Sony stänger studion Guerrilla Cambridge

Medlem
Sony stänger studion Guerrilla Cambridge

Kände inte till studion som guerilla, men fan medieval var ju nice på ps1-tiden. Trist med alla dessa techbaserade företag som köper upp gamla studior utan at vilja göra nåt vettigt, samma med crytek och free radical.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Med tanke på den magra (och mediokra) meritlistan är det ju ett under att studion ens fanns kvar.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Kände inte till studion som guerilla, men fan medieval var ju nice på ps1-tiden. Trist med alla dessa techbaserade företag som köper upp gamla studior utan at vilja göra nåt vettigt, samma med crytek och free radical.

Samma här, kände inte igen namnet men MediEvil var ett fantastiskt spel som jag minns med nostalgi och glädje


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Man undrar ju hur det blir med RIGS framtid då. Sony har ju lyft fram titeln som en riktig huvudtitel för vr pvp.
Annars har jag hittills känt det var EVE Valkyrie som egentligen var på topp (trots pay2win), men den liksom mycket mer intressanta Eagle Flight är ju inte exklusiv för PSVR.

R.I.P. ännu en studio.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Synd, dom borde satt dom på att göra MediEvil 3, då hade dom insett att studion har ett värde. För tusan Sony, ge oss MediEvil 3!

Medlem

KZ Mercenary är ett av de bättre spelen till PSVITA.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar