World of Warcrafts vaniljvärld splittras

Robot
Medlem
World of Warcrafts vaniljvärld splittras

Fattar jag detta rätt nu, men Nostalrius vill driva någon sorts campaign mot blizzard för att det skall bli officiellt och Elysium vill bara spela det gamla spelet och bryr sig inte om något annat?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar jag detta rätt nu, men Nostalrius vill driva någon sorts campaign mot blizzard för att det skall bli officiellt och Elysium vill bara spela det gamla spelet och bryr sig inte om något annat?

Det finns ett stort antal diskussioner kring ämnet om vad de egentligen menar och hur de tänker med sitt uttalande, och hur det kommer sig att det över huvud taget skrevs ihop.

Läs igenom posten och bilda dig en uppfattning, många spekulerar i att Blizzard "got to them" eller har mutat dem att försöka stänga ner projektet inifrån, självklart med lite foliehatt.

TL;DR: Nostalrius ångrar att koden + spelardata gavs till ett annat projekt (i.e Elysium) och vill nu inte att privata servrar ska finnas på grund av piratkopiering, och menar på att projektet försvårar möjligheten för officiella servrar från Blizzard.

Medlem

Elysium-projektet kommer knappast lämna tillbaka serverkoden som de fick utav Nostalrius (varför skulle de?).

Och som jag förstått det på Elysiums forum så är det 50% utav Nostalrius-spelarna som har fört över sina karaktärer.

Nostalrius har helt enkelt skitit i det blå skåpet, huga.

Inaktiv

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

Vad? Kanske WoW är döende, men spel som Overwatch är en guldgruva för Blizzard, om man nu gillar spelet/blizzard eller ej.

Medlem

Jag spela om Vanilla (var med på den gamla goda tiden) på en annan server medans Nostalrius var i koma. Det räckte. Anledningen till att bara "tio procent" har skaffat sig en token på "nya" Elysium/Nostalrius är att man kan bara grinda ihjäl sig och förlora allt man arbetat för ett visst antal gånger innan man säger till sig själv enough is enough. Communityn består mest av kineser som vill sälja guld (främst till sina egna, har det kommit fram, konstigt nog), ryssar, några nostalgiker och tonåringar som inte var med under the glory days. Hela projektet står på en väldig fragil bas och detta vet Blizzard om.

Hjulet uppfanns en gång, det var skithäftigt, men intresset fallerar för varje gång det ännu en gång visas upp. "Serverkoden" på samtliga av dessa privatservrar varierar från ett kollosalt skämt till "nästan rätt", vilket kan förväntas när några hobbynissar sitter och pular buggar istället för ett gäng anställda på ett av världens största (och iaf tidigare) bästa spelföretag. De där hundratusen (eller var det två?) underskrifterna de skrapa ihop kommer inte att upprepas igen, hypen har lagt sig. De har en spelarbas på kanske 50 000 utspridda över x antal privatservrar varav en hälften av dem är aktiva. Det är inte direkt som det kommer nytt innehåll, det tog mig 4 månader från 0 till 60, BiS pre-raid gear farm, ZG, MC, BWL och clearat AQ40. PVP? Glöm det.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Jag spela om Vanilla (var med på den gamla goda tiden) på en annan server medans Nostalrius var i koma. Det räckte. Anledningen till att bara "tio procent" har skaffat sig en token på "nya" Elysium/Nostalrius är att man kan bara grinda ihjäl sig och förlora allt man arbetat för ett visst antal gånger innan man säger till sig själv enough is enough. Communityn består mest av kineser som vill sälja guild (främst till sina egna, har det kommit fram, konstigt nog), ryssar, några nostalgiker och tonåringar som inte var med under the glory days. Hela projektet står på en väldig fragil bas och detta vet Blizzard om.

Hjulet uppfanns en gång, det var skithäftigt, men intresset fallerar för varje gång det ännu en gång visas upp. "Serverkoden" på samtliga av dessa privatservrar varierar från ett kollosalt skämt till "nästan rätt", vilket kan förväntas när några hobbynissar sitter och pular buggar istället för ett gäng anställda på ett av världens största (och iaf tidigare) bästa spelföretag. De där hundratusen (eller var det två?) underskrifterna de skrapa ihop kommer inte att upprepas igen, hypen har lagt sig. De har en spelarbas på kanske 50 000 utspridda över x antal privatservrar varav en hälften av dem är aktiva. Det är inte direkt som det kommer nytt innehåll, det tog mig 4 månader från 0 till 60, BiS pre-raid gear farm, ZG, MC, BWL och clearat AQ40. PVP? Glöm det.

Inte enda sak i din kommentar stämmer..

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

Blizzard? Döende? Ah..... HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA! Inte ens i närheten!
Och ser vi till WoW så kommer det ta många många år innan det spelet dör ut.. nej varken Blizzard eller Wow är direkt döende.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

Vad? Kanske WoW är döende, men spel som Overwatch är en guldgruva för Blizzard, om man nu gillar spelet/blizzard eller ej.

Inte ens wow är döende, de må ha tappat många miljoner spelare men det är fortfarande många miljoner kvar. Även om spelet krymper till 2 miljoner (vilket jag gissar lär ta många år om inte Blizz fookar upp helt) så lär de kunna driva spelet vidare.

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

Hej lilla trollet, hur hittade du hit? Detta är trots allt en sida för människor, och inte en sida om broar.

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Inte enda sak i din kommentar stämmer..

Nej men då så, då går det väl kvickt att bestrida mina lögner. Kör på, jag väntar.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:
Skrivet av Dizzz:

Inte enda sak i din kommentar stämmer..

Nej men då så, då går det väl kvickt att bestrida mina lögner. Kör på, jag väntar.

Att något inte stämmer och att något är en lögn är två helt olika saker.

Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av Maguz:
Skrivet av Dizzz:

Inte enda sak i din kommentar stämmer..

Nej men då så, då går det väl kvickt att bestrida mina lögner. Kör på, jag väntar.

Att något inte stämmer och att något är en lögn är två helt olika saker.

Du får en guldstjärna för detta. Bra jobbat. Hittar ingen knapp för att ge dig en bara, hur ska vi göra då? Kan skicka en hem till dig. PM:a info.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Finns ingen rationell förklaring för Nostalrius-folkets beteende här annat än att Blizzard har dem i ett juridisk skruvstäd. Börjar bli alldeles uppenbart att mötet de hade med Blizzard förra året var inget annat än ett knep för Blizzard att kunna åtala dessa personer ifall de försöker starta upp på nytt, vilket nu är fallet.

Att Nostalrius använder benämningen "fan server" är ju skrattretande, förstår inte ens vad de menar med det. Man har varit en piratserver från början till slut liksom alla andra privata wow servrar. Inser man inte att så är fallet har man nog huvudet väldigt långt nere i sanden.

Nej, Nostalrius gjorde nog bort sig grovt i det här fallet. Blizzard kommer aldrig någonsin att skapa legacy servrar ändå så det är helt meningslöst att pusha för nåt sånt.

Som tur är så verkar ju Elysium devs ha beslutat att skita i vad Nostalrius gör och fortsätta med sin egen grej, vilket är helt rätt. Vanilla communityn vill bara spela och skiter totalt i om det är en piratserver eller officiell Blizzard server (vilket som sagt aldrig kommer hända).

Jag och några kompisar startade på en av de nya Elysium servrarna nyligen efter många års frånvaro från WoW, och så här kul har jag inte haft i ett spel på länge

Medlem
Skrivet av Maguz:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av Maguz:
Skrivet av Dizzz:

Inte enda sak i din kommentar stämmer..

Nej men då så, då går det väl kvickt att bestrida mina lögner. Kör på, jag väntar.

Att något inte stämmer och att något är en lögn är två helt olika saker.

Du får en guldstjärna för detta. Bra jobbat. Hittar ingen knapp för att ge dig en bara, hur ska vi göra då? Kan skicka en hem till dig. PM:a info.

Ett tack räcker, kul att kunna bidra och utbilda

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

De som sitter och spelar vanilla wow är knappast pirater.
Gör om gör rätt

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

De som sitter och spelar vanilla wow är knappast pirater.
Gör om gör rätt

Det är väl precis det dem är? Dem använder kod som inte är deras egen i syfte att stimulera sina egna behov?

Medlem

Alltså, förstod man inte att det skulle bli så här hos Nostalrius-folket? Tycker man trampade i klaveret så fort man anslöt sig till Elysium. Det går ju inte att föra diskussioner med utvecklaren, för att sedan ansluta sig till en annan server och sedan tro att det går att ångra sig.

Huruvida det är tillåtet eller inte med sådana servrar är mer komplext... är för mods & dylikt men förstår även att blizz är tvungna att opponera sig ibland för att kunna behålla sitt copyright etc.

Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

De som sitter och spelar vanilla wow är knappast pirater.
Gör om gör rätt

Det är väl precis det dem är? Dem använder kod som inte är deras egen i syfte att stimulera sina egna behov?

De köpte ett spel som de längre har tillgång till.
Då har de all rätt i världen att bruka varan de köpt bäst de själva vill eftersom Blizzard inte tillhandahåller vanilla servrar.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

De som sitter och spelar vanilla wow är knappast pirater.
Gör om gör rätt

Det är väl precis det dem är? Dem använder kod som inte är deras egen i syfte att stimulera sina egna behov?

De köpte ett spel som de längre har tillgång till.
Då har de all rätt i världen att bruka varan de köpt bäst de själva vill eftersom Blizzard inte tillhandahåller vanilla servrar.

Men så fungerar det väl uppenbarligen inte då dem var tvungna att lägga ner servrarna när Blizzard satte ner foten förra gången?

Medlem
Skrivet av Maguz:
Skrivet av Dizzz:

Inte enda sak i din kommentar stämmer..

Nej men då så, då går det väl kvickt att bestrida mina lögner. Kör på, jag väntar.

Ska vi börja med ditt "grind" argument? Jag har en lvl 60 på Nost och de minuter jag spenderat att GRINDA går att räkna på en hand. Att servrarna skulle mest bestå av Kineser är även det icke sant eftersom majoriteten av de aktiva kommer från stora delar av Europa och delar av Amerika. Är t.ex. med i en svensk guild som aktivt har 200 medlemmar och dessa loggar in ganska dagligen. Det i kombination med Ryssar, Fransmän, Britter etc. gör att servern består av långt mer än en massa "Kinesiska guldspammare" (vilket vore idiotiskt eftersom dessa sidor vill att du ska köpa guld av dem och därför så annonserar de inte på tomma servrar). Att det står på en ostadig bas är även det inte sant. Man har packade servrar och så fort man öppnar en ny så packas även den fort. I går var t.ex. närmare 15 tusen personer online på deras servrar och det är mer än Wow t.ex. har på lika många servrar.

Dessutom trots alla försök att döda servrar "som dessa hobbynissar" håller igång så lyckas Blizzard inte direkt bra. Just nu försöker de indirekt via det gamla Nostraliusteamet döda Elysiumprojeketet utan någon som helst framgång.

Det låter mer som du aldrig spelat på dessa servrar utan sitter och spekulerar rakt ut.

Skrivet av littleboss:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

De som sitter och spelar vanilla wow är knappast pirater.
Gör om gör rätt

Det är väl precis det dem är? Dem använder kod som inte är deras egen i syfte att stimulera sina egna behov?

I och för sig sant men däremot så finns det en hel del personer som mig som har både en retailsubscription samt spelar på Elysiums servrar.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Maguz:
Skrivet av Dizzz:

Inte enda sak i din kommentar stämmer..

Nej men då så, då går det väl kvickt att bestrida mina lögner. Kör på, jag väntar.

Ska vi börja med ditt "grind" argument? Jag har en lvl 60 på Nost och de minuter jag spenderat att GRINDA går att räkna på en hand. Att servrarna skulle mest bestå av Kineser är även det icke sant eftersom majoriteten av de aktiva kommer från stora delar av Europa och delar av Amerika. Är t.ex. med i en svensk guild som aktivt har 200 medlemmar och dessa loggar in ganska dagligen. Det i kombination med Ryssar, Fransmän, Britter etc. gör att servern består av långt mer än en massa "Kinesiska guldspammare" (vilket vore idiotiskt eftersom dessa sidor vill att du ska köpa guld av dem och därför så annonserar de inte på tomma servrar). Att det står på en ostadig bas är även det inte sant. Man har packade servrar och så fort man öppnar en ny så packas även den fort. I går var t.ex. närmare 15 tusen personer online på deras servrar och det är mer än Wow t.ex. har på lika många servrar.

Dessutom trots alla försök att döda servrar "som dessa hobbynissar" håller igång så lyckas Blizzard inte direkt bra. Just nu försöker de indirekt via det gamla Nostraliusteamet döda Elysiumprojeketet utan någon som helst framgång.

Det låter mer som du aldrig spelat på dessa servrar utan sitter och spekulerar rakt ut.

Skrivet av littleboss:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

De som sitter och spelar vanilla wow är knappast pirater.
Gör om gör rätt

Det är väl precis det dem är? Dem använder kod som inte är deras egen i syfte att stimulera sina egna behov?

I och för sig sant men däremot så finns det en hel del personer som mig som har både en retailsubscription samt spelar på Elysiums servrar.

Det är den klart rätta vägen att vandra.

Medlem
Skrivet av littleboss:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

De som sitter och spelar vanilla wow är knappast pirater.
Gör om gör rätt

Det är väl precis det dem är? Dem använder kod som inte är deras egen i syfte att stimulera sina egna behov?

De köpte ett spel som de längre har tillgång till.
Då har de all rätt i världen att bruka varan de köpt bäst de själva vill eftersom Blizzard inte tillhandahåller vanilla servrar.

Men så fungerar det väl uppenbarligen inte då dem var tvungna att lägga ner servrarna när Blizzard satte ner foten förra gången?

Vilket är både sjukt och tragiskt då man äger produkten man har köpt.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av littleboss:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

De som sitter och spelar vanilla wow är knappast pirater.
Gör om gör rätt

Det är väl precis det dem är? Dem använder kod som inte är deras egen i syfte att stimulera sina egna behov?

De köpte ett spel som de längre har tillgång till.
Då har de all rätt i världen att bruka varan de köpt bäst de själva vill eftersom Blizzard inte tillhandahåller vanilla servrar.

Men så fungerar det väl uppenbarligen inte då dem var tvungna att lägga ner servrarna när Blizzard satte ner foten förra gången?

Vilket är både sjukt och tragiskt då man äger produkten man har köpt.

Produkten du äger är ett spel som spelas enligt x antal villkor. Det betyder inte att du har rätt att göra vad du vill med kodbasen. Du har äger en licens för att nyttja tjänsten som i detta fallet är spelupplevelsen.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av Maguz:
Skrivet av Dizzz:

Inte enda sak i din kommentar stämmer..

Nej men då så, då går det väl kvickt att bestrida mina lögner. Kör på, jag väntar.

Ska vi börja med ditt "grind" argument? Jag har en lvl 60 på Nost och de minuter jag spenderat att GRINDA går att räkna på en hand. Att servrarna skulle mest bestå av Kineser är även det icke sant eftersom majoriteten av de aktiva kommer från stora delar av Europa och delar av Amerika. Är t.ex. med i en svensk guild som aktivt har 200 medlemmar och dessa loggar in ganska dagligen. Det i kombination med Ryssar, Fransmän, Britter etc. gör att servern består av långt mer än en massa "Kinesiska guldspammare" (vilket vore idiotiskt eftersom dessa sidor vill att du ska köpa guld av dem och därför så annonserar de inte på tomma servrar). Att det står på en ostadig bas är även det inte sant. Man har packade servrar och så fort man öppnar en ny så packas även den fort. I går var t.ex. närmare 15 tusen personer online på deras servrar och det är mer än Wow t.ex. har på lika många servrar.

Dessutom trots alla försök att döda servrar "som dessa hobbynissar" håller igång så lyckas Blizzard inte direkt bra. Just nu försöker de indirekt via det gamla Nostraliusteamet döda Elysiumprojeketet utan någon som helst framgång.

Det låter mer som du aldrig spelat på dessa servrar utan sitter och spekulerar rakt ut.

Skrivet av littleboss:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av vampyrer_suger:

Låt piraterna ha sina servrar. Blizzard är ju döende och kommer ju troligtvis aldrig att lägga energi på att göra något rätt igen.

De som sitter och spelar vanilla wow är knappast pirater.
Gör om gör rätt

Det är väl precis det dem är? Dem använder kod som inte är deras egen i syfte att stimulera sina egna behov?

I och för sig sant men däremot så finns det en hel del personer som mig som har både en retailsubscription samt spelar på Elysiums servrar.

Vi börjar med detta: "Det låter mer som du aldrig spelat på dessa servrar utan sitter och spekulerar rakt ut."

Det är sannerligen vad jag själv skulle vilja säga till dig efter dina egna 2 cents i diskussionen. Du kan räkna på en hand när du har grindat i vanilla? Skämtar du med mig? Det är idag som det var då vid 1x, grinda var ett krav för att levla, inte ens i de guider som finns tillgängliga där quest görs efter mängden XP de ger per tid spenderat, dvs en slags hardcore process för att nå max level fortast, undviker du sessioner där det står "keep grinding until next level".

När grinden inte ens kan undkommas via en guide vars enda syfte är att maximera XP/per timme spelad hur hade du då tänkt att lallaren som tar quests där de dyker upp ska göra det? Grinden att få ihop guld till mounten vid 40 var även den legendarisk för alla utom warlocks, paladiner (de fick också grinda men hade mindre kostnad, 60 varianten) och de som antingen fick en tursam, värdefull BOE eller ägna sina dagar med en fishbot. Visst, det fanns folk med guld redo när vanilla släpptes när de dingade den eftertraktade mountlvlen men jag kan GARANTERA dig att de var en piss i havet i jämförelse med dem som dödade elementals i badlands för trashloot Jag har 4 gubbar på 3 servrar (nost, rebirth med x7, tog 3 dagars grind och kronos) så jag tar mig rätten till att säga att jag nog har "lite koll" på hur det hela ligger till. Tiden jag bara lagt på att läsa allt drama som pågår i dessa communitys får jag aldrig tillbaka fast jag får medge att det var lite som en underhållande dokusåpa.

Pratet om den enorma spelarbasen kan du lägga ner direkt, finns åtskilliga bevis ifrån vanilla-server admins med såkallad "fake population" för att servern ska verka mer befolkad, "every private server does this", en rysk sådan var väl mest känd eftersom de fejka populationen på servern som låg på några hundra till tusentals så du fick en kö vid login som de, av någon mystisk anledning, kunde erhålla dig mot betalning ett "snabbpass" för att gå förbi kön. Det är allmän kännedom att mer eller mindre alla servrar har vid något tillfälle använt sig av fake pop dock inte lika grisigt utfört som ovanstående. Kommer du ihåg alla de gångerna /who funktionen inte fungera? Undra du någonsin varför?

Förnekar du kineserna? Det fanns inga kineser på nost? Finns det någon riktig nostspelare som kan skriva under på att det inte fanns mängder med kineser? Det skulle vara du isåfall. Kronos, tillflyktsorten för många när nost stängdes ner, var också totalfylld med kineser. De var så många att de till slut bannades och guldsäljarna svarade med en två veckor lång DDOS-attack som gjorde servrarna ospelbara (om detta var sant eller inte har det spekulerats mycket om, men kineserna dök upp där lik förbannat.) Egna guilds, stora sådana, som sysslade med allt ifrån market-dominance på black lotus och annat djävulskap.

Jag spelade med en bunt amerikanare på nätterna och vi hade våran alldeles egen kines i guilden som berättade precis hur det låg till med guldförsäljningen för han var nämligen insatt i det hela, konstigt va? Kineserna är inga fattiglappar längre som du kanske känner till och från att sälja guld till västerlänningar så berättade han att marknaden istället har blivit inhemsk, och hur de inte kan begripa hur vi idioter i europa kan erbjuda dem att spela wow gratis och även låta dem tjäna pengar på det. När jag sa kineser så syftade jag inte bara på goldspammare utan även RIKTIGA SPELARE. Ryssarna ska vi inte ens gå in på, de tycker också gratis är gott. Lycka till att ha något samröre socialt med kineserna dock, de kunde mest "me so sorry" när de rolla på loot de inte skulle. Kronos 1 speciellt hade fruktansvärt mycket kineser och ett MMO utan kommunikation med en stor del av spelarbasen visade sig vara "halvroligt". Ville du ranka i PVP så hade du kineser du inte kunde kommunicera med som backpeddlade sig runt så utan en premade var du inte bara körd rent matchmässigt, du var körd även titelmässigt för du konkurerade med tusentals främlingar i mängden honour du drog in, jag satt som en vettvilling en vecka och bara pumpa in honour men tack vare de goda kineserna och deras tendens till båda bottning och spela sig själva till döds gick jag inte upp från rank 3 till 4 ens, pga att honourpoolen var så stor.

Att du hade 200 svenskar i din guild är och du får ursäkta uttrycket, ingenting. Vi har gott om gamers i det här landet utan jobb i mammas källare för de inte kan skaffa sig eget hem och arbete som har den tid som vanilla wow faktiskt kräver, en riktigt satans massa tid krävs för allt.

"Just nu försöker de indirekt via det gamla Nostraliusteamet döda Elysiumprojeketet utan någon som helst framgång. "

Ren spekulation från din sida, ett rykte du snappat upp. Det är snarare mer som tyder på att Blizzard skiter totalt i vilket (hint: var är legacy servrarna? var det inte något om att de inte hade backup på sin egen kod utan den backades up i takt med utvecklingen?) Nostalrius-snubbarna inbillade sig att Blizzard ungefär skulle ge dem ett varsitt jobb där de fick sitta och sköta om legacy-biten vilket visade sig inte gå särskilt bra, de blev istället utnyttjade av blizzard i rent PR-syfte och skulle de börja käfta emot deras IP på den nivån igen så hade de deras namn och personnummer redo för en ny advokatattack.

"Att det står på en ostadig bas är även det inte sant."

Jo, det är sant. Vet du vad mangos är för någonting? Det är den bas som alla privatservrar har kört, såkallad stock, blizzards egna. Denna bas har sedan "förbättrats" av just dessa "hobbynissar" med varierande resultat, men om du gräver lite grand så kommer du snabbt fram till att det var Kronos, och inte Nostalrius, som ansågs ha den bästa "basen" bland privatservrarna. Hur mycket dina nostalgi-glasögon än tindrar så hade nost stora problem även om de, likt kronos, låg närmast vad som kunde kallas "blizzlike". Ska vi börja diskutera saker som pet pathing, där ett pet kunde pulla en hel instans, undertunade raids, osynliga mobs samt mobs med spawnpoints inuti träd, windfury proccar, parries, skyhög whitedamage, 10yard drawdistance pga överbefolkning eller ska vi lämna det därhän?

Det som händer nu i den genomruttna communityn är att Elysium tar och copy pastar Nostalrius arbete och kallar den för Aethena. Voila, ännu en ny superkod som är "stabil och blizzlike" tills.. Crestfall släpps eller? Då börjar det om igen.

Och sist men inte minst, vet du vem Finalflash är? /vg/ guilden? Anledningen att jag nämner honom är två:

1. Han är svensk.
2. Hur väl känner DU till privatcommunityn, egentligen? Har du ens spelat?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

1
Skriv svar