The Legend of Zelda: Breath of the Wild – skillnaderna mellan utgåvorna till Wii U och Switch

Robot
The Legend of Zelda: Breath of the Wild – skillnaderna mellan utgåvorna till Wii U och Switch
Medlem
The Legend of Zelda: Breath of the Wild – skillnaderna mellan utgåvorna till Wii U och Switch

Lite trist med 30 fps på båda konsolerna.

Medlem

så runt 15 fps då vid lite mer intensiva tillfällen ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

så runt 15 fps då vid lite mer intensiva tillfällen ?

Vad man har sett i deras demos så dippar det i princip ingenting på Switch versionen, vet inte hur WiiU versionen står sig.

Medlem

Tråkigt, då blev det inget köp. 30 fps ska inte uppmuntras.

Medlem

Ingen större skillnad på dem, kommer skaffa det till WiiU och vänta och se hur framtiden ser ut för Switch på spelfronten.

Medlem

900p och 30 fps, kan inte bli mer cinematiskt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv
Skrivet av AblacK:

Tråkigt, då blev det inget köp. 30 fps ska inte uppmuntras.

Inget Zeldaspel har körts i mer än 30 fps dock.
Tycker det är rätt fokus då inget Zeldaspel kräver speciellt snabb input. Hade spelet körts i 60 fps hade grafiken varit fulare, t.ex. hade draw distancen förmodligen varit kortare.

Medlem

Hade varit kul och se hur det hade sett ut på en PC med 4K TV 60fps utan all dimma och lite mer kontrast på färgerna. Känns ändå lite tråkigt att att dem här spelen hålls gisslan pga de vill fortsätta sälja sin kassa hårdvara.

Förstår att de valde tegrakorten pga få enheten bärbar men om det här var resultatet hade det nog varit bättre att satsa på enbart bärbart eller enbart stationärt.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av AblacK:

Tråkigt, då blev det inget köp. 30 fps ska inte uppmuntras.

Inget Zeldaspel har körts i mer än 30 fps dock.
Tycker det är rätt fokus då inget Zeldaspel kräver speciellt snabb input. Hade spelet körts i 60 fps hade grafiken varit fulare, t.ex. hade draw distancen förmodligen varit kortare.

A Link to the Past/Between Worlds begs to differ
Båda körs i 60FPS

Inaktiv
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av AblacK:

Tråkigt, då blev det inget köp. 30 fps ska inte uppmuntras.

Inget Zeldaspel har körts i mer än 30 fps dock.
Tycker det är rätt fokus då inget Zeldaspel kräver speciellt snabb input. Hade spelet körts i 60 fps hade grafiken varit fulare, t.ex. hade draw distancen förmodligen varit kortare.

A Link to the Past/Between Worlds begs to differ

Ok 3d-Zelda!

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av AblacK:

Tråkigt, då blev det inget köp. 30 fps ska inte uppmuntras.

Inget Zeldaspel har körts i mer än 30 fps dock.
Tycker det är rätt fokus då inget Zeldaspel kräver speciellt snabb input. Hade spelet körts i 60 fps hade grafiken varit fulare, t.ex. hade draw distancen förmodligen varit kortare.

A Link to the Past/Between Worlds begs to differ

Ok 3d-Zelda!

A Link Between Worlds är 3D men isometriskt

Ambassadör
Xbox

900p och 30 fps? På en ny konsol som släpps 2017... heja heja.


signatur

Jump in.

Medlem

Vad är 30fps?
Min skärm är 144hz och jag får runt 100fps i de flesta spel.

Kan man gå så lågt som 30? Är det inte farligt?
Varför skulle man tillverka en maskin som går så lågt som 30?!

Medlem

Fy f vad musiken är bra. Bryr mig inte om några fps hit eller dit, detta spelet skall jag ha!

Medlem
Skrivet av PsyX:

Vad är 30fps?
Min skärm är 144hz och jag får runt 100fps i de flesta spel.

Kan man gå så lågt som 30? Är det inte farligt?
Varför skulle man tillverka en maskin som går så lågt som 30?!

Om man ger fan i att titta på fps mätare så går zelda spelen att spela.
Värre är.det.för.spel som känner sig handikappade när det.är 30 fps men zelda.är inget sånt spel.
Nu är iofs det senaste zelda jag riktigt nötte till nintendo 64 men jag tror inte fpsen var högre där heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Musiken bra, men rösterna va cringe-varning på.

Grafiken var både kontrastfattig och övermättad på sina ställen, gillar inte den teckande stilen, skär i ögonen.

Gravity Rush 2 använder typ samma shaders, men det ser ändå mycket bättre ut.

Sen tror jag 900p gör mera skada än 30 fps. Iallafall när man är van vid PS4 Pro, svårt att gå tillbaka till lågupplöst då.

Medlem
Skrivet av anon_306295:
Skrivet av AblacK:

Tråkigt, då blev det inget köp. 30 fps ska inte uppmuntras.

Inget Zeldaspel har körts i mer än 30 fps dock.
Tycker det är rätt fokus då inget Zeldaspel kräver speciellt snabb input. Hade spelet körts i 60 fps hade grafiken varit fulare, t.ex. hade draw distancen förmodligen varit kortare.

Eller så hade man kunna äta kakan och ha kvar den också - genom att göra en kraftfullare konsol men ja...personligen bryr jag mig inte heller så mycket om 30 eller 60 fps. Det är om det börjar dippa under 30 som jag tar fram fackla och högaffel.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av cute_ninja:

så runt 15 fps då vid lite mer intensiva tillfällen ?

Vad man har sett i deras demos så dippar det i princip ingenting på Switch versionen, vet inte hur WiiU versionen står sig.

Jasså? Läste nånstans att "handheld" var det dippar ner mot 20 fps när det var stora öppna ytor att rita upp. Lika så intensiva strider.

Medlem

Finns fortfarande ingen redigera-knapp på mobilsidan..

https://youtu.be/6ktFlmH_0CI

Medlem
Skrivet av Frisell:
Skrivet av brandter:
Skrivet av cute_ninja:

så runt 15 fps då vid lite mer intensiva tillfällen ?

Vad man har sett i deras demos så dippar det i princip ingenting på Switch versionen, vet inte hur WiiU versionen står sig.

Jasså? Läste nånstans att "handheld" var det dippar ner mot 20 fps när det var stora öppna ytor att rita upp. Lika så intensiva strider.

Det lilla jag har sett ifrån deras demos, även när folk var på deras presentation så dippar det inget även vid stora explosioner och liknande. Men har ju även hört att det råder delade meningar om när man har den i tabletläge, vissa säger att konsolen klockar ner sig, andra säger att den inte gör det. Så det är mycket möjligt att den blir klenare i tabletläget.

1
Skriv svar