Röda Korset: "Kan spel vänligen sluta bryta mot Genèvekonventionerna?"

Medlem
Skrivet av MaxWarp:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Loltron:

https://www.propublica.org/article/how-the-red-cross-raised-h...

Röda korset är ju en korrupt fitt organisation som trollar bort donerade pengar.
Sååå. Larvigaste jag sett, dom förstör sin egna image.

Spel förstör den inte, health packs i spel funkar ju iaf i spelen
Bara ändra korset till grönt då. Men fortfarande totalt hyckleri.

Donera aldrig pengar till dom, om man ska donera kan man lika gärna hitta en godhjärtad individ i nämnt utsatt område som faktiskt bryr sig om lokalbefolkningen.

Tror inte du fattar hur trivialt det där är i förhållande till hur många röda korset hjälper varje år. Skit händer i precis alla organisationer.
Röda Korset är en av de viktigaste hjälporganisationerna i världen, vi snackar om hundratals miljoner människor som de hjälper på varje år, du snackar ju som om det handlade om den lokala bingoföreningen.

Precis. Alla stora organisationer (och många små) hyser x antal rötägg. Det betyder inte att hela organisationen är genomrutten men tyvärr har en del människor väldigt svårt att se helheten.

Problemet är att röda korset själva inte tar tag i nämnda rötägg, inte som att det är 'en' företeelse heller.
Att alla organisationer ska hushålla rötägg bör ses som oacceptabelt, stora som små. Inte att man viftar bort det med att det är en normalitet.
Tycker det resonemanget är förkastligt, som att man inte vill ha en förändring.

Och som jag säger bör man supporta mindre organisationer på plats istället som svar på det, om man nu donerar pengar öht.

Medlem

Får väl ta och ändra formen lite grann så att det istället blir Tempel Riddarnas symbol!

Och då blir konspirationsfantasterna glada och får lite att snacka om.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av MaxWarp:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Loltron:

https://www.propublica.org/article/how-the-red-cross-raised-h...

Röda korset är ju en korrupt fitt organisation som trollar bort donerade pengar.
Sååå. Larvigaste jag sett, dom förstör sin egna image.

Spel förstör den inte, health packs i spel funkar ju iaf i spelen
Bara ändra korset till grönt då. Men fortfarande totalt hyckleri.

Donera aldrig pengar till dom, om man ska donera kan man lika gärna hitta en godhjärtad individ i nämnt utsatt område som faktiskt bryr sig om lokalbefolkningen.

Tror inte du fattar hur trivialt det där är i förhållande till hur många röda korset hjälper varje år. Skit händer i precis alla organisationer.
Röda Korset är en av de viktigaste hjälporganisationerna i världen, vi snackar om hundratals miljoner människor som de hjälper på varje år, du snackar ju som om det handlade om den lokala bingoföreningen.

Precis. Alla stora organisationer (och många små) hyser x antal rötägg. Det betyder inte att hela organisationen är genomrutten men tyvärr har en del människor väldigt svårt att se helheten.

Problemet är att röda korset själva inte tar tag i nämnda rötägg, inte som att det är 'en' företeelse heller.
Att alla organisationer ska hushålla rötägg bör ses som oacceptabelt, stora som små. Inte att man viftar bort det med att det är en normalitet.
Tycker det resonemanget är förkastligt, som att man inte vill ha en förändring.

Och som jag säger bör man supporta mindre organisationer på plats istället som svar på det, om man nu donerar pengar öht.

Varför ge pengar till oseriösa organisationer som gång på gång gör idiotiska saker? Bättre sluta stödja den organisationen och satsa på en bättre. Då kanske röda korset förbättrar sig.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Då slutade jag som månadsgivare för Röda Korset. Tror de att de kan ha äganderätt för två röda sträck mot en vit bakgrund är de famejfan defekta i skallen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Hur vet Röda Korset att det är en fyrkant med ett kors i? Det kanske är en rätvinklig romb med ett "x" i?

Annars kan de ju byta korset mot ett pluss - problem solved..


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Pengahungriga gamar. Så jävla mycket onödigt gnäll från en organisation som definitivt borde rikta sitt fokus åt annat håll.

Medlem
Skrivet av Utgardaloki:
Skrivet av superapan:

Som f.d militärsjukvårdare förstår jag. En alltför vid användning kan leda till att skyddet genom Genèvekonventionen urholkas för en person som bär det röda korset. Krig är tillräckligt hemskt som det är.

Hej
Vad menar du med "alltför vid användning"?

Vilket skydd genom genèvekonventionen åsyftar du?

Jag gjorde lumpen som sjukvårdsgruppchef. Med röda kors-armbindeln på var vi inte längre stridande, och under Genèvekonventionens skydd kunde vi ta hand om sårade och döda. Likaså fältsjukhuset, och transporter dit.

Det finns tyvärr ett otal exempel på när endera part i krig inte respekterar symbolen. Därför är det viktigt att den skyddas mot slentrianmässig användning.

Jag lyfte varken höga löner, eller höll på med systematisk korruption som vissa surpellar pekar på i diskussionen

Skrivet av hellspooned:

Matnyttig läsning för majoriteten här.
https://en.wikipedia.org/wiki/Emblems_of_the_International_Re...

Palla läsa på. Internet är till för flaming, inte fakta! RAARGH!

Medlem
Skrivet av Bennii:

De får väl börja använda ett vitt kors mot röd bakgrund istället då. De flesta första hjälpen-lådor jag sett har den designen, och då bryter de inte mot Genèvekonventionen.

Bennii då kommer säkert Schweiz och klagar på att de tagit deras flagga

Medlem

Får jag skriva + på miniräknaren?

Medlem

Alltså hade jag vart i en krigszon eller nåt å det hade kommit en röda korset bil å jag va skadad hade man ju tänkt "åh nice, healthpack!" å sprungit dit. Är det inte det dom vill??

Medlem
Skrivet av Nomman:

Då slutade jag som månadsgivare för Röda Korset. Tror de att de kan ha äganderätt för två röda sträck mot en vit bakgrund är de famejfan defekta i skallen.

Hur... "defekt i skallen" är då de som slutar donera pengar för att den mottagande sidan har rätt i ett ärende?
Ta gärna och sluta trolla om att du ens donerar pengar - alternativt, försök förstå vad detta handlar om.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av PsyX:

För den naiva svensken som inte orkar googla som vanligt och tror allt farbror staten och media säger:

https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=red+cross+corruption

Gräver ni bara lite på ytan av allt ni tror är sant lär ni se en annan verklighet småningom.
Det där med internet är bra för annat än bara multiplayer och facebook

Ska hälsa min mormor det. Ska passa på att slänga diplomet för hennes tjänstgöring mellan 39 och 45.

Jasså din mormor tjänstgjorde? Ja då är ju korruptionsanklagelserna och domarna helt falska! Helylle organisation...

Skrivet av superapan:
Skrivet av Utgardaloki:
Skrivet av superapan:

Som f.d militärsjukvårdare förstår jag. En alltför vid användning kan leda till att skyddet genom Genèvekonventionen urholkas för en person som bär det röda korset. Krig är tillräckligt hemskt som det är.

Hej
Vad menar du med "alltför vid användning"?

Vilket skydd genom genèvekonventionen åsyftar du?

Jag gjorde lumpen som sjukvårdsgruppchef. Med röda kors-armbindeln på var vi inte längre stridande, och under Genèvekonventionens skydd kunde vi ta hand om sårade och döda. Likaså fältsjukhuset, och transporter dit.

Det finns tyvärr ett otal exempel på när endera part i krig inte respekterar symbolen. Därför är det viktigt att den skyddas mot slentrianmässig användning.

Jag lyfte varken höga löner, eller höll på med systematisk korruption som vissa surpellar pekar på i diskussionen

Det är lite som att säga att fienden ser dig med ett rött kors och tänker "De där jävlarna är med i tv-spel. Skjut honom!"

Medlem

Härligt att det finns inga behövande i världen så Röda Korset kan börja fokusera på andra akuta ärende som att jag spelutvecklare och sånt!!!!!!

Medlem
Skrivet av Ernom:

Härligt att det finns inga behövande i världen så Röda Korset kan börja fokusera på andra akuta ärende som att jag spelutvecklare och sånt!!!!!!

Röda Korsets juridiska avdelning är väldigt sällan involverade i deras hjälpinsatser, så detta kommer inte till någons skada.


signatur

-Dictated but not read.

123
Skriv svar