Nästan bara höga betyg för Resident Evil 7

Robot
Nästan bara höga betyg för Resident Evil 7
Medlem
Nästan bara höga betyg för Resident Evil 7

Jag känner knappt igen spelet (tänker på de senaste åren) men jag gillar det jag ser!

Medlem

Tycker det jag har sett ser så j*vla nytt och häftigt ut. Kan förstå gamla Resident Evil fans inte är så glada, men som ett eget spel ser det här hel coolt ut.

Medlem

Verkar jävligt nice. Blir lite sugen på att köpa det, kanske känner att det hoppar lite väl utanför Resident Evil-storyn.
Och det finns ju inte mycket värre än incest-bönder.

Medlem

Jag blev lite nyfiken på Time's skribent, undrar varför dom valde att sätta ett så lågt betyg

Skribent
Skrivet av orkamera:

Jag blev lite nyfiken på Time's skribent, undrar varför dom valde att sätta ett så lågt betyg

Det var en bra recension, svårt att klaga på. Skribenten tyckte att många andra spel gör samma som Resident Evil 7, fast bättre. Klagade dessutom på att det var lite oklart vem spelet egentligen riktade sig till.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Det här gör mig glad! Back to form!


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av orkamera:

Jag blev lite nyfiken på Time's skribent, undrar varför dom valde att sätta ett så lågt betyg

Det var en bra recension, svårt att klaga på. Skribenten tyckte att många andra spel gör samma som Resident Evil 7, fast bättre. Klagade dessutom på att det var lite oklart vem spelet egentligen riktade sig till.

Jaha där ser man. Verkar som majoriteten inte håller med iallafall (Av dom betygen att döma)

Tack för infon!

Skribent
Skrivet av orkamera:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av orkamera:

Jag blev lite nyfiken på Time's skribent, undrar varför dom valde att sätta ett så lågt betyg

Det var en bra recension, svårt att klaga på. Skribenten tyckte att många andra spel gör samma som Resident Evil 7, fast bättre. Klagade dessutom på att det var lite oklart vem spelet egentligen riktade sig till.

Jaha där ser man. Verkar som majoriteten inte håller med iallafall (Av dom betygen att döma)

Tack för infon!

Jag läser alltid de recensionerna som ger lägst betyg. Brukar inte hålla med, men är mest intresserad av vad folk stör sig på när jag ska införskaffa nya spel.


signatur

I am the black wizards.

FM-guru
F.d. Sisyr

Suttit och tittat på lite Twitch streams av spelet och det lutar onekligen mot ett köp. Knappast förväntat med tanke på hur dassig Resident Evil-serien blivit på senare år, men RE7 känns som en rejäl uppryckning.

Medlem

gott. fick hem det idag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Synd att Resident Evil inte är vad det en gång var. Varje spel som dem släpper, går längre och längre från vad Resident Evil var.

Dock, kanske bara jag som är fast i deras äldre spel. Spelen som kom efter Resident Evil 4 har inte varit mycket att ha.
Jag menar dock inte nu att dem är dåliga i sig.

Medlem

Inte mycket att lita på, går bara att ta med en skottkärra salt, bättre oftast att skumma igenom steam reviews då det är där man oftast får reda på basic shit, tex om spelets kontroller är okej, fov:en är mer än 60, fps:en går över spelbart och går att låsa upp osv.

RP
Medlem

Ingen RE-spelare, men när jag såg spelet för några veckor sen så tänkte jag, värt att ge det ett försök. Speciellt när man kan få det för 300 kr.

Jag tycker det är sjukt kul, dock väldigt väldigt läskigt!

Medlem

Har kört Steam versionen i 3 timmar idag och är riktigt nöjd. Bra optimerat spel. Inga buggar än så länge. Ett väldigt annorlunda Resident Evil spel men jäkligt bra... Ska fortsätta den krypande skräcken nu...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Spelet höll extremt hög kvalité, men för det priset tyckte jag att mina 8,5 timmar på den första genomspelningen var lite för lite.

Medlem

1st person shooter skräckis nuförtiden? Saknar 3rd person.

Medlem

Nu har man kört en stund. Helt klart bra spel. Läskigt vet jag inte om det är men det är härlig atmosfär. Spelet är också så enormt överdrivet våldsamt jag mer sitter och skrattar åt galenskapen som händer på skärmen vilket definitivt inte gör jag känner mig skräckslagen haha.
Men det r underhållande och välgjort .

Ibland är det lite väl mkt action shooter och då tycker jag kontrollen är lite seg. Eller rättare sagt gubben rör sig lite för segt i hur jag hade velat spela haha.
Dock påminner det här spelet mycket om Condemned 2. Jag har tänkt på det spelet mer än en gång under tiden jag kört detta.
Som en mix av resident evil 1 och Condemned 2.
Synd det verkar vara ett ganska kort spel. Synd att vissa fiender typ verkar kunna bara spawna som de behagar för att komma dit du är också haha.

Men klart godkänt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

hur kommer det sig att folk tycker det här spelet är läskigt? alla "jumpscares" som kommer är antingen väldigt klena eller så blir man förvarnad på ett eller annat sätt..... måste man inte vara väldigt väldigt lättskrämd för att bli rädd av det? men alla verkar ju typ dö av skräck när dom spelar... det enda jag fick av spelet var tryofobi

1
Skriv svar