Path of Exile släpps till Xbox One

Robot
Path of Exile släpps till Xbox One

"Gratis-Diablo" får samma generösa prislapp på konsol.

#nyhetstips, #path-of-exile


Medlem
Path of Exile släpps till Xbox One

Det är väl en ny expansion på G under året också, eller minns jag fel?

Medlem

Detta spelet klår Diablo 3 alla dagar i veckan. Har spelat det sååå mycket på PC, men att lira detta på konsol låter sjukt omständigt.

Hoppas på couch-coop så man kan lira med kärringa

Medlem

Detta och Grim Dawn är väldigt bra spel om man gillar ActionRPGs.

Skrivet av Bennii:

Det är väl en ny expansion på G under året också, eller minns jag fel?

En ny exp med en ny värld då eller? Då är jag intresserad, har inte spelat sedan jag klarade den förra expen som förlängde allt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jahopp, då får man köpa en Xbox nu då. Älskar Diablo 3 på PS4. Tycker faktiskt det är betydligt bättre där än på PC. Det är perfekt att styra med handkontroll. Känns mer som ett spel än en klickfest.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Detta och Grim Dawn är väldigt bra spel om man gillar ActionRPGs.

Skrivet av Bennii:

Det är väl en ny expansion på G under året också, eller minns jag fel?

En ny exp med en ny värld då eller? Då är jag intresserad, har inte spelat sedan jag klarade den förra expen som förlängde allt.

Vad jag förstått är det bara rykten mendom vill ju minska på repetitionen, lägga till en ny act, samt bara ha 2 svårighetsgrader.

En ny liga ska också startas om cirka 6-8 veckor.

Medlem

Jag har aldrig gillat gameplay i PoE. Dels tycker jag animationerna är lite för stela, dels tycker jag grafiken är för "knivskarp" i kanterna. Även items och abilities är lite tråkiga.

Svär eventuellt i kyrkan, men jag tycker Diablo 3 (sedan RoS) är bättre.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Hipshot:

Detta och Grim Dawn är väldigt bra spel om man gillar ActionRPGs.

Skrivet av Bennii:

Det är väl en ny expansion på G under året också, eller minns jag fel?

En ny exp med en ny värld då eller? Då är jag intresserad, har inte spelat sedan jag klarade den förra expen som förlängde allt.

Vad jag förstått är det bara rykten mendom vill ju minska på repetitionen, lägga till en ny act, samt bara ha 2 svårighetsgrader.

En ny liga ska också startas om cirka 6-8 veckor.

Det är inte rykten, de ligger i deras publika roadmap att act 5 kommer under 2017.

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag har aldrig gillat gameplay i PoE. Dels tycker jag animationerna är lite för stela, dels tycker jag grafiken är för "knivskarp" i kanterna. Även items och abilities är lite tråkiga.

Svär eventuellt i kyrkan, men jag tycker Diablo 3 (sedan RoS) är bättre.

Ja för grafiken är viktig i action rpg. Blizzard pastellfärger tilltalar ju dom yngre lite mer kanske. Sen att abilities och items är tråkiga. Snacka om att generalisera. Antar att du knappt rört spelet när du kommer med så dumma kommentarer. Blizz fanboys asså . . .

Medlem
Skrivet av Smultronizer:

Jahopp, då får man köpa en Xbox nu då. Älskar Diablo 3 på PS4. Tycker faktiskt det är betydligt bättre där än på PC. Det är perfekt att styra med handkontroll. Känns mer som ett spel än en klickfest.

Håller med, själv kör jag det dock på Xbox One, men styrningen med handkontroll funkar helt perfekt som sagt, blir riktigt irriterande ibland med hur mycket man måste klicka när man kör det på PC/Mac.
Med handkontroll och knapparna på den så känns styrningen så mycket mer direkt, istället för att med mus klicka dit du vill att karaktären ska gå.
Sen att styra en Whirlwind-barbar (bland annat) medan man använder just den förmågan känns riktigt skönt med handkontrollens analoga styrspak


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Tror dom jobbar på en ny act som ska komma i år någon gång

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av superapan:

Jag har aldrig gillat gameplay i PoE. Dels tycker jag animationerna är lite för stela, dels tycker jag grafiken är för "knivskarp" i kanterna. Även items och abilities är lite tråkiga.

Svär eventuellt i kyrkan, men jag tycker Diablo 3 (sedan RoS) är bättre.

Ja för grafiken är viktig i action rpg. Blizzard pastellfärger tilltalar ju dom yngre lite mer kanske. Sen att abilities och items är tråkiga. Snacka om att generalisera. Antar att du knappt rört spelet när du kommer med så dumma kommentarer. Blizz fanboys asså . . .

Generalisera? Det är hens personliga åsikt? PoE tilltalar mig inte heller bara genom videos jag tittat på och jag är bannemig inte "yngre". Här är det du som generaliserar. Jag tänker inte anstränga mig för att tycka om det bara för att många andra säger att det är bättre. Vet inte varför du gick igång så på att hen hade en åsikt som frångick din? Jag gick igång på att du behövde ifrågasätta alla åsikter hen hade om spelet. /end of rant

Medlem

Fan vad najs! Någon som har koll på om det finns planer för PS4? Älskar POE!

Medlem

Hur är end-game i PoE? Har aldrig kommit mig för att testa spelet.

Medlem

Trevligt trevligt. Blizzard verkar ju ändå aldrig fixa fuskandet på konsolversionen av D3.

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av superapan:

Jag har aldrig gillat gameplay i PoE. Dels tycker jag animationerna är lite för stela, dels tycker jag grafiken är för "knivskarp" i kanterna. Även items och abilities är lite tråkiga.

Svär eventuellt i kyrkan, men jag tycker Diablo 3 (sedan RoS) är bättre.

Ja för grafiken är viktig i action rpg. Blizzard pastellfärger tilltalar ju dom yngre lite mer kanske. Sen att abilities och items är tråkiga. Snacka om att generalisera. Antar att du knappt rört spelet när du kommer med så dumma kommentarer. Blizz fanboys asså . . .

Grafiken är väl alltid viktig? Med det sagt är inte ultra-hyper-8k det som avses, men jag vill gärna ha en ren och snygg estetik, och där är Blizzard alltid skickliga. Min uppfattning är att det ofta är just yngre personer som tror att pastellfärger endast tilltalar "yngre", och tror att "vuxna" minsann vill ha det life-like (se profil för födelsedatum, jag förtränger det bäst jag kan).

Jag har ett okänt antal timmar i icke-Steam-klienten, och senast ett typ tredje försök i Steam på drygt 12 timmar. Visst, inget arbetsår, men ett antal kapitel avklarade, men blev aldrig riktigt vän med spelet. För att generalisera.

Medlem
Skrivet av Smultronizer:

Jahopp, då får man köpa en Xbox nu då. Älskar Diablo 3 på PS4. Tycker faktiskt det är betydligt bättre där än på PC. Det är perfekt att styra med handkontroll. Känns mer som ett spel än en klickfest.

Håller med dig totalt, hade en mycket roligare tid med PS4 versionen av RoS än pc, kontrollerna är så sjukt bra. Dodge gjorde allt så himla mycket. Dock så har jag aldrig fastnat för Path of Exile, svårt att komma in i det och storyn har jag knappt någon aning om vad den handlar om. Släpps det på PS4 nån gång i framtiden så ska jag dock ge det en ny chans, kommer dock inte köpa en xbone för detta

Kommer spelet få riktigt stöd för handkontroll på pc nu då? Jag har undvikit det för att den här typen av spel är usla att spela med mus så en gamepad-version skulle vara intressant.

Medlem

För er som inte har så bra koll på spelet, så kan jag säga att det är helt otroligt hur mycket utveckling som görs på regelbunden basis.

Spelet växer konstant, de följer en cykel av expansion var 6 månad med en 3 månaders liga(season) inbakad. sedan en ny 3 månaders liga i mellan expansionerna.

Spelarbasen och även GGG växer så det knakar, senaste året gick de från 60 anställda till över 90.

För att få en liten inblick i hur end-game i PoE ser ut, så kan jag tipsa er om att kolla på denna "Community Highlight" video som är inspelad från senase expansionen "Atlas of Worlds":

Medlem
Skrivet av superapan:

Jag har aldrig gillat gameplay i PoE. Dels tycker jag animationerna är lite för stela, dels tycker jag grafiken är för "knivskarp" i kanterna. Även items och abilities är lite tråkiga.

Svär eventuellt i kyrkan, men jag tycker Diablo 3 (sedan RoS) är bättre.

Hur mycket har du verkligen spelat? PoEs abilities är lite meh early game, men när du tagit några levlar så krossar det ju D3.
Du har så otroligt många support gems och talents vilket ger dig väldigt mycket frihet.

PoEs unika föremål är också nice, vissa låser upp helt nya spelstilar.

Så nej, tror inte du vet vad du pratar om.

phi
Medlem

Intressant. Får det bra kontroller liknande Diablo 3 så kommer jag definitivt att skaffa det till Xbox.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Detta och Grim Dawn är väldigt bra spel om man gillar ActionRPGs.

Måste säga att Grim Dawn var inte alls som förväntat, var så jävla tråkigt allting faktiskt, och jag som gillade Titan Quest. Tror mycket har att göra med världen, vad fan den nu heter i Grim Dawn?!

Path of Exile har jag inte lirat än så länge.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Hur mycket har du verkligen spelat

Läs mitt inlägg igen. Det går inte att göra mycket mer TL;DR.

Medlem

Istället för negativ kommentar säger jag bara kul med options.

D3 var roligare på konsol än pc så detta kanske blir mer givet på konsol.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MEG
Medlem

Det är stor skillnad mellan PoE och D3, nu tilltalar inte D3 mig då jag vill ha ett spel där man måste planera och fundera på hur man vill lv sin karaktär. D3 behöver man inte "stå" för sina val utan kan när som helst ändra, du har alltså ett djupare lv system i PoE vilket är en av dess styrka. Kan dock förstå att många tilltalas av D3 då det är enklare att komma in i och mer linjära banor än PoE.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Har verkligen försökt flera gånger att komma in i PoE, men jag tröttnar alltid och återgår till D3.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1
Skriv svar