Day of Defeat-doftande Days of War på väg till Steam

Medlem
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av Ricomaniac:
Skrivet av BlaKer:
Skrivet av Ricomaniac:

Red orchestra 2 slår alla med sina autentiska komponenter.

Gillar också Red orchestra men detta är ett helt annat typ av spel.
Knappast jämförbart imo.

Jag har inte provat ovanstående spel. Men jag tror att du syftar på samarbetet i RO2? Och detta skulle vara en ren FPS

Jag syftar på att RO är mer "hardcore realism" du är alltså ingen svamp som kan suga ett par kulor och fortsätta springa. Bristfällig hud och allt vad det innebär.

Samarbetet är inte en funktion i sig, utan mer hur communityt är byggt kring denna typ av spel.
Vilket inte är fallet i DOD COD BF och liknande serier.

Red orchestra tillhör "realism shooters" likt squad och arma. Där man är mer utsatt än i någon annan typ av fps shooter.

Av att döma på filmen så ser detta ut att vara en shooter likt dod som inte är en realism shooter är vad jag vill komma fram till, jämfört med RO.

Då hänger jag med. Och det är en korrekt bedömning av RO2 tycker jag Speciellt om man lirar på realismserver.

Medlem

Beta 3.1 är helt klart den bästa versionen av DoD, och DoD:Source kändes som ett slag i ansiktet på fansen.

Det här får väl testas och utvärderas i alla fall.

Medlem
Skrivet av rigge:

Vilket skämt, ser precis ut som day of defeat t om samma maps, skrattretande features "challenging recoil" give me a break.
Ser ut att vara Half-life 1 motorn och dom använder unreal engine 4? wtf.
Bort med sånt här early access crap som är cash grabs fyfan.

Hela vitsen med det är att det ska vara likt DoD då utvecklarna är gamla lirare. Dock med lite mer polerad grafik.

Att kartorna ser mer eller mindre likadana ut är ju för att dom är community made och till och med så är det samma mapper som gjort dom nu som till DoD. Sen har vissa bara konverterat kartorna rakt av på begäran.

Dock så har dom ju ett par egna med som tydligen ska vara lite annorlunda.
Sen att grafiken kanske inte är något att hurra över i dagens utbud bekommer mig personligen inte så mycket i fall spelkänslan är bra. Fasen man sitter ju och lirar gamla DoD fortfarande, det är ju en 17 år sedan det först släpptes som en mod till hl1:)

Skrivet av Forcie:

Beta 3.1 är helt klart den bästa versionen av DoD, och DoD:Source kändes som ett slag i ansiktet på fansen.

Det här får väl testas och utvärderas i alla fall.

Håller helt med, 3.1 var absolut den bästa versionen. DoD:S gick man bara över till för att alla andra mer eller mindre gick över till det.
DoD:S trodde man ju skulle vara den frälsande versionen där alla små problem som fanns i DoD skulle vara borta. Istället så vart det ju så jäkla mycket buggar och kassa hitboxes så man höll på att bli vansinnig:)

Medlem
Skrivet av Beluga:
Skrivet av rigge:

Vilket skämt, ser precis ut som day of defeat t om samma maps, skrattretande features "challenging recoil" give me a break.
Ser ut att vara Half-life 1 motorn och dom använder unreal engine 4? wtf.
Bort med sånt här early access crap som är cash grabs fyfan.

Hela vitsen med det är att det ska vara likt DoD då utvecklarna är gamla lirare. Dock med lite mer polerad grafik.

Att kartorna ser mer eller mindre likadana ut är ju för att dom är community made och till och med så är det samma mapper som gjort dom nu som till DoD. Sen har vissa bara konverterat kartorna rakt av på begäran.

Dock så har dom ju ett par egna med som tydligen ska vara lite annorlunda.
Sen att grafiken kanske inte är något att hurra över i dagens utbud bekommer mig personligen inte så mycket i fall spelkänslan är bra. Fasen man sitter ju och lirar gamla DoD fortfarande, det är ju en 17 år sedan det först släpptes som en mod till hl1:)

Skrivet av Forcie:

Beta 3.1 är helt klart den bästa versionen av DoD, och DoD:Source kändes som ett slag i ansiktet på fansen.

Det här får väl testas och utvärderas i alla fall.

Håller helt med, 3.1 var absolut den bästa versionen. DoD:S gick man bara över till för att alla andra mer eller mindre gick över till det.
DoD:S trodde man ju skulle vara den frälsande versionen där alla små problem som fanns i DoD skulle vara borta. Istället så vart det ju så jäkla mycket buggar och kassa hitboxes så man höll på att bli vansinnig:)

Orginal dod var ju väldigt slött jämfört med dod:s, mer en taktisk shooter imo.
Bazookan hade en funktion på mapsen, ah, var endel som var bättre faktiskt.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Beluga:
Skrivet av rigge:

Vilket skämt, ser precis ut som day of defeat t om samma maps, skrattretande features "challenging recoil" give me a break.
Ser ut att vara Half-life 1 motorn och dom använder unreal engine 4? wtf.
Bort med sånt här early access crap som är cash grabs fyfan.

Hela vitsen med det är att det ska vara likt DoD då utvecklarna är gamla lirare. Dock med lite mer polerad grafik.

Att kartorna ser mer eller mindre likadana ut är ju för att dom är community made och till och med så är det samma mapper som gjort dom nu som till DoD. Sen har vissa bara konverterat kartorna rakt av på begäran.

Dock så har dom ju ett par egna med som tydligen ska vara lite annorlunda.
Sen att grafiken kanske inte är något att hurra över i dagens utbud bekommer mig personligen inte så mycket i fall spelkänslan är bra. Fasen man sitter ju och lirar gamla DoD fortfarande, det är ju en 17 år sedan det först släpptes som en mod till hl1:)

Skrivet av Forcie:

Beta 3.1 är helt klart den bästa versionen av DoD, och DoD:Source kändes som ett slag i ansiktet på fansen.

Det här får väl testas och utvärderas i alla fall.

Håller helt med, 3.1 var absolut den bästa versionen. DoD:S gick man bara över till för att alla andra mer eller mindre gick över till det.
DoD:S trodde man ju skulle vara den frälsande versionen där alla små problem som fanns i DoD skulle vara borta. Istället så vart det ju så jäkla mycket buggar och kassa hitboxes så man höll på att bli vansinnig:)

Orginal dod var ju väldigt slött jämfört med dod:s, mer en taktisk shooter imo.
Bazookan hade en funktion på mapsen, ah, var endel som var bättre faktiskt.

Absolut:)
Dock när man bara var van med DoD innan så kändes det dock rätt snabbt haha. Var väl därför när DoD:S eran kom som jag kände att jag var tvungen att välja ett av spelen då det inte fungerade bra för mig att lira båda samtidigt på tävlingsnivå

Medlem
Skrivet av Efraim:

.......WW2 är alltid välkommet.

^

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

12
Skriv svar