Det omtalade skräckspelet Little Nightmares har fått ett datum

Robot
Det omtalade skräckspelet Little Nightmares har fått ett datum
Medlem
Det omtalade skräckspelet Little Nightmares har fått ett datum

Åhåå det här har jag missat helt. Lägger till det på önskelistan!

Medlem

Det verkar väldigt mysigt

Medlem

"Omtalade". Själv har man aldrig hört om det haha


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Chassimannen:

"Omtalade". Själv har man aldrig hört om det haha

Så om du inte har hört talas om något så är det ej "omtalat"? Du vet väl att det finns fler människor i världen än dig själv?

Sett detta spel på X antal andra sidor lite då och då och verkar vara ganska många som vet om spelets existens i alla fall.

Blir nog ett senare köp någon gång efter release kanske.

Medlem

knappast omtalat


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

knappast omtalat

Jo, säger som Map-pen.
Bara för att ett spel inte är sönder hypat betyder det inte att det är vida omtalat.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv
Skrivet av Chassimannen:

"Omtalade". Själv har man aldrig hört om det haha

Jag har träffat folk som inte vet vad Harambe är och folk som inte vet vad Breaking Bad är så bara för att du inte hört talas om något betyder det inte automatiskt att det inte är nån annan som känner till det.

KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av Chassimannen:

"Omtalade". Själv har man aldrig hört om det haha

Jag har träffat folk som inte vet vad Harambe är och folk som inte vet vad Breaking Bad är så bara för att du inte hört talas om något betyder det inte automatiskt att det inte är nån annan som känner till det.

Håller fullt med:)

Medlem

Folk tjafsar om ett spel är omtalat eller ej?

MEG
Medlem

Väntar på recensionen....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Finns tydligen på gog också!
Blir ett köp där om inte annat https://www.gog.com/game/little_nightmares


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Alla som säger att detta inte är omtalat har inte koll på gamingnyheter i allmänhet. Spelet har synts titt som tätt även på de större internationella spelnyhetssidorna.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Alla som säger att detta inte är omtalat har inte koll på gamingnyheter i allmänhet. Spelet har synts titt som tätt även på de större internationella spelnyhetssidorna.

Vore väl rätt illa om det inte nämnts bland spelnyheter, men att kalla det för omtalat är en devalvering av ordets innebörd. Likaså att kalla det för ett skräckspel.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Dudinkalv:

Alla som säger att detta inte är omtalat har inte koll på gamingnyheter i allmänhet. Spelet har synts titt som tätt även på de större internationella spelnyhetssidorna.

Vore väl rätt illa om det inte nämnts bland spelnyheter, men att kalla det för omtalat är en devalvering av ordets innebörd. Likaså att kalla det för ett skräckspel.

Personligen har jag pratat om detta med en hel del olika människor, så jo, i mina kretsar är det definitivt omtalat.

Att INTE kalla det för skräckspel är fel tycker jag. Här är beskrivningen från spelets hemsida:

"Confront your childhood fears in this darkly whimsical tale of Six and The Maw. Trapped in this grim world with nothing but her wits and a lighter, Six must find light in the darkness and strength in her weakness if she is to survive."

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Vore väl rätt illa om det inte nämnts bland spelnyheter, men att kalla det för omtalat är en devalvering av ordets innebörd. Likaså att kalla det för ett skräckspel.

Det är ett rätt omtalat spel. Har haft koll på det i typ 4 månader, då jag fick tips om det från flera ställen. Främst då dom som är intresserade av indiespel och skräckspel.
Dock nått som du verkar ha missat.

På vilket sätt är det inte ett skräckspel? Du kommer kanske inte pissa ner dig, men aspekter av skräck, även fast du själv inte drabbas av det, finns definitivt.

Skribent
Skrivet av Eight08:

Folk tjafsar om ett spel är omtalat eller ej?

Välkommen till internet!


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:
Skrivet av Zer0cooL:

Vore väl rätt illa om det inte nämnts bland spelnyheter, men att kalla det för omtalat är en devalvering av ordets innebörd. Likaså att kalla det för ett skräckspel.

Det är ett rätt omtalat spel. Har haft koll på det i typ 4 månader, då jag fick tips om det från flera ställen. Främst då dom som är intresserade av indiespel och skräckspel.
Dock nått som du verkar ha missat.

På vilket sätt är det inte ett skräckspel? Du kommer kanske inte pissa ner dig, men aspekter av skräck, även fast du själv inte drabbas av det, finns definitivt.

Att du hört talas om det betyder inte att det är omtalat.

Det är inte ett skräckspel, för det är inte skräckinjagande.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av Bulletblues:
Skrivet av Zer0cooL:

Vore väl rätt illa om det inte nämnts bland spelnyheter, men att kalla det för omtalat är en devalvering av ordets innebörd. Likaså att kalla det för ett skräckspel.

Det är ett rätt omtalat spel. Har haft koll på det i typ 4 månader, då jag fick tips om det från flera ställen. Främst då dom som är intresserade av indiespel och skräckspel.
Dock nått som du verkar ha missat.

På vilket sätt är det inte ett skräckspel? Du kommer kanske inte pissa ner dig, men aspekter av skräck, även fast du själv inte drabbas av det, finns definitivt.

Att du hört talas om det betyder inte att det är omtalat.

Det är inte ett skräckspel, för det är inte skräckinjagande.

Har mer än hört talats om det.
Finns olika former av skräck. Skräck kan komma ifrån panik och ångest, vilket nog kan upplevas i spelet

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Eight08:

Folk tjafsar om ett spel är omtalat eller ej?

Välkommen till internet!

Haha tackar ödmjukast!

1
Skriv svar