Klarar din dator jättehögt upplösta Fallout 4?

Robot
Medlem
Klarar din dator jättehögt upplösta Fallout 4?

Ah, det kommer med andra ord att bli fult i högre upplösning. Piffigt.


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem

Precis! XD


signatur

K9
:.:

Medlem

i7-5820K funkar ju sämre än en 4790k i fallout 4.

Medlem

>: ( börjar skriva argt mail till Calle

Medlem

Men vad spelar det för roll när Fallout 4 suger?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Aestro:

>: ( börjar skriva argt mail till Calle

Vad har jag nu (inte) gjort?


signatur
Medlem

490? Vad har jag missat?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Aestro:

>: ( börjar skriva argt mail till Calle

Vad har jag nu (inte) gjort?

Kolla Facebook.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Rx 490 är ju inte ens ute, har de rökt på?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Haha. Dom kraven är bullshit.

Medlem

Klara det lätt

Medlem
Skrivet av Pijt:

490? Vad har jag missat?

Det är borttaget från specen nu. Står bara GTX 1080.
https://bethesda.net/en/article/52I2HyPCAowWG2ye8MKGU2/fallou...

Medlem

Några tusen till ett 1080? Mer flera tusen. ._.

Medlem

Så vadå ett 1070 skulle inte klara av att driva de någorlunda?
Då måste dom ju sannerligen göra nått otroligt med den där skitgrafiken som fortf ser ut som oblivion 2.0 typ

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Stag:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Aestro:

>: ( börjar skriva argt mail till Calle

Vad har jag nu (inte) gjort?

Kolla Facebook.

Läs alltid Johans underrubrik, läs alltid Johans underrubrik, läs alltid Johans underrubrik...


signatur
Medlem

Kan de inte bara optimera/uppdatera sin bajsmotor istället?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Älskade FallOut 4 men efter detta spel MÅSTE Bethesda styra fram en ny grafikmotor som inte tillverkades på 1800-talet. Skandal att ett AAA spel får se ut på detta vis år 2015... Då det släpptes...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Meh, väntar på Fallout 5 med ny motor.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Älskade FallOut 4 men efter detta spel MÅSTE Bethesda styra fram en ny grafikmotor som inte tillverkades på 1800-talet. Skandal att ett AAA spel får se ut på detta vis år 2015... Då det släpptes...

Fallout 4 är ett utomordentligt bra spel, no doubt. Men grafiken är under all kritik...
Håller helt med. Varje nytt spel ända sen oblivion ser ut som en lite putsad version av de förra spelet.
Börjar bli trötta på den totalt livlösa känslan alla NPC:s ger men ack så bra ESO och Fallout är så kan jag inte sluta spela.
Tänk er Skyrim/Fallout 4 i en motor med Frostbytes kvalitét ... Fast förstås med förmåga att få lika många kroppsdelar att flyga. Blood and gore är viktigt... mkt viktigt.

Medlem

Ni som klagar kan ju försöka göra ett eget spel som ser bättre ut, annars bör ni hålla klaffen.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av zumo:
Skrivet av CARTMAN:

Älskade FallOut 4 men efter detta spel MÅSTE Bethesda styra fram en ny grafikmotor som inte tillverkades på 1800-talet. Skandal att ett AAA spel får se ut på detta vis år 2015... Då det släpptes...

Fallout 4 är ett utomordentligt bra spel, no doubt. Men grafiken är under all kritik...
Håller helt med. Varje nytt spel ända sen oblivion ser ut som en lite putsad version av de förra spelet.
Börjar bli trötta på den totalt livlösa känslan alla NPC:s ger men ack så bra ESO och Fallout är så kan jag inte sluta spela.
Tänk er Skyrim/Fallout 4 i en motor med Frostbytes kvalitét ... Fast förstås med förmåga att få lika många kroppsdelar att flyga. Blood and gore är viktigt... mkt viktigt.

Ett "utomordentligt bra spel" - jämför du med t.ex. New Vegas?

Medlem

Är la bättre att köpa ett Titan X än gtx 1080? Menar, om man ändå har råd med ett graff-kort för 7500 kan man la lika väl köpa ett flr 13.000?

Eller gör som Linus från LinusTech. Kör dubbla Titan X och 4st 4k tv-apparater som är sammanlänkade och kör 8k.

Oavsett. Varför bry sig, Fallout 4 var sämsta köpet 2015

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ni som klagar kan ju försöka göra ett eget spel som ser bättre ut, annars bör ni hålla klaffen.

Så man har bara rätt till en åsikt om man kan göra bättre ifrån sig själv, eller hur tänker du?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av zumo:
Skrivet av CARTMAN:

Älskade FallOut 4 men efter detta spel MÅSTE Bethesda styra fram en ny grafikmotor som inte tillverkades på 1800-talet. Skandal att ett AAA spel får se ut på detta vis år 2015... Då det släpptes...

Fallout 4 är ett utomordentligt bra spel, no doubt. Men grafiken är under all kritik...
Håller helt med. Varje nytt spel ända sen oblivion ser ut som en lite putsad version av de förra spelet.
Börjar bli trötta på den totalt livlösa känslan alla NPC:s ger men ack så bra ESO och Fallout är så kan jag inte sluta spela.
Tänk er Skyrim/Fallout 4 i en motor med Frostbytes kvalitét ... Fast förstås med förmåga att få lika många kroppsdelar att flyga. Blood and gore är viktigt... mkt viktigt.

Ett "utomordentligt bra spel" - jämför du med t.ex. New Vegas?

Oavsett vilket spel man jämför med så är det ett utomordentligt bra spel... Enligt mig.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Kleptoman:

Ni som klagar kan ju försöka göra ett eget spel som ser bättre ut, annars bör ni hålla klaffen.

Så man har bara rätt till en åsikt om man kan göra bättre ifrån sig själv, eller hur tänker du?

Om det ändå hade varit endast en person som gjorde spelet också...

"Jag köpte en bil, men den startar inte. Men jag kan inte klaga för jag hade nog inte byggt den bättre själv"


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Älskade FallOut 4 men efter detta spel MÅSTE Bethesda styra fram en ny grafikmotor som inte tillverkades på 1800-talet. Skandal att ett AAA spel får se ut på detta vis år 2015... Då det släpptes...

Instämmer till fullo. Oblivion var snyggt när det kom för 10-11 år sedan men den motorn är inte snygg idag.
Det är dags att göra en helt ny motor Bethesda. Klarar ni inte det så finns Unreal Engine 4 att låna.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ni som klagar kan ju försöka göra ett eget spel som ser bättre ut, annars bör ni hålla klaffen.

Vad är logiken i det? För att känna igen ett fyllo behöver jag inte vara ett större fyllo själv, så varför måste jag kunna göra ett snyggare spel själv för att tycka att deras inte är speciellt snyggt?


signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av zumo:
Skrivet av CARTMAN:

Älskade FallOut 4 men efter detta spel MÅSTE Bethesda styra fram en ny grafikmotor som inte tillverkades på 1800-talet. Skandal att ett AAA spel får se ut på detta vis år 2015... Då det släpptes...

Fallout 4 är ett utomordentligt bra spel, no doubt. Men grafiken är under all kritik...
Håller helt med. Varje nytt spel ända sen oblivion ser ut som en lite putsad version av de förra spelet.
Börjar bli trötta på den totalt livlösa känslan alla NPC:s ger men ack så bra ESO och Fallout är så kan jag inte sluta spela.
Tänk er Skyrim/Fallout 4 i en motor med Frostbytes kvalitét ... Fast förstås med förmåga att få lika många kroppsdelar att flyga. Blood and gore är viktigt... mkt viktigt.

Ett "utomordentligt bra spel" - jämför du med t.ex. New Vegas?

Ja, med samtliga Fallout. Tycker att allihopa 3, NW och 4 är väldigt bra spel som jag har lirat ett flertal omgångar i.
Visst var New Vegas fantastiskt också. Men jag är försiktig med att peka ut nån vinnare då det hade sina brister också enligt mig.
New Vegas story med gameplay från Fallout 4 det vore nått...

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Ni som klagar kan ju försöka göra ett eget spel som ser bättre ut, annars bör ni hålla klaffen.

Så man kan inte få påpeka att i jämförelse med samtida spel är Fallout 4 ett av de svagare spelen grafiskt sett? Oavsett hur sant det än är så bör du kunna framställa bättre själv för att påpeka det alltså...
Jag tvivlar på att det handlar om deras oförmåga att skapa snyggare grafik, snarare spara tid och pengar på att använda samma motor i en förfinad version. Försöka mjölka ur lite extra ur en gammal succé. OK att det tidigare lagts fokus på annat, t.ex gameplay men nu börjar den bli en uråldig generationshoppare.
Kan kontra med att har du inget vettigt att framföra kan du sätta dig ner och vänligen hålla käften.

12
Skriv svar