Day of Defeat-doftande Days of War på väg till Steam

Robot
Day of Defeat-doftande Days of War på väg till Steam

Återupplev slaget vid Foy inom kort!

#days-of-war


Medlem
Day of Defeat-doftande Days of War på väg till Steam

Vilket skämt, ser precis ut som day of defeat t om samma maps, skrattretande features "challenging recoil" give me a break.
Ser ut att vara Half-life 1 motorn och dom använder unreal engine 4? wtf.
Bort med sånt här early access crap som är cash grabs fyfan.

"bra krig baserade andra världskriget är inte längre så vanligt."

I väntan på tredje världskriget?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av rigge:

Vilket skämt, ser precis ut som day of defeat t om samma maps, skrattretande features "challenging recoil" give me a break.
Ser ut att vara Half-life 1 motorn och dom använder unreal engine 4? wtf.
Bort med sånt här early access crap som är cash grabs fyfan.

"SKILL BASED" Ja, det ser, vid första anblick, mycket föråldrat ut.

Medlem
Skrivet av rigge:

Vilket skämt, ser precis ut som day of defeat t om samma maps, skrattretande features "challenging recoil" give me a break.
Ser ut att vara Half-life 1 motorn och dom använder unreal engine 4? wtf.
Bort med sånt här early access crap som är cash grabs fyfan.

Spelar gamm-dod:s, och ja det verkar vara "dod:s 2.0"... (tyvärr) förväntar man sig 3.0 idag.
Första kartan i filmen ÄR dod_donner... (förhoppningsvis bara ett fåtal).
Recoilen såg stel ut.

(men spelar som sagt dod:s .. så allti nått).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

"SKILL BASED" Två sekunder senare skjuter han 3 skott med en dubbelpipig shotgun utan att ladda om. SKILL INDEED

Medlem
Skrivet av Mabec:

"SKILL BASED" Två sekunder senare skjuter han 3 skott med en dubbelpipig shotgun utan att ladda om. SKILL INDEED

sen shotguns.. nja... får hoppas det blir en hyffsat korrekt limit på 1 / lag. o inte som bf1 kulsprutan.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Lite mycket hat nu tycker jag! Mer WW1/WW2-shooters åt folket säger jag!


signatur

Tack för visat intresse!

Medlem

Red orchestra 2 slår alla med sina autentiska komponenter.

Medlem

Hmmm, tyckte ljudet och animationerna var "billiga". Och jag får PTSD av Donner från DOD, helvete vad man slogs vid den där sabla bron i mitten.

Om man är sugen på lite ww2 pang-pang så kan jag tipsa om Day of Infamy på Steam. Kanske inte så mycket grafiskt lull lull men känslan är bra, dock i early access.

Medlem

Vafan är detta? Såg mycket bättre ut i kickstarter, och LJUDEN?! Riktigt fjuttiga ljud på vapnen...

Medlem
Skrivet av OddGreen:

Vafan är detta? Såg mycket bättre ut i kickstarter, och LJUDEN?! Riktigt fjuttiga ljud på vapnen...

Vet inte hur jag tar bort kommentaren på mobilen, men jag trodde detta var Battalion 1944. Vilket ser riktigt bra ut. Ljuden kan förbättras där dock.

Medlem

Och lyssna på ljuden hahahaha kan de vara längre ifrån de riktiga

Medlem

jag skulle inte lira detta omde ens betala mig

Medlem

Vann en key iaf nyligen
WW2 är alltid välkommet.

Geeks Gaming

Folk är lite petiga. Speciellt för ett indiespel som är gjort av typ 4 personer.
Ja ljudet är inte bra. Men spelet är inte ens i Alpha.

Medlem

Challenging recoil? Ska vi vara glada om vi kan skjuta med dem också ?

Tommygun - nu kan du även skjuta fienden

Medlem

Mycket okunskap här. Ett tips är att inte dra förstora slutsatser av ett spel som inte är färdig. (Kan tycka att det borde alla förstå vid det här laget när det gäller spel i allmänhet) Jag som har spelat det kan säga att det här har mycket stor potential att bli mycket bra och utvecklarna svarar även på kritiken/tips/funderingar vilket uppskattas. Senast var jag med på en stresstest för servermjukvara, 75+ på samma server vilket rätt bra för en alfa(tror det var alfa).


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Mabec:

"SKILL BASED" Två sekunder senare skjuter han 3 skott med en dubbelpipig shotgun utan att ladda om. SKILL INDEED

Hört talas om en drilling?
https://en.wikipedia.org/wiki/Combination_gun#Drillings

Medlem

Vill tipsa om Day of Infamy som är redan ute som early acess. Påminner starkt som Day of Defeat.

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Hmmm, tyckte ljudet och animationerna var "billiga". Och jag får PTSD av Donner från DOD, helvete vad man slogs vid den där sabla bron i mitten.

Om man är sugen på lite ww2 pang-pang så kan jag tipsa om Day of Infamy på Steam. Kanske inte så mycket grafiskt lull lull men känslan är bra, dock i early access.

Bro? ingen bro på donner. Mitten består utav en byggnad med två entréer, en bakgata och en sniperspot på vardera sida, där de allierade hade ett övertag. I mitten var därför en förstörd tigertank som extra skydd.

Jo, jag kan den banan utantill då man lirade den konstant på en server med enbart den i rotationen. Vet även att en leveldesigner som vid tillfället kallade sig Xerent gjorde originalet dod_thunder till beta 2.0 utav Day of Defeat.

<-- donner i sin helhet.

Så synd att valve valde att totalt ta död på Day of Defeat genom att sluta utveckla det.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Rullstol:

Hmmm, tyckte ljudet och animationerna var "billiga". Och jag får PTSD av Donner från DOD, helvete vad man slogs vid den där sabla bron i mitten.

Om man är sugen på lite ww2 pang-pang så kan jag tipsa om Day of Infamy på Steam. Kanske inte så mycket grafiskt lull lull men känslan är bra, dock i early access.

Bro? ingen bro på donner. Mitten består utav en byggnad med två entréer, en bakgata och en sniperspot på vardera sida, där de allierade hade ett övertag. I mitten var därför en förstörd tigertank som extra skydd.

Jo, jag kan den banan utantill då man lirade den konstant på en server med enbart den i rotationen. Vet även att en leveldesigner som vid tillfället kallade sig Xerent gjorde originalet dod_thunder till beta 2.0 utav Day of Defeat.

https://www.youtube.com/embed/D8jQJ5SFqBU

&lt;-- donner i sin helhet.

Så synd att valve valde att totalt ta död på Day of Defeat genom att sluta utveckla det.

Du har helt rätt, my bad. Jag blandade ihop den med banan Kalt. Minnet börjar svika en när man börjar bli gammal.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Red orchestra 2 slår alla med sina autentiska komponenter.

Gillar också Red orchestra men detta är ett helt annat typ av spel.
Knappast jämförbart imo.

Medlem

När man ser den där filmen så märker man hur jävla hög kvalitet det är på animationer etc i BF1 (och säkert många andra nya titlar, som jag inte spelar).

Medlem

BF1 släckte all törst efter ww2 spel.

Too little....too late säger jag till Drivenarts


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

BF1 släckte all törst efter ww2 spel.

Too little....too late säger jag till Drivenarts

Knappast så de ens försöker konkurrera med BF1. Både detta och battalion handlar mer om att gå tillbaka till skicklighetsbaserade shooters där communitys kan formas runt spelen till skillnad från dagens alla instant-gratification shooters som är helt låsta och självdör med sin matchmaking..

Medlem

Kan lika gärna dra på något reshade program och spela dod source..

Medlem

I artikeln: "..bra krig baserade andra världskriget är inte längre så vanligt".

Här kommer ett par alternativ:
"bra krigsspel baserade på andra världskriget är.."
"bra andra världskriget-baserade krigsspel är.."
eller den nästan uppnådda:
"bra krig baserade på andra världskriget är inte längre så vanligt," för lite saftig tvetydighet.

Inte glöm skriva rätt svensk ändå om inte mycket text annars låter dum speciell om arbeta som journalisten!

Medlem
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av Ricomaniac:

Red orchestra 2 slår alla med sina autentiska komponenter.

Gillar också Red orchestra men detta är ett helt annat typ av spel.
Knappast jämförbart imo.

Jag har inte provat ovanstående spel. Men jag tror att du syftar på samarbetet i RO2? Och detta skulle vara en ren FPS

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av Ricomaniac:

Red orchestra 2 slår alla med sina autentiska komponenter.

Gillar också Red orchestra men detta är ett helt annat typ av spel.
Knappast jämförbart imo.

Jag har inte provat ovanstående spel. Men jag tror att du syftar på samarbetet i RO2? Och detta skulle vara en ren FPS

Jag syftar på att RO är mer "hardcore realism" du är alltså ingen svamp som kan suga ett par kulor och fortsätta springa. Bristfällig hud och allt vad det innebär.

Samarbetet är inte en funktion i sig, utan mer hur communityt är byggt kring denna typ av spel.
Vilket inte är fallet i DOD COD BF och liknande serier.

Red orchestra tillhör "realism shooters" likt squad och arma. Där man är mer utsatt än i någon annan typ av fps shooter.

Av att döma på filmen så ser detta ut att vara en shooter likt dod som inte är en realism shooter är vad jag vill komma fram till, jämfört med RO.

12
Skriv svar