vilka spel kommer till nintendo switch direkt när den släpps?

Medlem
vilka spel kommer till nintendo switch direkt när den släpps?

som rubriken lyder! jag vet bara 2 stycken "spel" som släpps samtidigt och det är zelda the breath of the wild samt switch 1 2. är det bara dom 2? tack på förhand!

KoP
Medlem

Google är våran vän.

1-2-Switch
The Binding of Isaac: Afterbirth+
Just Dance 2017
Human Resource Machine
I Am Setsuna
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Little Inferno
Skylanders: Imaginators
Super Bomberman R
World of Goo

Medlem
Skrivet av KoP:

Google är våran vän.

1-2-Switch
The Binding of Isaac: Afterbirth+
Just Dance 2017
Human Resource Machine
I Am Setsuna
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Little Inferno
Skylanders: Imaginators
Super Bomberman R
World of Goo

Tackar!
Var ganska fint med spel ändå!

Medlem

Om det där är allt så kändes det för egen del som ett ganska skrallt utbud. Totalt 10 spel vid release varav en majoritet redan funnits ute för andra platformar länge?

The Binding of Isaac: Afterbirth+ - Är för andra system en expansion till Binding of Isaac som släpptes 2011. Största nyheten i Afterbirth+ är modverktyg och det känns tveksamt att man får det på Switch.
Human Resource Machine - Oktober 2015
I Am Setsuna - Februari 2016
Just Dance 2017 - Oktober 2016
Little Inferno - November 2013
Skylanders: Imaginators - Oktober 2016
World of Goo - Oktober 2008 (!)

Så totalt bara tre nya spel som inte släppts till andra system tidigare.

1-2-Switch
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Super Bomberman R

Dom hade verkligen behövt få ut nya Mario snabbare eller åtminstone Mario Kart-uppdateringen (verkar ligga nästan två månader efter release). Zelda kommer absolut att sälja enheter, är själv sugen av just den anledningen, men det i övrigt väldigt svaga utbudet gör att det i bästa fall blir ett köp till jul när Mario släpps.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Om det där är allt så kändes det för egen del som ett ganska skrallt utbud. Totalt 10 spel vid release varav en majoritet redan funnits ute för andra platformar länge?

The Binding of Isaac: Afterbirth+ - Är för andra system en expansion till Binding of Isaac som släpptes 2011. Största nyheten i Afterbirth+ är modverktyg och det känns tveksamt att man får det på Switch.
Human Resource Machine - Oktober 2015
I Am Setsuna - Februari 2016
Just Dance 2017 - Oktober 2016
Little Inferno - November 2013
Skylanders: Imaginators - Oktober 2016
World of Goo - Oktober 2008 (!)

Så totalt bara tre nya spel som inte släppts till andra system tidigare.

1-2-Switch
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Super Bomberman R

Dom hade verkligen behövt få ut nya Mario snabbare eller åtminstone Mario Kart-uppdateringen (verkar ligga nästan två månader efter release). Zelda kommer absolut att sälja enheter, är själv sugen av just den anledningen, men det i övrigt väldigt svaga utbudet gör att det i bästa fall blir ett köp till jul när Mario släpps.

/ LordDaimos

jo men skillnaden mellan 2 och 10 är ganska stor

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Om det där är allt så kändes det för egen del som ett ganska skrallt utbud. Totalt 10 spel vid release varav en majoritet redan funnits ute för andra platformar länge?

The Binding of Isaac: Afterbirth+ - Är för andra system en expansion till Binding of Isaac som släpptes 2011. Största nyheten i Afterbirth+ är modverktyg och det känns tveksamt att man får det på Switch.
Human Resource Machine - Oktober 2015
I Am Setsuna - Februari 2016
Just Dance 2017 - Oktober 2016
Little Inferno - November 2013
Skylanders: Imaginators - Oktober 2016
World of Goo - Oktober 2008 (!)

Så totalt bara tre nya spel som inte släppts till andra system tidigare.

1-2-Switch
The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Super Bomberman R

Dom hade verkligen behövt få ut nya Mario snabbare eller åtminstone Mario Kart-uppdateringen (verkar ligga nästan två månader efter release). Zelda kommer absolut att sälja enheter, är själv sugen av just den anledningen, men det i övrigt väldigt svaga utbudet gör att det i bästa fall blir ett köp till jul när Mario släpps.

/ LordDaimos

sen behövs det inte så mycket spel för mig igentligen... mario och zelda räcker gott och väl för mig då jag redan har ps4 och en pc som jag spelar på för tillfället. igentligen vet jag inte om jag hade skaffat Nintendo switch om inte zelda eller mario hade kommit till den... inga andra spel som lockar för tillfället.

Medlem

Absolut en stor skillnad på två och tio, men det är ändå tråkigt att de inte lyckas få fram fler spel från större utvecklare eller från sina egna studios utan får förlita sig på gamla indiespel för att fylla upp startfältet. Är själv en konsollnörd och har allt från en Xbox 360 till en Wii U och PS4 Pro ståendes här (plus en hyfsad stationär PC) men än så länge så har jag svårt att motivera köpet av en Switch pga det tråkiga spelutbudet :/

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Absolut en stor skillnad på två och tio, men det är ändå tråkigt att de inte lyckas få fram fler spel från större utvecklare eller från sina egna studios utan får förlita sig på gamla indiespel för att fylla upp startfältet. Är själv en konsollnörd och har allt från en Xbox 360 till en Wii U och PS4 Pro ståendes här (plus en hyfsad stationär PC) men än så länge så har jag svårt att motivera köpet av en Switch pga det tråkiga spelutbudet :/

/ LordDaimos

mm, men tyvärr så brukar det vara så med alla konsoler som släpps.. jag kommer ihåg när ps4an släpptes... dock är Nintendo switch värre...

Medlem

Jo början är alltid lite tung men sällan så här. De två största spelen som släpps tidigt är Zelda och Mario Kart och båda dom spelen finns också till förra generationen utan några större förändringar, det har nog aldrig hänt någon annan konsollrelease. Som Wii U-ägare så finns det egentlig anledning till att uppgradera till en Switch om man inte prompt vill spela nya Zelda på tåget.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Jo början är alltid lite tung men sällan så här. De två största spelen som släpps tidigt är Zelda och Mario Kart och båda dom spelen finns också till förra generationen utan några större förändringar, det har nog aldrig hänt någon annan konsollrelease. Som Wii U-ägare så finns det egentlig anledning till att uppgradera till en Switch om man inte prompt vill spela nya Zelda på tåget.

/ LordDaimos

jag kan förstå vad du menar med mario kart... men Zelda? Av vad jag har sett är det ganska stor skillnad på detta Zelda om man jämför med det förra Zelda
Men jo förstår vad du menar... lite tråkigt att Nintendo har blivit såhär... känns som att efter Wii (om man inte räknar med Pokémon go) så har det bara gått neråt för Nintendo

Medlem

Breath of the Wild släpps ju till både Wii U och Switch, det ser lite bättre ut på Switch (900p istället för 720p) men inte nog för att motivera en uppgradering.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20170123/jamforelse-har-ar-...

Så Wii U-ägare, som löper en stor risk att klassas som nintendo-fanboys, har ingen egentlig anledning att uppgradera konsollen innan Mario Odyssey.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Breath of the Wild släpps ju till både Wii U och Switch, det ser lite bättre ut på Switch (900p istället för 720p) men inte nog för att motivera en uppgradering.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20170123/jamforelse-har-ar-...

Så Wii U-ägare, som löper en stor risk att klassas som nintendo-fanboys, har ingen egentlig anledning att uppgradera konsollen innan Mario Odyssey.

/ LordDaimos

Ja! Enligt mig så är alla andra spel värdelösa förutom mario och Zelda... men alla tycker nog inte detsamma som mig... så om man gillar några av dom andra "exklusiva" spelen som bara kommer till Nintendo switch så har man ju En andledning eller hur? Hur liten den andledningen än
Må vara...

Medlem

Det är ju just där skon klämmer som jag ser det, för det är verkligen ont om exklusiva spel till Switch även på sikt. Enligt Wikipedia så är det 15 spel totalt, varav flera har obekräftade datum eller är tidigast 2018.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_Switch_games

Men man får väl se vad som händer, det är ju vissa butiker som inte tar förhandsbokningar längre så antingen så har det varit ett himla tryck eller så kan dom inte lova att dom får in nog med enheter tidigt. Vore själv väldigt glad om konsollen lyckades bra så att Nintendo vågade trycka ut fler av sina klassiska serier till den, men time will tell.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Det är ju just där skon klämmer som jag ser det, för det är verkligen ont om exklusiva spel till Switch även på sikt. Enligt Wikipedia så är det 15 spel totalt, varav flera har obekräftade datum eller är tidigast 2018.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_Switch_games

Men man får väl se vad som händer, det är ju vissa butiker som inte tar förhandsbokningar längre så antingen så har det varit ett himla tryck eller så kan dom inte lova att dom får in nog med enheter tidigt. Vore själv väldigt glad om konsollen lyckades bra så att Nintendo vågade trycka ut fler av sina klassiska serier till den, men time will tell.

/ LordDaimos

Få ja, men det existerar... det går inte att säga emot...
både spel och sånt samt deras konkurrenter (tex webbhallen och komplett) har gått ut med att deras Nintendo switch är slut och går inte att få förens ungefär 13 dagar efter realease blir väll att avvakta till prisnedsättningen kommer... eller någon bundle med Zelda kanske...

Medlem

The Legend of Zelda: Breath of the Wild är ju någonting som får dreglet att hopa sig i käften! Någon som hunnit nöta en del nu och vad tycker ni i sådana fall om spelet?

Medlem
Skrivet av Krivall:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild är ju någonting som får dreglet att hopa sig i käften! Någon som hunnit nöta en del nu och vad tycker ni i sådana fall om spelet?

Har inte testat det så mycket själv men grannen säger att det är ett fantastiskt spel! Jag ska nog vänta lite med ett köp... åtminstonde tills nya mario kommer

1
Skriv svar