Civilization VI, GTA V och Counter-Strike toppar säljlistan enligt ny statistik

Robot
Civilization VI, GTA V och Counter-Strike toppar säljlistan enligt ny statistik
Medlem
Civilization VI, GTA V och Counter-Strike toppar säljlistan enligt ny statistik

Och 5,9 miljoner är nya accounts för den gamla blev bannad

Medlem

Artikeln verkar vara skriven som att ni läst den vänstra listan, vilket är inkomstlistan. De spel som sålt mest är ju den högra listan.
No Man's Sky var inte populärare än Rocket League, men det drog in mer pengar, för att det är dyrare.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Och 5,9 miljoner är nya accounts för den gamla blev bannad

Ligger nog en hel del sanning i det du säger

Skribent
Skrivet av m4gnify:

Artikeln verkar vara skriven som att ni läst den vänstra listan, vilket är inkomstlistan. De spel som sålt mest är ju den högra listan.
No Man's Sky var inte populärare än Rocket League, men det drog in mer pengar, för att det är dyrare.

En felskrivning under No Mans sky, ska ju såklart stå att den har tjänat mest. Men annars är artikeln skriven efter båda sidorna, vilket framgår om du läser hela artikeln. Bara för ett spel är dyrare betyder inte heller att det automatiskt tjänar mer pengar.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Kul! Ännu mer miljoner ryssar till CS som kommer att förgylla ens spelupplevelse till ännu högre nivåer

Medlem
Skrivet av totte1015:

Och 5,9 miljoner är nya accounts för den gamla blev bannad

Vilket betyder att Valve tjänar pengar på att banna=WIN


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag känner ca 10 pers som spelar/spelade cs och ca 8 av dem har fuskat och blivit bannade och sedan köpt nya accs. Nästan alla cs spelare hat fuskat nån gång och blivit bannade och sedan köpt nytt acc. Några av mina vänner har haft ca 5 accs och jag överdriver inte. Viss gillar bara att fuska så mycket. Patetiskt.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av totte1015:

Och 5,9 miljoner är nya accounts för den gamla blev bannad

Vilket betyder att Valve tjänar pengar på att banna=WIN

Nu är det väl inte att Valve bannar folk som är problemet, utan communityn tycker ju tvärtom, att det bannas för lite.

Medlem
Skrivet av Milkme:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av totte1015:

Och 5,9 miljoner är nya accounts för den gamla blev bannad

Vilket betyder att Valve tjänar pengar på att banna=WIN

Nu är det väl inte att Valve bannar folk som är problemet, utan communityn tycker ju tvärtom, att det bannas för lite.

Det är nog snarare smurfkonton
Edit: och en del som har blivit bannade också

Medlem
Skrivet av Milkme:
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av totte1015:

Och 5,9 miljoner är nya accounts för den gamla blev bannad

Vilket betyder att Valve tjänar pengar på att banna=WIN

Nu är det väl inte att Valve bannar folk som är problemet, utan communityn tycker ju tvärtom, att det bannas för lite.

Nä, jag ser inte heller något problem i att Valve bannar folk ^^


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Avstängd
Skrivet av Prince Gama:

Jag känner ca 10 pers som spelar/spelade cs och ca 8 av dem har fuskat och blivit bannade och sedan köpt nya accs. Nästan alla cs spelare hat fuskat nån gång och blivit bannade och sedan köpt nytt acc. Några av mina vänner har haft ca 5 accs och jag överdriver inte. Viss gillar bara att fuska så mycket. Patetiskt.

Om du har 10 vänner som fuskar i spel bör du fråga dem om det verkligen är så kul? Det är ungefär lika illa som att filma i fotboll och bör vara livstids avstängning plus böter på någon miljon.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Prince Gama:

Jag känner ca 10 pers som spelar/spelade cs och ca 8 av dem har fuskat och blivit bannade och sedan köpt nya accs. Nästan alla cs spelare hat fuskat nån gång och blivit bannade och sedan köpt nytt acc. Några av mina vänner har haft ca 5 accs och jag överdriver inte. Viss gillar bara att fuska så mycket. Patetiskt.

Tvivlar på att "nästan alla" cs spelare har fuskat någongång.

Du kan inte använda anekdoter som fakta, jag känner inte en enda person som har fuskat men det betyder inte att ingen fuskar heller. Men om du känner 8 personer som fuskar så undrar jag verkligen vilka kretsar du umgås i..

Medlem

Det skulle vara kul att se intäkter för dlc och ingame-köp också. Jag har lagt 300kr på nycklar i Rocket league =D aah vad skönt att kunna lätta sitt hjärta, det finns inga andra jag kan berätta det för.

Medlem
Skrivet av breahl:
Skrivet av Prince Gama:

Jag känner ca 10 pers som spelar/spelade cs och ca 8 av dem har fuskat och blivit bannade och sedan köpt nya accs. Nästan alla cs spelare hat fuskat nån gång och blivit bannade och sedan köpt nytt acc. Några av mina vänner har haft ca 5 accs och jag överdriver inte. Viss gillar bara att fuska så mycket. Patetiskt.

Om du har 10 vänner som fuskar i spel bör du fråga dem om det verkligen är så kul? Det är ungefär lika illa som att filma i fotboll och bör vara livstids avstängning plus böter på någon miljon.

Tro mig, jag försökte resonera med dem men de försökte alltid bara hitta anledningar till att fuska, t.ex. en i motståndarlaget gör något suspicious, grabbarba skriker "FUSK" och BAM dem sätter på och blir bannade inte långt efter. Löjligt i know, tack vare dem tappade jag rank många gånger. Men dem slutade fuska efter bans (förutom några).

Jag personligen har aldrig fuskat i 1.6, source eller go. Tycker inte det är kul. Finns ingen spänning i sånt.

Medlem
Skrivet av adde111:
Skrivet av Prince Gama:

Jag känner ca 10 pers som spelar/spelade cs och ca 8 av dem har fuskat och blivit bannade och sedan köpt nya accs. Nästan alla cs spelare hat fuskat nån gång och blivit bannade och sedan köpt nytt acc. Några av mina vänner har haft ca 5 accs och jag överdriver inte. Viss gillar bara att fuska så mycket. Patetiskt.

Tvivlar på att "nästan alla" cs spelare har fuskat någongång.

Du kan inte använda anekdoter som fakta, jag känner inte en enda person som har fuskat men det betyder inte att ingen fuskar heller. Men om du känner 8 personer som fuskar så undrar jag verkligen vilka kretsar du umgås i..

Fair enough, men min anekdot har iaf lite vikt bakom sig, 6 mil nya accs är säkert fuskare som blev bannade och som sedan köpte nya acc, och folk som skaffar smurf acc. Så klart kom det nya spelare men tvivlar att det är majoriteten.

1
Skriv svar