Final Fantasy XV har sålts och skeppats i 6 miljoner exemplar

Robot
Final Fantasy XV har sålts och skeppats i 6 miljoner exemplar
Medlem
Final Fantasy XV har sålts och skeppats i 6 miljoner exemplar

Men inte när det gällde Tomb Raider, som tog avsevärt kortare tid att utveckla?
När börjar "Fuck Squenix" kampanjen då? =P

Medlem

Grymt bra spel Redan tagit platinum, samt lade nävarna på Ultimate Collectors Edition. Ser fram emot framtida innehåll, samt tillägg till storyn som de pratat om.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag blir sjukt förvirrad när man ska köra biljäveln, ibland får jag köra själv och ibland inte. Annars verkar spelet vara riktigt nice, är ju lite annorlunda mot dom andra FF spelen.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Gnällkuk
Skrivet av ivanhoe68:

Jag blir sjukt förvirrad när man ska köra biljäveln, ibland får jag köra själv och ibland inte. Annars verkar spelet vara riktigt nice, är ju lite annorlunda mot dom andra FF spelen.

Du kan inte ha spelat något alls då? Du får ju välja om du ska köra själv eller låta din kompis köra till din destination på auto-pilot. När solen gått ned och det blivit kväll avbryter han körningen och frågar om de inte är bäst att åka till närmsta ställe att övernatta, svarar du nej så får du ta över och köra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av marsson90:

Grymt bra spel Redan tagit platinum, samt lade nävarna på Ultimate Collectors Edition. Ser fram emot framtida innehåll, samt tillägg till storyn som de pratat om.

Det ryktas ju om utforskning på empire-kontinenten också (glömt namnet)! Såg en video på Youtube i går när någon hittat en glitch i senaste patchen och kommit ut i öppna världen där!

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Men inte när det gällde Tomb Raider, som tog avsevärt kortare tid att utveckla?
När börjar "Fuck Squenix" kampanjen då? =P

Du glömmer att Tomb Raider skapades av baka gaijins^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Bra spel fast striderna mot både stort och smått är på tok för röriga för min smak. Jag hade varit mycket gladare om det varit turordnings baserat och att man kunde låsa upp fräna attacker och införa materia i vapen mm för att ändra element effekt mm. Och då ska vi inte ens tala om magin rörigt som tusan. Ha ha mina polare och jag var helt svarta i ansiktet efter att fått smaka på min el magi!

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag blir sjukt förvirrad när man ska köra biljäveln, ibland får jag köra själv och ibland inte. Annars verkar spelet vara riktigt nice, är ju lite annorlunda mot dom andra FF spelen.

Du kan inte ha spelat något alls då? Du får ju välja om du ska köra själv eller låta din kompis köra till din destination på auto-pilot. När solen gått ned och det blivit kväll avbryter han körningen och frågar om de inte är bäst att åka till närmsta ställe att övernatta, svarar du nej så får du ta över och köra.

Jag kunde köra bilfan i början, men helt plötsligt så går det inte längre (även när det är dag) Sen om man väljer en destination på kartan och pyntar lite gil för att snabbt ta sig dit, så kommer man iallafall bara till närmsta stad. Eller så är det bara jag som börjar bli för gammal för spel


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Jag förstår inte riktigt hur spelet kan bli så högt aktat som det har blivit. Det finns alldeles för många frustrationsmoment som förstör helhetsintrycket, framförallt dålig kamera under battles som mer än ofta gör det hela obegripligt.

Tempot i spelet startar bra för att sedan slå i högsta växel och helt plötsligt börjar man inse att handlingen börjar lida mot sitt slut.

Å andra sidan är det få varumärken som kan leverera ett sådant episkt spel med makalöst vacker design.

Såhär i andra hand önskar jag att jag avvaktat lite och köpt det för en billigare prislapp.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av tricky:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag blir sjukt förvirrad när man ska köra biljäveln, ibland får jag köra själv och ibland inte. Annars verkar spelet vara riktigt nice, är ju lite annorlunda mot dom andra FF spelen.

Du kan inte ha spelat något alls då? Du får ju välja om du ska köra själv eller låta din kompis köra till din destination på auto-pilot. När solen gått ned och det blivit kväll avbryter han körningen och frågar om de inte är bäst att åka till närmsta ställe att övernatta, svarar du nej så får du ta över och köra.

Jag kunde köra bilfan i början, men helt plötsligt så går det inte längre (även när det är dag) Sen om man väljer en destination på kartan och pyntar lite gil för att snabbt ta sig dit, så kommer man iallafall bara till närmsta stad. Eller så är det bara jag som börjar bli för gammal för spel

Det är bara i kapitel 1 Ignis agerar chaufför. I kapitel 2 överlåter han ratten till dig. Antar att Square Enix inte ville överrumpla dig med för mycket i början.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Grymt bra spel Redan tagit platinum, samt lade nävarna på Ultimate Collectors Edition. Ser fram emot framtida innehåll, samt tillägg till storyn som de pratat om.

Jag har läst nåt om att storyn skalll kompletteras men finns det någon annan information om nytt innehåll? expansioner? dlc?

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag blir sjukt förvirrad när man ska köra biljäveln, ibland får jag köra själv och ibland inte. Annars verkar spelet vara riktigt nice, är ju lite annorlunda mot dom andra FF spelen.

Du kan inte ha spelat något alls då? Du får ju välja om du ska köra själv eller låta din kompis köra till din destination på auto-pilot. När solen gått ned och det blivit kväll avbryter han körningen och frågar om de inte är bäst att åka till närmsta ställe att övernatta, svarar du nej så får du ta över och köra.

Om du kör klart Cindy questlinen så får du dessutom snabbare bil och framlyktor som gör att du kan köra i mörker.

Medlem

Det verkar finnas en rätt stor marknad för pojkbands-simulatorer med andra ord.

https://www.youtube.com/watch?v=VWhsqSxNSAU

Avstängd
Skrivet av TimAfsum:

Jag förstår inte riktigt hur spelet kan bli så högt aktat som det har blivit. Det finns alldeles för många frustrationsmoment som förstör helhetsintrycket, framförallt dålig kamera under battles som mer än ofta gör det hela obegripligt.

Tempot i spelet startar bra för att sedan slå i högsta växel och helt plötsligt börjar man inse att handlingen börjar lida mot sitt slut.

Å andra sidan är det få varumärken som kan leverera ett sådant episkt spel med makalöst vacker design.

Såhär i andra hand önskar jag att jag avvaktat lite och köpt det för en billigare prislapp.

Du har inte gjort allt man kan göra efter spelet va och alla quester? Jag har suttit mer timmar efter spelet än vad jag gjorde under själva handlingen. En del dungeons du kan göra då tar sjukt lång tid men grymma rewards. Håller på att köra om spelet nu igen med new game plus. Har över 180 timmar just nu.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av TimAfsum:

Jag förstår inte riktigt hur spelet kan bli så högt aktat som det har blivit. Det finns alldeles för många frustrationsmoment som förstör helhetsintrycket, framförallt dålig kamera under battles som mer än ofta gör det hela obegripligt.

Tempot i spelet startar bra för att sedan slå i högsta växel och helt plötsligt börjar man inse att handlingen börjar lida mot sitt slut.

Å andra sidan är det få varumärken som kan leverera ett sådant episkt spel med makalöst vacker design.

Såhär i andra hand önskar jag att jag avvaktat lite och köpt det för en billigare prislapp.

Tycker det är bra tempo. När man kört klart storyn och börjar på svårare bossar som är några levels högre blir det rätt tufft och roligt. Då gäller det att ha tungan rätt i mun och inte göra något idiotiskt i snabba strider.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Avstängd

Jag är i alla fall jävligt nöjd med detta. Finns det något jag kan jämföra med och som jag hade samma upplevelse i är det FF7. Är level 94 nu och ska varva spelet igen plus göra alla dungeons som kommer efter. Så kul är det!

Ser även fram emot nytt content sen.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag är i alla fall jävligt nöjd med detta. Finns det något jag kan jämföra med och som jag hade samma upplevelse i är det FF7. Är level 94 nu och ska varva spelet igen plus göra alla dungeons som kommer efter. Så kul är det!

Ser även fram emot nytt content sen.

Håller med. Det har hänt flera gånger att jag fått känslan av att jag spelar en grafiskt bättre version av FF7.

"Så det är såhär grottan skulle ha sett ut om FF7 hade släppts idag"
"Så det är såhär Midgard skulle ha sett ut om FF7 hade släppts idag"
"Så det är såhär templet skulle ha sett ut om FF7 hade släppts idag"
...Etc...


signatur

-Dictated but not read.

1
Skriv svar