No Man’s Sky-utmanaren WiLD lever ännu

Robot
No Man’s Sky-utmanaren WiLD lever ännu
Medlem
No Man’s Sky-utmanaren WiLD lever ännu

Jäklar vad ni och andra hakat upp sig på No Man's Sky. Det här har ju i stort sett inga som helst likheter med NMS. Inte ens hur världen (världarna?) skapas verkar det som.
Det finns en hel massa spel att jämföra det här med och det finns en massa andra riktiga NMS-utmanare, så det känns verkligen som om en del behöver besöka sin "shrink" och snacka ut om sitt NMS-trauma.
F.ö. gillar jag *fortfarande* NMS och förstår inte hur folk kunde bli så traumatiserade av det. Det här spelet känns med nuvarande information lika spännande som DayZ. Tolka det hur ni vill.

Medlem

Helt missat det här (kanske lite pga ps exlusivitet), men det såg ju rätt mysigt ut måste jag säga! :)=

Medlem

Tydligen är alla spel som är openworld numera också en No Mans Sky utmanare. 0.o *suck*

Skribent
Skrivet av ulrik.borg:

Jäklar vad ni och andra hakat upp sig på No Man's Sky. Det här har ju i stort sett inga som helst likheter med NMS. Inte ens hur världen (världarna?) skapas verkar det som.
Det finns en hel massa spel att jämföra det här med och det finns en massa andra riktiga NMS-utmanare, så det känns verkligen som om en del behöver besöka sin "shrink" och snacka ut om sitt NMS-trauma.
F.ö. gillar jag *fortfarande* NMS och förstår inte hur folk kunde bli så traumatiserade av det. Det här spelet känns med nuvarande information lika spännande som DayZ. Tolka det hur ni vill.

Haha! Du har en poäng. Hello Games borde erbjuda gratis e-pedagoger.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Ändra rubriken eller skriva samma sak när nästa GTA kommer?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Stenåldersmänniskor, djur och kannibaler låter som en Far Gry Primal utmanare.

Medlem

Vad har detta med NMS att göra?

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

F.ö. gillar jag *fortfarande* NMS och förstår inte hur folk kunde bli så traumatiserade av det.

Folk gillar väl inte när utvecklare blåljuger konsumenterna rakt i ansiktet. ¯\_(ツ)_/¯


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Spana in mitt rymdskepp i NMS.

Medlem

Att "utmana No Man's Sky" låter som att man försöker göra ett ännu sämre spel.

Medlem

Är mer likt Enviro-bear 2000


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Nämn 1 likhet med No Man's Sky. Nej, trodde inte det heller.

Det finns dåliga rubriker, sedan Aftonbladetrubriker, någonstans längre ned på listan finns denna.

Medlem

inget gör folk så arga som dåliga rubriker..

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

F.ö. gillar jag *fortfarande* NMS och förstår inte hur folk kunde bli så traumatiserade av det. Det här spelet känns med nuvarande information lika spännande som DayZ. Tolka det hur ni vill.

För att det var så in i nordens mycket sämre än vad som lovades. Helt dött och tråkigt spel.

Medlem

Det verkar som de missade något

Emergent Play – WiLD takes place in a living world where every creature can play a key role in your approach to problems. There are many ways to achieve goals in the game and WiLD encourages emergent gameplay in its systems.

Incarnations – Play as a variety of wild animals. Players can become one with nature by earning the favor of god-like divinities and learn to possess animals in WiLD. From getting the birds-eye perspective of a hawk to leading a pack of wolves, players will have unique gameplay opportunities in animal form.

Survival – In a beautiful but brutal world, survival is not guaranteed. Players will need to master the environment to survive.

Structured Wilderness – WiLD is set in an enormous and lush world with huge variations in terrain types. The world is fictional, but heavily influenced by Northern Europe. This world is populated by animals, divinities and other humans. Shamans will be drawn to sacred landmarks to summon divinities into the world and unlock the secrets of WiLD.

AND SPACE EXPLORATION!


signatur

K9
:.:

Medlem

Nu hänger jag inte med. Varför utmanar det här spelet just NMS?

Medlem

Alright...
Jag är benägen att tycka att folk är alldeles för gnälliga när det handlar om era rubriker.
...Men vad hände här egentligen?
Var finns NMS-kopplingen??

Medlem

NMS-kopplingen; Jag antar att de menar att det här är nästa stora Open World Survival-spel till Playstation och därmed en utmanare. Ganska logiskt, eller?

Medlem

Jag ser inga som helst likheter dessa spel emellan?

Avstängd

Detta anser jag är 100% "clickbait" för jag tänkte då att jag skulle få läsa om ett spel som åtminstone har procedurisk genererad spelmiljö som NMS har, men icke sa nicke. Jag blev lurad! T_T

Artikelförfattaren får gärna utveckla hur WiLD är en "utmanare" till NMS. Med denna logik kan vi ju säga att ALLA kommande spel är en "utmanare" till NMS.

Eller tänkte artikelförfattaren mer att WiLD var något som många hade glömt bort och ville få alla att upptäcka vad det var nu igen? NMS är som sagt var en "emotional trigger" för många inom spelsammanhang.

"No Man's Sky-utmanaren 1-2 Switch: kan Nintendo äntligen vända på steken?"

Medlem

För att bygga ett skitsvagt försvar åt fzas rubrik, utmanare måste ju inte vara likt spelet. Men det ska väl kanske släppas samtidigt som NMS då, för att konkurrera. Eller kanske ska utmana NMS i totalförsäljning. Inte utmanar det NMS när det gäller hype den saken är säker.

Medlem
Skrivet av Ahris:

NMS-kopplingen; Jag antar att de menar att det här är nästa stora Open World Survival-spel till Playstation och därmed en utmanare. Ganska logiskt, eller?

Väldigt logisk koppling ja.

Medlem

Längtar efter det här. Mysig grafik!

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Längtar efter det här. Mysig grafik!

Ja, allt annat åsido så ser det sjukt snyggt ut. Bara örnen gör ju att man blir religiös!


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av Ahris:

NMS-kopplingen; Jag antar att de menar att det här är nästa stora Open World Survival-spel till Playstation och därmed en utmanare. Ganska logiskt, eller?

De kunde ha skippat "kopplingen" helt och hållet, då många spel är open world i dagsläget. Känns lite väl generellt.

1
Skriv svar