Allt vi inte vet om Switch

Robot
Allt vi inte vet om Switch

Nintendos hybridkonsol är presenterad, men det återstår fortfarande en del frågetecken om exakt vad Switch kan och inte kan.


MEG
Medlem
Allt vi inte vet om Switch

Hmm kommer att ta betalt för onlinetjänster (precis som Sony och MS gör), nämen vad bra, att först betala för ett spel, sedan betala för att få använda mitt internet som jag redan betalar för. Nä tack kommer fortsättningsvis att hålla mig till PC där jag inte behöver betala något extra


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Varifrån fick ni informationen att det är ett Tegra X1 Chip?

Medlem
Skrivet av MEG:

Hmm kommer att ta betalt för onlinetjänster (precis som Sony och MS gör), nämen vad bra, att först betala för ett spel, sedan betala för att få använda mitt internet som jag redan betalar för. Nä tack kommer fortsättningsvis att hålla mig till PC där jag inte behöver betala något extra

Förutom den rätt så mycket dyrare hårdvaran då (min egen PC kostar bra mycket mer än alla mina nuvarande konsoler är värda tillsammans så och ändå spelar jag mer på konsol för tillfället)


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Vill fortfarande vet hur laddning fungerar i tabletop mode

MEG
Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av MEG:

Hmm kommer att ta betalt för onlinetjänster (precis som Sony och MS gör), nämen vad bra, att först betala för ett spel, sedan betala för att få använda mitt internet som jag redan betalar för. Nä tack kommer fortsättningsvis att hålla mig till PC där jag inte behöver betala något extra

Förutom den rätt så mycket dyrare hårdvaran då (min egen PC kostar bra mycket mer än alla mina nuvarande konsoler är värda tillsammans så och ändå spelar jag mer på konsol för tillfället)

Tja visst, PC kostar lite mer men man får så mycket mer för pengarna, dessutom är utbudet med spel större till PC


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Hahaha...

Nintendo gör det igen... FAIL.....

Kass hårdvara som inte klarar moderna "krav" på kvalitet = låg nivå på spelgrafik, ta betalt för onlinetjänster, mm mm.

Hur jäkla dum får man bli?

Rörmokaren kräver väl inte så mycket och när man ledsnat på Links kassa utseende på ett spel från 2017?

Spela med vänner Mariokart låter väldigt roligt...

Mobiler, paddor har ju funnits länge redan...

Detta kommer bli Nintendos sista konsol, punk!

Medlem

Jag såg verkligen fram mot en handhållen konsol (skiter i om det är MS /Sony eller Nintendo) och Nintendo hade behövt så lite för att sälja in switch hos mig men fan dom har misslyckats totalt och jag är inte ensam .... inte kul läsning från GDC i länken jag postar nedan

https://www.google.se/amp/amp.timeinc.net/fortune/2017/01/15/...

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av MEG:

Hmm kommer att ta betalt för onlinetjänster (precis som Sony och MS gör), nämen vad bra, att först betala för ett spel, sedan betala för att få använda mitt internet som jag redan betalar för. Nä tack kommer fortsättningsvis att hålla mig till PC där jag inte behöver betala något extra

Förutom den rätt så mycket dyrare hårdvaran då (min egen PC kostar bra mycket mer än alla mina nuvarande konsoler är värda tillsammans så och ändå spelar jag mer på konsol för tillfället)

Tja visst, PC kostar lite mer men man får så mycket mer för pengarna, dessutom är utbudet med spel större till PC

Saknar PC gamingen lite själv, men inte så mycket att det är värt investeringen. Konsoler räcker för det jag vill lira (grafik i all ära men allt är så standardiserat och copy/paste att spelen inte eggar upp en mer än visuellt) och så känns det inte som det sitter för mycket stålar i en PC burk som borde då se till att komma till användning mer.

Switch känns kort och gott för dyr för vad den ger och med tanke på riskerna med att köpa något av Nintendo nuförtiden.

Saknar alla indielir, emulatorer och udda titlar som PC erbjuder, men börjar väl bli gammal och bekväm i soffan då det bara ska vara att trycka igång och luta sig tillbaka och köra

Gillar att Nintendo försöker nya grejer och vågar, bara om de kunde gjort det med mer stil. Därför jag gillar VR scenen, för där år allt relativt nytt och utvecklarna kommer ur sin standardmall som säljer.

MEG
Medlem
Skrivet av pillveke:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av MEG:

Hmm kommer att ta betalt för onlinetjänster (precis som Sony och MS gör), nämen vad bra, att först betala för ett spel, sedan betala för att få använda mitt internet som jag redan betalar för. Nä tack kommer fortsättningsvis att hålla mig till PC där jag inte behöver betala något extra

Förutom den rätt så mycket dyrare hårdvaran då (min egen PC kostar bra mycket mer än alla mina nuvarande konsoler är värda tillsammans så och ändå spelar jag mer på konsol för tillfället)

Tja visst, PC kostar lite mer men man får så mycket mer för pengarna, dessutom är utbudet med spel större till PC

Saknar PC gamingen lite själv, men inte så mycket att det är värt investeringen. Konsoler räcker för det jag vill lira (grafik i all ära men allt är så standardiserat och copy/paste att spelen inte eggar upp en mer än visuellt) och så känns det inte som det sitter för mycket stålar i en PC burk som borde då se till att komma till användning mer.

Switch känns kort och gott för dyr för vad den ger och med tanke på riskerna med att köpa något av Nintendo nuförtiden.

Saknar alla indielir, emulatorer och udda titlar som PC erbjuder, men börjar väl bli gammal och bekväm i soffan då det bara ska vara att trycka igång och luta sig tillbaka och köra

Gillar att Nintendo försöker nya grejer och vågar, bara om de kunde gjort det med mer stil. Därför jag gillar VR scenen, för där år allt relativt nytt och utvecklarna kommer ur sin standardmall som säljer.

Håller med det du skriver om Nintendo, de driver utvecklingen framåt, vilket är bra för gamers oavsett vilken konsol man sitter med. Bara tråkigt att de inte hänger med i den utveckling som händer runt om kring dem. Skulle tro att deras försäljning skulle öka om de inte var så griniga gällande YouTube och det jag nämnde tidigare ta betalt för att använda sitt internet....


signatur

Death is only the beginning

Avstängd

Nån som kan ge mig en förklaring men. Varför har Japaner en översättare? Är det så svårt och lära sig Engelska? Ende Engelsk talande jag har sett var ju den saknade Satoru Iwata.

Medlem

Får ju verkligen hoppas att det går att installera spel via externa hds/ssds. Ett snabbt 200Gb SDXC minne kostar över 1000 lappen.

Medlem

Mjaaa vadå man får inte behålla månadens spel egentligen hyr man det en månad ?

Medlem
Skrivet av SebastianV:

Nån som kan ge mig en förklaring men. Varför har Japaner en översättare? Är det så svårt och lära sig Engelska? Ende Engelsk talande jag har sett var ju den saknade Satoru Iwata.

Kan tänka mig att det har mycket att göra med att engelska ej är ett obligatoriskt ämne att läsa under skolgången. Många filmer, spel, böcker osv översätts till japanska. Folkets exponering av engelska är minimal.

Medlem
Citat:

Kan Joy-Cons laddas om de sitter fästa vid konsolens sidor när den sitter i dockan som är ansluten till eluttaget?

Ja. Rätt säker på att dom visat det iaf.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av SebastianV:

Nån som kan ge mig en förklaring men. Varför har Japaner en översättare? Är det så svårt och lära sig Engelska? Ende Engelsk talande jag har sett var ju den saknade Satoru Iwata.

Kan tänka mig att det har mycket att göra med att engelska ej är ett obligatoriskt ämne att läsa under skolgången. Många filmer, spel, böcker osv översätts till japanska. Folkets exponering av engelska är minimal.

In April 2011 English instruction became compulsory starting in the 5th grade of elementary school (age 10).

It is planned to make English activity classes mandatory for third- and fourth-graders, and turn them into full-fledged lessons for fifth- and sixth-graders by 2020.

Så om typ 20-30 år kanske det går att åka till Japan och göra sig någorlunda förstådd. Konstigt nog när jag reste runt i Japan så var det äldre damer i 50-60 års åldern som var de som var skarpast på engelska. Antar att det har att göra med de jobb de flesta kvinnor i den åldern har haft under sitt liv.

Medlem

Garanterat amerikaner som marknadsför och ska suga ut varenda öre av alla spelare

Medlem

nej, kommer inte köpa detta. Finns ingenting som kan locka mig till att köpa detta.
Känns som att det hade varit bra för nintendo om dom tids emellan kom ner på jorden och bara gjorde en maskin som står sig med ps4 och xbone, eller bättre.
Med en helt vanlig dosa, typ gamecube dosan som fortfarande är hyllad. Eller en revampad n64 dosa.

Back in the days när gamecube släpptes, så var det ju en maskin som faktiskt stog sig gentemot ps2 och xbox.

Medlem

Jag blir mer och mer osäker. Om det stämmer så är ju hårdvaran redan nu gammal. Och vilken utvecklare vill lägga krut på att utveckla spel till det? Om nu konsolen ommee att kosta mer än ps4/xbone så kunde de väl tagit i lite mer? Nae, jag vet inte...

Medlem

Eftersom prestandan bara är lite bättre än Wii U så vill väl Nintendo inte "skryta" med prestandan och försöker få oss att flytta fokus på annat.

Som priset, tillbehören, spelen, batteritiden och allt annat som visade sig vara negativt.

Trodde Nintendo skulle lärt sig läxan med Wii U, men nu skulle jag inte vilja sitta med aktier i deras bolag haha!

Medlem

Switchen kommer bli stor! Folk som inte haft den i sina händer vet inte hur fantastisk den är. Tankarna bör såklart fokuseras på bärbart för högsta effekt. Enligt Spawn Wave KAN det dessutom vara så att Nintendo bestyckat enheten med pascal-GPU'n men att devkit'et var från maxwell-eran. Detta skulle förklara den snåla strömåtgången och att Zelda presterar som det gör. Zelda var dessutom gjort för Wii U så en smärtfri portning från AMD till Nvidia tror jag inte det blev.

Medlem

Var intresserad innan jag hörde om batteritiden och att de tar betalt för att spela online! Ett stort minus att det är få spel också

Är mer sugen på wii u nu faktiskt, konstigt nog.

Medlem

"Konsolen ska också stöda externa hårddiskar, men det är oklart exakt hur dessa kommer att kunna användas. "
Detta är väldigt intressant, hoppas på att man kan installera spel på HD. Det blir inte billig att köpa SD på 1TB eller så.
"kontrollerna laddas passivt varje gång de ansluts till basenheten och de ska nå cirka 20 timmars batteritid på en laddning,"
Med tanke på hur liten kontrollen är så är jag skeptiskt till 20h men det hade varit riktigt nice om det stämmer.
"Journalister som närvarade vid Switch-eventet påstår att det kan ta så lång tid som tre timmar, och med tanke på att Nintendo inte nämnt någon teknik för snabbladdning är detta inte helt omöjligt. "
Detta är riktigt dålig med tanke på att 3h är uselt för en bärbar konsol. Nintendo snålar som vanlig
Kommer inte att hoppa på deras online heller. Det är knappt värt det men tanke på att de inte kommer att erbjuda många spel i början. Men PSN får jag iaf några spel varje månad, vad får man från Nintendo? ju låna ett spel som de sen tar tillbaka, ganska patetiskt.

1
Skriv svar