Håller Nintendo på släppet av Super Mario Odyssey?

Robot
Medlem
Håller Nintendo på släppet av Super Mario Odyssey?

Hade gärna sett ett nytt Mario Party som är som 1-2an var.
Mycket roligare att försöka ta stjärnor av varandra och att man gick själv.

Inaktiv

Har läckt lite mer gameplay:

Medlem

Jag hade gärna sett ett nytt Mario Kart 9 istället för en befintlig Mario Kart 8 med samma spelmotor för Wii U med några små extratillägg.

Medlem

Nintendo är väl kända för att "hålla" på sina spel, menar, de släpper bara perfektion.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Har läckt lite mer gameplay:

https://www.youtube.com/embed/Ih323XXu_3w

Mario didn't choose the thug life...

Ambassadör
Xbox

Om det innebär att spelet är färdigt och buggfritt vid release så är det väl snarare något att applådera i dagens läge med allt trasigt skit som släpps?


signatur

Jump in.

Medlem

"Spelet för onekligen tankarna till Super Mario 64 och Super Mario Galaxy."

Jag har inte lirat Super Mario Galaxy spelen, men är inte de väldigt linjära jämfört med Mario 64 som är mer open world.?..
Sugen på att shoppa en Switch för detta spel iaf. Kanske blir så när väl Mario Odeyssey släpps. Köper även Zelda i så fall.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Spelet för onekligen tankarna till Super Mario 64 och Super Mario Galaxy."

Jag har inte lirat Super Mario Galaxy spelen, men är inte de väldigt linjära jämfört med Mario 64 som är mer open world.?..
Sugen på att shoppa en Switch för detta spel iaf. Kanske blir så när väl Mario Odeyssey släpps. Köper även Zelda i så fall.

Jag tänker likadant. Lär ju bli lite billigare också, eller någon version med bundle. Kommer inte att köpa vid release.

Medlem

Oj,vad man längtar! Älskar alla 3D-mario spel! Speciellt galaxy spelen!!!

Medlem

Något sagt om beyond good and evil? Trodde det skulle vara release spel men har inte sett nått om det. Var det bara rykten? Har säkert missat nått...

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag hade gärna sett ett nytt Mario Kart 9 istället för en befintlig Mario Kart 8 med samma spelmotor för Wii U med några små extratillägg.

Då hade man fått vänta länge :/

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

"Spelet för onekligen tankarna till Super Mario 64 och Super Mario Galaxy."

Jag har inte lirat Super Mario Galaxy spelen, men är inte de väldigt linjära jämfört med Mario 64 som är mer open world.?..
Sugen på att shoppa en Switch för detta spel iaf. Kanske blir så när väl Mario Odeyssey släpps. Köper även Zelda i så fall.

Super Mario 64 och Super Mario Sunshine är typ open world, mest Sunshine då, eftersom att 64 har tavlorna och varje tavla är en värld! Sunshine är en hel ö!

Jag personligen avskydde Galaxy för att man hoppade runt på en massa små jordglobar hit och dit, det var sjukt linjärt!
spelade det första galaxy i typ en timme och gav sedan vidare kontrollen till lillbrorsan, Galaxy kändes verkligen att vara anpassat för 3-6åringar typ! Alldeles för enkelt! Kändes aom att klura ut en labyrint där vägen ut redan är markerad med rött haha. (Och som Satoru Iwata sa i en intervju: Galaxy och 3D World var anpassat till casual gamers, medan 64 och Sunshine var för lite mer "hardcore" gamers!)

Medlem

Beror på hur man ser på det. Som nämnt så släpps rätt många spel, AAA-titlar, efter några månaders polering pga att det har ett fastställt släppdatum sedan länge som inte marknadsavdelningen vill flytta på om spelet "fungerar".
Samtidigt pratar vi om tre-fyra månader mer av polering än vanligtvis. Så även om det är rejält med extra tid så är det nog inte att hålla på det mer än nån månad. Det låter ju inte helt dåligt om det verkligen släpps i bra skick.

Det är iaf inte Ubisoft, vi håller på ett färdigt spel för att släppa det till andra konsoler samtidigt stil.

Medlem

Efter att ha varit utvecklare i över 12 år så har jag aldrig varit med om att man "håller på" ett (nästan) färdigt spel. Polish i ett års tid känns som bra mycket mer än polish

Medlem

Spontant låter det idiotiskt då man redan nu har otroligt slimmad line-up av spel. Eller så är det så illa att man bara har de 10-tal spel som komma under året. Då är saker ännu värre…

2018 blir väl året Nintendo börjar släppa spel till PS4 / Xbox…

Medlem

Mario blir säkert försenat till 2018 också

1
Skriv svar