Våld, drama och romantik – här är nya trailern för Mass Effect: Andromeda!

Medlem

"I don't need an army - I've got a Krogan." Hah!

Gillar faktiskt det jag ser, kan t.om tänkas ta med mig en mänsklig crew-member denna gången! (Var aldrig glad av de som fanns tillängliga i de tidigare spelen.)

Det enda som får mig att tveka till ett köp på release är hur det blir med DLCs. Inte för att jag har något emot DLCs, men ifall jag kanske bör vänta på en Complete Edition eller GOTY eller något sånt istället.

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Morti:

Jag hoppas bara att bioware har lärt sig från Witcher hur man gör quests, och att det inte blir samma skit som Dragon Age 2 med massa spring och hämta X och lämna till Y quest som förstör hela det roliga i rollspel!

Fast det var ju upplägget för de allra flesta quests i WItcher.

Vilket Wither har du spelat egentligen ? Inte 3an iaf

Ah ett kontrakt.
1. Leta upp personen som skrev det.
2. Gå till platsen där monstret sågs
3. Use witcher sense to investigate
4. Döda monster
5. $$$$$

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av jooster:

Det enda jag kan tänka på efter att ha sett trailern (och den förra) är två frågor, som jag verkligen hoppas ges svar ingame: Varför har vi lämnat Vintergatan bakom oss? Det är en galax liksom, svårt att tro att vi tömt den på resurser
Förväntar sig bioware verkligen att man ska ställa sig bakom människorna och alla andra från Vintergatan i ett krig som ser ut att startas för att man kommer och skrämmer ursprungsbefolkningen i Andromeda?

Eftersom de skickades iväg strax efter ME2 antar jag det är för att rädda raserna från Reapers-invasionen

Missat det helt, det kan nog duga som anledning

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Buio:

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Huvudrollsinnehavaren är ju du som spelar.

Det där är ju oftast en fördel i rollspel, gör det lättare att projicera sig själv. Personligen tycker jag Shepard var FÖR platt.

Jag tycker den här röstinspelningen lät mer lättsam. Lite mera Starlord den här gången, skämtsam i tonen.

ME går ju sedan länge tyvärr mer och mer mot en action rymd-såpa än rpg. Inte mycket skillnad i vad som händer utifrån spelarens val.

Vad menar du?

Val man gjorde i ettan märktes av i trean, två spelsläpp senare. Inte många utvecklare som gör sånt.

Val ska ha inverkan. Valen man gjorde i 1an och 2an påverkade inte 3an ALLS. De var HELT menlösa.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Buio:

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Huvudrollsinnehavaren är ju du som spelar.

Det där är ju oftast en fördel i rollspel, gör det lättare att projicera sig själv. Personligen tycker jag Shepard var FÖR platt.

Jag tycker den här röstinspelningen lät mer lättsam. Lite mera Starlord den här gången, skämtsam i tonen.

ME går ju sedan länge tyvärr mer och mer mot en action rymd-såpa än rpg. Inte mycket skillnad i vad som händer utifrån spelarens val.

Vad menar du?

Val man gjorde i ettan märktes av i trean, två spelsläpp senare. Inte många utvecklare som gör sånt.

Val ska ha inverkan. Valen man gjorde i 1an och 2an påverkade inte 3an ALLS. De var HELT menlösa.

Slutet är svårt att påverka i 3an. Men däremot kan du ju påtagligt ändra vad som händer under resans gång:
http://masseffect.wikia.com/wiki/Save_File_Transfer

Så ditt påstående stämmer ju inte ALLS.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av zumo:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Morti:

Jag hoppas bara att bioware har lärt sig från Witcher hur man gör quests, och att det inte blir samma skit som Dragon Age 2 med massa spring och hämta X och lämna till Y quest som förstör hela det roliga i rollspel!

Fast det var ju upplägget för de allra flesta quests i WItcher.

Vilket Wither har du spelat egentligen ? Inte 3an iaf

Ah ett kontrakt.
1. Leta upp personen som skrev det.
2. Gå till platsen där monstret sågs
3. Use witcher sense to investigate
4. Döda monster
5. $$$$$

Jo, visserligen. Men det är ju contracts. Det känns ju som ganska simpel jakt.
1. Spåra
2. Mörda
3. Stycka.
4. Belöning (Älgstek...........mhmmmmmmm)

Tycker dom är schysst gjorda.. Vissa har ju ändå variation och jag ser inte så många olika sätt dom hade kunnat göra just contracts på.

Många sidequests är ju riktigt schyssta. Som den med Keira Meish. Eller den med vampyren i Novograd. Den med Yen och Djinnen. Den när du möter Letho. Return to Crookback bog, Torneringen i Blood and Wine och många fler där. Med mera. Finns väldigt många riktigt bra sidequests imo i Witcher 3.

Medlem

En liten teori:

Kan det vara så att man finner nya huvudkaraktären dålig pga resan man gjorde med Shepard? Eftersom man hade tre spel att utveckla sin karaktär på. Jag minns inte riktigt vad jag ansåg om Shepard när jag lirade ME 1 för första gången, men efter att ha spelat igenom alla 3 spelen ett flertal gånger så har den här nya snubben ganska stora skossingar som skall fyllas.

Nu kommer de flesta jämföra Andromeda med Shepard och alla karaktärer man fick med sig på sina äventyr, inkluderat mig själv - eftersom det är omöjligt att inte jämföra det. Men det hade varit trevligare om man inte hade hela ME-serien som facit. (Jag är en av de få som gillade ME 3 också)

Försöker se Andromeda med icke dömande blickar, men det är nog fan svårt. Speciellt efter besvikelsen med GoW 4. :I

/slut på drabbel.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Buio:

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Huvudrollsinnehavaren är ju du som spelar.

Det där är ju oftast en fördel i rollspel, gör det lättare att projicera sig själv. Personligen tycker jag Shepard var FÖR platt.

Jag tycker den här röstinspelningen lät mer lättsam. Lite mera Starlord den här gången, skämtsam i tonen.

ME går ju sedan länge tyvärr mer och mer mot en action rymd-såpa än rpg. Inte mycket skillnad i vad som händer utifrån spelarens val.

Vad menar du?

Val man gjorde i ettan märktes av i trean, två spelsläpp senare. Inte många utvecklare som gör sånt.

Val ska ha inverkan. Valen man gjorde i 1an och 2an påverkade inte 3an ALLS. De var HELT menlösa.

Slutet är svårt att påverka i 3an. Men däremot kan du ju påtagligt ändra vad som händer under resans gång:
http://masseffect.wikia.com/wiki/Save_File_Transfer

Så ditt påstående stämmer ju inte ALLS.

Eller hur!
Alla val hade stor påverkan, kanske inte i faktiskt gameplay utan mer i skönlitterär kontext, såsom olika karaktärers öden och förhållanden. Vilka överlevde, vilka dog, hur är det med dem om de lever, utplånades Geth? Utplånades Rachni? Finns Wrex kvar att styra Krogans? Det finns MASSOR av saker - om du bryr dig om story och karaktärer det vill säga. Om du inte bryr dig om story och karaktärer... varför spelar du Mass Effect?

Medlem

ME3 får litet väl mycket kritik tycker jag, det var ett bra spel överlag i mina ögon och jag hatade inte ens slutet heller - visst det var inte det bästa slut jag kunde tänka mig men samtidigt är det nästan komiskt hur det är ett krav att det går att påverka... ibland går inte saker att påverka så mycket, det är ju livet. Bättre än ett sött sagoslut iaf. Men det är ju alltid subjektivt.

Hursomhelst, det jag blir mest intresserad av är vilka man kommer möta under resans gång, människoföljeslagarna är alltid mest tråkiga för mig så jag tvivlar på att jag finner någon av dessa intressanta. Men vem vet! Det blir i alla fall ett köp, men kanske inte dag 1.

Medlem

Enligt mig är ME bästa spelserien någonsin. Allt är väl inte perfekt direkt men det mesta är extremt bra, ljud, dialog, all action och gameplay och sist men inte minst ett monster till story. Men man ska helst lira igenom alla 3 ME till nära 100% innan så att det blir mer sammanhängande.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Buio:

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Huvudrollsinnehavaren är ju du som spelar.

Det där är ju oftast en fördel i rollspel, gör det lättare att projicera sig själv. Personligen tycker jag Shepard var FÖR platt.

Jag tycker den här röstinspelningen lät mer lättsam. Lite mera Starlord den här gången, skämtsam i tonen.

Det är det jag är rädd för. Gillade den mer seriösa tonen av de förra spelen. Hoppas inte dialogerna är för skämtsamma... Kan bli för mycket.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

Enligt mig är ME bästa spelserien någonsin. Allt är väl inte perfekt direkt men det mesta är extremt bra, ljud, dialog, all action och gameplay och sist men inte minst ett monster till story. Men man ska helst lira igenom alla 3 ME till nära 100% innan så att det blir mer sammanhängande.

En av de bästa definitivt håller jag med om.
Däremot i min röda lilla bok håller KOTOR första platsen nu och för alltid.
Folk hatar på Bioware för att dom gjort några misstag... fast dom överlägset är gudar inom RPG-genren.

Medlem
Skrivet av Makkapakka:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Buio:

Deras huvudrollsinnehavare känns generisk och torr, ingen karaktär. Som hämtad från en tecknad b-serie. Fast man kan väl göra sin egen karaktär antar jag.

Huvudrollsinnehavaren är ju du som spelar.

Det där är ju oftast en fördel i rollspel, gör det lättare att projicera sig själv. Personligen tycker jag Shepard var FÖR platt.

Jag tycker den här röstinspelningen lät mer lättsam. Lite mera Starlord den här gången, skämtsam i tonen.

ME går ju sedan länge tyvärr mer och mer mot en action rymd-såpa än rpg. Inte mycket skillnad i vad som händer utifrån spelarens val.

Vad menar du?

Val man gjorde i ettan märktes av i trean, två spelsläpp senare. Inte många utvecklare som gör sånt.

Val ska ha inverkan. Valen man gjorde i 1an och 2an påverkade inte 3an ALLS. De var HELT menlösa.

Umm jo, de påverkade och gjorde skillnad. Antagligen är du den som bara pangar och springer igenom allt utan att varken läsa eller se dig runt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av monsterbenke:

Enligt mig är ME bästa spelserien någonsin. Allt är väl inte perfekt direkt men det mesta är extremt bra, ljud, dialog, all action och gameplay och sist men inte minst ett monster till story. Men man ska helst lira igenom alla 3 ME till nära 100% innan så att det blir mer sammanhängande.

En av de bästa definitivt håller jag med om.
Däremot i min röda lilla bok håller KOTOR första platsen nu och för alltid.
Folk hatar på Bioware för att dom gjort några misstag... fast dom överlägset är gudar inom RPG-genren.

Ja iofs, hade glömt det. Var så jävla länge sen man spelade det. Minns knappt något alls


signatur

//monster

12
Skriv svar