Star Citizen drar in ytterligare miljoner

Robot
Star Citizen drar in ytterligare miljoner

Rymdsugna fortsätter att slänga pengar på Chris Roberts ambitiösa galaxsimulator.

#star-citizen, #squadron-42


Medlem
Star Citizen drar in ytterligare miljoner

Jag har ej bråttom.

Medlem

Spänd på 3.0.
Det är roligt redan som det är, men så länge spelets FPS är knutet till server performance så kommer det vara smärtsamt att spela.
"StarNetwork 2.0" som ska lanseras i 3.0 ska lösa detta, och blir det verkligen så, så kommer SC göra mig väldigt glad.

Medlem

Jag blir mer nervös för varje miljon som detta spel drar in.

MEG
Medlem

Oj, det är rackarns mycket stålar.....undra om det kan vara ett av de spel som har störst budget.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Oj, det är rackarns mycket stålar.....undra om det kan vara ett av de spel som har störst budget.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

De är på god väg i alla fall.

Medlem
Skrivet av MEG:

Oj, det är rackarns mycket stålar.....undra om det kan vara ett av de spel som har störst budget.

Hittade detta. Kanske inte helt riktiga värden men nog nära.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av MEG:

Oj, det är rackarns mycket stålar.....undra om det kan vara ett av de spel som har störst budget.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

De är på god väg i alla fall.

Det går inte att säga att de pengar som RSI dragit in är samma som deras utvecklingskostnad för spelet. Så att lägga in den siffran i den där listan på wikipedia är oerhört onödigt.

Medlem

Väntar gärna 2-3 år till om det betyder att det inte släpps lika buggigt som de flesta andra AAA spel.

MEG
Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av MEG:

Oj, det är rackarns mycket stålar.....undra om det kan vara ett av de spel som har störst budget.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

De är på god väg i alla fall.

Det går inte att säga att de pengar som RSI dragit in är samma som deras utvecklingskostnad för spelet. Så att lägga in den siffran i den där listan på wikipedia är oerhört onödigt.

Sant, men de pengar som de har dragit in kan man väl säga bör gå till utvecklingskostnaderna, jag tror iaf att det är tanken hos de som skänkt pengarna.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Sant, men de pengar som de har dragit in kan man väl säga bör gå till utvecklingskostnaderna, jag tror iaf att det är tanken hos de som skänkt pengarna.

För Kickstaratern är det så, och man kan väl fortfarande göra en Pledge på deras sida. Men om man kollar på deras sida så slutade funding goals vid 65 miljoner dollar. Köper man skepp antar jag att de hanterar det mer som ett förköp, men jag kan inte detaljerna.

Vill man ha allt som finns att förköpa kostar det i alla fall över 18 750 dollar. Hur kul är det, då har man inget att kämpa för?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av MEG:

Sant, men de pengar som de har dragit in kan man väl säga bör gå till utvecklingskostnaderna, jag tror iaf att det är tanken hos de som skänkt pengarna.

För Kickstaratern är det så, och man kan väl fortfarande göra en Pledge på deras sida. Men om man kollar på deras sida så slutade funding goals vid 65 miljoner dollar. Köper man skepp antar jag att de hanterar det mer som ett förköp, men jag kan inte detaljerna.

Vill man ha allt som finns att förköpa kostar det i alla fall över 18 750 dollar. Hur kul är det, då har man inget att kämpa för?

Det är mer än bara ett "förköp" saken är att CIG och alla dess dotterbolag måste dra in pengar för att ha likviditet hos banker osv. Dvs de måste sälja rymdskepp för att kunna fungera som det företag som de växt sig till.

Medlem
Citat:

men det skapade ändå en del orolighet.

Orolighet hos teknikhandikappade personer vars kunskap om datorer inte inhåller mer än facebook och trycka på powerknappen på chassit.

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Citat:

men det skapade ändå en del orolighet.

Orolighet hos teknikhandikappade personer vars kunskap om datorer inte inhåller mer än facebook och trycka på powerknappen på chassit.

Förklara hur du menar. Det "oroliga" man syftar på är inte bara tekniken i sig utan allt runtomkring, tex att man har spenderat flera år i en spelmotor som har enorma problem med multiplayer, föresningar, Illfonic, "skandaler" osv.

Nu är det ju tur att Lumberyard är baserat på Cryengine för annars hade vi eventuellt fått sitta med en spelmotor som inte alls är lämpad för multiplayer. Hoppas själv att detta byte innebär bättre fps när star network är fullt integrerat.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Det är mer än bara ett "förköp" saken är att CIG och alla dess dotterbolag måste dra in pengar för att ha likviditet hos banker osv. Dvs de måste sälja rymdskepp för att kunna fungera som det företag som de växt sig till.

Då har de ingen kontroll på ekonomin, om de ligger så nära bankproblem konstant.

Om de haft vettiga ekonomer med från början ska de ha avsatt en ansenlig mängd av pengarna i budget för framtida år av utveckling.. De kan inte bara göra av med alla pengarna på ett år i hopp om att de fortsätter att få in lika mycket i fortsättningen. Då hamnar man i problem och får säga upp folk så fort inflödet börjar minska.

Enligt sidan är det 1 714 428 som betalat $141 207 796, vilket ger snittet $82 per person.

Medlem

Kommer floppa så jävla galet hårt. Fattar inte att folk nöjer sig med demos som har en budget på över en miljard. Helt ärligt, börja tänka till lite nu...

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Elixx:

Det är mer än bara ett "förköp" saken är att CIG och alla dess dotterbolag måste dra in pengar för att ha likviditet hos banker osv. Dvs de måste sälja rymdskepp för att kunna fungera som det företag som de växt sig till.

Då har de ingen kontroll på ekonomin, om de ligger så nära bankproblem konstant.

Om de haft vettiga ekonomer med från början ska de ha avsatt en ansenlig mängd av pengarna i budget för framtida år av utveckling.. De kan inte bara göra av med alla pengarna på ett år i hopp om att de fortsätter att få in lika mycket i fortsättningen. Då hamnar man i problem och får säga upp folk så fort inflödet börjar minska.

Enligt sidan är det 1 714 428 som betalat $141 207 796, vilket ger snittet $82 per person.

Det är ju just det som vissa hävdar, att de inte har koll på ekonomin. Att flygresor, logistik, skådespelare, ruttna satsningar, gör om & gör rätt projekt osv har fått alldeles för mycket pengar. Saken är att de kommer säkerligen klara sig ekonomiskt, blir det kris står flera "investors" och vill in men det är just det som Chris vill undvika.

De sa för något år (mins inte) sen att de måste dra in pengar konstant för att göra banker och branschen "glad". Antar att de behöver likviditet för att locka arbetskraft, försäkringar osv. Att bankvärlden ser dem som ett "hobby projekt" om de endast lever på gamla donationer. Har inte källan mins inte exakt när och var de uttalade sig om detta (under DS eran).

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Kommer floppa så jävla galet hårt. Fattar inte att folk nöjer sig med demos som har en budget på över en miljard. Helt ärligt, börja tänka till lite nu...

Jo, förstår inte hypen riktigt. Tittar man på deras hemsida på vad man kan göra så är det.

Arena Commander: Nått racing testgrej
Star Marine: Nått PvP testgrej
Area18: Chatrum i 3D?
Hangar: Bygg ditt egna skepp
Persistent Universe: En liten del av ett av deras solsystem att flyga runt i och göra de ovan.

Känns som sämre variant av EVEonline eller ELITE

Medlem

Hur sjutton ska dom kunna leverera det folk förväntar sig av det här spelet? Allt annat än ett av de bästa spelen någonsin kommer ses som ett misslyckande och de kommer inte kunna leverera i närheten av det. Detta är anledningen till att detta kommer gå åt pipan.

Medlem
Skrivet av storm72:
Skrivet av vuze2143:

Kommer floppa så jävla galet hårt. Fattar inte att folk nöjer sig med demos som har en budget på över en miljard. Helt ärligt, börja tänka till lite nu...

Jo, förstår inte hypen riktigt. Tittar man på deras hemsida på vad man kan göra så är det.

Arena Commander: Nått racing testgrej
Star Marine: Nått PvP testgrej
Area18: Chatrum i 3D?
Hangar: Bygg ditt egna skepp
Persistent Universe: En liten del av ett av deras solsystem att flyga runt i och göra de ovan.

Känns som sämre variant av EVEonline eller ELITE

Jag lägger gärna pengar på en dröm som accelerar hela industrin. Jag har fått mina 1k kr i spelet lätt värt med all community och spelet i sig, ja det är bara ett demo area just nu, men fan vilka historier jag och ngra polare redan samlat på oss, för varje patch trillar saker in och i 2.6 så känns det verkligen som spelet börjar bli just ett spel än ett demo. 3.0 kan ta år, jag bryr mig inte, för om jag kan ha det jag har just nu fast ännu större så kmr de 30+ h i spelet ökas markant

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Elixx:

Det är mer än bara ett "förköp" saken är att CIG och alla dess dotterbolag måste dra in pengar för att ha likviditet hos banker osv. Dvs de måste sälja rymdskepp för att kunna fungera som det företag som de växt sig till.

Då har de ingen kontroll på ekonomin, om de ligger så nära bankproblem konstant.

Om de haft vettiga ekonomer med från början ska de ha avsatt en ansenlig mängd av pengarna i budget för framtida år av utveckling.. De kan inte bara göra av med alla pengarna på ett år i hopp om att de fortsätter att få in lika mycket i fortsättningen. Då hamnar man i problem och får säga upp folk så fort inflödet börjar minska.

Enligt sidan är det 1 714 428 som betalat $141 207 796, vilket ger snittet $82 per person.

Det ser alltid bättre ut med ökande siffror och stora siffror.

Det finns ingen begränsning på hur många spelkonton du kan göra så om man tar bort minst 500.000 från dessa 1.7 miljoner så kanske det börjar närma sig riktiga spelare.
"Of the one million user accounts that includes the Roberts Space Industries platform, 500,000 fans have already pre-purchased content in the game, which is actively involved in its funding."
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/4sifhi/intervie...

Medlem
Skrivet av storm72:
Skrivet av vuze2143:

Kommer floppa så jävla galet hårt. Fattar inte att folk nöjer sig med demos som har en budget på över en miljard. Helt ärligt, börja tänka till lite nu...

Jo, förstår inte hypen riktigt. Tittar man på deras hemsida på vad man kan göra så är det.

Arena Commander: Nått racing testgrej
Star Marine: Nått PvP testgrej
Area18: Chatrum i 3D?
Hangar: Bygg ditt egna skepp
Persistent Universe: En liten del av ett av deras solsystem att flyga runt i och göra de ovan.

Känns som sämre variant av EVEonline eller ELITE

Arena Commander: Den första modulen som släpptes för 2-3 år sedan. Används uteslutande för att testa skeppen kapacitet, antingen själv eller mot andra.

Star Marine: Den senaste modulen som släpptes med 2.6 i slutet av December. En renodlad FPS-del. Just nu används den för att balansera spelet. SM:s egentliga huvudsyfte är att låta spelarna leka och träna utan att oroa sig för perma-death.

Area18: En stadsdel av staden/planeten ArcCorp, släpptes som ett smakprov vid slutet av 2015. Är en egen modul då planeter inte integreras med rymden förräns i Patch 3.0 (Nästa patch).

Hangar: Ett sätt för spelarna att lära känna sitt skepp utan att oroa sig andra spelare eller rymden i allmänt.

Persistent Universe: Släpptes tillsammans med Area18 vid slutet av 2015. Är den första iterationen av hur Star Citizen kommer att se ut. Är i nuläget begränsad till området runt planeten Crusader ocheung dess månar. Nästa patch, 3.0, utökar området till hela solsystemet Stanton och inkluderar teknologin för proceduelt genererade planeter. Patch 3.1-3.6 planeras att släppas under 2017 och kommer att innehålla majoriteten av allt gameplay. Efter 3.6 släpps 4.0 som innehåller de resurser som låter spelarna åka mellan solsystemet.

Lumberyard: Nätkod anpassad till Amazons servrar. Tog utan problem två dagar att implementera. Tror dessutom att det endast utfördes av två personer.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av MEG:

Oj, det är rackarns mycket stålar.....undra om det kan vara ett av de spel som har störst budget.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

De är på god väg i alla fall.

Det går inte att säga att de pengar som RSI dragit in är samma som deras utvecklingskostnad för spelet. Så att lägga in den siffran i den där listan på wikipedia är oerhört onödigt.

Med tanke på att RSI existerar enbart för Star Citizens räkning så kan man absolut säga det.
Även Cloud Imperium Games är såvitt jag vet helt tillängnat Star Citizens utveckling och därmed är allt de spenderar utvecklignskostnader.

Medlem

Det ska bli roligt att se om de lyckas sy ihop alla delar till ett enda spel.

Just nu känns det som många demospel.

Det här spelet kan bara bli storsuccé eller tidernas största flopp. Det finns inget mellanting här.

Medlem
Skrivet av storm72:
Skrivet av vuze2143:

Kommer floppa så jävla galet hårt. Fattar inte att folk nöjer sig med demos som har en budget på över en miljard. Helt ärligt, börja tänka till lite nu...

Arena Commander: Nått racing testgrej

Haha. Ja... om du tycker Team deathmatch, deathmatch, racing, co-op och solo play vs AI är racing...

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Buio:
Skrivet av kaealy:
Skrivet av MEG:

Oj, det är rackarns mycket stålar.....undra om det kan vara ett av de spel som har störst budget.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_video_ga...

De är på god väg i alla fall.

Det går inte att säga att de pengar som RSI dragit in är samma som deras utvecklingskostnad för spelet. Så att lägga in den siffran i den där listan på wikipedia är oerhört onödigt.

Med tanke på att RSI existerar enbart för Star Citizens räkning så kan man absolut säga det.
Även Cloud Imperium Games är såvitt jag vet helt tillängnat Star Citizens utveckling och därmed är allt de spenderar utvecklignskostnader.

Helt riktigt. Dessutom finns det ingen marknadsföringsbudget. Alla pengar som dras in går oavkortat till utvecklingen av spelet så som de utlovat.

Eftersom det är ett crowdfundat projekt så är det beroende av synlighet för att väcka intresse och dra in pengar så paradoxalt nog behövs det en viss marknadsföringsbudget för att ha community managers anställda och ha närvaro på event/mässor, hålla sina egna conventions och liknande. CIG löser det genom att folk frivilligt kan bli development subscribers där de ger en peng varje månad som då går till just detta samt till att producera alla de live shower och videos samt development updates som de använder för att låta sina backers följa utvecklingen.

Som tack för detta får subscribers en egen forum del, en egen chatkanal, kosmetiska fluff items varje månad som de kan dekorera in hangar med (andra kan köpa detta fluff i en store som i 3.0 kommer integreras i spelet för in game currency som man tjänar ihop i spelet). Subscribers får även en form av beta currency (REC) som de kan använda för att "hyra" olika skepp och liknande för att testköra en begränsad tid trots att de inte äger dem. Vissa gånger har även subscribers bjudits in för att stresstesta patchar innan de släpps till allmänheten efter patcharna passerat det så kallade EVOCATI.

EVOCATI är en frivillig grupp spelare som visat att de kan göra fina bug rapporter och klarar av och förstår vad det innebär att systematiskt testa brutna och ibland helt ospelbara alpha versioner och är den enda grupp spelare som behöver skriva på ett NDA avtal. De tas in väldigt tidigt i processen att testa nya builds.

Som det ser ut idag så kommer development subscribing upphöra när spelet släpps då behovet är borta. Så det är inget som ger någon form av fördel vid release utan är helt och hållet en donation.

1
Skriv svar