Vill du se The Banner Saga 3? Då är det dags att slanta upp

Robot
Vill du se The Banner Saga 3? Då är det dags att slanta upp
Medlem
Vill du se The Banner Saga 3? Då är det dags att slanta upp

Stoic Studio är ju ingen indie studio direkt, tänk om alla företag skulle kräva betalning av nya produkter i förväg.

FM-guru
F.d. Sisyr

Inte för att vara den som är den, men meningen Eriksson skrev var angående den första delen och inte den andra.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Stoic Studio är ju ingen indie studio direkt, tänk om alla företag skulle kräva betalning av nya produkter i förväg.

Dom e ju indie dock. Startades av tre Bioware veteraner om jag inte minns fel. Man kan ju dock undra var alla pengarna för Banner Saga 2 tog vägen...

Medlem
Skrivet av Elixx:

Stoic Studio är ju ingen indie studio direkt, tänk om alla företag skulle kräva betalning av nya produkter i förväg.

Stoic är en indie studio. De tar inte order från något annat företag. De har hjälp från Versus Evil med utgivning, men Versus Evil har inget att säga till om i skapandet. Själva definitionen av Indie studio är just "Independent Studio".

Ska man dra det till sin spets, kan man även påstå att Valve är en indie studio.

Medlem

Fjärde delen men tredje spelet? Hur går det ihop? Har jag missat något spel?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av acrylamid:

Fjärde delen men tredje spelet? Hur går det ihop? Har jag missat något spel?

Artikelförfattaren tänker antagligen på Factions. Detta var en multiplayerdel till första delen (var ett kickstartermål till första delen, om jag minns rätt). Släpptes gratis och fristående innan The Banner Saga släpptes.

phi
Medlem
Skrivet av Elixx:

Stoic Studio är ju ingen indie studio direkt, tänk om alla företag skulle kräva betalning av nya produkter i förväg.

Vad jag vet så har inte Stoic någon publisher i ryggen och är således en indiestudio.

Eller har du hittat på någon egen definition av indie?

Medlem

Hur gör jag om jag INTE vill att dom ska fortsätta med deras smörja?

Att ens kalla det för spel är att ge dem för mycket credd! Mera "Randomly generated graphical novel"

Jag "fick" skiten (2:an) via Xbox Live och t.o.m "gratis" är för mycket pengar i mina ögon!

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Elixx:

Stoic Studio är ju ingen indie studio direkt, tänk om alla företag skulle kräva betalning av nya produkter i förväg.

Vad jag vet så har inte Stoic någon publisher i ryggen och är således en indiestudio.

Eller har du hittat på någon egen definition av indie?

Är nog så att jag ev inte vet exakt vad indie betyder men tror de flesta förstår vad jag menade.

KoP
Medlem

Sååå.. vad har dom gjort med pengarna dom har tjänat på föregående spel i serien? Är det inte meningen att dom pengarna ska skjutas in i kommande projekt istället för att tigga kickstarter pengar? :S

Medlem
Skrivet av KoP:

Sååå.. vad har dom gjort med pengarna dom har tjänat på föregående spel i serien? Är det inte meningen att dom pengarna ska skjutas in i kommande projekt istället för att tigga kickstarter pengar? :S

det var vad de gjorde med The Banner saga 2 men det sålde inte så mycket som första. Och de vill inte lämna storyn oavslutad.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-01-09-we-set-out-t...

Undrar dock varför inte samma fråga ställs varje gång double fine ska göra något nytt. Varför behöver de göra en crowdfunding på Psychonauts 2?

KoP
Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av KoP:

Sååå.. vad har dom gjort med pengarna dom har tjänat på föregående spel i serien? Är det inte meningen att dom pengarna ska skjutas in i kommande projekt istället för att tigga kickstarter pengar? :S

det var vad de gjorde med The Banner saga 2 men det sålde inte så mycket som första. Och de vill inte lämna storyn oavslutad.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-01-09-we-set-out-t...

Undrar dock varför inte samma fråga ställs varje gång double fine ska göra något nytt. Varför behöver de göra en crowdfunding på Psychonauts 2?

Ja Double Fine borde ju sitta på deg. :/ Lite lamt att låta andra finansiera när dom säkerligen kan göra det själva.

Medlem

Double Fine har väl alltid slitit med sin ekonomi?

KoP
Medlem
Skrivet av Namn Namnsson:

Double Fine har väl alltid slitit med sin ekonomi?

Ingen aning. Hittar ingen information eller nyheter om att det skulle vara så vid en snabb googling.

Medlem

Oavsett hur företagets ekonomi ser ut för tillfället, varför gnälla över om de väljer att prova crowdfunding? Kan ju vara så att de kanske höjt ribban för nya spelet och vill helt enkelt via crowdfunding se om det finns intresse bland spelarna.

I slutändan är det ju upp till var och en om man vill sponsra projektet eller ej.

Inaktiv

Alla företag vill väl tjäna så mycket pengar som möjligt?
Varför betala för något när andra kan göra det?

1
Skriv svar