Live - Morgonshowen!

Robot
Medlem
Live - Morgonshowen!

Behövs nog lite mer att se och klicka på här.

Relik 📜
Skrivet av Dummy:

Behövs nog lite mer att se och klicka på här.

Calle har varit på flaskan. Fixat!


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Att Nintendo skulle hålla på ett färdigt spel känns osannolikt. Även om jag inte jobbar med mjukvara har jag aldrig, aldrig, aldrig varit med om att ett projekt levererats ett år för tidigt

Medlem
Skrivet av superapan:

Att Nintendo skulle hålla på ett färdigt spel känns osannolikt. Även om jag inte jobbar med mjukvara har jag aldrig, aldrig, aldrig varit med om att ett projekt levererats ett år för tidigt

Mycket god poäng


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av superapan:

Att Nintendo skulle hålla på ett färdigt spel känns osannolikt. Även om jag inte jobbar med mjukvara har jag aldrig, aldrig, aldrig varit med om att ett projekt levererats ett år för tidigt

Det kan sannolikt vara så att Nintendo vill ha en garanterad flaggskeppstitel till julhandeln då de redan har Zelda som flaggskepp vid lanseringen. Under Treehouse-eventet som följde presentationen har olika Nintendo-representanter berättat om hur deras och tredjepartsspel skapar ett stadigt flöde av lanseringar under året för att undvika torkan som infann sig snabbt med Wii U. Då är det egentligen inte så konstigt om de slipar på Super Mario Odyssey länge för att ha en säljande titel till julhandeln som de även kan skapa bundles med. Mario är ett starkare varumärke hos barnfamiljer, och då är en paketering inför julsäsongen en bra strategisk lansering. Entusiasterna kommer ändå köpa konsolen och Zelda på lanseringsdagen, något som sannolikt inte gäller barnfamiljerna där ute.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem

Det här gillas!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av magma:

Det här gillas!

Kul!


signatur
Medlem
Skrivet av Loevet:
Skrivet av superapan:

Att Nintendo skulle hålla på ett färdigt spel känns osannolikt. Även om jag inte jobbar med mjukvara har jag aldrig, aldrig, aldrig varit med om att ett projekt levererats ett år för tidigt

Det kan sannolikt vara så att Nintendo vill ha en garanterad flaggskeppstitel till julhandeln då de redan har Zelda som flaggskepp vid lanseringen. Under Treehouse-eventet som följde presentationen har olika Nintendo-representanter berättat om hur deras och tredjepartsspel skapar ett stadigt flöde av lanseringar under året för att undvika torkan som infann sig snabbt med Wii U. Då är det egentligen inte så konstigt om de slipar på Super Mario Odyssey länge för att ha en säljande titel till julhandeln som de även kan skapa bundles med. Mario är ett starkare varumärke hos barnfamiljer, och då är en paketering inför julsäsongen en bra strategisk lansering. Entusiasterna kommer ändå köpa konsolen och Zelda på lanseringsdagen, något som sannolikt inte gäller barnfamiljerna där ute.

Tyckte jag hörde Jim Sterling nämna att Switch inte kommer säljas i bundle.

http://www.thejimquisition.com/the-jimquisition-what-nintendo...

Dock är det självklart konsolen måste släppas med titlar, hur ska konsolen säljas annars? Kan rekommendera videon för de som missat hur det kommer bli. Låter som att Nintendo är giriga som tusan, får se om det blir flipp eller flopp!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Loevet:
Skrivet av superapan:

Att Nintendo skulle hålla på ett färdigt spel känns osannolikt. Även om jag inte jobbar med mjukvara har jag aldrig, aldrig, aldrig varit med om att ett projekt levererats ett år för tidigt

Det kan sannolikt vara så att Nintendo vill ha en garanterad flaggskeppstitel till julhandeln då de redan har Zelda som flaggskepp vid lanseringen. Under Treehouse-eventet som följde presentationen har olika Nintendo-representanter berättat om hur deras och tredjepartsspel skapar ett stadigt flöde av lanseringar under året för att undvika torkan som infann sig snabbt med Wii U. Då är det egentligen inte så konstigt om de slipar på Super Mario Odyssey länge för att ha en säljande titel till julhandeln som de även kan skapa bundles med. Mario är ett starkare varumärke hos barnfamiljer, och då är en paketering inför julsäsongen en bra strategisk lansering. Entusiasterna kommer ändå köpa konsolen och Zelda på lanseringsdagen, något som sannolikt inte gäller barnfamiljerna där ute.

Tyckte jag hörde Jim Sterling nämna att Switch inte kommer säljas i bundle.

http://www.thejimquisition.com/the-jimquisition-what-nintendo...

Dock är det självklart konsolen måste släppas med titlar, hur ska konsolen säljas annars? Kan rekommendera videon för de som missat hur det kommer bli. Låter som att Nintendo är giriga som tusan, får se om det blir flipp eller flopp!

Kommer säkert en bundle till julen men inledningsvis säljs den precis som PS4 och Xbox One som endast konsol.


signatur
Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nevdacil:

ääähhh...

Åååååh!


signatur
Medlem

Alla tummar upp för Morgonshowen! Riktigt trevligt att lyssna på Calle en stund medan man gör sina WoW-dail- jag menar jobbar hemifrån.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av nevdacil:

ääähhh...

Åååååh!

Dom som är uppmärksamma vet vad jag syftar på

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:

Alla tummar upp för Morgonshowen! Riktigt trevligt att lyssna på Calle en stund medan man gör sina WoW-dail- jag menar jobbar hemifrån.

Kalas! Lycka till med... jobbandet...


signatur
Ambassadör
Xbox

Fint detta!


signatur

Jump in.

Medlem

kan vi få en snabb knapp längst upp på framsidan nånstans så man slipper scrolla ner o leta efter föregående dagar, säg att man har missat 1-2 dagar och man har ej lust att läsa igenom alla nyheter och vill bara starta showen (vilket jag inte förstår varför man ej vill göra det, FZ = världens bästa sida = HL3 Confirmed)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av makedonii:

kan vi få en snabb knapp längst upp på framsidan nånstans så man slipper scrolla ner o leta efter föregående dagar, säg att man har missat 1-2 dagar och man har ej lust att läsa igenom alla nyheter och vill bara starta showen (vilket jag inte förstår varför man ej vill göra det, FZ = världens bästa sida = HL3 Confirmed)

Vi har inte någon bra funktion för det i nuvarande system, pm vi inte lyckas fullpackad något. Får rekommendera tuben så länge, det finns en spellista för morgonshowen.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Måste försöka lära mig andas mellan meningarna och få bort alla "ääääh".


signatur
Medlem

Ni ville ju ha tips? Tänkte bara tipsa om att Orcs Must Die:Unchained fick en ny patch (1.7) nu i veckan med lite nya banor, balanseringar och förbättringar, bl a för daily quests.
(Jag har spelat det en hel del på sistone och tycker det är himla kul!)

Medlem
Skrivet av NisseHult:

Ni ville ju ha tips? Tänkte bara tipsa om att Orcs Must Die:Unchained fick en ny patch (1.7) nu i veckan med lite nya banor, balanseringar och förbättringar, bl a för daily quests.
(Jag har spelat det en hel del på sistone och tycker det är himla kul!)

Gå genom "Kontakt" istället.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hade varit bra med en liten text om vad videon handlar om eller kommer ta upp. Ett par rader bara.

OffTopic: Har intresset för VR svalnat?
Det var kul att se er testa på olika VR-upplevelser!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Det var mycket negativitet kring Nintendos lanserings lineup. Och ja, den är svag. Men hade inte Ps4 och Xbone samma problem? Runt 12 spel och hälften var re-releaser, och de fortsatte på det spåret under konsolernas andra år. Speciellt Xbone?

Jag tycker att Nintendo borde tona ner sin familjevänliga Disney policy när det kommer till spel. De behöver tänka utanför ramarna lite när det gäller mjukvara och sluta rida på Mario och Zelda vågen. Risken är väl att den vågen planar ut efter ett tag. Skulle hemskt gärna vilja se Nintendo göra en egen GTA klon eller nått i stil med Fallout.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dunder:
Skrivet av NisseHult:

Ni ville ju ha tips? Tänkte bara tipsa om att Orcs Must Die:Unchained fick en ny patch (1.7) nu i veckan med lite nya banor, balanseringar och förbättringar, bl a för daily quests.
(Jag har spelat det en hel del på sistone och tycker det är himla kul!)

Gå genom "Kontakt" istället.

Nu bad vi ju faktiskt om att folk skulle kommentera i chatten eller i nyheten.

Skrivet av Dunder:

Hade varit bra med en liten text om vad videon handlar om eller kommer ta upp. Ett par rader bara.

OffTopic: Har intresset för VR svalnat?
Det var kul att se er testa på olika VR-upplevelser!

Huvudgrejen kommer ju alltid vara gårdagens nyhetsflöde.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av NisseHult:

Ni ville ju ha tips? Tänkte bara tipsa om att Orcs Must Die:Unchained fick en ny patch (1.7) nu i veckan med lite nya banor, balanseringar och förbättringar, bl a för daily quests.
(Jag har spelat det en hel del på sistone och tycker det är himla kul!)

Gå genom "Kontakt" istället.

Nu bad vi ju faktiskt om att folk skulle kommentera i chatten eller i nyheten.

Skrivet av Newklear:

Hade varit bra med en liten text om vad videon handlar om eller kommer ta upp. Ett par rader bara.

OffTopic: Har intresset för VR svalnat?
Det var kul att se er testa på olika VR-upplevelser!

Huvudgrejen kommer ju alltid vara gårdagens nyhetsflöde.

Okaj, jag kunde inte se videon, varför jag tyckte det kunde finnas en kort sammanfattning


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av NisseHult:

Ni ville ju ha tips? Tänkte bara tipsa om att Orcs Must Die:Unchained fick en ny patch (1.7) nu i veckan med lite nya banor, balanseringar och förbättringar, bl a för daily quests.
(Jag har spelat det en hel del på sistone och tycker det är himla kul!)

Gå genom "Kontakt" istället.

Nu bad vi ju faktiskt om att folk skulle kommentera i chatten eller i nyheten.

Skrivet av Dunder:

Hade varit bra med en liten text om vad videon handlar om eller kommer ta upp. Ett par rader bara.

OffTopic: Har intresset för VR svalnat?
Det var kul att se er testa på olika VR-upplevelser!

Huvudgrejen kommer ju alltid vara gårdagens nyhetsflöde.

Okaj, jag kunde inte se videon, varför jag tyckte det kunde finnas en kort sammanfattning

Haha, mer logiskt då


signatur
Medlem

När kommer "Spel att se fram emot 2017"?Har för mig att ni gjort sådana listor varje år?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av makedonii:

kan vi få en snabb knapp längst upp på framsidan nånstans så man slipper scrolla ner o leta efter föregående dagar, säg att man har missat 1-2 dagar och man har ej lust att läsa igenom alla nyheter och vill bara starta showen (vilket jag inte förstår varför man ej vill göra det, FZ = världens bästa sida = HL3 Confirmed)

Vi har inte någon bra funktion för det i nuvarande system, pm vi inte lyckas fullpackad något. Får rekommendera tuben så länge, det finns en spellista för morgonshowen.

Apropå system.... Hur lång tid tar det egentligen för er att få i ordning nya siten? Kommunala byggplaneringar går ju fortare ffs.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar