Knarklangare sätter livet till i kampanjen från Ghost Recon: Wildlands

Robot
Knarklangare sätter livet till i kampanjen från Ghost Recon: Wildlands
Inaktiv
Knarklangare sätter livet till i kampanjen från Ghost Recon: Wildlands

Inte för att vara gnällig men det här påminner väldigt mycket om andra Ubisoft-spel.

Avstängd

Ser riktigt bra ut singleplayer!


signatur

PS5 och inget annat.

Geeks Gaming

Längtar tillbaka till den tiden på Tom Clancy spel va byggt på taktik och realism :/
*Bloody screen!!! So real*

Dock ser de kul ut och jag lär skaffa de...Men kalla de Tom Clancy.... och jag svårt för.

Medlem

4:42, måste vara den snyggaste djungeln jag har sett i ett spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kommer man alltid att hamna i first person läge när man siktar med vapen eller kan man slå det av/på?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Seraium:

4:42, måste vara den snyggaste djungeln jag har sett i ett spel.

Tycker snart 10 år gamla Crysis är snyggare rörande den aspekten...

...att frameraten var därefter när man lirade är en annan femma.

Inaktiv

Usch kolla gräset som rör sig av vinden där vid 4:42. Hackar väldigt fult.

Medlem

Tycker det ser coolt ut. Lite som en lekmans Arma 3 (med bra fps förhoppningsvis).

Medlem
Skrivet av Seraium:

4:42, måste vara den snyggaste djungeln jag har sett i ett spel.

Då ska du lira uncharted 4...

Medlem

Redigt besviken. När man inte visste release datumet, när de kom vandrande på ett berg jävlar va snyggt det såg ut att vara då.
Men nu är det ett big no no no


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

kan inte säga så mycket om den grafiska aspecten när det rör sig på en fjuttig konsol. Ska bli se hur bra det är optimerat på en redig PC,. då kan det faktiskt bli lite ögongodis.

Medlem

Ser ok ut men inget man inte sett flera gånger tidigare.

Medlem
Skrivet av Natrium:

kan inte säga så mycket om den grafiska aspecten när det rör sig på en fjuttig konsol. Ska bli se hur bra det är optimerat på en redig PC,. då kan det faktiskt bli lite ögongodis.

Ubi har en ganska katastrofisk historia när det kommer till PC-portar och att göra bra spel överhuvudtaget. De ljuger rätt bra i sina trailers med, där grafiken är fotorealistisk men gameplay är, ja se ovan.

Medlem
Skrivet av Seraium:

4:42, måste vara den snyggaste djungeln jag har sett i ett spel.

Den var stilig. Gillar nog nästan djungeln på Tanoa i arma 3-expansionen mer dock.

Medlem

Vill ni ladda ner den i hög kvalite så finns en 20Mbps video här på Gamersyde:
http://www.gamersyde.com/news_21_min_of_ghost_recon_wildlands...

Medlem
Skrivet av Star Lord:

Ubi har en ganska katastrofisk historia när det kommer till PC-portar och att göra bra spel överhuvudtaget. De ljuger rätt bra i sina trailers med, där grafiken är fotorealistisk men gameplay är, ja se ovan.

Du tänker nog på Assassin's Creed Unity. Det spelet var dock väldigt buggigt på alla plattformar, inte bara PC. Utöver det har UBIsoft alltid släppt PC-portar med massor av inställningar och PC-specifika funktioner. För de som har Nvidia har det även funnits support för ett par Nvidia-specifika grafiska funktioner.

UBIsoft har dessutom supportat sina spel bra på PC. Nyligen kom t.ex. en ny patch till Watch Dogs 2 som fixade en del buggar och även lade till nya PC-funktioner. Watch Dogs 2 är en väldigt bra port, jag köpte det tidigt och har aldrig haft några problem eller krascher. Dessutom är det deras bästa open world spel på ett tag, då de tagit bort eller tonat ner ett antal "open world tropes" som de haft tidigare.

Klart man kan vara lite försiktig, t.ex. inte förköpa spel. Men UBIsoft har skärpt sig när det gäller PC-portar och releaser generellt.

Medlem

Ser ut som ett taktiskt Far Cry. I love it!

Bilfysiken var dock ingen höjdare och AI:n verkar ha sina brister…

"Se upp! Här går vi runt och vaktar så inget konstigt händer och så är du nära att få ett fönster i huvudet helt utan anledning. Måste ha naturliga orsaker. Var var vi? Jo just det ja, igår på Bachelor så..."

Sen kan man ju undra varför det finns en "cooldown" på synkroniserade skott?

Medlem

Flyger jättenära lägret med helikopter, monterar sedan ljuddämpare på vapnet.

Har röd t-shirt och blå keps på sig i djungeln.

Smyger runt i fullt dagsljus på en bygata mitt framför ögonen på folk utan att bli upptäckt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Seraium:

4:42, måste vara den snyggaste djungeln jag har sett i ett spel.

Tycker snart 10 år gamla Crysis är snyggare rörande den aspekten...

...att frameraten var därefter när man lirade är en annan femma.

Youtube komprimerar sönder alla videos så det är svårt att se vilket som är snyggast. Mitt minne av Crysis med realism mod var spelet jävligt snyggt men nu när man tittar på youtube videos är det långt ifrån samma upplevelse som då. Stora ytor saknar grönska och är bara tråkiga texturer.

Skrivet av magiul:

Ser ut som ett taktiskt Far Cry. I love it!

Bilfysiken var dock ingen höjdare och AI:n verkar ha sina brister…

"Se upp! Här går vi runt och vaktar så inget konstigt händer och så är du nära att få ett fönster i huvudet helt utan anledning. Måste ha naturliga orsaker. Var var vi? Jo just det ja, igår på Bachelor så..."

Sen kan man ju undra varför det finns en "cooldown" på synkroniserade skott?

Reagerade också på bilfysiken. Tycker det ser lika stelt och tråkigt ut som i Watch Dogs (första spelet).

CD på syncshot tror jag beror på att det är för bra. Utan cooldown hade det mest troligt varit för bra.

Själv ser jag fram emot spelet. Gillade Far Cry 4 och att man kunde smyga runt så kommer helt klart testa det här spelet.
Var rea på gold edition till ps4 igår så förhandsbokade spelet. Suger det kan jag sälja det vidare och få pengarna tillbaka.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av magiul:

Ser ut som ett taktiskt Far Cry. I love it!

Bilfysiken var dock ingen höjdare och AI:n verkar ha sina brister…

"Se upp! Här går vi runt och vaktar så inget konstigt händer och så är du nära att få ett fönster i huvudet helt utan anledning. Måste ha naturliga orsaker. Var var vi? Jo just det ja, igår på Bachelor så..."

Sen kan man ju undra varför det finns en "cooldown" på synkroniserade skott?

Reagerade också på bilfysiken. Tycker det ser lika stelt och tråkigt ut som i Watch Dogs (första spelet).

CD på syncshot tror jag beror på att det är för bra. Utan cooldown hade det mest troligt varit för bra.

Själv ser jag fram emot spelet. Gillade Far Cry 4 och att man kunde smyga runt så kommer helt klart testa det här spelet.
Var rea på gold edition till ps4 igår så förhandsbokade spelet. Suger det kan jag sälja det vidare och få pengarna tillbaka.

Exakt samma känsla fick jag, den hemska bilfysiken var något som gjorde att jag gav upp på Watch Dogs efter bara några minuter. GTA har skämt bort en.

Förstår ju att det blir för lätt utan cooldown, men det känns bara som dålig speldesign. Vore mer tillfredsställelse om de istället gör det så att syncshots inte var tillgängligt överallt pga blockeringar i miljöer eller risk för upptäckt.

Medlem
Skrivet av magiul:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av magiul:

Ser ut som ett taktiskt Far Cry. I love it!

Bilfysiken var dock ingen höjdare och AI:n verkar ha sina brister…

"Se upp! Här går vi runt och vaktar så inget konstigt händer och så är du nära att få ett fönster i huvudet helt utan anledning. Måste ha naturliga orsaker. Var var vi? Jo just det ja, igår på Bachelor så..."

Sen kan man ju undra varför det finns en "cooldown" på synkroniserade skott?

Reagerade också på bilfysiken. Tycker det ser lika stelt och tråkigt ut som i Watch Dogs (första spelet).

CD på syncshot tror jag beror på att det är för bra. Utan cooldown hade det mest troligt varit för bra.

Själv ser jag fram emot spelet. Gillade Far Cry 4 och att man kunde smyga runt så kommer helt klart testa det här spelet.
Var rea på gold edition till ps4 igår så förhandsbokade spelet. Suger det kan jag sälja det vidare och få pengarna tillbaka.

Exakt samma känsla fick jag, den hemska bilfysiken var något som gjorde att jag gav upp på Watch Dogs efter bara några minuter. GTA har skämt bort en.

Förstår ju att det blir för lätt utan cooldown, men det känns bara som dålig speldesign. Vore mer tillfredsställelse om de istället gör det så att syncshots inte var tillgängligt överallt pga blockeringar i miljöer eller risk för upptäckt.

Kör du multiplayer över discord blir det nog lätt att koordinera så många synckills som du vill. Tror det här blir fantastiskt roligt i multiplayer.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bla bla bla... bla bla bla bla blaaa.. osv..
Skit samma .. VILL HA!

Medlem

Snor bibel. 1 minut senare får man ett samtal om att bibeln ägare har gått ut med att han är sur över att någon snott den.

Alla saker är 30 sekunder bort med helikopter.

Deras "häftiga" intermission-grejs har motsatt effekt på immersion känns det som.

Medlem

Fattar inte hur någon vill ha spelet, vi har haft spel nu i 15 år eller mer och få har utvecklat ain från spelens barndom (är ofta stendum i 95% av spelen än). Sett betydligt äldre spel som har betydligt bättre ai.

Första sek i spelet går man in själv utan backup och får ingen hjälp av kamraterna. Sen kommer en arme utanför (eller hur många det nu är utanför), vart är backupen nu då?

Sen hade det inte skadat med lite realism och inte Hollywoods one man army där kulor alltid missar hjälten.

Medlem

När utvecklare skryter om saker såsom dag/natt-cykel och liknande, som numera klassas som standard i denna typen av spel, vet man att det kommer bli ett trist spel.

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Fattar inte hur någon vill ha spelet, vi har haft spel nu i 15 år eller mer och få har utvecklat ain från spelens barndom (är ofta stendum i 95% av spelen än). Sett betydligt äldre spel som har betydligt bättre ai.

Första sek i spelet går man in själv utan backup och får ingen hjälp av kamraterna. Sen kommer en arme utanför (eller hur många det nu är utanför), vart är backupen nu då?

Sen hade det inte skadat med lite realism och inte Hollywoods one man army där kulor alltid missar hjälten.

Varför är du förvånad Ubisoft har alltid filmliknande manus i de flesta spel som de publicerar.. Assassins Creed, Farcry, WatchDogs, The Division m.fl.

Vad gäller ai så styr man ai medspelarna själv..
Ger man dem t.ex hold-command så kommer de antagligen inte att lägga sig i fören du ger order om det. Allt förklaras i demot..

Ser verkligen framemot att spela Wildlands co-op med ett par polare antingen kan man göra det seriöst eller bara ställa till ren kaos


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Fattar inte hur någon vill ha spelet, vi har haft spel nu i 15 år eller mer och få har utvecklat ain från spelens barndom (är ofta stendum i 95% av spelen än). Sett betydligt äldre spel som har betydligt bättre ai.

Första sek i spelet går man in själv utan backup och får ingen hjälp av kamraterna. Sen kommer en arme utanför (eller hur många det nu är utanför), vart är backupen nu då?

Sen hade det inte skadat med lite realism och inte Hollywoods one man army där kulor alltid missar hjälten.

De säger ju i videon att på Hard så kan man dö av en kula. Men du måste också särskilja spel från Hollywood och än mer från verkligheten. Realistiska spel är helt enkelt inte särskilt roliga då det mest handlar om smygande, säkring av områden och väldigt, väldigt lite skjutande. Efter att första skottet avlossats hade ju hela lägret kommit springande. Ljuddämpare är långt ifrån så tysta som man framställer dem i spel och film.

Medlem
Skrivet av magiul:
Skrivet av broken-arrow:

Fattar inte hur någon vill ha spelet, vi har haft spel nu i 15 år eller mer och få har utvecklat ain från spelens barndom (är ofta stendum i 95% av spelen än). Sett betydligt äldre spel som har betydligt bättre ai.

Första sek i spelet går man in själv utan backup och får ingen hjälp av kamraterna. Sen kommer en arme utanför (eller hur många det nu är utanför), vart är backupen nu då?

Sen hade det inte skadat med lite realism och inte Hollywoods one man army där kulor alltid missar hjälten.

De säger ju i videon att på Hard så kan man dö av en kula. Men du måste också särskilja spel från Hollywood och än mer från verkligheten. Realistiska spel är helt enkelt inte särskilt roliga då det mest handlar om smygande, säkring av områden och väldigt, väldigt lite skjutande. Efter att första skottet avlossats hade ju hela lägret kommit springande. Ljuddämpare är långt ifrån så tysta som man framställer dem i spel och film.

Nu pratar jag inte det ska vara exakt som verkligheten. Men många spel är fortfarande i barnstadiet än när det gäller AI, var inte så många år sen många speltillverkare skröt om hur bra AI dom har utvecklat. Men tyvärr har få visat det i verkligheten.

Som jag skrev lite mer realism hade inte skadat. Men får se om jag orkar mig genom videon någon gång.

Medlem
Skrivet av broken-arrow:
Skrivet av magiul:
Skrivet av broken-arrow:

Fattar inte hur någon vill ha spelet, vi har haft spel nu i 15 år eller mer och få har utvecklat ain från spelens barndom (är ofta stendum i 95% av spelen än). Sett betydligt äldre spel som har betydligt bättre ai.

Första sek i spelet går man in själv utan backup och får ingen hjälp av kamraterna. Sen kommer en arme utanför (eller hur många det nu är utanför), vart är backupen nu då?

Sen hade det inte skadat med lite realism och inte Hollywoods one man army där kulor alltid missar hjälten.

De säger ju i videon att på Hard så kan man dö av en kula. Men du måste också särskilja spel från Hollywood och än mer från verkligheten. Realistiska spel är helt enkelt inte särskilt roliga då det mest handlar om smygande, säkring av områden och väldigt, väldigt lite skjutande. Efter att första skottet avlossats hade ju hela lägret kommit springande. Ljuddämpare är långt ifrån så tysta som man framställer dem i spel och film.

Nu pratar jag inte det ska vara exakt som verkligheten. Men många spel är fortfarande i barnstadiet än när det gäller AI, var inte så många år sen många speltillverkare skröt om hur bra AI dom har utvecklat. Men tyvärr har få visat det i verkligheten.

Som jag skrev lite mer realism hade inte skadat. Men får se om jag orkar mig genom videon någon gång.

Jo, jag håller med dig om att AI:n ibland är undermålig. Men jag tycker ändå att de kommit en bra bit på vägen då NPC:er i öppna världar var katastrofala för bara några år sedan. Det ställer så mycket större krav på NPCs i ett open world-spel gentemot linjära spel.

Spelbranschen skulle göra gemensam sak och utveckla en smart spel-AI tillsammans som kan tänka själv och anpassa sig efter varje spel.

1
Skriv svar