Rare pratar om co-op i sjöröviga Sea of Thieves

Gen
Medlem
Skrivet av theailer:
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Tapiwen:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Loading:

Vilket betyder xbox och PC. Samt att man kan köra crossplay

Xbox och Windows10, viktigt att poängtera.

Snälla, säg inte att detta kommer bara vara för Windows Store när det gäller PC?

Tyvärr är svaret ja. Det var därför jag var så mån om att poäntera Win10.

Kör själv Windows7 fortfarande, av många anledningar, och hade sett fram emot spelet.

OH GOD NO!!! Jag hade sett fram emot detta också, då hoppar jag det. Kommer inte befatta mig med Windows store. Jag minns med obehag Games for Windows Live.

Du får väll köra dual boot då

Det är inte Win10 som är problemet, det är MS Store.

Skrivet av theailer:
Skrivet av Gen:

Snyggt hav och mysig grafik. ser trevligt ut

Skrivet av Dudinkalv:
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Tapiwen:
Skrivet av jonis:
Skrivet av Loading:

Vilket betyder xbox och PC. Samt att man kan köra crossplay

Xbox och Windows10, viktigt att poängtera.

Snälla, säg inte att detta kommer bara vara för Windows Store när det gäller PC?

Tyvärr är svaret ja. Det var därför jag var så mån om att poäntera Win10.

Kör själv Windows7 fortfarande, av många anledningar, och hade sett fram emot spelet.

OH GOD NO!!! Jag hade sett fram emot detta också, då hoppar jag det. Kommer inte befatta mig med Windows store. Jag minns med obehag Games for Windows Live.

Får jag fråga varför alla verkar ha en sån avsky för windows store? Själv har jag bara köpt Gears of War 4 via appen på PC, och jag kan väl hålla med om att gränssnittet är lite bökigt, men utöver det har det fungerat bra tycker jag. Man slipper ju använda det när spelet väl är köpt och installerat med.

Det enda jag kan komma att tänka på är att det just kräver Windows 10, men personligen ser jag ingen anledning med att inte uppdatera sitt Windows mer än att man vill vara lite edgy och kunna gnälla över att "den förra versionen var bättre" som folk verkar tycka om att göra vid varje ny version.

De första UWP spelen saknade allt vad man kan kalla "PC inställningar", tom sådana enkla saker som Vsync. De var rena portningar och man kunde verkligen känna att man satt på en Xbox och inte en dator. Dock har detta blivit mycket bättre med tiden.

Nästa aspekt är såklart priset. Eftersom Microsoft har monopol på UWP spelen i Store så är de väldigt dyra (600-650kr).

Sen ska man ju inte glömma hur hemskt och värdelöst steam var vid lanseringen...

Du menar MS har inte studerat Steam i några år och lärt sig?
Nej fan, eftersom Steam var kassa vid launch, så ska MS Store OCKSÅ vara det!
LOGIC!

Haha, du har en poäng där. Men tycker rent generellt att mjukvara är ganska kass i början av deras liv. Är väl inte ngn speltjänst som varit klockren vid lansering så vitt jag vet.

Nepp, varken Uplay eller ens GoG fungerade bra vid launch.

12
Skriv svar