Call of Cthulhu – förlora förståndet på Darkwater Island

Robot
Call of Cthulhu – förlora förståndet på Darkwater Island
Medlem
Call of Cthulhu – förlora förståndet på Darkwater Island

Har det något att göra med Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth från 2005?

Medlem
Skrivet av Xrick6:

Har det något att göra med Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth från 2005?

Inte mycket mer än att de delar samma fiktionella universum om jag rätt förstått saken. Men de verkar ha fått till stämningen rätt så bra.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Cthulhu-universumet. Perfekta stället för ett bra skräckspel. Kommer fortfarande ihåg känslan när man läste Lovecrafts böcker första gången. Oslagbart.

Medlem

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!

Medlem
Skrivet av Raid25:

Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!

ecki ecki ecki ftang

Medlem

Woho! Hoppas att det blir bra nu.

Medlem
Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Cthulhu-universumet. Perfekta stället för ett bra skräckspel. Kommer fortfarande ihåg känslan när man läste Lovecrafts böcker första gången. Oslagbart.

Ja, det här kan bli bra. Har så klart Necronomicon.

Medlem

Godis!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Darkmage1971:

Cthulhu-universumet. Perfekta stället för ett bra skräckspel. Kommer fortfarande ihåg känslan när man läste Lovecrafts böcker första gången. Oslagbart.

Ja, det här kan bli bra. Har så klart Necronomicon.

Najs - boken som inte finns, som alla trodde fanns tills någon verkligen skrev den och ingen brydde sig för myten om boken var krossad

Medlem

Hoppas att det kommer vive stöd. Hade varit awsome.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Darkmage1971:

Cthulhu-universumet. Perfekta stället för ett bra skräckspel. Kommer fortfarande ihåg känslan när man läste Lovecrafts böcker första gången. Oslagbart.

Ja, det här kan bli bra. Har så klart Necronomicon.

Najs - boken som inte finns, som alla trodde fanns tills någon verkligen skrev den och ingen brydde sig för myten om boken var krossad

Du tänker väl på boken från Evil Dead? Necronomicon han tänker på är en bok som samlat många Lovecraft titlar i samma bok. Jag har den själv och rekommenderar den starkt <3


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ruskendrul:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Darkmage1971:

Cthulhu-universumet. Perfekta stället för ett bra skräckspel. Kommer fortfarande ihåg känslan när man läste Lovecrafts böcker första gången. Oslagbart.

Ja, det här kan bli bra. Har så klart Necronomicon.

Najs - boken som inte finns, som alla trodde fanns tills någon verkligen skrev den och ingen brydde sig för myten om boken var krossad

Du tänker väl på boken från Evil Dead? Necronomicon han tänker på är en bok som samlat många Lovecraft titlar i samma bok. Jag har den själv och rekommenderar den starkt &lt;3

Det finns en påstått äkta Necronomicon också, om jag inte minns fel.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ruskendrul:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Darkmage1971:

Cthulhu-universumet. Perfekta stället för ett bra skräckspel. Kommer fortfarande ihåg känslan när man läste Lovecrafts böcker första gången. Oslagbart.

Ja, det här kan bli bra. Har så klart Necronomicon.

Najs - boken som inte finns, som alla trodde fanns tills någon verkligen skrev den och ingen brydde sig för myten om boken var krossad

Du tänker väl på boken från Evil Dead? Necronomicon han tänker på är en bok som samlat många Lovecraft titlar i samma bok. Jag har den själv och rekommenderar den starkt &amp;lt;3

Det finns en påstått äkta Necronomicon också, om jag inte minns fel.

Den Necronomicon jag äger handlar om den galne araben Abdul Alhazred. Nog för att den är påhitt men rolig läsning när man är lite insatt i Lovecrafts värld.

Medlem

Denna äger jag, ett par sidors läsning.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

http://www.patrickrothfuss.com/blog/uploaded_images/Necronomi...

Denna äger jag, ett par sidors läsning.

Det finns en till bok som är lite mindre och innehåller resten av Lovecrafts verk, tips ifall du inte känner till den. Är osäker men tror den heter The eldrich tales


signatur

Game long and prosper

Jh
Medlem

Gud så trevligt. Lite Lovecraft piggar upp vilken kväll som helst


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Ruskendrul:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Darkmage1971:

Cthulhu-universumet. Perfekta stället för ett bra skräckspel. Kommer fortfarande ihåg känslan när man läste Lovecrafts böcker första gången. Oslagbart.

Ja, det här kan bli bra. Har så klart Necronomicon.

Najs - boken som inte finns, som alla trodde fanns tills någon verkligen skrev den och ingen brydde sig för myten om boken var krossad

Du tänker väl på boken från Evil Dead? Necronomicon han tänker på är en bok som samlat många Lovecraft titlar i samma bok. Jag har den själv och rekommenderar den starkt &amp;lt;3

Det finns en påstått äkta Necronomicon också, om jag inte minns fel.

Nej men konceptet och namnet har använts i så många andra sammanhang att en myt har skapats, den är dock ursprungligen Lovecrafts påfund.

Medlem

Detta fick mig att salivera nöjt.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

1
Skriv svar