Quiz – Censurerade och förbjudna spel

Robot
Quiz – Censurerade och förbjudna spel

Vad kan du om spelen som fått myndigheter att se rött?


Medlem
Quiz – Censurerade och förbjudna spel

Oj..Jag kommer ihåg hur det gnälldes om Mortal Kombat när det kom ut. Var inte till och med Siewert Öholm ute och gnällde när det begav sig?

Herr rygg

Men..jag har för mig att det var blodstänk i MK till SNES. Svett har jag inget minne av.


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Öholm har lagt sig i allt som är kul. För övrigt så fick jag 6 points. Hmm.. lite knivigt faktiskt. Och Kina med sina totalitära kommunisttankar. Usch på dom. Usch. Fjantigt av Tyskland att inte tillåta vissa ting i ett spel. På så sätt är USA mycket bättre ... Hahahaha

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Fjantigt av Tyskland att inte tillåta vissa ting i ett spel. På så sätt är USA mycket bättre ... Hahahaha

Du vet inte mycket om USA och deras censur...det hör jag det.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Ricomaniac:

Fjantigt av Tyskland att inte tillåta vissa ting i ett spel. På så sätt är USA mycket bättre ... Hahahaha

Du vet inte mycket om USA och deras censur...det hör jag det.

Mina hahahahaha var ironi kanske. För övrigt så har dom ingen lag som Hets mot folkgrupp eller mot rasism. Grundlagen förbjuder sådana förbud

Medlem
Skrivet av Raid25:

Oj..Jag kommer ihåg hur det gnälldes om Mortal Kombat när det kom ut. Var inte till och med Siewert Öholm ute och gnällde när det begav sig?

Ha ha, finns det något Sivert Öholm ej gnällt på :'D
Det var inte längesedan han var med i Gomorron Sverige med Anders Tegner och visade sin överkyrkliga verklighetsuppfattning och minnsann tyckte att han hade gjort ett bra jobb med deras klassiska "debatt" i Svar Direkt på 80-talet.

MEG
Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 6 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 55,2% av alla deltagare (632 st).

Tja, gissade på de flesta så jag får väl vara nöjd


signatur

Death is only the beginning

Du har ett bättre resultat än 91,7% av alla deltagare (676 st).

Medlem

2/10, I rock!

För övrigt borde alla censur ivrare censurera bort sig själva från alla samhällsbärande och beslutsfattande positioner i ett modernt och demokratiskt samhälle.

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Men..jag har för mig att det var blodstänk i MK till SNES. Svett har jag inget minne av.

Ja samma här. Hmm kanske vi fantiserat fram blodet i efterhand. Vafan en massa svett som sprutar åt alla håll är ju inte heller särskilt frääscht.

4/10, tror jag snittar 5.0 på fz-quiz. 2017 skulle ju bli mitt quiz-år...

Medlem
Skrivet av Alx_83:

Men..jag har för mig att det var blodstänk i MK till SNES. Svett har jag inget minne av.

Endast svett i Snes versionen. Mega Drive versionen hade också bara svett MEN det fanns en kod man kunde trycka in som låste upp blodet.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Oj..Jag kommer ihåg hur det gnälldes om Mortal Kombat när det kom ut. Var inte till och med Siewert Öholm ute och gnällde när det begav sig?

Siewert gnällde om allt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Raid25:

Oj..Jag kommer ihåg hur det gnälldes om Mortal Kombat när det kom ut. Var inte till och med Siewert Öholm ute och gnällde när det begav sig?

Siewert gnällde om allt.

Japp, han använde sitt kändisskap till att föra ett korståg mot i stort sett all ny media från 80-talet och framåt genom att bla. skrämma statligt anställda genom att hänga ut och förnedra dem i sin talkshow.

Medlem

7/10, helt ok

Medlem

Oj inte illa, ändå gissade jag på ett par.

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 10 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 99,2% av alla deltagare (1312 st).

Medlem

9 av 10 missade blodet som jag helt enkelt minns på ett annat sätt än det rätta svaret.

Kul vetande
I fråga 10 ska det vara Nyzeeländska (inte Nya Zeeländska) med dubbel e inte Nyzealändska (Nya Zealändska ännu mera fel) med ea som på engelska. Detta är någon jag upptäckte för 4 veckor sedan och då har jag den senaste 33 åren inte uppfattat att den engelska och svenska stavningen skiljer sig åt. Detta ledde till en djup kris som dock gick över ganska fort

Medlem

Men fan, tre av 10. Hoppades iaf på det dubbla..

Medlem

3/10, så duktig va jag tydligen

Medlem

10/10.
Bättre än 99,1 %.
sweet


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Dina svar har sparats, tack för din medverkan.
Du har svarat rätt på 10 av 10 frågor.
Du har ett bättre resultat än 98,9% av alla deltagare (2365 st).

Förbud och censur är av ondo.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

1
Skriv svar