Alla detaljer om Nintendo Switch

Medlem

Går det att köpa till kontroller för att vara fler som spelar samtidigt? Tänker typ mario kart och sådant med 4 spelare?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Foraek:

Går det att köpa till kontroller för att vara fler som spelar samtidigt? Tänker typ mario kart och sådant med 4 spelare?

Japp, de kommer säljas seperat. 80 dollar för ett par. 70 för Pro-kontrollen.


signatur
Medlem

När började $300 motsvara 5000 SEK?

Om dom seriöst kommer köra på det i Sverige blir det många import och missad försäljning för svenska återförsäljare.

Medlem

Zelda.. som skulle släppas till WiiU men aldrig kom.. haha Nintendo nej tack!

Medlem
Skrivet av tjockisen:

Zelda.. som skulle släppas till WiiU men aldrig kom.. haha Nintendo nej tack!

Det kommer fortfarande till Wii U...

Medlem

Högra handkontrollen ser fruktansvärt jobbig ut att använda, hur tänkte de där? Måste blivit något hjärnsläpp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Ambassadör
Xbox

Det här känns väldigt meh.


signatur

Jump in.

Medlem

Blir nog att vänta lite på att priset går ner, känns som lite överpris med den hårdvara man får.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Men alla detaljer om själva hårdvaran då?

Det finns ju lite info på Sweclockers om hårdvaran som Nintendo har bekräftat:

6.2 tums kapacitiv skärm.
Upplösning 1280x720 när man kör den i handhållet läge, 1920x1080 när den är kopplad till TV'n via "stationen".
32GB internt lagringsminne + Micro SD plats, ingen info om egna kassetter eller skivor ännu.
Wifi 802.11ac, stöd för 5 GHz-bandet
Batteritiden 2.5-6 timmar (3 timmar till nya Zelda), laddas via USB-C.

http://www.sweclockers.com/nyhet/23246-nintendo-bekraftar-62-...

Skrivet av broken-arrow:

En polare ska troligen köpa detta, bara för Zelda.

Som han själv nämnt til mig kan man ju titta på YouTube i stället för att köpa spel för historian men det vill han inte själv göra med Zelda

Får hoppas någon gång Zelda släppts fritt så man kan få prova och se om det är något bra.

kolla ett helt spel för storyn på youtube är nog det dumsnålaste jag hört

Inaktiv

Metriod!?

Skrivet av Spectral:

Men alla detaljer om själva hårdvaran då?

Det undrar jag med..

Inaktiv

Och när får vi ett Metriod igen då? *suckar*

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av broken-arrow:

En polare ska troligen köpa detta, bara för Zelda.

Som han själv nämnt til mig kan man ju titta på YouTube i stället för att köpa spel för historian men det vill han inte själv göra med Zelda

Får hoppas någon gång Zelda släppts fritt så man kan få prova och se om det är något bra.

Släppts fritt? Hur menar du exakt?

Icke Nintendo exklusivt antagligen. Inget man bör hoppas på innom de närmsta 5 åren som Switch kanske lever.

Zelda kommer aldrig någonsin släppas till något annat än Nintendos konsoler, detta hade jag kunnat sätta pengar på. Varför skulle Nintendo börja utveckla spel till konkurrenternas maskiner?

Så tänkte nog många om sega oxå på 90-talet. En ren gissning från mig är nintendo tar den vägen oxå så småningom om inte deras konsoller säljer tillräckligt.

Fast de började väl inte alls det göra spel till andra konsoler innan de släppte sin sista (Dreamcast i 2001) förutom möjligtvis till PC och arkad.

Så länge Nintendo tillverkar konsoler kommer de INTE släppa spel på konkurrenternas konsoler. Den dagen Nintendo hade börjat göra det hade de gått i konkurs, eftersom det enda de har är sina exklusiva spel.

Jag slarvläste ditt inlägg, men konsesus blir samma, jag håller med dig.


signatur

Styret upp och däcken ner

Moderator | Testpilot
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Kleptoman:

Hade det kostat runt 2300 hade jag köpt en. Men för 3000+ kan man ju redan köpa ett ps4 eller xbone

Köper du ett PS4 eller Xbone så köper du dock ingen Switch. Du kommer inte ens i närheten av samma upplevelse.

Jag är tyvärr inte speciellt intresserad av Switchen. Jag har varenda konsol de släppt sedan Nes men denna känns fortfarande som att det blir en miss, men kanske den kan bli lite som en "get together" konsol som Wii blev.
Hela den här bärbara grejen kommer nog inte bli nått jag kommer använda, och inte är det heller något som jag var ute efter heller. Allt jag vill ha en grym konsol från Nintendo där deras absolut viktigaste titar är med och ett helt ok tredjepartsutbud. Jag tror inte att detta kommer fungera för Nintendo denna gången heller och att tredjepart kommer överge för att den i slutänden inte är stark nog och eventuellt blir för jobbig att skala till efter att det redan hålls bak av PS4 och Xbone.

Med det sagt så visst, det klir rätt bra i fingrarna för Zelda och Mario för det såf jäkligt bra ut, men jag kommer inte köpa en konsol igen för 2-4 titlar som blev fallet med Wii U.

Är du intresserad så spelar ju dock spelet ingen roll.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

5000:- på Webhallen?? DOA
Då kan man vänta till den troliga prissänkningen i höst och nya Mario
Får spela skiten ur Masseffect och Horizon till dess då.

Moderator | Testpilot
Skrivet av GOLGO13:

5000:- på Webhallen?? DOA
Då kan man vänta till den troliga prissänkningen i höst och nya Mario
Får spela skiten ur Masseffect och Horizon till dess då.

Tror inte de uppdaterat priset ännu. 3999 på Gamestop.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av GOLGO13:

5000:- på Webhallen?? DOA
Då kan man vänta till den troliga prissänkningen i höst och nya Mario
Får spela skiten ur Masseffect och Horizon till dess då.

Tror inte de uppdaterat priset ännu. 3999 på Gamestop.

3598kr på Spelbutiken. Priserna kommer att justeras hos många fram till den 3/3. Den som tar 5000kr kommer inte få något sålt.

Medlem
Skrivet av GrandtheftChocobo:
Skrivet av broken-arrow:

En polare ska troligen köpa detta, bara för Zelda.

Som han själv nämnt til mig kan man ju titta på YouTube i stället för att köpa spel för historian men det vill han inte själv göra med Zelda

Får hoppas någon gång Zelda släppts fritt så man kan få prova och se om det är något bra.

kolla ett helt spel för storyn på youtube är nog det dumsnålaste jag hört

Tja han är som han är, tror det var med glimten i ögat (får hoppas det ).

Mer seriöst, så tyckte jag som dig. Men idag när man inte får någon inlevelse i spel, så hade en film eller serie på storyn varit bättre (finns många spel som hade fungerat som film, t.ex starcraft har bara kört 2an dock, efter jag spelat kampanjen såg jag allt på YouTube och det är skönare att få allt rullandes än blir uppehåll hela tiden).

Sen tycker jag att historien på starcraft 2 har hel del hål, t.ex varför lämnades en på planeten för att dö och just hon (brukar oftast vara en viss under mening och inte slumpen), men generalen verkade snarare veta att zerg inte skulle döda henne (andra iden är att generalen skulle såra raynor bara för att).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av GOLGO13:

5000:- på Webhallen?? DOA
Då kan man vänta till den troliga prissänkningen i höst och nya Mario
Får spela skiten ur Masseffect och Horizon till dess då.

Tror inte de uppdaterat priset ännu. 3999 på Gamestop.

3598kr på Spelbutiken. Priserna kommer att justeras hos många fram till den 3/3. Den som tar 5000kr kommer inte få något sålt.

Wow. Ja det är ju ändå ett helt okej pris om jag ska vara ärlig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Saltanötter:
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av broken-arrow:

En polare ska troligen köpa detta, bara för Zelda.

Som han själv nämnt til mig kan man ju titta på YouTube i stället för att köpa spel för historian men det vill han inte själv göra med Zelda

Får hoppas någon gång Zelda släppts fritt så man kan få prova och se om det är något bra.

Släppts fritt? Hur menar du exakt?

Icke Nintendo exklusivt antagligen. Inget man bör hoppas på innom de närmsta 5 åren som Switch kanske lever.

Zelda kommer aldrig någonsin släppas till något annat än Nintendos konsoler, detta hade jag kunnat sätta pengar på. Varför skulle Nintendo börja utveckla spel till konkurrenternas maskiner?

Men vänta nu.. hur mycket pengar?
Philips cdi släppte 3 Zelda spel. Med godkännande av Nintendo. Dock inte gjorda av Nintendo men ändå Zelda.

"Inte gjorda av Nintendo" är nyckelorden här.

Ok. Då är jag med, men är det inte varumärket som är grejen egentligen?

Om Nintendo brakar totalt och säljer varumärket Zelda till Sony, som i sin tur sedan gör ett Zeldaspel.. räknas det då?
Eller är det bara om Nintendo tillverkar ett Zeldaspel för xbox och ps4?
Vill bara klargöra era spelregler..

Medlem

Mediamarks pris är 4949:- går boka

sedan tror jag många till ha zelda och det var ju dyrt som stryk NINTENDO TT The Legend of Zelda: Breath of the Wild Collectors Edition 1389:-

Medlem
Skrivet av Nightman76:

Mediamarks pris är 4949:- går boka

sedan tror jag många till ha zelda och det var ju dyrt som stryk NINTENDO TT The Legend of Zelda: Breath of the Wild Collectors Edition 1389:-

1400kr är dyrt för ett spel, men i Collectors Edition så får du med en Master Sword staty, en väska till Switch, en CD med soundtrack och ett samlarmynt. Så det är ett helt okej pris om det är grejer man vill ha.

Medlem

Tråkigt att Nintendo mest verkar satsa på funktioner. Någonstans i all denna funktionsyra så kan kärnan i tv-spelande, själva spelens brahet, gå förlorad. Alla dessa olika konfigurationsmöjligheter kan nog få en att tappa sugen.

Lite som då man går från 2 till 100 tv-kanaler. Eller från videospelare till youtube. Valmöjligheterna spär ut lusten till det enskilda.

Medlem

Touche, dock tror jag fortfarande inte att shiheru miyamoto hade sålt av rättigheterna till sina skapelser och älsklingar bara sådär. Tror det är alldeles för personligt.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av tjockisen:

Zelda.. som skulle släppas till WiiU men aldrig kom.. haha Nintendo nej tack!

Det kommer fortfarande till Wii U...

Har man hört länge ..

12
Skriv svar