Därför är Half-Life 3 inte klart

Medlem

Vi gamers är en rolig skara.
Sundelius är ju inne lite på detta när han nämner bönräknare.

Vill vi ha ett halvhjärtat HL3 bara för att eller vill vi ha en lika passionerad titel som HL2?

Jag väntar gärna tills det klickar för Valve. Hellre det än nåt mediokert.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Wilfer88:

Några människor fick Trump som president, nog ska vi andra få ersättning i form av Half Life 3!

Det var i ett demokratiskt val. Skulle "vi" får rösta om Half-Life 3 skall släppas eller ej, så skulle det nog göra det.

Ja, vi har ju inte elektorer som ger skeva resultat.

Medlem

Riktigt jävla tråkigt öde till en sådan bra spelserie.. den förtjänar bättre Vad jag läst är anledningen till att valve inte tjänar på att släppa spel längre, utan det är mikrotransaktioner istället.. fk that!

Inaktiv

Tycker inte ens Half Life 3 skulle vara intressant längre. Tiden har sprungit det förbi.
För 10 år sedan var t.o.m. Episode 2 ganska mossigt.

Hur många stora singleplayer FPS har det släppts senaste åren?
Det kostar satan att göra ett så stort spel nuförtiden.
Doom 2016 var ett väldigt simpelt spel egentligen. Half-Life skulle vara betydligt svårare att göra ett modernt spel av.

Medlem

Största anledningen just nu är väl mest att de endast tänker på töntiga e-sporter och den basen av folk, OCH massa äckliga mikrotransaktioner.

Medlem

borde ha funnits ett alternativ som har betydelsen att man haft något större intresse för det alltid kul att läsa om konspirationsteorier och liknande men inte brytt mig mycket om serien

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Största anledningen just nu är väl mest att de endast tänker på töntiga e-sporter och den basen av folk, OCH massa äckliga mikrotransaktioner.

Förstår inte vad som är "äckligt" med mikrotransaktioner om det görs rätt som i Valve's spel? Påverkar jut inte spelen på något sätt och hjälper dem att växa.

Medlem

Pengar styr, Valve kommer en vacker dag känna att kassan krymper då kommer dom slänga ut HL3 till oss. Tyvärr kommer det att ske en vacker dag.. och spelet kommer då inte vara vad vi förväntade oss.


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Inaktiv

Alternativ 4 = Jag vet inte (men hoppas innerligt att det komma släppas)

Medlem

Efterfrågan vinner alltid! Så de som tryckte i alternativ 3 gör inte att det släpps snabbare

Medlem

Ge mig Portal 3 VR istället så bryr jag mig föga, eller en ny revolutionerande spelmotor i största allmänhet. Men de tjänar väl för mycket pengar på Steam för att bry sig om så mycket annat.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Ge mig Portal 3 VR istället så bryr jag mig föga, eller en ny revolutionerande spelmotor i största allmänhet. Men de tjänar väl för mycket pengar på Steam för att bry sig om så mycket annat.

De sa detta för många år sedan, Valve själva har inte släppt ett spel sedan HL2. Alla spel efter det är uppköpta studios som har utvecklat spelen och släppts under Valves fana. De svarade då att anledningen till att de inte släpper spel är p.g.a. steam, det tar för mycket tid av dem.

Medlem

Meh. Jag slutade bry mig om Half-Life 3 för åratal sedan. I år blir det tio år sedan Half-Life 2: Episode 2 släpptes. En stor del av dagens gamers gick i lågstadiet på den tiden och har troligtvis aldrig spelat Half-Life.

HL-serien kommer att bli en relik som lite äldre gamers minns med värme, men jag ser ingen framtid för den längre.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Half-Life 2 var aldrig särskilt bra om man jämför det med HL1. Bättre att bara vänta på Xen expansionen av Black Mesa.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av neocon:

Om man nu inte har några seriösa försök på gång att skapa Half-Life 3, varför i HELVETE är man inte mer öppna med det då så att folk slipper få falska förhoppningar hela tiden? Det, om något, är förjävligt!

Har du ens läst artikeln? Det är ju precis vad de är, de har flertalet gånger sagt rakt ut att HL3 INTE finns på kartan, och antagligen inte kommer göra det heller.

Det står inte i artikeln att dem har sagt det.... det han sa var att valve har aldrigt utanonsserad spelet.
Det han (neocon) menar är varför har valve aldrigt sagt något PUBLIKT om HL3. Eller någonting alls om dem ens kan tänka sig göra det... t.o.m Bethesda säger till oss att TES 6 är inte under utveckling och att vi slipper falska förhoppningar.

Det är alltid "no comments" eller "we dont speak about Half-Life"...

(Plus ni kan ju kolla upp en video som nämner vartenda gång Valve har nämnt något om HL3 eller EP3 inom 10år plus en till som visar alla "livstecken" av HL3 under 10år... kommer inte ihåg exakt just nu men ungefär så hette dem på engelska)

Så nej jag fattar inte heller detta hemlighets makeri till det här...

Skribent

Jag tyckte Half-Life 2 var för läskigt.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag tyckte Half-Life 2 var för läskigt.

Ravenholm, yyyy vad läskigt

Medlem

Make Half-Life Great Again!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Suck... Antingen får vi storbolag som pumpar ut titlar ur bra spelserier i en sådan takt att det snart knappt finns någon substans kvar. Eller så får vi bolag som ytterst sällan eller aldrig släpper uppföljare...

Hade jag haft ett företag som drog in den sortens pengar som Valve hade jag haft ett team som konstant filade på idéer till en uppföljare till Half-Life-serien. Även om de bränner bra summor pengar på vägen.

Skribent
Skrivet av Aggur:
Skrivet av Johan Olander:

Jag tyckte Half-Life 2 var för läskigt.

Ravenholm, yyyy vad läskigt

Var i spelet var det egentligen? Försökte börja spela igen, men kom aldrig in i det.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Citat:

smärtan över att inte ha fptt ett avlut på den cliffhanger

Medlem
Citat:

ha fptt ett avlut

fått ett avslut*

Citat:

har det gått tio år sedan Valve senaste släppte något Half-Life-relaterat.

senast*

Citat:

fruktlösa försök att få något information från Valve gav han upp.

någon*

Haha! Misstänker att redaktionen hade slut på kaffe under eftermiddagen. Sånt som händer dessvärre.

Medlem

Make Half-Life great again!

Nä men, problemet med Valves "fria" utvecklingsmetod är att det blir väldigt svårt att göra triple A produktioner nuförtiden då det kräver alldeles för stora insatser. De vågar helt enkelt inte ta risken och du måste få hela studion med dig för att lyckas.

Det små team kan åstadkomma är mindre spel som Left 4 Dead och samtidigt hålla en hög kvalitétskänsla.

Samtidigt finns det risk att de skjuter sig själva i foten om flertalet medarbetare försöker dra igång projekt som blir nedlagda. Ingen spelutvecklare tycker om att få något de kanske jobbat i flera år på nedlagt på grund av att företaget inte vågar satsa. Kanske lämnar då kompetens företaget istället, kanske har den redan gjort det. Med tanke på vad de åstadkommit de senaste åren förutom uppköpen så kan man fråga sig hur många som verkligen vill jobba för ett företag där inget någonsin kommer ur pre-production.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Aggur:
Skrivet av Johan Olander:

Jag tyckte Half-Life 2 var för läskigt.

Ravenholm, yyyy vad läskigt

Var i spelet var det egentligen? Försökte börja spela igen, men kom aldrig in i det.

Efter Black Mesa, där du kastar boll med dog. Dom skrikande snabba zombierna är värst, usch!

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Största anledningen just nu är väl mest att de endast tänker på töntiga e-sporter och den basen av folk, OCH massa äckliga mikrotransaktioner.

Dafuq!

99% av alla utvecklare därute skiter ju i esport, modding skicklighet och annat som brukade vara betydligt mer vanligt förr. De bryr sig sällan om att göra sina spel öppna och tillgänglig för en community att formas runt, så med glädje kan Valve som AAA utvecklare fortsätta visa vägen hur man bryr sig tävlingsscenen istället för att bara göra insta-gratification.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dudinkalv:

Sjukt missvisande rubrik. Anledningen till att det inte är klart är för att det inte ens existerar.

Jag tycker nog att "sjukt missvisande" är en missvisande beskrivning. Även anledning du själv skriver är ju precis varför det inte är klart. En mer djupgående förklaring går att hitta i citaten, att Valves företagsstruktur inte lämpar sig. Hade de haft en bönräknade i företagsledningen hade vi spelet Half-Life 4 vid det här laget.

Jag håller inte med dig.
Att skriva "Därför är detta inte klart" syftar helt klart på att objektet i första hand existerar.

Det är som att säga "Därför äter rosa köttätande elefanter inte myggor". Säger du det till någon tar den för givet att du i första hand påstår att rosa köttätande elefanter existerar. Det får det bara att låta som ett dumt skämt.

Har du ens läst artikeln? Det står ju, från intervjun, typ att folk förmodligen/eventuellt jobbat med vad de trodde vara HL3/Episode 3, men så blev det inte mycket mer för att de inte organiserades bättre/alls. Det är väl en ganska stark antydning på att folk iallafall gjort ansatser till att arbeta på delar till spelet.

Eller vänta lite nu, du käbblade visst för käbblets skull nu när jag läser dina inlägg. Då vare inget.

Medlem

"ha fptt ett avlut på den cliffhanger spelet bjöd på i sin andra episod."
Låter som när jag pratar med mat i munnen.

Medlem

Jag trycker inte rubriken var missvisande.


signatur

Niet.

Efter DOTA har dom blivit så fat and happy så dom behöver inte släppa riktiga spel längre.. finns för mycket risk med ett HL3.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Riktigt jäkla dålig stil av Valve anser jag, då de skiter i att ge ut världens bästa titel. Gabe Newell vill bara håva in cash på sitt Steam. Hade det varit någon "gamer" i honom så hade de fan släppt Half-Life 3 också. Denna historia är så jädrans tragisk i "TV-spels mått"...

Och det där med "achievements" i Steam då man måste betala för att kunna komma upp i level är fan bedrövligt. På deras Q&A på hemsidan så menar de på att TV-spel ska vara roligt att spela och inte ett tvång, så därför har de val att inte ha som Xbox eller PlayStation har där man förtjänar sina prestationer. Valve är snyggt giriga så att det lyser om de... tråkigt...

Mitt förtroende för Valve gick från toppen till botten. Det kanske inte säger mycket när Valve har flera miljoner användare, men från ett företags perspektiv så är det rätt kasst att få kunder att vända så.

Vissa företag styrs ju utav personer som är dåliga på sina positioner, och till slut går företaget i konkurs. Gabe Newell är ju rätt knepig som person, han är gillad utav många, men skiter i att säga något, sen lägger han ut filmer som nedan.

Gabe Newell och Valve skjuter bara sig i foten mer och mer, och jag kommer att bojkotta Steam från och med idag.

Valve påminns om en Tjock gammal gubbe som vunnit på lotto, som skiter i allt och alla, och bara tänker på sig själv, och inte tänker lyfta nåt mer i hela sitt liv.

123
Skriv svar