Återförsäljare: "Nintendo Switch har fler förbokningar än PS4"

Robot
Återförsäljare: "Nintendo Switch har fler förbokningar än PS4"
Medlem
Återförsäljare: "Nintendo Switch har fler förbokningar än PS4"

Spelar ingen roll när konsolen kommer gå samma väg som Wii U pga dåligt tredjeparts-stöd. Jag hoppas dock jag har fel.

Medlem

Kul, fast jag väntar med Switch tills den fallit i pris eller bundlas med något bra spel.

Jag ser ingen anledning att skaffa Switch till premiären pga så få spel jag vill ha.

Inaktiv

Den är ju nästan en tusenlapp billigare än vad Playstation 4 kostade vid lansering så det kan spela in också.

Medlem

Grattis till den som får den som jag hade förbokat:P

Medlem

Nintendo visar framtiden. Man har en spelmaskin som man kan spela på överallt.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Spelar ingen roll när konsolen kommer gå samma väg som Wii U pga dåligt tredjeparts-stöd. Jag hoppas dock jag har fel.

Och hur vet du det?

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Eight08:

Spelar ingen roll när konsolen kommer gå samma väg som Wii U pga dåligt tredjeparts-stöd. Jag hoppas dock jag har fel.

Och hur vet du det?

Troligast eftersom de flesta ser Switch som en portabel upphottad Wii U. Den är på tok för svag (kanske inte för en portabel) som konsol för att utvecklarna ska ha ork och vilja göra en version till av spel. D.v.s. samma problem som Wii U hade. Och kommer det inga spel så kommer de vara färre som köper konsolen och vi är tillbaka i ett moment 22 a'la Wii U.
Visst, hoppas att alla har fel de också men även jag som har alla Nintendos tidigare enheter kommer vänta till tidigast höst med att köpa denna just för att det inte finns något mer än Zelda jag bryr mig om eller inte redan har på någon annan konsol/pc.

Medlem

Klart den får fler förhandsbokningar!
Efter NES classic vågar ingen lita på att de får en på release och garderar sig därför genom att boka på flera ställen.

Medlem

Hoppas att jag får min på releasedagen!

För övrigt är det jävligt roligt att läsa alla butthurt PS4-ägare som i stort sett säger att Webhallen har fel

Nu tror jag inte att förhandsbokningar automatiskt betyder att det kommer bli en lyckad konsol, men den uppfattning som jag har fått, både från bekanta och över nätet, är att väldigt många är less på wannabe PC-konsoler vars utbud är 90% PC-spel med ostabil eller låst FPS.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Nintendo visar framtiden. Man har en spelmaskin som man kan spela på överallt.

Nåja visst kan du spela överallt, men så värst länge är det inte, med den korta batteritiden så får du lik förbannat bära med dig laddare överallt alternativt en powerbank.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hoppas att jag får min på releasedagen!

För övrigt är det jävligt roligt att läsa alla butthurt PS4-ägare som i stort sett säger att Webhallen har fel

Nu tror jag inte att förhandsbokningar automatiskt betyder att det kommer bli en lyckad konsol, men den uppfattning som jag har fått, både från bekanta och över nätet, är att väldigt många är less på wannabe PC-konsoler vars utbud är 90% PC-spel med ostabil eller låst FPS.

Det betyder något, vet ingen, verkligen ingen som köpte WiiU på release dagen. Många jag känner var inte intresserade p.g.a. nintendos fruktansvärda marknadsföring och att de trodde att det var ett tillbehör till Wii'n. Det som WiiU'n däremot har som inte PS4:an har är spel som faktiskt bygger på spelglädje. Har spelat tre,fyra gånger så mycket på min WiiU än på min dammiga PS4:a då jag spelar spelen på PC istället. De multiplattformstitlarna hoppas jag helt ärligt stannar borta ifrån Switchen och att den får lite nya, exklusiva spel istället.

Medlem

Ah själv så klarar jag mej bra med enbart en konsol(ps4) behöver inte några fler. Utan kommer bara att uppgradera till en Pro snart. Kommer inte ens köpa en pc utan Ipad med tangentbord kommer att duga bra till mej när jag gör mina räkningar. En stabil dator och Youtube/netflix portabel grej i ett. Har inte tid till PC och switch det känns som värre alternativ eller iaf faller inte mej i smaken.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Kul, fast jag väntar med Switch tills den fallit i pris eller bundlas med något bra spel.

Jag ser ingen anledning att skaffa Switch till premiären pga så få spel jag vill ha.

This.


signatur

//Nothing worth doing in life is easy.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Bojkott:

Hoppas att jag får min på releasedagen!

För övrigt är det jävligt roligt att läsa alla butthurt PS4-ägare som i stort sett säger att Webhallen har fel

Nu tror jag inte att förhandsbokningar automatiskt betyder att det kommer bli en lyckad konsol, men den uppfattning som jag har fått, både från bekanta och över nätet, är att väldigt många är less på wannabe PC-konsoler vars utbud är 90% PC-spel med ostabil eller låst FPS.

Det betyder något, vet ingen, verkligen ingen som köpte WiiU på release dagen. Många jag känner var inte intresserade p.g.a. nintendos fruktansvärda marknadsföring och att de trodde att det var ett tillbehör till Wii'n. Det som WiiU'n däremot har som inte PS4:an har är spel som faktiskt bygger på spelglädje. Har spelat tre,fyra gånger så mycket på min WiiU än på min dammiga PS4:a då jag spelar spelen på PC istället. De multiplattformstitlarna hoppas jag helt ärligt stannar borta ifrån Switchen och att den får lite nya, exklusiva spel istället.

Intresset för Wii U var ganska litet, eller rättare sagt så visste väldigt få om konsolen, men jag har ändå för mig att många förbokade den runtom i världen. Håller dock med om att Wii U är en grym konsol, och även jag har haft betydligt mer spelglädje med den jämfört med XO och PS4. För mig är det utan tvekan denna generationens vinnare och jag struntar fullständigt i att det blev en säljflopp.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Spelar ingen roll när konsolen kommer gå samma väg som Wii U pga dåligt tredjeparts-stöd. Jag hoppas dock jag har fel.

Säljer den kommer det bli mer tredjepartsstöd. Dock behövde inte wii det. Så tredjepartsstödet är ingen ödesfråga för nintendo bevisligen.

Är dock själv redan övertygad kommer spela varje dag på väg till jobbet, kan se några andra som gör det så hoppas på nån öl eller två med lite switch after work eller under någon lunchrast här och där.
*edit

Medlem
Skrivet av aholman:
Skrivet av Eight08:

Spelar ingen roll när konsolen kommer gå samma väg som Wii U pga dåligt tredjeparts-stöd. Jag hoppas dock jag har fel.

Säljer den kommer det bli mer tredjepartsstöd. Dock behövde inte wii det. Så tredjepartsstödet är ingen ödesfråga för nintendo bevisligen.

Är dock själv redan övertygad kommer spela varje dag på väg till jobbet, kan se några andra som gör det så hoppas på nån öl eller två med lite switch after work eller under någon lunchrast här och där.
*edit

Utvecklare kommer skippa den när dom utvecklar spel eftersom det inte går att göra samma spel till Switch som till PS4/XBOX. Det kommer inte vara värt att lägga ner en massa möda på en specialversion med sämre grafik, så då skippar dom det helt. Det var exakt detta som skedde med WiiU. Detta är väldigt enkelt att förutse och det retar mig att inte nintendo förstår detta.

Medlem

Tycks vara den gamla vanliga visan med Nintendo; låg prestanda, undermåliga kontroller, uselt multiplayersystem och närmast noll tredjepartsstöd. Jag som många andra lockas av Zelda och även lite Mario men tänker inte betala 3700 för en konsol som står och samlar damm och som jag totalt köper kanske 4 spel till.

Medlem

Switch = Spelglädje
PC = Prestandahungrande spel

Enda funktionen PS4:an kommer fylla är smidigheten i och med fler spelare och så vidare, lyckas de få samma smidighet i och med Steam och Big Screen/Stream Link/Steam Machines fyller den inte längre någon funktion.

Testa att spela Rocket League på PC kontra PS4, absurd skillnad och jag är säker på att det är så med merparten av de spel som existerar för båda plattformar(och/eller fler plattformar).

Det gör ont i mig att säga det, men PC:n är överlägsen!

Medlem
Skrivet av Eight08:

Spelar ingen roll när konsolen kommer gå samma väg som Wii U pga dåligt tredjeparts-stöd. Jag hoppas dock jag har fel.

Dåligt stöd? lever du under en sten?

Medlem
Skrivet av Joppenator:
Skrivet av Eight08:

Spelar ingen roll när konsolen kommer gå samma väg som Wii U pga dåligt tredjeparts-stöd. Jag hoppas dock jag har fel.

Dåligt stöd? lever du under en sten?

Kan inte påstå att Switch har så värst bra stöd än så länge, bara massa bottenskrap utannonserade än så länge.

Orkar inte ens bry mig om Nintendo längre, känns inte ens som att de försöker nu för tiden. Vi får se nästa år.

Medlem

Wii U sålde slut i början med och det var ett gap på 7 månader innan Nintendo kom ikapp. 2,5-3 miljoner sålda första månaden, globalt.

Problemet är att när alla fansen köpt sin Wii U/Switch, så ska övriga övertygas också, men eftersom Nintendo visat att de inte vill göra något åt sina misstag, tror jag ännu färre vill hoppa på deras tåg denna gång.

Webbhallens prat om PS4 är bara säljsnack, självklart kommer inte Switch komma i närheten av Sonys framgångar. Bara i år regnar det stortitlar till PS4 och till nästa jul kommer den bundlas med Read Dead Redemtion 2. Räknar med att den då kommer sälja mer än Switch, Mario och Zelda tillsammans.

Det var samma bull när Xbox One var ny. Många trodde att den skulle ligga jämsides PS4 eller till och med vinna. Stora analysföretag gjorde då bort sig. Jag visste att Sony byggt en mycket bättre maskin och länkade ofta till Cernys genomgång av de tekniska detaljerna och påpekade att det verkligen kommer märkas större skillnad den här gången. Tog ett tag innan jag fick rätt, men när spel efter spel visades upp sida vid sida så blev det ju klart att MS misslyckade kamera/TV-satsning fick sina konsekvenser.

Nintendo har i det stora hela gjort bort sig ännu mera än MS och de kommer behöva prisdumpa. Det gjorde de rätt tidigt med Wii U fast det visade sig inte heller vara svaret, så jag är ytterst tveksam till att Nintendo kan komma vinnande ur det här.

I bästa fall floppar den inte lika hårt som Wii U, men jag går all in på att den knappast ens närmar sig PS4, så vad webbhallen säger här är inget man ska ta till banken.

Medlem

Kan någon här namnge ens fem AAA titlar som släpptes till första wii? Tror många som skippat wiiU kommer köpa switch mest för att det var ett tag sen dom hade ett nintendo, finns tillräckligt med folk som prioriterar spelglädje över halvkassa vackra AAA spel

Medlem

Är väl inte jättekonstigt. PS4 hade ju Xbone runt hörnet, Switch har inget runt hörnet. Den släpps ensam på en marknad som redan domineras av PS4 och Xbone.

Måste säga att jag tyckte touchscreen såg riktigt fräsig ut. Blir mer och mer sugen på en Switch, men tycker den är en 1000ing för dyr :< Vi får se. Hoppas det går bra för nintendo denna gången, hade varit kul med mer konkurrens

Flakmonkey

Tror att det här visar hur otroligt viktigt det kan vara för en konsol att en "killer-app" vid release. Nu kan jag ju bara utgå från mig själv, ,men gör jag det så kan jag säga att jag aldrig hade ens funderat på att köpa en Switch på releasedagen om inte Zelda varit en releasetitel. Lite lustigt hur Nintendo kunde missa vikten av detta när 3DS och Wii U släpptes iom att de har en historia av att ha fantastiska titlar på releasedagen, inte många titlar men väldigt bra sådan som Twilight Princess till Wii, Mario 64 till N64 och Super Mario World till SNES.

Vikten av bra titlar har ju också bara blivit ännu viktigare för Nintendo på senare år iom att de inte kan konkurrera med prestanda. Det skeppet seglade ju redan efter Super Nintendo.

k3m
Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Eight08:

Spelar ingen roll när konsolen kommer gå samma väg som Wii U pga dåligt tredjeparts-stöd. Jag hoppas dock jag har fel.

Och hur vet du det?

inte vet han det. det är bara ett påstående från hans sida baserat på hans erfarenhet.

Medlem

Tycker lineupen ser grym ut.
Och 12 exclusiva titlar inom ett år:
Xenoblade Chronicles 2: https://www.youtube.com/watch?v=sJuiTw6nk7A
The Legend of Zelda - Breath of the Wild: https://www.youtube.com/watch?v=zw47_q9wbBE
Super Mario Odyssey: https://www.youtube.com/watch?v=5kcdRBHM7kM
Splatoon 2: https://www.youtube.com/watch?v=qN4w5D2tzME
Fire Emblem: https://www.youtube.com/watch?v=OG14e6_hD_I
Fire Emblem Warriors: https://www.youtube.com/watch?v=bS_pIrT053k
Fast RMX: https://www.youtube.com/watch?v=KuzSat4TTlU
1-2 Switch: https://www.youtube.com/watch?v=ZVo9OdXAG2A
Snipperclippers: https://www.youtube.com/watch?v=T6v3HhqY5-A
Seasons of Heaven: https://www.youtube.com/watch?v=ExCavQVzNrc
Syberia 3: https://www.youtube.com/watch?v=pV-Puh2iPNA
Mario Kart 8 Deluxe: https://www.youtube.com/watch?v=tKlRN2YpxRE

Tredje parts stöder ser ju riktigt bra ut också med Fifa, Skyrim, Dragon ball, Dragon Quest, Steep etc.

Inaktiv

Jag är fortsatt skeptisk till Switchens chanser men jag håller tummarna för att det går bra. Det vore bara gynnsamt för alla om Nintendo får till en fullträff.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Kul, fast jag väntar med Switch tills den fallit i pris eller bundlas med något bra spel.

Jag ser ingen anledning att skaffa Switch till premiären pga så få spel jag vill ha.

Zelda- allt man behöver

Skrivet av Eight08:

Spelar ingen roll när konsolen kommer gå samma väg som Wii U pga dåligt tredjeparts-stöd. Jag hoppas dock jag har fel.

För det spelade ju stor roll för Wii. Alla vet ju att det var tredjepartsstödet som gjorde att de sålde 100 miljoner exemplar.

/s

12
Skriv svar