Fler hintar om Battlefield 1-dlc på Twitter

Robot
Fler hintar om Battlefield 1-dlc på Twitter

Kolla in ett nytt klipp.


Medlem
Fler hintar om Battlefield 1-dlc på Twitter

Ser fram emot detta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

They shall not pass? YOUUU SHALLL NOOT PASSSS!!! Gandalf!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Ett av mina bästa spel just nu! Skönt att det blev så bra som det blev. För det tar ju lite extra när det görs dåliga spel där många svenskar har varit med och gjort det.

Medlem

Borde inkluderats vid release.

Medlem

Vore ju tacksamt om de ändrade så man kunde skapa 32-spelarservrar nån gång istället.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

EA och Dice kan dra åt helvete. Släpper BF1 med mindre än hälften av allt content BF4 hade och sen lägga till det med sina jävla DLC

Battlefront och nu Battlefield 1, går verkligen snabbt neråt för Dice

Medlem
Skrivet av Cane:

EA och Dice kan dra åt helvete. Släpper BF1 med mindre än hälften av allt content BF4 hade och sen lägga till det med sina jävla DLC

Battlefront och nu Battlefield 1, går verkligen snabbt neråt för Dice

Kvalitet bättre än kvantitet.
100tals unlocks och skit som tidigare bf hade är verkligen inget att sträva mot imo. Så förbättring där också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Geeks Gaming
Skrivet av Quicken:

Yay och användes inte ens under kriget

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Quicken:

Yay och användes inte ens under kriget

Det gjorde visserligen inte andra saker som redan finns i spelet heller, så det skeppet har redan seglat.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Quicken:

Yay och användes inte ens under kriget

Ser det mer som en bekräftelse på att den kommer komma med i spelet isåfall

Spelet borde döpas till BF 1920, och utspelas i en verklighet där kriget inte tog slut 1918.

Och angående content så hoppas jag på fler kartor framför fler vapen.

Medlem
Skrivet av Quicken:

Den där ser ut som nåt ur en skräckfilm av Stephen King. Kommer att tänka på The Mangler.

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Cane:

EA och Dice kan dra åt helvete. Släpper BF1 med mindre än hälften av allt content BF4 hade och sen lägga till det med sina jävla DLC

Battlefront och nu Battlefield 1, går verkligen snabbt neråt för Dice

Kvalitet bättre än kvantitet.
100tals unlocks och skit som tidigare bf hade är verkligen inget att sträva mot imo. Så förbättring där också.

Ja för swbf och bf1 var ju verkligen kvalite.....

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Cane:

EA och Dice kan dra åt helvete. Släpper BF1 med mindre än hälften av allt content BF4 hade och sen lägga till det med sina jävla DLC

Battlefront och nu Battlefield 1, går verkligen snabbt neråt för Dice

Kvalitet bättre än kvantitet.
100tals unlocks och skit som tidigare bf hade är verkligen inget att sträva mot imo. Så förbättring där också.

Kvalitet är bättre än kvantitet och ett enda vapen i BF4 hade fler och mer intressanta unlocks än hela BF1. Finns inte en enda karta i BF1 som är bättre än de i BF4 (och då var BF4-kartorna mediokra at best).

Medlem

Det jag saknar mest i BF1 är att det finns nästan inget att sträva efter än bara spel upplevelsen... Medaljerna är ju bara ett skämt och fungera shit... Tillbaka med unlocks och en massa customization till vapen och fordon.. skiter fullständigt i att det ska vara Historiskt rätt.. som spelare av ett fps vill jag ha roligt och med små utmanningar hela tiden, Spelen idag går för mycket åt casual hållet Tyvärr..

Medlem

Haha ja det är roligt hur olika det kan vara.
Förr ansågs det casual (på ett nedlåtende sätt) hur man la in belöningar och unlocks för att vilken värdelös sopa som helst skulle känna sig duktig.
nu klagas det för att sånt saknas

ni roliga killar.

Visst man kan ha lite unlocks men detta jagande som var i BF3 och 4 var mer upplackt så folk sen skulle betala för genvägar om man inte hade tid att spela flera 100timmar.

titta på spel i esporten där folk finslipar sina skills ist för att man ska låsa upp nya saker hela tiden bara för att man lägger mer ner tid eller pengar mer än den andre och få fördelar för det.
nej tack


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Quicken:

Yay och användes inte ens under kriget

Det är inte mycket som stämmer med verkligheten i BF1 ändå så.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Cane:

EA och Dice kan dra åt helvete. Släpper BF1 med mindre än hälften av allt content BF4 hade och sen lägga till det med sina jävla DLC

Battlefront och nu Battlefield 1, går verkligen snabbt neråt för Dice

Kvalitet bättre än kvantitet.
100tals unlocks och skit som tidigare bf hade är verkligen inget att sträva mot imo. Så förbättring där också.

Haha, fordon, vapen o unlocks håller bra mycket högre kvalité i BF4.
De flesta gadgets i BF4 var bra också. Nu Finns det knappt några saker som är värda att använda. Alltid samma setup på sin klass utan att de gör någon skillnad för spelupplevelsen.

Medlem

Efter att ha låst upp alla bra vapen och köttat mig genom rankerna till 54 så börjar spelet segna lite.

Sökte lite på om det fanns BF1 ligor/cuper med klaner men fann inte mycket alls.

Är klan spel inte så stort inom BF serien så som det var/är inom Quake/CS/UT?

Apropå nya DLC:n så tror jag inte en ny Elit klass är jätte välkommen. I rätt händer vänder det matcherna upp o ner, det blir mycket lotto.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Cane:

EA och Dice kan dra åt helvete. Släpper BF1 med mindre än hälften av allt content BF4 hade och sen lägga till det med sina jävla DLC

Battlefront och nu Battlefield 1, går verkligen snabbt neråt för Dice

Kvalitet bättre än kvantitet.
100tals unlocks och skit som tidigare bf hade är verkligen inget att sträva mot imo. Så förbättring där också.

Visste inte att det var omöjligt att ha både kvaltiet och kvantitet.
BF1 blöder förövrigt spelare något brutalt så frågan är inte om de flesta håller med om att spelet är brutalt innehållsfattigt

Medlem
Skrivet av kebbe:

Borde inkluderats vid release.

Borde och borde, DLCn har funnits under en väldigt lång period nu och det är väl ganska obvious att dem tjänar på det så personligen tycker jag motsatsen. Känns rätt så korkat att inte släppa DLCn med tanke på att folk köper det.

Tycker inte att ett privat företag "borde" göra något alls för konsumenternas skull. Den grundliga anledningen till att spelen ens existerar är för att folket bakom spelen ska tjäna pengar.

Förstår hela argumentet om att EA & Co tydligen är djävulen själv som släpper halvfärdigt skit och sen DLCn men den simpla lösningen där är att ge fan i deras produkter om man tycker så illa om dem.

Tydligen finns det folk som uppskattar det dem gör.

Medlem

Jag tycker Battlefield 1 är ett av dom bästa spelen som släppts på länge.. Eller låt mig säga så här, det är det enda spelet jag fastnat för, sen jag köpte min Xbox One för ett par år sedan.

Och det är jäkligt skönt kan jag tycka, att slippa denna konstanta "unlockande" som COD och äldre Battlefield-spel har av utrustning m.m.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:
Skrivet av kebbe:

Borde inkluderats vid release.

Borde och borde, DLCn har funnits under en väldigt lång period nu och det är väl ganska obvious att dem tjänar på det så personligen tycker jag motsatsen. Känns rätt så korkat att inte släppa DLCn med tanke på att folk köper det.

Tycker inte att ett privat företag "borde" göra något alls för konsumenternas skull. Den grundliga anledningen till att spelen ens existerar är för att folket bakom spelen ska tjäna pengar.

Förstår hela argumentet om att EA & Co tydligen är djävulen själv som släpper halvfärdigt skit och sen DLCn men den simpla lösningen där är att ge fan i deras produkter om man tycker så illa om dem.

Tydligen finns det folk som uppskattar det dem gör.

Du borde kolla in CD Projekt Red och hur dom hanterar DLC.

Det går att hantera DLC korrekt, och det går att hantera det katastrofalt som många andra företag gör.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

phi
Medlem
Skrivet av onliner72:

Det jag saknar mest i BF1 är att det finns nästan inget att sträva efter än bara spel upplevelsen... Medaljerna är ju bara ett skämt och fungera shit... Tillbaka med unlocks och en massa customization till vapen och fordon.. skiter fullständigt i att det ska vara Historiskt rätt.. som spelare av ett fps vill jag ha roligt och med små utmanningar hela tiden, Spelen idag går för mycket åt casual hållet Tyvärr..

Fast det är ju snarare unlocks och femtioelva customizations som gör spelen väldigt "casual".

Du säger ju det själv; du har inget att sträva efter utan dessa saker. Du är alltså inte särskilt intresserad av att bli bättre på spelet och fastnar i casualträsket med unlocks etc till dess att du låst upp allt. Rinse and repeat när nästa DLC kommer.

Unlocks osv kom till just för att tillfredsställa den stora massan av casualspelare som behöver instant gratification för att känna att de uppnår framgång på något sätt eftersom att de inte toppar scoreboarden varenda match.

Medlem

Eftersom jag älskar Star Wars har jag skaffat alla DLCs till BF. Älskar det.
Men jag är inte lika sugen på DLC till BF1. Det får räcka just nu med grundspelet. Jag vill ha fler banor men det blir för mycket pengar för ett spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Molotov:

Haha ja det är roligt hur olika det kan vara.
Förr ansågs det casual (på ett nedlåtende sätt) hur man la in belöningar och unlocks för att vilken värdelös sopa som helst skulle känna sig duktig.
nu klagas det för att sånt saknas

ni roliga killar.

Visst man kan ha lite unlocks men detta jagande som var i BF3 och 4 var mer upplackt så folk sen skulle betala för genvägar om man inte hade tid att spela flera 100timmar.

titta på spel i esporten där folk finslipar sina skills ist för att man ska låsa upp nya saker hela tiden bara för att man lägger mer ner tid eller pengar mer än den andre och få fördelar för det.
nej tack

Kan inte annat än hålla med
Är på rank 74 och har låst upp allt nu, och det är först nu spelet börjar på riktigt känner jag. Kom på mig själv tidigare att man ständigt "jagade" poäng istället för att göra dem saker som verkligen hjälpte laget. Man var så desperat att få ihop tillräckligt med warbonds för att låsa upp ett vapen som man sen knappt använder iaf

Och hur många av alla dessa attachements som fanns i BF4 använde man egentligen?
Det var ju löjligt rent utsagt, man hade hur många vapen som helst per klass och sen attachments på det. Ändå var det bara 2-3 vapen per klass som man använde.

Sen med dem mer klass-specifika vapnen i BF1 så används klasserna verkligen för det som dem är tänkta för. I BF4 kunde en support kille eller en engineer välja en DMR och leka sniper bland kullarna istället för att göra det som klassen egentligen var gjord för.

Medlem
Skrivet av Cane:

EA och Dice kan dra åt helvete. Släpper BF1 med mindre än hälften av allt content BF4 hade och sen lägga till det med sina jävla DLC

Battlefront och nu Battlefield 1, går verkligen snabbt neråt för Dice

Förstår inte hur du kan säga hälften av allt content
Dem släpptes med lika många banor, men jag antar att content för dig betyder meningslösa attachments och camos?

Och med tanke på att BF1 fick halva budgeten jämfört med BF4 och med en mycket stabilare launch så tycker jag det är riktigt bra jobbat av Dice. Märks tydligt att man inte vågade satsa så mycket på BF1 då BF4 hade 4 dlc släppta vid samma tidpunkt efter sin release.

Medlem
Skrivet av Kane:

Vore ju tacksamt om de ändrade så man kunde skapa 32-spelarservrar nån gång istället.

Mmm håller med. Men det finns (fanns?) faktiskt 32-manservrar men det är inga som spelar på dom.

Jag gissar på att det är för att serverbrowsern inte är lika bra som förr, folk hittar inte riktigt.

Jag tycker faktiskt att webb-browserversionen var mycket bättre än den nuvarande ingame varianten.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Cane:

EA och Dice kan dra åt helvete. Släpper BF1 med mindre än hälften av allt content BF4 hade och sen lägga till det med sina jävla DLC

Battlefront och nu Battlefield 1, går verkligen snabbt neråt för Dice

Kvalitet bättre än kvantitet.
100tals unlocks och skit som tidigare bf hade är verkligen inget att sträva mot imo. Så förbättring där också.

Visste inte att det var omöjligt att ha både kvaltiet och kvantitet.
BF1 blöder förövrigt spelare något brutalt så frågan är inte om de flesta håller med om att spelet är brutalt innehållsfattigt

Spelarantalet är ganska stabilt, speciellt på PC, konsol hade däremot en lite större topp under jullovet. https://youtu.be/h28ea91d3Hk?t=50s

12
Skriv svar