Tim Sweeney: Spelbranschen kommer att forma hela världens framtid

Robot
Tim Sweeney: Spelbranschen kommer att forma hela världens framtid

Ju mer digitala vi blir desto viktigare kommer de som kan skapa virtuella världar bli.


L32
Medlem
Tim Sweeney: Spelbranschen kommer att forma hela världens framtid

Med tanke på att vi idag kan simulera avancerade kemiska processer som vi inte kunde för tio år sedan, vilket beror på de avancerade processorer och grafikkort som har utvecklats på grund av spelbranschen, så tvivlar jag inte en sekund på detta.

Medlem

Kanske lite väl bajsnödigt uttryckt. Å andra sidan har väl alltid siare om framtiden gärna tryckt på med stora ord för just sin egen bransch.

Att vara "en del av", visst.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

MEG
Medlem

Undra om han är släkt med Sweeney Todd


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Vart är Terminators?

Medlem
Skrivet av deathtoyou:

Vart är Terminators?

Läste du inte artikeln? Terminators finns inte, utan det är Arnold själv som kör motion capture i från framtiden!

Medlem
Skrivet av MEG:

Undra om han är släkt med Sweeney Todd

Det är omöjligt, i och med att Sweeney Todd är en fiktiv person som härstammar från serien The String of Pearls.

Medlem

Bildtelefon uppfanns på 50-talet. Visst finns det användningsområden för en bildtelefon i 3D, men jag tror inte att det kommer bli något revolutionerande. Finns annat som tex AR som jag ser större potential i.

Medlem

Laserskanning av miljöer + VR + detta Sweeney pratar om. Tänk er att besöka vilken plats som helst på Jorden, i VR, med kompisar som har motion capturing, där man kan trycka och lyssna/läsa på vilka djur som finns i området, osv.

Medlem
Skrivet av L32:

Med tanke på att vi idag kan simulera avancerade kemiska processer som vi inte kunde för tio år sedan, vilket beror på de avancerade processorer och grafikkort som har utvecklats på grund av spelbranschen, så tvivlar jag inte en sekund på detta.

Detta lät intressant. Har du någon artikel, eller exempel på detta?


signatur

Cheers, to those beautiful ignorant Bastards

L32
Medlem
Skrivet av lastlegion:
Skrivet av L32:

Med tanke på att vi idag kan simulera avancerade kemiska processer som vi inte kunde för tio år sedan, vilket beror på de avancerade processorer och grafikkort som har utvecklats på grund av spelbranschen, så tvivlar jag inte en sekund på detta.

Detta lät intressant. Har du någon artikel, eller exempel på detta?

Fick själv höra det av en professor i organisk kemi, men jag kan försöka leta reda på något till imorgon.

Medlem

Tja ar kanske, om tidigare nämnt går att bygga betydligt mindre klumpig. Men sen ska ju batterier utvecklas och chip måste man ju lyckas få bort värmen för dem ens ska komma upp i laptop prestanda.

Medlem

Profetia om största användningsområdet: P0rn.

1
Skriv svar