Blizzard: "Det tog lång tid att få CTF att funka i Overwatch"

Robot
Blizzard: "Det tog lång tid att få CTF att funka i Overwatch"

Inte helt oväntat var Tracer lite för dominerande.


Medlem
Blizzard: "Det tog lång tid att få CTF att funka i Overwatch"

tyckte det fungerade riktigt bra, hann köra 4-5 matcher igår och det var hyfsat balanserat. Det är iofs innan folk har lärt sig nya taktiker.

Medlem

Det blir oavgjort väldigt ofta. Folk kampar alldeles för mkt för att det ska vara roligt. Så just nu är det mest "Camp the Flag" men blir säkert bättre när folk lär sig spelläget bättre.

Medlem

Det enda jag stör mig på är att flaggorna spawnar omedelbart efter att man tar poäng.

Inaktiv

Det har ju löst detta med att det tar tid att plocka upp flaggan.
Torbjörn och speciellt Symmetra på defence gör det också nästan omöjligt att ta flaggan själv, om man inte spelar som typ Rein.
Det var väl lite småskoj men själva gameplayet mynnar ju ut i samma sak som nästan alla game modes i Overwatch, först försöker man wipea det andra laget, sen går man efter objective.

Medlem

de borde ha skapat riktiga maps för ctf och inte bygga om mapsen lite granna som det är nu.. och flaggan ska insta plockas när man tar upp den..

Medlem

Funkar rätt klockrent tycker jag. Speciellt när lagen faktiskt roterar karaktärer hela tiden för att stoppa varandra.

Medlem
Skrivet av draco:

de borde ha skapat riktiga maps för ctf och inte bygga om mapsen lite granna som det är nu.. och flaggan ska insta plockas när man tar upp den..

Tyckte dom hade ganska bra argument till varför flaggan inte
skulle plockas upp direkt. Däremot håller jag med om kartorna

Medlem
Skrivet av draco:

de borde ha skapat riktiga maps för ctf och inte bygga om mapsen lite granna som det är nu.. och flaggan ska insta plockas när man tar upp den..

Jag har inget emot en tajmer på flaggan, men att den startas om när man tar skada tycker jag är lite snett. Nåväl, det är ju bara arcade!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tycker att om det står lika så borde det vara overtime tills någon vinner, så drygt med oavgjort varje match..

Medlem

Har tagit alla achievement första matchen mer har jag inte hunnit reflektera över det hela.

Medlem

Problemet är att det bara är 6v6.
Dubbla det till 12v12 så hade det funkat kanon.

Medlem

Enklar steg hur man kunde förbättrat detta, och för framtida spellägen.

1. Allt som inte har med normal rörelse eller dubbel hopp att göra droppar flaggan. Så inga blinks, charge, flygande eller väggklättrande med flaggan. Precis som translocator i UT.

2. Större banor. Overwatch banorna är ju inte gjorda för CTF.

3. "Golden goal" övertid om tid verkligen måste finnas med.

Medlem
Skrivet av Winzi:

Enklar steg hur man kunde förbättrat detta, och för framtida spellägen.

1. Allt som inte har med normal rörelse eller dubbel hopp att göra droppar flaggan. Så inga blinks, charge, flygande eller väggklättrande med flaggan. Precis som translocator i UT.

läste du verkligen all text nu innan du skrev?

Medlem

Men hallå artikelförfattaren!?!
Hur löste dom problemet då?
Alla äger inte spelet, eller haft tid att spela men är ändå intresserade.

Medlem
Skrivet av Stuff:
Skrivet av Winzi:

Enklar steg hur man kunde förbättrat detta, och för framtida spellägen.

1. Allt som inte har med normal rörelse eller dubbel hopp att göra droppar flaggan. Så inga blinks, charge, flygande eller väggklättrande med flaggan. Precis som translocator i UT.

läste du verkligen all text nu innan du skrev?

Jag antar att du menar detta: "Man laborerade med regler såsom att rörelsefokuserade färdigheter fick dig att tappa flaggan men det blev inte särskilt kul."

Spelar inte speciellt stor roll hur de säger att "det inte blev kul". Att du med hjälp av en Zarya och Reinharts sköld kan få sombra att plocka upp flaggan och teleportera tillbaka till din egen flagga är det dummaste som de kunde gjort.

Blizzard är för fokuserade på att göra korta intensiva matcher för att de tror att det är det enda som gör matcher roliga. Utan abilities och större kartor så är det självklart längre matcher och svårare att ta en flagga vilket Blizzard ser som något negativt.

Det finns en anledning till varför CTF varit populärt i andra spel, men inte lika populärt i Overwatch då det förtillfället tydligen klassas som det sämsta specialläget de implementerat just på grund av dessa anledningar jag gav.

CTF är ett trasigt spelläge i Overwatch, och det har resulterat i att det är 5 man som kampar en flagga och 5 som försöker ta den och matcher slutar med mellan 0-2 flagga tagen under hela matchen.

Största problemen som spelarna själva ger som anledning och inte Blizzards egna lilla test grupp är:
Sombras teleport.
Tracers blinks.
Winston hoppande över kartan.
D.VA flygande och konstant absorberande av det som ska döda henne.

Skrivet av acrylamid:

Men hallå artikelförfattaren!?!
Hur löste dom problemet då?
Alla äger inte spelet, eller haft tid att spela men är ändå intresserade.

De löste inte problemet. CTF i Overwatch är små kartor med extrema skills som förstör läget, och skapar matcher med fullt 5 manna försvar som inte gör något alls mer än det hela matchen.

1
Skriv svar