Nintendo om varför det inte medföljer ett spel vid köp av Switch

Medlem

Har inga problem med det egentligen, men måste säga att det är aningen magstarkt att insinuera att man sparar in ett spel i konsolpriset. Tvivlar starkt på att tidigare launchspel förändrade det tänkta priset nämnvärt.

Sedan själva konsollen är ju tänkt att vara bärbar. Baserat på alla bärbara produkter sedan tidigare betyder det att man inte kan ha lika höga krav - det enda man får hoppas på är att bra spel ändå kommer till konsollen. Ja, och att saker och ting fungerar som sagts, annars är det rätt att komma med kritik.

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av Preed:

Va? En konsoll med sladdar + en handkontroll har väl varit standard i alla tider?

PS4 Pro standard, alltså basenhet, kontroll, sladdar.
4289:-
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-pro-1...

PS4 Pro med spel (BF1), kontroll, sladdar.
4890:-
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-pro-1...

Fast det blir billigare om du köper BF1 + PS4 pro separat än deras bundle.
Det rör sig inte om många kronor, men det visar bara att bundles inte är det bästa alternativet.

Nä det var min poäng. Vem bryr sig om dom inte säljer konsollen budlad med spel. Det är ju typ bara nått franchise promotion påhitt ändå.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av xverminator:

Switch är dessutom inte bakotkompatibel med Wii U vilket PS4 och Xbox One är med sina respektive föregångare.

Hur kan Switch vara bakåtkompatibel då den inte kan köra skivor? Dessutom är och har aldrig PS4:an varit bakåtkompatibel med PS3-spel. Xbox One fick bakåtkompaibilitet ganska långt efter release och bara med ett begränsad bibliotek.

OT: Att man skall få välja spel "då utbudet är så stort" är ju ett skämt, största bristen är ju att det finns så få spel. Dessutom borde 1-2-Switch ingått då det är ett spel som max är värt 50 spänn.

Switch blir nog bakåtkompatibel med online-versionerna av vissa spel.

Ps4an hade för kass hårdvara för bakåtkompatibilitet och att påstå att xbox ones utbud för detta är begränsat är något utav en lögn då utbudet ökar fr varje månad som går.

För närvarande är 319 titlar bakåtkompatibla med xbox one.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_360_games_compatib...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Om de skulle skicka med ett spel så skulle de väl ha skänkt bort 50% av de som finns vid launch?

k3m
Medlem

klokt val tycker jag. ett högre pris hade begränsat försäljningen ännu mera.

Medlem

Vill så gärna att det ska gå bra för Nintendo, mina barndomshjältar. Tyvärr ser jag det inte hända. Jag har försökt smälta intrycken av den här konsolen nu sedan lanseringstrailern. Känslan det landar i är "splittrad". De vill vara innovativa, men trasslar mest till det. De vill satsa på spelglädje, men är insnöade på gamla titlar utan att de kittlar retronerven tillräckligt (för min del iaf). Blir inget köp för min del. Har inte plats för en så ful upprättstående pjäs någonstans. Och jag har inget behov av att ta med mig spel någonstans, särskilt inte en så stor grej med en batteritid på futtiga 2 timmar. Men likväl - lycka till Nintendo!

Medlem
Skrivet av Anabelle Lancelot:

...

"Föredrar du att vänta på separata spel eller tycker du Nintendo har snålat?"

Jag tycker trots allt att det är en helt legitim anledning att inte släppa med ett spel. Vem, annat än någon på Nintendos ekonomiavdelning, kan säga att det här är ett sniket drag av dem? Att kasta med ett spel i ett "paket" är ju att jämföra med dagens Kalle Anka. Finns det ingen plastpåse med leksak i till ett värde av 10 öre så vill barnen ha en annan tidning.

Rent praktiskt så är det ju bättre då folk nu kan köpa det spel dem vill ha till direkt istället för att tvingas välja mellan 2-3 "paket"-titlar.
Ifall det å andra sidan kommer ett senare paket med ett spel i för samma pris så skulle jag hellre ta det...kommer ändå inte köpa Switch vid lanseringen, if ever.

Medlem

De kunde åtminstone erbjuda ett exklusivt zelda-lackad switch och spelet inmatat i konsolen. Det lär ju komma förr eller senare. Men vid release hade inte varit fy skam. För ett litet högre pris såklart.

Medlem
Skrivet av Preed:

Va? En konsoll med sladdar + en handkontroll har väl varit standard i alla tider?

PS4 Pro standard, alltså basenhet, kontroll, sladdar.
4289:-
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-pro-1...

PS4 Pro med spel (BF1), kontroll, sladdar.
4890:-
http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-4-pro-1...

Vaddå standard? Tror du på fullaste allvar att du inte får några sladdar eller kontroller till Switch? De skriver SPEL, inte kontroller eller sladdar!

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av frizzy_takemura:
Skrivet av xverminator:

Switch är dessutom inte bakotkompatibel med Wii U vilket PS4 och Xbox One är med sina respektive föregångare.

Hur kan Switch vara bakåtkompatibel då den inte kan köra skivor? Dessutom är och har aldrig PS4:an varit bakåtkompatibel med PS3-spel. Xbox One fick bakåtkompaibilitet ganska långt efter release och bara med ett begränsad bibliotek.

OT: Att man skall få välja spel "då utbudet är så stort" är ju ett skämt, största bristen är ju att det finns så få spel. Dessutom borde 1-2-Switch ingått då det är ett spel som max är värt 50 spänn.

Switch blir nog bakåtkompatibel med online-versionerna av vissa spel.

Ps4an hade för kass hårdvara för bakåtkompatibilitet och att påstå att xbox ones utbud för detta är begränsat är något utav en lögn då utbudet ökar fr varje månad som går.

För närvarande är 319 titlar bakåtkompatibla med xbox one.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_360_games_compatib...

So? Det var den inte vid release!

Och det är inte att PS4:ans hårdvara är för kass utan att arkitekturen skiljer sig för mycket och de måste programmera om spelen helt för att få det att fungera, något de inte behöver göra i samma utsträckning för 360 spel.

Medlem
Skrivet av brandter:

Vaddå standard? Tror du på fullaste allvar att du inte får några sladdar eller kontroller till Switch? De skriver SPEL, inte kontroller eller sladdar!

Va? Nej. Jag menade att dom verkar erbjuda samma standard paket som alla andra så whats the problem.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av sitman:
Skrivet av Natrium:

kan dom inte excludera skärmen istället så man kan använda maskinen som en vanlig konsol. fast billigare för man kommer aldrig använda skärmen ialla fall inte ja? =D

Jo, det visste nog bara inte om att just du inte skulle använda skärmen. Har du mailat nintendo?

mjo jag skrev till dom att många folk har faktist en TV, eller skärm dom kan spela på och om dom vill vi ska kunna välja spel så varför inte kunna välja på vad vi ska spela på också då. ^^

Medlem
Skrivet av Preed:
Skrivet av brandter:

Vaddå standard? Tror du på fullaste allvar att du inte får några sladdar eller kontroller till Switch? De skriver SPEL, inte kontroller eller sladdar!

Va? Nej. Jag menade att dom verkar erbjuda samma standard paket som alla andra så whats the problem.

Inte så jag läste det o_O.

Medlem
Skrivet av Cyras:
Skrivet av Dergo218:

Tror tyvär på flopp, inte för att spel inte är inkluderat. Men day 1 spelen är ganska svaga, förutom Zelda. Tillbehören har fått skyhöga jävla priser. Konsolen är dyr för kraften som den erbjuder. Nintendo har visserligen sagt att Online ska vara gratis fram till sommarn 2018 men kommer kosta 5 dollar efter det.

Vad det verkar så klarar inte konsolen löftet om 60fps, extremt litet minne på konsolen, sure SD-kort men vem fan vill ha SD-kort? Hade hoppats på switch runt 2000 kronor, då hade det kunnat funka för min del då jag egentligen bara är intresserad av Zelda och Mario... fast det nya Mario spelet... vet inte, sekvensen där han springer i "riktiga" världen tilltalar ej.

Tror du är lite ute och cyklar. Om du baserar din flop teori på just dag 1, så är ju konsolen redan slut såld överallt i princip. Det betyder inte att konsolen kommer bli en succé heller, men att förutspå flopp på det låter ju lite galet.

Kontrollerna är dyra, men de är också packade med mycket mer teknik än konkurrenternas kontroller. De är alltså lite dyrare att tillverka just nu. Nintendo planerar inte på att sälja för förlust denna gången.

Online är gratis till sommaren 2017 tror jag, inte 2018. Att ta betalt för online service är ju något båda konkurrenterna gör, så varför inte.

Bara 32GB inbyggt minne, ja, men tillåter SD-kort på upp till 2TB. Hårddiskarna som sitter i en PS4 och XB1 är extremt långsamma jämfört med de SD-kort som du kan hitta. Förmodligen mycket långsammare än det minne som är inbyggt i Nintendo Switch också, men man vet inte exakt hur det ligger till med det just nu. Man kan ju köpa SSD till PS4/XB1, men andra delar av hårdvaran blir flaskhalsen i det utförandet, så är inte särskilt optimalt eller prisvärt.

Dyrt för den kraft den erbjuder, *suck*

Bland annat Mario Kart Deluxe och Splatoon 2 körs i 60fps, ser även ut som att ARMS gör det, inte helt säker dock. Splatoon 2 verkar bara köras i 720p just nu, förhoppningsvis ändras det för slutgiltiga versionen. Men Mario Kart Deluxe är 60fps 1080p i dock, 720p 60fps portabel.

Försöker inte försvara Nintendo Switch med mitt liv, men att förutspå flopp för att dag 1 titlarna inte tilltalar Dig är ju lite dumt. Att sedan ange felaktig information som ”fakta” är ju också lite galet, så försöker bara upplysa lite mer om hur saker förmodligen ser ut.

Nja du, inte bara på day 1 som det baseras. Baseras mest på vad som visats och vad jag hört (visserligen från third party) om konsolen. Kontrollerna är dyra, för dyra för de flesta konsumenter, SD-kort är generellt mycket långsamare än vad de flest SSDs och HDDs, framförallt inom en rimlig prislapp. Sen förstår man att de inte kan trycka in en HDD i en hybrid hand-held konsol. Jag menar den ser redan ganska klumpig ut.

Ska de sedan ta betalt för sin online tjänst (när det nu skulle vara) så behöver de steppa upp mot vad de haft tidigare, sure varit gratis men det jag använt deras online tjänster på så har de inte varit det bästa.

Sen att du suckar som om kraften bakom konsolen inte är viktig. Det är den, det är vad folk kommer att basera värdet på konsolen på. Sure finns folk som blint kommer köpa konsolen för att få tillgång till Zelda och liknande men den stora skara som köper spel (och därav konsoller) kommer att titta på vad de erbjuder i form av kraft och online tjänster. Sen att konsollen är förbokad överallt betyder noll innan man vet hur många som tillverkats.

Ser ut att bli ännu en NES-mini release med för få konsoller, troligen för att skapa hype precis som Apple med sin iPhone 7.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av delli:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av xverminator:

Man kan få en PS4 Pro för samma pengar med ett bundlat spel som klarar VR och skala upp spel i 4k.

Suck. Väljer man PS4 Pro framför Switch så är man knappast intresserad av vad Switch har att erbjuda, och då kvittar både prestanda och pris. Köp PS4 Pro och håll käft. Så jävla trött på jämförelserna. Det är som att jämföra stationära datorer och laptops. Lycka till att koppla upp ett PS4 på flyget

Får du det med Switch? Vad kör de på för batteri?

Vet inte vad det är för batteri, men den ska klara 3-6 timmar beroende på belastning, vilket är i klass med 3DS. Tillräckligt för att göra en lång resa kortare i alla fall.

Tror nog han syftade på om batteriet var av en förbjuden sort. Då vissa batterier är förbjudna att medföra på flygplan pga brandrisken. Vill tillägga att jag själv har ingen som helst aning om vad det är för batteri men jag har svårt att tro att dom skulle begränsa den portabla friheten genom att välja en kontroversiell batterityp.

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Tror tyvär på flopp, inte för att spel inte är inkluderat. Men day 1 spelen är ganska svaga, förutom Zelda. Tillbehören har fått skyhöga jävla priser. Konsolen är dyr för kraften som den erbjuder. Nintendo har visserligen sagt att Online ska vara gratis fram till sommarn 2018 men kommer kosta 5 dollar efter det.

Vad det verkar så klarar inte konsolen löftet om 60fps, extremt litet minne på konsolen, sure SD-kort men vem fan vill ha SD-kort? Hade hoppats på switch runt 2000 kronor, då hade det kunnat funka för min del då jag egentligen bara är intresserad av Zelda och Mario... fast det nya Mario spelet... vet inte, sekvensen där han springer i "riktiga" världen tilltalar ej.

Krävs mer än svag release line up för att en hel konsoll ska floppa. Har du tittat på hur de senare konsollernas release lineup sett ut? De har inte varit jätteimponerande dag 1 de heller. Men idag? Helt annan femma

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av delli:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av xverminator:

Man kan få en PS4 Pro för samma pengar med ett bundlat spel som klarar VR och skala upp spel i 4k.

Suck. Väljer man PS4 Pro framför Switch så är man knappast intresserad av vad Switch har att erbjuda, och då kvittar både prestanda och pris. Köp PS4 Pro och håll käft. Så jävla trött på jämförelserna. Det är som att jämföra stationära datorer och laptops. Lycka till att koppla upp ett PS4 på flyget

Får du det med Switch? Vad kör de på för batteri?

Vet inte vad det är för batteri, men den ska klara 3-6 timmar beroende på belastning, vilket är i klass med 3DS. Tillräckligt för att göra en lång resa kortare i alla fall.

Tror nog han syftade på om batteriet var av en förbjuden sort. Då vissa batterier är förbjudna att medföra på flygplan pga brandrisken. Vill tillägga att jag själv har ingen som helst aning om vad det är för batteri men jag har svårt att tro att dom skulle begränsa den portabla friheten genom att välja en kontroversiell batterityp.

Med tanke på att det var en som plockade fram den på ett flygplan på presentationsvideon som släpptes förra året så borden batteriet vara okej för flygresor. Lite falsk marknadsföring annars

Medlem
Skrivet av Everztar:

Skärmen ÄR konsollen Så nej, det går inte, haha.
Vad ska du göra med endast dockstationen?

Du måste fatta mig fel, Jag säger att om dom tar bort skärmen, men har kvar hårdvaran , så kan den bli billigare, och du kan använda vilket skärm själv du vill. För om du tror att "skärmen" är vad som driver allt då är du jävligt fel ute

12
Skriv svar