Valve river kontraktet med spelutvecklare – ska ha gett sig själv positiva recensioner på Steam

Robot
Valve river kontraktet med spelutvecklare – ska ha gett sig själv positiva recensioner på Steam
Medlem
Valve river kontraktet med spelutvecklare – ska ha gett sig själv positiva recensioner på Steam

Var det Trumps rådgivare som hade spelutveckling vid sidan av haha ?

Gissar att artikeln insinuerar lite åt uttalanden från vita huset ^^


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Klart som tusan det är upp till utvecklarna att sköta sig bättre. Men det är ju ungefär som att fråga om det är upp till tjuven att sluta stjäla eller om det är upp till polisen att förebygga stölden?

Hursomhelst... Valve behöver ju lägga sig i mer än vad de gör och kanske införa hårdare krav för att man ska få vara med på Steam


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Synd. Spelet verkar unikt. Rätt korkat av honom.

Skribent
Skrivet av T.Mani:

Klart som tusan det är upp till utvecklarna att sköta sig bättre. Men det är ju ungefär som att fråga om det är upp till tjuven att sluta stjäla eller om det är upp till polisen att förebygga stölden?

Hursomhelst... Valve behöver ju lägga sig i mer än vad de gör och kanske införa hårdare krav för att man ska få vara med på Steam

Kommer också alltid finnas dåraktiga bilförare. Och då är det bättre att satsa på säkrare vägar. Frågan har två sidor.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av erikcedervall:
Skrivet av T.Mani:

Klart som tusan det är upp till utvecklarna att sköta sig bättre. Men det är ju ungefär som att fråga om det är upp till tjuven att sluta stjäla eller om det är upp till polisen att förebygga stölden?

Hursomhelst... Valve behöver ju lägga sig i mer än vad de gör och kanske införa hårdare krav för att man ska få vara med på Steam

Kommer också alltid finnas dåraktiga bilförare. Och då är det bättre att satsa på säkrare vägar. Frågan har två sidor.

Nja, säkrare vägar är förvisso bra. Men de förhindrar inte på något som helst sätt olyckor som orsakas av "idioter". Det behövs betydligt hårdare krav för körkort/utbildning och fler kontroller.

Medlem

Det är upp till Valve att sätta upp regler för utvecklarna och sedan följa upp och se till att de som inte följer dessa blir "straffade" för det.

Först då kommer oseriösa utvecklare att anpassa sig efter reglerna. Någon som är oseriös kommer aldrig helt att kunna gå under devisen eget ansvar.

Medlem

"En [av] de mer kritiska konsumenterna ska även ha hamnat i en twist med utvecklaren [...]"

En twist? Dansade de tillsammans?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

"En [av] de mer kritiska konsumenterna ska även ha hamnat i en twist med utvecklaren [...]"

En twist? Dansade de tillsammans?

De beslöt sig för att göra upp på dansgolvet


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Lard von Bacon:

"En [av] de mer kritiska konsumenterna ska även ha hamnat i en twist med utvecklaren [...]"

En twist? Dansade de tillsammans?

De beslöt sig för att göra upp på dansgolvet

Jag hade mina misstankar.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:

"En [av] de mer kritiska konsumenterna ska även ha hamnat i en twist med utvecklaren [...]"

En twist? Dansade de tillsammans?

Båda försökte ta sista godisbiten ur en påse Marabou Twist. Ingen ville släppa taget och dansen var ett faktum, (faktiskt så dansstilen twist uppstod ursprungligen, sanna alternativa fakta)

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Lard von Bacon:

"En [av] de mer kritiska konsumenterna ska även ha hamnat i en twist med utvecklaren [...]"

En twist? Dansade de tillsammans?

De beslöt sig för att göra upp på dansgolvet

Jag hade mina misstankar.

Det var ju en naturlig utveckling med tanke på att det hela grundade sig i att konsumenten lagt upp en bild på hur det dansades bugg i spelet.

Skribent
Skrivet av Lard von Bacon:

"En [av] de mer kritiska konsumenterna ska även ha hamnat i en twist med utvecklaren [...]"

En twist? Dansade de tillsammans?

Ja? Så jag löser alla mina problem. En dance-off.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem

Jag skulle önska att Steam tog bort recensionerna helt. Dom har ingen chans att moderera allt och det är många bra spel som fått värdelöst betyg för att "jag gillar inte grafiken", "bugg x finns i spelet", "dom säljer dlc och jag, trots att jag inte har insyn i företaget, vet att dom har skurit bort content från grundspelet".

Iof så har jag nog aldrig baserat mina egna köp på Steam recensioner. Så det kanske räcker med att jag hoppas att fler gör så

Medlem
Skrivet av waeress:

Jag skulle önska att Steam tog bort recensionerna helt. Dom har ingen chans att moderera allt och det är många bra spel som fått värdelöst betyg för att "jag gillar inte grafiken", "bugg x finns i spelet", "dom säljer dlc och jag, trots att jag inte har insyn i företaget, vet att dom har skurit bort content från grundspelet".

Iof så har jag nog aldrig baserat mina egna köp på Steam recensioner. Så det kanske räcker med att jag hoppas att fler gör så

Jag tycker tvärtom att de flesta ger alldeles för bra betyg.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Lol, "alternativa spelutvecklare". Bra gjort Steam

Medlem

Synd på ett så bra namn...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Haha.. Att det ens är möjligt att lura folk att köpa sånt där skit xD. Knappt värt att kalla spel till namnet.

Inaktiv

Alternativa vadå? Vad har jag missat för meme? :/

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Alternativa vadå? Vad har jag missat för meme? :/

Trumps version av seriösa nyheter: http://www.dn.se/nyheter/varlden/vita-huset-om-publiken-vi-ga...

Medlem

Jag är inte insatt i det exakta händelseförloppet i det här fallet, men i bulk så fyller användarrecensioner ett syfte (dvs om 9000 av 10000 säger att ett spel är bra så är chanserna goda att spelet är det). Försöker man som utvecklare att manipulera det genom att skriva falska användarrecensioner så tycker jag det är rätt att straffa utvecklaren.

Generellt är dock användarrecensioner ett härke. Jag minns när svenska Krater släpptes och fick svala recensioner, då fylldes Metacritic av användarrecensioner som smutskastade de "professionella recensionerna" av användare som i sin tur bara gett betyg (och alltid 9 eller 10) till just Krater. Sen är det inte bevis nog för att påstå att det är Fat Shark eller folk i deras närhet som skrivit recensionerna, men det såg riktigt märkligt ut.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Klart som tusan det är upp till utvecklarna att sköta sig bättre. Men det är ju ungefär som att fråga om det är upp till tjuven att sluta stjäla eller om det är upp till polisen att förebygga stölden?

Hursomhelst... Valve behöver ju lägga sig i mer än vad de gör och kanske införa hårdare krav för att man ska få vara med på Steam

Jag håller inte alls med. Det finns redan Greenlight som ett filter. Det är bättre om Steam bygger vidare på det. Det finns något fint med att Steam är en öppen och fri marknad för spel. Du kan köpa dig Unity, lära dig utveckla och släppa ditt spel på Steam. Du behöver inte ha en utgivare i ryggen. Exempelvis som Undertale eller Gunpoint.

Så tycker jag även Spotify borde fungera. Det är marknaden och folket som ska styra - inte någon upphöjd panel eller överbetalda direktörer.

Medlem
Skrivet av Brona:
Skrivet av T.Mani:

Klart som tusan det är upp till utvecklarna att sköta sig bättre. Men det är ju ungefär som att fråga om det är upp till tjuven att sluta stjäla eller om det är upp till polisen att förebygga stölden?

Hursomhelst... Valve behöver ju lägga sig i mer än vad de gör och kanske införa hårdare krav för att man ska få vara med på Steam

Jag håller inte alls med. Det finns redan Greenlight som ett filter. Det är bättre om Steam bygger vidare på det. Det finns något fint med att Steam är en öppen och fri marknad för spel. Du kan köpa dig Unity, lära dig utveckla och släppa ditt spel på Steam. Du behöver inte ha en utgivare i ryggen. Exempelvis som Undertale eller Gunpoint.

Så tycker jag även Spotify borde fungera. Det är marknaden och folket som ska styra - inte någon upphöjd panel eller överbetalda direktörer.

Du har missat den drös av "indie" spel som släpptes under 2016? Det är en enorm mängd asset-flips och rent utav ruttna spel som släppts, många av dom genom Greenlight. Så att använda det som ett argument för ett fungerande filter funkar inte riktigt i dagsläget.

Det är ca 64% av alla spel (om den statistik jag sett stämmer) som finns på Steam har släppts 2015 och senare.

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Brona:
Skrivet av T.Mani:

Klart som tusan det är upp till utvecklarna att sköta sig bättre. Men det är ju ungefär som att fråga om det är upp till tjuven att sluta stjäla eller om det är upp till polisen att förebygga stölden?

Hursomhelst... Valve behöver ju lägga sig i mer än vad de gör och kanske införa hårdare krav för att man ska få vara med på Steam

Jag håller inte alls med. Det finns redan Greenlight som ett filter. Det är bättre om Steam bygger vidare på det. Det finns något fint med att Steam är en öppen och fri marknad för spel. Du kan köpa dig Unity, lära dig utveckla och släppa ditt spel på Steam. Du behöver inte ha en utgivare i ryggen. Exempelvis som Undertale eller Gunpoint.

Så tycker jag även Spotify borde fungera. Det är marknaden och folket som ska styra - inte någon upphöjd panel eller överbetalda direktörer.

Du har missat den drös av "indie" spel som släpptes under 2016? Det är en enorm mängd asset-flips och rent utav ruttna spel som släppts, många av dom genom Greenlight. Så att använda det som ett argument för ett fungerande filter funkar inte riktigt i dagsläget.

Det är ca 64% av alla spel (om den statistik jag sett stämmer) som finns på Steam har släppts 2015 och senare.

Nej det har jag inte missat men jag har personligen inga problem med det alls. Det är inte meningen att Greenlight ska vara det enda filtret och det finns gott om utrymme för förbättring. Men det finns recensioner, curators, forum, rekommendationer osv. Jag kan ärligt talat inte förstå människor som köper spel som ser ut som skit, har skitrecensioner, som ingen curator rekommenderar. Vill man ut och leta guld bland dynghögar så får man räkna med att få skit på sig. Annars finns det trygga vägar att hålla sig till.

Kasta ut alla utvecklare som missköter sig och bryter mot reglerna, men behåll plattformen fri.

Medlem

Han kunde ju åtminstone bett sina polare göra det? Luffaren får skylla sig själv.

1
Skriv svar