Insomniac sågar Trumps inreseförbud: "Icke-konstitutionellt"

Robot
Insomniac sågar Trumps inreseförbud: "Icke-konstitutionellt"
Medlem
Insomniac sågar Trumps inreseförbud: "Icke-konstitutionellt"

Trump kan dra åt helsike.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Känns som jag bryr mig ungefär lika mycket om vad dessa människor tycker om politik som jag gör med kändisar. Tycker förövrigt att Trumps beslut och genomförande av hela grejen är närmast absurd och korkat.

Medlem

Nytt år med nya ämnen att moderera...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag är väl en av få som gillar Trump.

Medlem

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Ja, nationsgränser existerar inte längre verkar det som. Kosmopolitiska tankar. Sjukt i mina ögon.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Känns som jag bryr mig ungefär lika mycket om vad dessa människor tycker om politik som jag gör med kändisar. Tycker förövrigt att Trumps beslut och genomförande av hela grejen är närmast absurd och korkat.

Ja, jag håller med. Känns bisarrt att de blir någon slags opinionsbildare, trots att de inte har vetskap inom området.

Medlem

Obama gjorde något liknade, ingen som brydde sig


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Fast de e väl förbudet och grunderna till det som är problemet. Att söka visum hör till idag till vissa länder beroende på diplomatiska förhållanden. USA har man väl alltid behövt söka visum till (?).

Redaktör
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av kaealy:

Känns som jag bryr mig ungefär lika mycket om vad dessa människor tycker om politik som jag gör med kändisar. Tycker förövrigt att Trumps beslut och genomförande av hela grejen är närmast absurd och korkat.

Ja, jag håller med. Känns bisarrt att de blir någon slags opinionsbildare, trots att de inte har vetskap inom området.

Men Insomniac säger ju att beslutet påverkar dem som företag eftersom de använder arbetskraft från andra länder. De protesterar ju mot beslutet utifrån sin egen situation.


signatur
Medlem

Ser upp till Ted Price, han är begåvad och deras optimeringar gjorde mycket för PS3:an.
Förstår att hans personal är drabbad, men Trump gör bara det han sa att han skulle göra och en politiker som håller sina vallöften haha, ja vad ska man säga?

Medlem

[quote=delli]

Skrivet av Zer0cooL:

USA har man väl alltid behövt söka visum till (?).

Inte som svensk.
Räcker med ESTA.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

L32
Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Själv tycker jag det snarare är "lustigt" att vi överhuvudtaget fortfarande delar in jordens områden efter länder, och sen tillåter vissa personer att bo på vissa områden men inte på andra, endast beroende på var de råkar vara födda.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Obama gjorde något liknade, ingen som brydde sig

Nej, inte riktigt.
http://www.politifact.com/truth-o-meter/statements/2017/jan/3...
http://www.nydailynews.com/news/politics/president-trump-trav...

Dessutom håller inte argumentet "andra har gjort det, därför är det inget problem". Oavsett vilket perspektiv man lutar åt så är Trumps beslut problematiskt.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Det kanske påverkar dem som företag men det är väl ett pris de får betala för tillfället. Vad jag förstått stödjer de flesta Trump i den här frågan, så de är i minoritet.
De kan väl anställa folk från några av de hundratals länder som inte är blockerade? Känns inte som det är ett problem.
Har de verkligen så himla många anställda från t.ex. Somalia kan man ju undra?

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Man kunde ju kanske förväntas bli behandlad utifrån den man är, inte vilket land man kommer ifrån...

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Obama gjorde något liknade, ingen som brydde sig

"något liknande" var att han införde hårdare granskning för Irakiska medborgares visumansökningar har jag för mig, eller om det var Iran, under krigstider...inte riktigt samma sak, så jag förstår att "ingen brydde sig".

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Är nog mest att folk förväntar sig att få komma in i länder till vilka de tidigare fått tillstånd till att komma in i, temporärt, för jobb eller att träffa familj. I ett land som alltid pratat högt och varmt om frihet. Det betyder inte att de som protesterar mot detta beslut ser det som en självklarhet att alla alltid ska bli insläppta i alla länder. Detta är ren och skär halmgubbning.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

"Beslutet motiveras med att man vill stoppa religiöst betingad terrorism på amerikansk mark"

Nej, beslutet motiveras med att man behöver ta fram och implementera ett bättre och säkrare sätt att kontrollera vilka som kommer in i landet.

För övrigt ytterligare ett fantastiskt beslut tillika infriande av vallöfte från Trump, han har levererat från dag 1 och fokuserar verkligen mer på att få saker gjort än att få goda betyg från amerikanska vänstern. Fortsätter han såhär lär han bli en av de mer effektiva presidenterna på decennier.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag är väl en av få som gillar Trump.

-Nej tyvärr så är du inte den ända, som är emot lika rättigheter för alla vare sig etnicitet eller religiös tilltro.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Beslutet motiveras med att man vill stoppa religiöst betingad terrorism på amerikansk mark"

Nej, beslutet motiveras med att man behöver ta fram och implementera ett bättre och säkrare sätt att kontrollera vilka som kommer in i landet.

För övrigt ytterligare ett fantastiskt beslut tillika infriande av vallöfte från Trump, han har levererat från dag 1 och fokuserar verkligen mer på att få saker gjort än att få goda betyg från amerikanska vänstern. Fortsätter han såhär lär han bli en av de mer effektiva presidenterna på decennier.

Visst "levererar han", som en brunstig elefant i en porslinsbutik. Förutom dumheterna med inreseförbudet i sig så kunde det ja kanske varit på sin plats att tänka igenom följderna först, och haft klara direktiv att skicka ut till flygplatser och ambassader runt om i världen INNAN han satte en kråka på det dokumentet.
Det är också en jäkla skillnad på att vilja kolla upp papperslösa innan de tillåts komma in i ett land och att stoppa människor med giltiga handlingar som kommer från länder där USA inte har några större ekonomiska intressen.

Populist javisst.

Medlem

Demokrati är något som jag förespråkar och nåt som dessa gossar inte verkar stödja.
Avskyr just nu politiken i världen inkl. Sverige, och jag är orolig för terrorister och att islam tar över EU. Men är inte särskilt engagerad i politik, men det är svårt att komma undan när det hela tiden blandas in politik i mitt största intresse dvs spel.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av kaealy:

Känns som jag bryr mig ungefär lika mycket om vad dessa människor tycker om politik som jag gör med kändisar. Tycker förövrigt att Trumps beslut och genomförande av hela grejen är närmast absurd och korkat.

Ja, jag håller med. Känns bisarrt att de blir någon slags opinionsbildare, trots att de inte har vetskap inom området.

Men Insomniac säger ju att beslutet påverkar dem som företag eftersom de använder arbetskraft från andra länder. De protesterar ju mot beslutet utifrån sin egen situation.

Låter mest som de är sura för de inte kan utnyttja billig utländsk arbetskraft med H1B visum längre

Medlem

Flertalet av länderna på listan hade ju Obama tagit fram och skrivit in i lag, 90 dagar är inte så mycket när man tänker på att Obama inte tog emot flyktingar från Irak på 6 månader. men det är Trump så det är dåligt.


signatur

Praiser of KEK and Pepe is his prophet
Worldwide Ganster Computer God

Medlem
Skrivet av Shimo:
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Är nog mest att folk förväntar sig att få komma in i länder till vilka de tidigare fått tillstånd till att komma in i, temporärt, för jobb eller att träffa familj. I ett land som alltid pratat högt och varmt om frihet. Det betyder inte att de som protesterar mot detta beslut ser det som en självklarhet att alla alltid ska bli insläppta i alla länder. Detta är ren och skär halmgubbning.

USAs frihet har alltid först och främst handlat om dess medborgares frihet, inte all världens folks.

Medlem
Skrivet av Ducci:
Skrivet av Ricomaniac:

Jag är väl en av få som gillar Trump.

-Nej tyvärr så är du inte den ända, som är emot lika rättigheter för alla vare sig etnicitet eller religiös tilltro.

Det är ingen rättighet att få åka till USA, så det är ingen rättighetsinskräkning att inte få göra det.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Zer0cooL:

Säga vad man vill om beslutet, men det är lustigt att folk tror att det är en självklarhet att bli insläppt i USA, eller vilket annat land som helst för den delen.

Man kunde ju kanske förväntas bli behandlad utifrån den man är, inte vilket land man kommer ifrån...

Du menar att man ska bli behandlad utifrån vad man gör och/eller har gjort.

Vilket land man kommer ifrån är nämligen en väsentlig del av vem man är. Ditt ursprung och arv är egenskaper hos dig du aldrig kan ändra.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Jag är väl en av få som gillar Trump.

Vad är det du gillar med honom? Hans sexism, när han hånar handikappade? Man blir ju nyfiken...


signatur

IDKFA

Medlem

Senast jag kollade så är det inte en mänskligrättighet att få resa till USA.
Beslutet är i det stora hela ogenomtänkt p.g.a. hur snabbt det genomfördes vilket har orsakat att i princip ingen vet vad som gäller.

Skriv svar