Final Fantasy XIV Stormblood

Medlem
Final Fantasy XIV Stormblood

Snart kommer den 2:a expansionen i spelet som heter Stormblood. Vi vet redan att Red Mage är en av de nya klasserna som kommer men vilken blir den andra?

Nordanvind
För er som är intresserade på att börja spela igen eller testa Final Fantasy XIV för första gången så finns det ett svensk Free Company/ Guild på Odin servern som heter Nordanvind. Vi har ca 200 aktiva medlemmar där vi bland annat har 4 raidgrupper och mycket annat. Så om ni är tveksamma över vilken server ni ska spela på så är ni mer än välkomna till oss.

Gnällkuk

Installerade spelet häromdan men spelade nog bara 30 minuter. Tycker kontrollerna är helt åt helvete för att styra karaktären och förstod noll om vart jag skulle då jag inte fann någon indikator som berättade vart jag skulle (höll bara på med standard fetch quest precis i starten).

Bör man spela detta med en kontroller istället?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Om man är ny inom MMORPG värden så tar det en stund att vänja sig. Ja tyvärr så är det väldigt enkla och simpla quest i början så man lär sig standard sakerna eftersom spelet är anpassat så alla ska kunna lära sig spela. Men du kommer snabbt ut i världen och får döda monster mm. Spelet fungerar väldigt bra oavsett om du spelar med tangentbord och mus eller kontroll så testa vilken du tycker är bäst för dig spelstil.

1
Skriv svar