Dålig försäljning pausar Deus Ex-serien, enligt källa

Medlem
Dålig försäljning pausar Deus Ex-serien, enligt källa

Mankind divided var förra årets stora besvikelse för mig. Det var som att de bara har tagit en bit av ett spel och beslutat sig för att sälja det. Det hade ingen början eller slut, uppdragen var oinspirerade och spelet var helt själlöst.

Medlem

Jag kände att dem siktade för högt med "semi-open world", dels utvecklarna men även SE är problematiken.

Sidouppdragen som krävde resande mellan zoner var alltför ofta och lätt kändes "overstay their welcome", dem borde ha fokuserat sidouppdragen för var zon inom sig själva. Det ger utspätt intryck för att ge spelaren "busy work", med undantag för fåtal sidouppdrag som faktiskt är intressanta att genomföra.

Medans första halvan kändes välarbetad lämnar den andra halvan ihopslaget med plötslig förändring av tempo, begränsad frihet och något förutsägbart. Det är som om utvecklarna inte längre trodde på vad dem utförde och simplifierade resterande arbetet.

Det kom också fram att SE ville göra en trilogi, så det kan nog ha motiverat den svagare halvan. Synd, det är fortfarande ett bra spel, men Human Revolution var definitivt mer fokuserat.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Citat:

Serien föddes när Ion Storm lanserade det svårt hyllade Deus Ex år 2000

Tror jag aldrig hört det uttrycket förut

phi
Medlem

Jag tyckte uppriktigt sagt inte heller att Mankind Divided var särskilt bra jämfört med Human Revolution. Jag fick tvinga mig igenom spelet och då var det ändå ganska kort och tog abrupt slut.

Medlem

Har inte spelet Mankind Divided, men känner inte att det var så jätteangeläget att införskaffa det, vilket man kan avläsa av föregående kommentarer. Blir senare någon gång.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Mankind divided var förra årets stora besvikelse för mig. Det var som att de bara har tagit en bit av ett spel och beslutat sig för att sälja det. Det hade ingen början eller slut, uppdragen var oinspirerade och spelet var helt själlöst.

Visst lämnade det mycket att önska men den stora besvikelsen var Mafia III. Det spelet rör jag aldrig igen

Medlem

Gillade båda nya Deus Ex, men helt klart var MD framstressat i vissa aspekter och tappade tråden rejält i storyn tycker jag. Synd, för hantverket var det sannerligen inget fel på annars!

Skrivet av Raid25:
Citat:

Serien föddes när Ion Storm lanserade det svårt hyllade Deus Ex år 2000

Tror jag aldrig hört det uttrycket förut

Nej, lite gammaldags, men "svår(t)" är ju en ålderdomlig synomym till "tung(t)". Exempelvis "svårt artilleri", om man läser gammal militärtext. Samma språkliga ursprung som tyskans "schwere".

Medlem

Jag tror det stora problemet med denna spelserie är att temat/storyn är ganska... ointressant.

Medlem

Skitspel, åkte ut på Blocket innan jag ens klarade det.

Releasehästryttare

Citat: 413X i dag, 16:09
Jag tror det stora problemet med denna spelserie är att temat/storyn är ganska... ointressant.

Får se om cyber 2077 kan sälja bättre då, de flesta här älskar ju den utvecklaren.

Ps: Fz admins, får inte radera knappen att funka ovanför posten.

Medlem

Om man bara hade fått skapa sin egen karaktär hade jag köpt och spelat skiten ur dessa spel, älskar ju cyberpunk.
Men Adam Jensen kan nog (Tillsammans med Geralt) vara den träigaste huvudkaraktären jag sett så det går bara inte.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Trist med tanke på att senaste spelet slutar med lite av en cliffhanger etc. Dock måste jag säga att det var en besvikelse jämfört med Human Revolution (som jag iofs inte hade höga förväntningar på), som andra har nämnt så kändes det rätt ofärdigt på många sätt, kändes väldigt litet i allmänhet.

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av Jozo:

Mankind divided var förra årets stora besvikelse för mig. Det var som att de bara har tagit en bit av ett spel och beslutat sig för att sälja det. Det hade ingen början eller slut, uppdragen var oinspirerade och spelet var helt själlöst.

Visst lämnade det mycket att önska men den stora besvikelsen var Mafia III. Det spelet rör jag aldrig igen

Det är nog nummer två på min lista. Mankind divided var värre då det trots allt är samma utvecklare som gjorde Human Revolution, vilket var ett lysande spel.
Mafia 3:s utvecklare var ju nya, så där hade jag inga större förväntningar efter att ha sett ett par trailers...

Medlem

Gött! Jag hatar Eidos Montreal sedan de gjorde ett hemskt thief spel :P.
Deras Deus Ex var ju dock skaplig (vet att det var olika team).

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Gillade båda nya Deus Ex, men helt klart var MD framstressat i vissa aspekter och tappade tråden rejält i storyn tycker jag. Synd, för hantverket var det sannerligen inget fel på annars!

Skrivet av Raid25:
Citat:

Serien föddes när Ion Storm lanserade det svårt hyllade Deus Ex år 2000

Tror jag aldrig hört det uttrycket förut

Nej, lite gammaldags, men "svår(t)" är ju en ålderdomlig synomym till "tung(t)". Exempelvis "svårt artilleri", om man läser gammal militärtext. Samma språkliga ursprung som tyskans "schwere".

Vääldigt gammaldags då

Medlem

Jag hade gärna skaffat och spelat Deus Ex: Mankind Divided, men det blev inte så för jag har tyvärr haft för mycket annat att göra nu under hösten.
Eftersom många recensioner pekade på att storyn kändes ofärdig hade jag gärna plockat upp det lite senare i samband med att lite mer av storyn släpptes (story DLC eller uppföljare). De DLC som släppts hittills har dock inte varit en sådan fortsättning på storyn om jag förstått rätt.
Tycker det är väldigt synd ifall det nu blir så att det inte får en riktig avslutning. Gillade Human Revolution skarpt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Förstår inte riktigt hur Mankind Divided kunde bli sån mellanmjölk med tanke på hur fantastiskt bra (i mina ögon i alla fall) Human Revolution var. Märkligt.

Medlem

Förstår inte alla kommentarer här, spelet hade ju strålande bandesign.... [https://www.youtube.com/watch?v=AopH9NH-pXA]

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Förstår inte riktigt hur Mankind Divided kunde bli sån mellanmjölk med tanke på hur fantastiskt bra (i mina ögon i alla fall) Human Revolution var. Märkligt.

Min killgissning är att det har att göra med ryktena som gick om att SE la sig i utvecklingen och ville att de skulle dela upp spelet lite för att kunna kränga DLC:er vilket gjorde att som många skriver spelet kändes kort och avhugget samt att slutet var lite av en cliffhanger.

Medlem

Nej så jäkla tråkigt.! Personligen så älskade jag Deus Ex: Mankind Divided som jag körde till Steam. Bra optimerat spel dessutom. As tråkigt om serien pausas då jag verkligen såg fram emot en uppföljare i denna tunga serie...

Körde ut det nyaste Thief spelet från 2014 för några veckor sedan och hade även riktigt skoj med det. Gillar Eidos Montreal studion.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv
Skrivet av ratache:

Förstår inte alla kommentarer här, spelet hade ju strålande bandesign.... [https://www.youtube.com/watch?v=AopH9NH-pXA]

Haha snacka om att nästan göra parodi på sig själv.

SE lade sig i produktionen vilket skapade en skitstorm innan spelet ens var släppt. Gamers är känsliga själar, och det syns i försäljningssiffrorna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har kört alla spel i serien, min dom är att efter de två första, eventuellt de tre första, så har storyn i spel försämrats. Om man bortser från grafiken, så är nog ettan det bästa hur storyn utspelar sig enligt mig

1
Skriv svar