Islamistiska KONSPIRATÖRER hackade in sig på predator-drönar-flygplanen

MFC
Medlem
Islamistiska KONSPIRATÖRER hackade in sig på predator-drönar-flygplanen

Förlåt... var bara tvungen att klämma in "konspiratörer" nånstans!

Skrivet av Times Online:

Predator drones used by the CIA against Islamic militants have been hacked into by insurgents using nothing more sophisticated than a $25.95 (£16) off-the-shelf software, it was revealed last night.

Although the insurgents were not able to control the $20 million aircraft, typically armed with Hellfire missiles and flown over the battlefields of Iraq, Afghanistan and Pakistan, they could watch live video feeds beamed back to US control stations through their electronic ?eyeballs?.

Källa:
[http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/asia/article69612...]


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem

Här är programmet som tydligen ska ha använts

[http://www.skygrabber.com/en/skygrabber.php]


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Vad finns det för diskussions värde i nyheten? Tror FZ måste börja införa att OP måste ställa en fråga eller göra ett påstående som går att diskutera. Vad är meningen med att du postade den här nyheten här istället för tråden som finns på första sidan gällande intressanta länkar och artiklar?

Några personer lyckades hacka multimiljoner utrustning med ett gem och lite soppvatten a la MacGyver. Är det detta du vill diskutera?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Vad finns det för diskussions värde i nyheten? Tror FZ måste börja införa att OP måste ställa en fråga eller göra ett påstående som går att diskutera. Vad är meningen med att du postade den här nyheten här istället för tråden som finns på första sidan gällande intressanta länkar och artiklar?

Några personer lyckades hacka multimiljoner utrustning med ett gem och lite soppvatten a la MacGyver. Är det detta du vill diskutera?

Det här är FZ, självklart ska vi diskutera hur onda alla muslimer är?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

MFC
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Vad finns det för diskussions värde i nyheten? Tror FZ måste börja införa att OP måste ställa en fråga eller göra ett påstående som går att diskutera. Vad är meningen med att du postade den här nyheten här istället för tråden som finns på första sidan gällande intressanta länkar och artiklar?

Några personer lyckades hacka multimiljoner utrustning med ett gem och lite soppvatten a la MacGyver. Är det detta du vill diskutera?

Tycker det är värt att diskutera hur världens mäktigaste militärmakt som just nu är i krig med muslimska fundamentalister inte kan hindra sin utrustning från att bli avlyssnad av proprietär programvara.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Är inte förvånad, det mesta som är datorstyrt går att hacka tillslut.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Vad finns det för diskussions värde i nyheten? Tror FZ måste börja införa att OP måste ställa en fråga eller göra ett påstående som går att diskutera. Vad är meningen med att du postade den här nyheten här istället för tråden som finns på första sidan gällande intressanta länkar och artiklar?

Några personer lyckades hacka multimiljoner utrustning med ett gem och lite soppvatten a la MacGyver. Är det detta du vill diskutera?

Tycker det är värt att diskutera hur världens mäktigaste militärmakt som just nu är i krig med muslimska fundamentalister inte kan hindra sin utrustning från att bli avlyssnad av proprietär programvara.

Ok, men skriv det då istället för att bara klistra in en artikel. FZ är ett av få ställen där det ens förekommer. På andra forum skulle man få en varning eller så skulle tråden bli låst. Det fanns ju inget som helst diskussions underlag från början från din sida.

Medlem
Skrivet av Greger:

Det här är FZ, självklart ska vi diskutera hur onda alla muslimer är?

Trodde HollowMan hade flytt, och ostmjuk hamster samt Kamp har ju dragit ner drastiskt på postade forumsvar.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Greger:

Det här är FZ, självklart ska vi diskutera hur onda alla muslimer är?

Trodde HollowMan hade flytt, och ostmjuk hamster samt Kamp har ju dragit ner drastiskt på postade forumsvar.

Sanningen är alltid det första offret i krig(et mot terrorismen)...


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Greger:

Det här är FZ, självklart ska vi diskutera hur onda alla muslimer är?

Trodde HollowMan hade flytt, och ostmjuk hamster samt Kamp har ju dragit ner drastiskt på postade forumsvar.

Osthamster tog väl bort sitt account för att folk argumenterade i mot hans åsikter om invandrare om jag förstod det rätt.

Medlem

Drunken_monkey_boxer: Har han tagit bort kontot? För att vissa inte höll med honom om hans observationer om invandring?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ostmjuk och Hollowman har tagit bort sina konton i alla fall, Kamp vet jag inte.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Drunken_monkey_boxer: Har han tagit bort kontot? För att vissa inte höll med honom om hans observationer om invandring?

Som jag förstod det ja, finns ju en tråd om det tidigare om man kollar tillbaka några sidor.

Medlem

Kamp har inte varit inloggad sen historien om att endast vita människor kan kalla sig Svenska.

Medlem

Hacka? Det vore ju som att stå på ett torg med en megafon och sedan anklaga folk att de tjuvlyssnar?

Inaktiv

Tanke är väl att vi ska kommentera nyheten.

Det är alltid kul när USA misslyckas. Tråkigt att hackarna inte hacka själva dock. Inte lika coolt.

Isrealisk gränspolis är triggerhappy på tal om mellanöstern.
http://lilysussman.wordpress.com/2009/11/30/im-sorry-but-we-b...


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Ni får inte glömma mig! Jag tycker att allt som har med att vara muslim är urbota dumt och jag kommer alltid att motverka dem. Det gäller dock alla andra religioner också.

Den person som är troende men ändå som vi vanliga "dödliga" skulle säga är "vettig" är egentligen extra konstig eftersom denna person inte följer sin tro eller har en så "svag" tolkning av det skrivna ordet är man lika gärna kan ge fan i att sprida en massa goja helt i onödan.

Jag har inte orkar posta på senaste tiden för nivån är bara FÖR dålig. Vart är ni alla och varför spiller ni inte här i forumet? Har alla dragit och jag fick inte nyhetsbrevet eller vad är storyn?

Vad hette PCgamers forum dit alla drog av missnöje över att sidan var för grå eller vad det var? Vart bråkar ni nuförtiden? Jag är arg och behöver bråka... hjälp mig!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

CastorFiber varför har du inte varit online på PSN?

Citat:

Jag tycker att allt som har med att vara muslim är urbota dumt och jag kommer alltid att motverka dem. Det gäller dock alla andra religioner också.

Vad som skulle vara intressant är att höra vad religösa tycker om andra religösa. Det finns inget bevis för någon gud eller liknande och religösa brukar säga nej men det behövs inte för man kan inte bevisa att han inte finns. Vad gör då en religion mer trolig än de andra?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

MFC
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ok, men skriv det då istället för att bara klistra in en artikel. FZ är ett av få ställen där det ens förekommer. På andra forum skulle man få en varning eller så skulle tråden bli låst. Det fanns ju inget som helst diskussions underlag från början från din sida.

Tycker rubriken överhuvudtaget ger orsak till diskussion.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Vad hette PCgamers forum dit alla drog av missnöje över att sidan var för grå eller vad det var? Vart bråkar ni nuförtiden? Jag är arg och behöver bråka... hjälp mig!

Du missade precis några riktigt stökiga trådar där det slutade med att två-tre stycken tog bort sina konton.

Hittar du inget bråk är det bara att starta ett, jag är alltid på!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad som skulle vara intressant är att höra vad religösa tycker om andra religösa.

Det är nog väldigt olika. I många vall finns det någon form av tolerans religionerna mellan, även om det verkligen inte alltid är så.

Citat:

Det finns inget bevis för någon gud eller liknande och religösa brukar säga nej men det behövs inte för man kan inte bevisa att han inte finns.

Vissa påstår å ena sidan att vetenskapen bara är en tro (och trycker då ner sin egen tro också...) och använder å andra sidan "vetenskapliga" argument för att stödja sin tro.

Sen finns det de som helt enkelt säger att det är en tro och inte har något med vetenskap att göra - och att det inte behövs några bevis eftersom det är just tro.

Citat:

Vad gör då en religion mer trolig än de andra?

Ingenting när det kommer till belägg. Men det handlar om tro.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av CastorFiber:

Vad hette PCgamers forum dit alla drog av missnöje över att sidan var för grå eller vad det var? Vart bråkar ni nuförtiden? Jag är arg och behöver bråka... hjälp mig!

Du missade precis några riktigt stökiga trådar där det slutade med att två-tre stycken tog bort sina konton.

Hittar du inget bråk är det bara att starta ett, jag är alltid på!

Jasså? Är trådarna låsta eller vilka var det? Sedan, om jag inte är ute och seglar så brukar vi vara på samma sida snöret så jag vet inte vad vi skulle bråka om...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jasså? Är trådarna låsta eller vilka var det?

Denna bland annat: http://www.fz.se/forum/thread.php?id=87704

Kanske denna: http://www.fz.se/forum/thread.php?id=88566

Här tjafsas det lite också: http://www.fz.se/forum/thread.php?id=86676

Citat:

Sedan, om jag inte är ute och seglar så brukar vi vara på samma sida snöret så jag vet inte vad vi skulle bråka om...

Något måste vi väl kunna bråka om? Vad är din favoritmat?;)

Medlem

Finns det en vilja så finns det en väg.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv

Det jobbiga med trådar är att det alltid blir så himla stora om man är inte kollar på två dagar. Man måste läsa vad som tidigare skrivits innan man postar själv, tyvärr orkar man sällan plöja igenom 18 sidor.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Från och med nu handlar denna tråden om hur jävla goda smörgåstårtor är.

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Vad som skulle vara intressant är att höra vad religösa tycker om andra religösa.

Det är nog väldigt olika. I många vall finns det någon form av tolerans religionerna mellan, även om det verkligen inte alltid är så.

Hur tänker de då. Religonerna säger att de andra är falska

Citat:
Citat:

Det finns inget bevis för någon gud eller liknande och religösa brukar säga nej men det behövs inte för man kan inte bevisa att han inte finns.

Sen finns det de som helt enkelt säger att det är en tro och inte har något med vetenskap att göra - och att det inte behövs några bevis eftersom det är just tro.

Hur kan de tro bara så där? Jag kommer nog aldrig förstå mig på religösa.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ok, men skriv det då istället för att bara klistra in en artikel. FZ är ett av få ställen där det ens förekommer. På andra forum skulle man få en varning eller så skulle tråden bli låst. Det fanns ju inget som helst diskussions underlag från början från din sida.

Tycker rubriken överhuvudtaget ger orsak till diskussion.

Flamebait argumenterar inte för din sak i denna fråga.

MFC
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MFC:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ok, men skriv det då istället för att bara klistra in en artikel. FZ är ett av få ställen där det ens förekommer. På andra forum skulle man få en varning eller så skulle tråden bli låst. Det fanns ju inget som helst diskussions underlag från början från din sida.

Tycker rubriken överhuvudtaget ger orsak till diskussion.

Flamebait argumenterar inte för din sak i denna fråga.

Kul att du fortsätter diskutera allt utom ämnet.. nåja.. fredag.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av MFC:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av MFC:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ok, men skriv det då istället för att bara klistra in en artikel. FZ är ett av få ställen där det ens förekommer. På andra forum skulle man få en varning eller så skulle tråden bli låst. Det fanns ju inget som helst diskussions underlag från början från din sida.

Tycker rubriken överhuvudtaget ger orsak till diskussion.

Flamebait argumenterar inte för din sak i denna fråga.

Kul att du fortsätter diskutera allt utom ämnet.. nåja.. fredag.

Som du märker så diskuterar nästan ingen i tråden det aktuella ämnet tack vare den otroligt dåliga starten, men om ditt mål var att skapa diskussion så misslyckades det ju ganska miserabelt.

12
Skriv svar