljudnivå som en gammal 360 haha.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Slashgibber:

Klart som fan dom säljer mycket när dom går sönder på löpande band. Folk måste ju köpa nya hela tiden.

Helg Troll, eller Troll på hel tid?

Ja.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

12
Skriv svar