Nintendo gömde hemligt meddelande i NES Classic Mini

Robot
Nintendo gömde hemligt meddelande i NES Classic Mini

Hackarna som knäckte konsolen fick en oväntad hälsning från skaparna.


Medlem
Nintendo gömde hemligt meddelande i NES Classic Mini

Nice, vilken trevlig easter egg

Medlem

Ja det är bra faktiskt. Men dom hade kunnat inkludera en shop så man kunde handla mer spel. Hade varit bäst. Då hade dom sluppit att folk hackar.

Medlem

Retropi är ändå ngt som är billigare än Classic mini

Medlem
Skrivet av Dres81:

Retropi är ändå ngt som är billigare än Classic mini

Jo fast nu är det väl knappast något som berör 95% av alla som köpte Nintendo mini inklusive mig själv.

Finns alltid något som är billigare än något annat hit och dit. I Detta fallet betalar man för nostalgin till stor del och för märket såklart, eller betalar och betalar, vad är några hundralappar i dag? Inte mycket alls.

Och den lilla skaran som vill nörda med emulatorer och bygga får väl göra det om dom vill.

Det roliga är att det bara är den skaran som bygger själv som måste slå sig på brösten hela tiden, inte den andra

Avstängd

Att inte meddelandet hade innehållit ett virus mot dom istället för ett meddelande i hälsning.

Avstängd
Skrivet av saigon:
Skrivet av Dres81:

Retropi är ändå ngt som är billigare än Classic mini

Det roliga är att det bara är den skaran som bygger själv som måste slå sig på brösten hela tiden, inte den andra

Det kanske är så att den skaran med folk vill tippsa andra mindre insatta att det finns något som är billigare och bättre än Nintendo's cash grab Nes Classic.

Väldigt många som sökt sig till Retropie community när Nes Classic kom ut då dom inte ens visste att RetroPie fanns.

Medlem

Jag kom på nyss har inte testat den än. Jag får packa upp den ikväll fick den precis innan jul

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Att inte meddelandet hade innehållit ett virus mot dom istället för ett meddelande i hälsning.

Hur har du tänkt att det skulle fungera?

Medlem
Skrivet av Dres81:

Ja det är bra faktiskt. Men dom hade kunnat inkludera en shop så man kunde handla mer spel. Hade varit bäst. Då hade dom sluppit att folk hackar.

Äh dom flesta utgivarna för majoriteten av spelen är konkade sedan länge. Man ger dom ju pengar för själva konsolen i vilket fall.

Medlem
Skrivet av Rion:
Skrivet av saigon:
Skrivet av Dres81:

Retropi är ändå ngt som är billigare än Classic mini

Det roliga är att det bara är den skaran som bygger själv som måste slå sig på brösten hela tiden, inte den andra

Det kanske är så att den skaran med folk vill tippsa andra mindre insatta att det finns något som är billigare och bättre än Nintendo's cash grab Nes Classic.

Väldigt många som sökt sig till Retropie community när Nes Classic kom ut då dom inte ens visste att RetroPie fanns.

Jag förstår hur du menar, och absolut så är en sådan funktionsmässigt överlägsen Nintendo Mini, men saken är att dom inte är konkurrenter alls.

Menar man betalar för en färdig lösning när man köper mini, man betalar för nostalgin, för märket, för känslan av att få en en ny Nintendo med posten.

Vet inte ens varför jag argumenterar, eller vad jag argumenterat för då det inte ens är någon konkurrens emellan dom.

Men bra att folk upptäcker den andra lösningen absolut, men det är ändå inget nytt på ett sätt då emulatorer funnits sedan stenåldern typ, så hade man den tiden, det intresset och inte vill betala för spelen (Ja lite får man väl dryga ) Så måste man ju ha bott under en sten för att ha missat att man kan ta med sig emuleringen till sin tv, alternativt varit mentalt oförmögen att skriva något lämpligt sökord i Googles sökmotor.

Men den andra skaran som inte hade någon koll alls, absolut bra att ni hittat varandra

Men pengarna funkar inte som argument ändå tycker jag, då det skiljer ett par hundralappar, så gör man det ändå för dom pengarna så är ens fritid väldigt lågt värderad alternativt får man söka ett arbete. Är man intresserad helt enkelt eller ute efter funktion så kan jag förstå det.

Så skönt att skriva av sig lite, tack hej!

Medlem

Jag förstår inte ilskan som visats i vissa kretsar mot NES minin. Ja, den är begränsad. Nej, den kan inte laddas med fler spel (bortsett från hacks). Ja, det finns öppnare, billigare och moddbara alternativ.

Men om man nu bara vill ha en liten nostalgipjäs från sin barndom, är ganska nöjd med innehållet, vill stödja Nintendo och är villig att betala en liten premium? Är det fel?

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Jag förstår inte ilskan som visats i vissa kretsar mot NES minin. Ja, den är begränsad. Nej, den kan inte laddas med fler spel (bortsett från hacks). Ja, det finns öppnare, billigare och moddbara alternativ.

Men om man nu bara vill ha en liten nostalgipjäs från sin barndom, är ganska nöjd med innehållet, vill stödja Nintendo och är villig att betala en liten premium? Är det fel?

Nä men folk (jag själv) är irriterad över att dom hade kunnat lösa de hela med en tom hårddisk och uppkoppling mot internet (tjänat mer på de i längden). Alternativt fler spel och hela serier tex Mega man

Medlem

Jag tycker om idén, jag hade gärna betalat för en vettig lösning som kommer från Nintendo än att lägga pengar på en emulator, men det faller tyvärr bort då jag saknar massa spel. Något som jag hade velat se är isåfall att dom gjorde en kopia av den gamla och sålde kassetter där man kanske hade 30 spel på varje, det hade varit skitcoolt.

Medlem
Skrivet av delli:
Skrivet av Erenthal:

Jag förstår inte ilskan som visats i vissa kretsar mot NES minin. Ja, den är begränsad. Nej, den kan inte laddas med fler spel (bortsett från hacks). Ja, det finns öppnare, billigare och moddbara alternativ.

Men om man nu bara vill ha en liten nostalgipjäs från sin barndom, är ganska nöjd med innehållet, vill stödja Nintendo och är villig att betala en liten premium? Är det fel?

Nä men folk (jag själv) är irriterad över att dom hade kunnat lösa de hela med en tom hårddisk och uppkoppling mot internet (tjänat mer på de i längden). Alternativt fler spel och hela serier tex Mega man

Hela iden från början kanske inte var att vinstmaximera

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av delli:
Skrivet av Erenthal:

Jag förstår inte ilskan som visats i vissa kretsar mot NES minin. Ja, den är begränsad. Nej, den kan inte laddas med fler spel (bortsett från hacks). Ja, det finns öppnare, billigare och moddbara alternativ.

Men om man nu bara vill ha en liten nostalgipjäs från sin barndom, är ganska nöjd med innehållet, vill stödja Nintendo och är villig att betala en liten premium? Är det fel?

Nä men folk (jag själv) är irriterad över att dom hade kunnat lösa de hela med en tom hårddisk och uppkoppling mot internet (tjänat mer på de i längden). Alternativt fler spel och hela serier tex Mega man

Hela iden från början kanske inte var att vinstmaximera

ifall iden var att begränsa sig så mycket som möjligt så har de gjort ett bra jobb!

Medlem

Själv ska jag köpa den så fort den kommer tillbaka till butikerna. Jag kommer njuta över nostalgin, glädja mig över 30 härliga spel och inte hänga läpp för en sekund över att jag inte får mer, MEEEER, ALLT!!!.

Sånt jäkla gnäll på folk idag. Ifall de inte får exakt den produkt de vill ha, helst gratis, så ska det hackas och klagas. Ifall det inte passar så kunde dem ge fan i att köpa den då.

Gen
Medlem

Jag längtar efter SNES Mini.

eld
Medlem
Skrivet av Ender:

...så ska det hackas och klagas. Ifall det inte passar så kunde dem ge fan i att köpa den då.

Såklart det ska hackas, annars stagnerar allt

Medlem
Skrivet av Dres81:

Ja det är bra faktiskt. Men dom hade kunnat inkludera en shop så man kunde handla mer spel. Hade varit bäst. Då hade dom sluppit att folk hackar.

De vill inte konkurrera med sig själva; den shoppen kommer nog antagligen i Nintendo Switch. De gjorde denna Mini begränsad och har även gjort tillgången till 3DS nästan 0% runtom i världen av samma anledning... Nintendo wants you to Switch.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Var dum nog och förbokade ingen så får vänta ett tag innan det blir ett köp. Många verkar dock ha missat att massor av NES-, SNES, N64-spel redan finnas att köpa/ladda ner till Wii U. Sambon och jag brukar ladda ner något gammalt en fredagkväll och köra igenom. Kostar en hundring ca per spel. Bra mycket mindre än jag spenderar på bolaget tidigare under fredagar.

1
Skriv svar