Switch är inte Nintendos räddning

Robot
Switch är inte Nintendos räddning

I morgon är dagen då Nintendo ska visa att Switch är företagets väg tillbaka upp på toppen av konsolmarknaden. Har de lärt sig av gamla misstag och förstått var räddningen i ligger?

#nintendo, #pokemon-go, #super-mario-run, #i, #rare, #super-mario-bros-3, #the-legend-of-zelda-ocarina-of-time


Avstängd
Switch är inte Nintendos räddning

Samma sak för Sony. Playstation 4 Pro var inte direkt deras räddning och inte heller Xbox One Scorpio mot höst. Dom har ju haft det bättre än Nintendo med sin Wii U. Så jag håller inte med titeln på nyheten direkt. Jag tror snarare tvärtom.

Medlem

Haha darkwing duck. Kommer ihåg det spelet. Det va fan sjukt irriterande på sina ställen. Det va ju iofs många spel på den tiden.

I övrigt hänger jag inte riktigt med varför så många gnäller på PS4 pro. Bytte in min gamla ps4, la 1500 kr emellan å fick en dubbelt så stor hårddisk, 4k stöd och mer kraft under huven. Har inte haft några spel som blivit sämre av det. Men det e klart om man förväntade sig en Playstation 5, då blir man ju besviken. Men det var det väl aldrig sagt att det skulle va heller?

phi
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag kan inte koppla ihop rubriken med krönikans innehåll, det känns lite som jag högg rätt på kroken.

Men frågan är ju vad du har handlat för något idag och vad blev det för middag?

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Haha darkwing duck. Kommer ihåg det spelet. Det va fan sjukt irriterande på sina ställen. Det va ju iofs många spel på den tiden.

I övrigt hänger jag inte riktigt med varför så många gnäller på PS4 pro. Bytte in min gamla ps4, la 1500 kr emellan å fick en dubbelt så stor hårddisk, 4k stöd och mer kraft under huven. Har inte haft några spel som blivit sämre av det. Men det e klart om man förväntade sig en Playstation 5, då blir man ju besviken. Men det var det väl aldrig sagt att det skulle va heller?

Jag tror Pro fastna mellan att kännas överflödig för de som inte bry sig om bättre grafik/mer flyt och underpresterande för många som gör det.

Skulle jag slänga ut ett par tusen extra för ett bättre grafikkort men bara vissa av mina spel jag redan äger flyter på bättre och/eller ser lite bättre ut skulle jag vara beskviken, speciellt om vissa nya spel tom körs lite sämre.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag kan inte koppla ihop rubriken med krönikans innehåll, det känns lite som jag högg rätt på kroken.

Men frågan är ju vad du har handlat för något idag och vad blev det för middag?

Mos min vän, det blev mos!

Jag har en ganska dryg bror, när han kommer och hälsar på så ska han alltid trolla mitt fz konto av någon sjuk anledning. Jag måste komma ihåg att logga ut.....


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Haha darkwing duck. Kommer ihåg det spelet. Det va fan sjukt irriterande på sina ställen. Det va ju iofs många spel på den tiden.

I övrigt hänger jag inte riktigt med varför så många gnäller på PS4 pro. Bytte in min gamla ps4, la 1500 kr emellan å fick en dubbelt så stor hårddisk, 4k stöd och mer kraft under huven. Har inte haft några spel som blivit sämre av det. Men det e klart om man förväntade sig en Playstation 5, då blir man ju besviken. Men det var det väl aldrig sagt att det skulle va heller?

Jag tror Pro fastna mellan att kännas överflödig för de som inte bry sig om bättre grafik/mer flyt och underpresterande för många som gör det.

Skulle jag slänga ut ett par tusen extra för ett bättre grafikkort men bara vissa av mina spel jag redan äger flyter på bättre och/eller ser lite bättre ut skulle jag vara beskviken, speciellt om vissa nya spel tom körs lite sämre.

Alltså jag kan inte påstå att den inte levt upp till vad dom lovade. Dom spelen som utnyttjar den, typ bf1, det spelet e fan skarpt på en 55 tums 4k tv med en pro. Sen är det ju inte som å dra grafikinställningarna från medium till ultra på en pc, men trodde man det så har man nog lurat sig själv lite grann för det va la aldrig nån som påstod det. Sen angående om det är värt så handlar det ju om var en. Det handlar om ens privatekonomi, det handlar om ifall du har möjlighet att byta in din gamla å få nåt för den osv. Jag som sagt behövde bara 1500 emellan, å med tanke på hur sjukt mycket jag störde mig på den jävla sketna 500 gb disken dom satte i den första så var de nästan värt bara för den biten. 4k i vissa spel, lite annat lullull i andra spel, och vetskapen om att den med största sannolikhet kommer bli mer och mer relevant ju längre tiden går gjorde det till ett enkelt val för mig.

Med det sagt behöver de inte vara rätt för alla. Dom som pratar om att den e så jävla fail å allt det där, det måste ju nånstans handla om att man har lurat sig själv. För ingenstans under tiden från tillkännagivandet till släppet av pro upplevde jag att Sony lovade en massa guld å gröna skogar med pro. Tycker dom var ganska återhållsamma i sin marknadsföring och för stod det ganska klart tidigt att detta är nåt som kommer passa för vissa men inte alla.

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Samma sak för Sony. Playstation 4 Pro var inte direkt deras räddning och inte heller Xbox One Scorpio mot höst. Dom har ju haft det bättre än Nintendo med sin Wii U. Så jag håller inte med titeln på nyheten direkt. Jag tror snarare tvärtom.

Visste inte att Sony behövde räddas.. Dom leder ju rätt ordentligt eller?

Medlem

jag ser inte den som räddaren i nöden för dom, alla spel jag sätt ser ut att kunna lika gärna varit spel som kom till Wii eller Wii U, det är precis som när Wii U kom, gimick kontroll det är allt som är nytt.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av phi:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag kan inte koppla ihop rubriken med krönikans innehåll, det känns lite som jag högg rätt på kroken.

Men frågan är ju vad du har handlat för något idag och vad blev det för middag?

Mos min vän, det blev mos!

Jag har en ganska dryg bror, när han kommer och hälsar på så ska han alltid trolla mitt fz konto av någon sjuk anledning. Jag måste komma ihåg att logga ut.....

Win + L, så är datorn låst.

Avstängd

Gör enheten billig, ha många spel vid release (främst spel från Nintendos största spelserier) och många spel på g från både Nintendo och tredjeparttillverkare, stöd VC, mer internetstöd i multiplayer-spel (Mario Party 10 hade kunnat blivit mindre sämre om man kunnat spelat det på nätet med vänner eller randoms) och ha en helt okej batteritid utan att 30 fps blir konstigt att plötsligt spela med.

Då kanske det blir någon form av "räddning". Wii var fantastisk på sin tid på sitt eget sätt då Nintendo hade bestämt sig för att inte försöka konkurrera mot Xbox och PS3 utan istället tänkte försöka nå en mer mainstream-grupp, som varken Xbox och PS3 fokuserade på då, dvs., "icke-gamers", varav varför kontrollen såg ut som en TV-dosa.

Det kom också många bra spel till Wii även om jag personligen aldrig spelade några skjutspel där pga. kontrollen förutom Goldenye 007 som gick att spela med Gamecube-dosa. WiiU hade potential men tydligen var den för svår att programmera spel till så spelutbudet blev begränsat och Nintendo hade få titlar som kom ut vid release.

Jag förstår inte heller vad det är för typer som arbetar på deras marknadsföringsavdelning, är det nya praktikanter må tro? Har dem inte tittat på Nintendos försäljningssiffror på sina största spelserier och bara fortsätter pumpa ut fler sådana spel än att försöka med nya konstiga gimmicks bara för att gimmicken i Wii blev en succé just för att dem kom åt en ny marknad på sin tid?

Det finns ett skäl till varför nytt COD-spel (och troligen BF-spel) kommer ut nästan varje år; det säljer helt enkelt och mainstream tycks vara helt ok med det eller är så har dem gett upp hoppet på bra spel och tar det första bästa som dem kan komma åt.

Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:

Visste inte att Sony behövde räddas.. Dom leder ju rätt ordentligt eller?

Konsolkriget, möjligtvis, men det har inte gått så bra för Sony när det gäller PC, TV och smartphones etc.

Oh well, man kan inte klandra dem för att de försöker komma med något nytt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Switch kommer inte bli någon dundersucce, den är inte mycket starkare än Wii U, den kan tex inte köra spel GTA V.

Hårdvaran är bättre än en mobiltelefon, men om mobilspelsutvecklarna kan lägga så mycke energi på mobilspel borde de kunna utveckla för Switch som har bättre hårdvara.

Wii U tycker jag var en grym konsol med välgjorda spel, men den var som sagt för klen för 3:e partstillverkarna. Nu gör Nintendo typ samma misstag med Switch som är en för klen konsol vs Xbox One och PS4 som båda snart hoppat upp till Pro och Scorpio.

Nintendo verkar tro att deras fans köper konsolen bara för köra nya versioner av Mario Kart och Mario Bros.

Och Switch borde max få kosta 2000 bunlat med ett spel. Om de vill nå massorna
Idag kan man få en PS4 Slim under 2500. En Wii U kostar fortfarande runt 2700 kr och har inte fallit i pris!

Medlem

Ärligt talat så vill jag vid det här laget se en mer Klassisk Nintendo konsol igen med en vanlig basenhet med vanliga kontroller, inget hejvilt viftandes eller knappandes på en touchskärm.

Delvist ser Nintendo Switch ut som en glorifierad surfplatta, och då kännar jag att dom borde istället släppa clip-on kontroller till telefoner/plattor och utveckla fulländade spell till mobiler och plattor istället.

Medlem

Switch kommer att sälja i megaupplagor. Sanna mina ord.

Switch är ju det mest innovativa i konsollväg sedan Pong.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

1
Skriv svar