Vad är det nördigaste du har gjort?

Medlem

Vägrade raka mig från dess att jag beställde "C&C Tiberian Sun" tills dess att det släpptes.

Inaktiv
Skrivet av Gamer-Tompa:

Vägrade raka mig från dess att jag beställde "C&C Tiberian Sun" tills dess att det släpptes.

Kör samma sak nu faktiskt, fast för Duke Nukem Forever.

I övrigt så händer det ofta att jag drömmer om ett spel och tänker ut olika strategier, senast i Dragon Age där jag hade problem med en bossfight.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Jag har en tuff en som faktiskt är sann.

I högstadiet hade vi årligen ett evenemang som hette Oskarsgalan. Där utsåg man "Snyggaste tjej", "Bästa läraren" med mycket mera (finns säkert på många många andra skolor).

Jag var utsedd till årets nörd med bl.a. en av mina bättre vänner för mina bra betyg och mina intressen.

När vi var uppe på scen med alla niors ögon tittandes på en fick vi frågan:

- Vilken är den bästa hemsidan?

Jag svarar, istället för att ta något casual som bilddagboken.se eller liknande tonårsvänlig sida:

- Fz.se

- Varför det?

- Sjyssta spelnyheter.

Alla nior suckar och jag är fortfarande en nörd i deras ögon även om jag inte vann titeln.

Inaktiv

sjukanmält mig från skolan/familjen för att sitta hemma spela:D

Medlem

lol kom när jag var typ 8år och hade mardrömmar att när jag ville ur drömmen så kom en windows 98 ruta med "är du säker på att du vill avsluta?" upp. tog mig ur drömmarna också, lite creepy. Annars så hade jag ställt mig med armarna rakt utåt och snurrat, det funkade också. x]

Sen att när man är sjuk och brukar hallicunera/dåsa i sängen så tror jag alltid att jag är i ngt spel/film. Kom bara ihåg då jag sträcksåg hela BoB-serien när jag låg i flunsan och varenda natt så trodde jag att jag var på olika ställen i serien. Jobbiga nätter... värst var när man trodde man var med i Bastogne ;P


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Medlem

Pratat om min tid som klanmedlem i quake 3 för några tjejer jag inte ens kände på krogen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av RagNy:

lol kom när jag var typ 8år och hade mardrömmar att när jag ville ur drömmen så kom en windows 98 ruta med "är du säker på att du vill avsluta?" upp. tog mig ur drömmarna också, lite creepy. Annars så hade jag ställt mig med armarna rakt utåt och snurrat, det funkade också. x]

...

Haha, jag har också drömt om spel, I en dröm jag hade så blev jag instängd inne med en ond häxa i ett hus. Så jag tog upp mitt Diablo 2 inventory, förde muspekarn mot ocarina of time och spelade en sång så jag kom därifrån.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Har en gång drömt att jag var fast i ett spel. xD
Och dog jag i spelet så dog jag också irl. Jag komemr ihåg hur jag försökte stänga av spelet men det gick inte. Kommer också ihåg vilken panik som drogs över mig. Tror att drömmen var påverkad av filmen Stay Alive.


signatur

En bra melodi tål vilken behandling som helst.
R.I.P. Mikael "The_Maxx" Löfgren

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

"- Bunnyjumpat med en polare genom ICA på fyllan. Med tillhörande "huhh!"-ljud vid varje hopp." LoL!

Hålla på med 1337 tycker jag inte är särskilt nördigt. Var det inte den här komikern som var populär för ett tag sen som drog klockan är 13:37 skämten i TV på en icke nördigt program. Nee inte nördigt.

Fick mig att tänka på innebandyklubben jag spelade i förut där A-lagets väldigt lilla hejaklack räknade ner/upp till 13:37 varje period!

13 13 37 37 3777777! ^^


signatur
Medlem

lekte "world of warcraft" med ett gäng polare på skolgården. vi sprang runt och slogs med pinnar typ.


signatur

Where are we runnin'?

Medlem

Det nördigaste jag gjort (även om jag gör nördiga saker dagarna i ändå ) var nog när jag i matsalen i gymnasiet tänkte "equip", "combine" och "use" om mjölkglaset och mjölkautomaten.

Hade spenderat två nätter i rad med Resident Evil 1


signatur

Apokalyps-dagböckerna; En grafisk novell om Sverige, efter "undergången".
http://apokalypsdagbok.wordpress.com

Medlem
Medlem
Skrivet av chaxman:

Märkt mig som nörd för livet:

http://i49.tinypic.com/21jyel5.jpg

Status!

Medlem

Det nördigaste jag gjort är nog att jag spenderat 10 min av mitt liv till att läsa den här totalt ointressanta tråden.

Medlem

Tycker inte det är särskilt nördigt, du läser ju bara. Din post luktar dock ganska mycket flame bait, schmuttah.

Har alltid jobbat hårt på att hålla min nördighet i styr när jag går utomhus.
Nördigaste.. öh, har gått på massa lajv.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

gjort en "eagle" (från Scrubs) på allmän plats...


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

använt två ihopknutna usb-sladdar som skärp då jag tappat bort det enda jag hade då... ._.

Medlem

lära mig göra 3d grafik för spel

Medlem

Quake tatuering, irritera sambo/polare med Star Trek kunskaper, var till ICA och såg en sån där kokt skinka paket som kosta 13.37, foto på direkten etc etc


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Inaktiv
Skrivet av schmuttah:

Det nördigaste jag gjort är nog att jag spenderat 10 min av mitt liv till att läsa den här totalt ointressanta tråden.

Letar du efter skönlitterert så har du kommit fel. This thread is awsomezors. Du förstår inte det fina i att vara nörd.

Varför kommer alla dessa signaturer med låg postcount och klagar hela tiden?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Inaktiv

1337 sägs o brukas av alla nuförtiden så de är ganska normalt nu vilket är tråkigt men men....

De nördigast jag gjort var när jag var kanske 11 och satt med en kompis (10) o vi spela Unreal Tornament(första tror jag) och jag var så besatt av spelet att bara för att få spela.

gick med på att bara sitta o hoppa på mellanslag åt min kompis (eftersom de var hans dator och han var en allmän djävul ibland)

Medlem

sitta inne på en nyårsafton i quakeworld och räkna ner till 00 slaget. Skippa skola för gaming. Dricka jolt som ett djur

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av schmuttah:

Det nördigaste jag gjort är nog att jag spenderat 10 min av mitt liv till att läsa den här totalt ointressanta tråden.

Letar du efter skönlitterert så har du kommit fel. This thread is awsomezors. Du förstår inte det fina i att vara nörd.

Varför kommer alla dessa signaturer med låg postcount och klagar hela tiden?

kanske för att vi inte blivit inkorporerade i all nördighet som försigår här på forumet ^^

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Varför kommer alla dessa signaturer med låg postcount och klagar hela tiden?

Postcount = Penis size!

Inaktiv

Har en hel del som kan klassas som nördigt så gör en liten lista på sånt jag kommer på nu direkt.
* Min sovrumsvägg pryds av en Star Trek: First Contact affisch i ram
* Blivit lvl 70 i WoW, (detta var innan senaste expansionen)
* Har mer än 300 miljoner ISK i Eve Online
* Som många andra här, så fort jag ser 1337 nånstans ler jag

EDIT: kom på en sak till:
* spenderat mer än 3 timmar att dra kablarna i min dator för bästa möjliga luftflöde


signatur

dare to be bold

Medlem

1337-dealen blir snart klassad som sunt förnuft.

Medlem
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Varför kommer alla dessa signaturer med låg postcount och klagar hela tiden?

Postcount = Penis size!

Well then... *Sträcker lite på sig*


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Köpt WoW läsk.


signatur

Det var som Hondan!

Medlem
Skrivet av Majsvaffla:

Jag sparar bildbevis på många av de gånger jag stöter på siffrorna 1337. En gång tog jag kort på färdmätaren i en bil jag åkte med i då mätaren visade 133.7

Tja, vad gör man inte? :crazy:

Medlem

73mpl4R, din illegala buse!

Svårt och säga vad jag gjort som varit mest nördigt, kanske mitt rum som är ganska fyllt av datorprylar:D


signatur
Skriv svar