Trådlös HTC Vive "omöjlig att skilja på"

Robot
Trådlös HTC Vive "omöjlig att skilja på"

Tested märker ingen skillnad på den trådlösa versionen.


Gen
Medlem
Trådlös HTC Vive "omöjlig att skilja på"

Hur blir det med batteritiden?

Medlem
Skrivet av Gen:

Hur blir det med batteritiden?

Standardbatteriet ska hålla 1,5 till 2 timmar, sedan finns ett större batteri som ska hålla 5 timmar.

Ambassadör
Xbox

Ett steg i rätt riktning!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av snubben:
Skrivet av Gen:

Hur blir det med batteritiden?

Standardbatteriet ska hålla 1,5 till 2 timmar, sedan finns ett större batteri som ska hålla 5 timmar.

Nackspärr, here I come!

Medlem

Är så jäkla taggat på detta, på sistonde har det varit många spel där kabeln kommer ivägen. Spelar aldrig mer än 1-2 timmar så batteriet duger ju

Medlem

Skulle behövas.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av neocon:

2017 ser mycket spännande ut för HTC Vive. Oculus däremot.... Överlägsenheten hos Lighthouse kommer bli mycket tydlig i år.

Jag har (haft) både Vive och CV1. Just ergonomi, eller bristen på, är det som får mig att orka spela. Där är CV1 än så länge helt överlägsen. Vive är ett tungt och svettigt kabelinferno. Kanske löser detta problemen...

Medlem

Jag skaffar nog VR när GTA VI släpps i VR och då sladdlösa VR brillor är standard.

Medlem
Skrivet av neocon:

2017 ser mycket spännande ut för HTC Vive. Oculus däremot.... Överlägsenheten hos Lighthouse kommer bli mycket tydlig i år.

Kör en 2-kamera setup med Oculus, funkar kanon om man när man väl kalibrerar allt rätt.

Tycker Oculus krossar med sina överlägsna kontroller.

Båda är obekväma.. att man andas i dom (med näsan) är extremt störande och känns instängt, tar bort mycket av upplevelsen.


signatur
Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av neocon:

2017 ser mycket spännande ut för HTC Vive. Oculus däremot.... Överlägsenheten hos Lighthouse kommer bli mycket tydlig i år.

Kör en 2-kamera setup med Oculus, funkar kanon om man när man väl kalibrerar allt rätt.

Tycker Oculus krossar med sina överlägsna kontroller.

Båda är obekväma.. att man andas i dom (med näsan) är extremt störande och känns instängt, tar bort mycket av upplevelsen.

Hur lyckas du andas i Oculus med näsan?? Den ligger ju bara på näsan..eller du har en extrem uppåtnäsa?

Edit: För förövrigt min 3:e sensor denna veckan. Har inga problem iofs med 2..funkar magnefikt om man bara ställer dom rätt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Slagträet med trackern...kan sluta i riktigt rejäla olyckor


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av vurt:
Skrivet av neocon:

2017 ser mycket spännande ut för HTC Vive. Oculus däremot.... Överlägsenheten hos Lighthouse kommer bli mycket tydlig i år.

Kör en 2-kamera setup med Oculus, funkar kanon om man när man väl kalibrerar allt rätt.

Tycker Oculus krossar med sina överlägsna kontroller.

Båda är obekväma.. att man andas i dom (med näsan) är extremt störande och känns instängt, tar bort mycket av upplevelsen.

Hur lyckas du andas i Oculus med näsan?? Den ligger ju bara på näsan..eller du har en extrem uppåtnäsa?

Edit: För förövrigt min 3:e sensor denna veckan. Har inga problem iofs med 2..funkar magnefikt om man bara ställer dom rätt.

Näsan är inuti enheten, har inte tillstymelse till uppåtnäsa. Verkar vara ungefär 50/50 av användarna som får näsan innuti, om man tittar på bilder / videos, säkert vanligare bland tjejer och oss killar som inte har jätteskallar / jättenäsor, eller nått.

Ja jag tycker 2 sensorer fungerar kanon.


signatur
Medlem

Nice med trådlöst ju, sparkade ur strömkabeln med mitt lånade Vive en gång och höll på att ramla in i soffbordet. Nä, mera trådlöst till folket.

Medlem
Skrivet av vurt:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av vurt:
Skrivet av neocon:

2017 ser mycket spännande ut för HTC Vive. Oculus däremot.... Överlägsenheten hos Lighthouse kommer bli mycket tydlig i år.

Kör en 2-kamera setup med Oculus, funkar kanon om man när man väl kalibrerar allt rätt.

Tycker Oculus krossar med sina överlägsna kontroller.

Båda är obekväma.. att man andas i dom (med näsan) är extremt störande och känns instängt, tar bort mycket av upplevelsen.

Hur lyckas du andas i Oculus med näsan?? Den ligger ju bara på näsan..eller du har en extrem uppåtnäsa?

Edit: För förövrigt min 3:e sensor denna veckan. Har inga problem iofs med 2..funkar magnefikt om man bara ställer dom rätt.

Näsan är inuti enheten, har inte tillstymelse till uppåtnäsa. Verkar vara ungefär 50/50 av användarna som får näsan innuti, om man tittar på bilder / videos, säkert vanligare bland tjejer och oss killar som inte har jätteskallar / jättenäsor, eller nått.

Ja jag tycker 2 sensorer fungerar kanon.

Jag är förvånad, ingen i min familj eller bland de vänner jag har som använder oculus verkar ha detta problemet
Där ser man.

Edit: Dvs problemet det immar igen eller vad det nu är som sker för dig då dvs. Jag antar att det är just det som sker?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av dalle:
Skrivet av snubben:
Skrivet av Gen:

Hur blir det med batteritiden?

Standardbatteriet ska hålla 1,5 till 2 timmar, sedan finns ett större batteri som ska hålla 5 timmar.

Nackspärr, here I come!

Måste tyvärr göra dig besviken då batteripaket går att fästa på bältet eller ha det i en ficka.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Jag vill bara ha bra spel innan jag investerar i hårdvaran. Var är mitt Elder Scrolls VI med full VR?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

I feel THE vives


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

trådlöst brukar va för jävla tungt.. hade ett par trådlösa lurar från philips i mitten på 90-talet.. dom va så tunga att dom inte ens gick att använda mer än 5 minuter

Medlem
Skrivet av MadMartigaN:
Skrivet av dalle:
Skrivet av snubben:
Skrivet av Gen:

Hur blir det med batteritiden?

Standardbatteriet ska hålla 1,5 till 2 timmar, sedan finns ett större batteri som ska hålla 5 timmar.

Nackspärr, here I come!

Måste tyvärr göra dig besviken då batteripaket går att fästa på bältet eller ha det i en ficka.

Det är inte batteriet som ger nackspärr


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av seifuku:

trådlöst brukar va för jävla tungt.. hade ett par trådlösa lurar från philips i mitten på 90-talet.. dom va så tunga att dom inte ens gick att använda mer än 5 minuter

mitten av 90-talet var över 20 år sedan. jag har ett par trådlösa sennheiser från förra året som jag går runt med på huvudet i stort sett hela tiden när jag är hemma.

tpcast (mojängen som gör vive trådlös) väger 86 gram.

Medlem

Har aldrig haft problem med att viven sitter fel. Gäller bara att ställa in den rätt på huvudet. 4-7 timmar gameplay i elite dangerous är inga problem. Älskar att det kommer lite godis som gör den ännu bättre.

Medlem
Skrivet av seifuku:

trådlöst brukar va för jävla tungt.. hade ett par trådlösa lurar från philips i mitten på 90-talet.. dom va så tunga att dom inte ens gick att använda mer än 5 minuter

Hahaha Tack för garvet där!

Om vi utgår att det var -98 du pratar om så är det alltså 20! ÅR sedan du refererar till, har du sett teknikens framsprång sedan dess?

1
Skriv svar